PDA

Bekijk Volledige Versie : b-one.net



Gerrit
14/11/05, 19:01
Minder dan 2 euro per maand voor 500 MB webspace + webmail + dagelijkse back-ups.

Lijkt een beetje te mooi om waar te zijn... Kent iemand dit bedrijf? Zijn ze betrouwenswaardig? Veel klanten?

Triloxigen
14/11/05, 19:02
Zoek eens voor de gein :)

boony
14/11/05, 20:16
massa productie heet dit :)

Technotop
14/11/05, 22:31
Lees eens de algemene voorwaarden door. Leuk geen datalimiet ook leuk dat je bijna niets mag hosten! Ha! Zo kan ik ook wel geen datalimiet op mijn producten plaatsen.

Gewoon een lachertje dat ;)

ensermo
14/11/05, 23:19
@ trebbor

Ben ik nou blind? Ik kan de Algemene Voorwaarden niet vinden :S

Oeps, Al gevonden.

Hmm Dit vind ik inderdaad minder.

"Het is abonnees zonder voorafgaande toestemming van B-one niet toegestaan grote hoeveelheden gegevens op de server
op te slaan die gratis mag worden gedownload of opgevraagd. Het doel is om niet te functioneren als een externe harde
schijf voor de opslag van gegevens in de opmaken als zip, mp3, jpg, etc. maar als een presentatie/verkoopruimte voor
bedrijven en privé-personen."

"Verkeer is in principe onbeperkt."
"behoudt B-one zich het recht voor om
het webhotel van de eerstgenoemde klant te sluiten zonder voorafgaande kennisgeving"
en "wordt geen restitutie verleend op de abonnementsgelden die vooruit
zijn betaald."

Inderdaad teveel beperkingen.

Wat als ik een fotograaf ben die mijn website gebruik als portofolio en tegelijkertijd mijn fotos verkoop tegen normale resolutie (@ 2-4 MB)? Of een ingeniuer die 3D moddeling doet en mijn bedrijf promoot?
Ben ik nou "in strijd" met de AV?

Chillplaza
14/11/05, 23:24
en ze rekenen instelkosten aan

JJFS
15/11/05, 01:11
Wij hebben hier een clan site op gehost en over de snelheid valt niets op aan te merken, ook de uptime is perfect.

Nadelen:

- 1 sql database
- geen SSH dus heb je een grote database dan mag je lekker een dagje knippen en plakken in phpmyadmin

Unixadmin
15/11/05, 09:12
Voor een hobbysite kun jij daar gaan hosten. Als jij wat meer wilt dan wordt het moeilijk vanwege al die beperkingen.

dopi84
15/11/05, 16:16
Origineel geplaatst door Gerrit
Minder dan 2 euro per maand voor 500 MB webspace + webmail + dagelijkse back-ups.

Lijkt een beetje te mooi om waar te zijn... Kent iemand dit bedrijf? Zijn ze betrouwenswaardig? Veel klanten?

Ze zijn actief in een hoop landen. En adverteren ook in MSN en
Tradedoubler. Klein zijn ze dus niet. Maar ik vind ze qwa prijs
gemiddeld.

Enkelt wat de mensen hierboven zeggen, traffic etc en content vind
ik wel een rare zaak.

Succes.

Technotop
17/11/05, 10:56
Origineel geplaatst door ensermo
@ trebbor

Ben ik nou blind? Ik kan de Algemene Voorwaarden niet vinden :S

Oeps, Al gevonden.

Hmm Dit vind ik inderdaad minder.

"Het is abonnees zonder voorafgaande toestemming van B-one niet toegestaan grote hoeveelheden gegevens op de server
op te slaan die gratis mag worden gedownload of opgevraagd. Het doel is om niet te functioneren als een externe harde
schijf voor de opslag van gegevens in de opmaken als zip, mp3, jpg, etc. maar als een presentatie/verkoopruimte voor
bedrijven en privé-personen."

"Verkeer is in principe onbeperkt."
"behoudt B-one zich het recht voor om
het webhotel van de eerstgenoemde klant te sluiten zonder voorafgaande kennisgeving"
en "wordt geen restitutie verleend op de abonnementsgelden die vooruit
zijn betaald."

Inderdaad teveel beperkingen.

Wat als ik een fotograaf ben die mijn website gebruik als portofolio en tegelijkertijd mijn fotos verkoop tegen normale resolutie (@ 2-4 MB)? Of een ingeniuer die 3D moddeling doet en mijn bedrijf promoot?
Ben ik nou "in strijd" met de AV?

Daarom! het is gewoon een lachertje!

rood mannetje
14/12/05, 13:51
Ik host er ook met mijn site waar ik advertenties aanbied. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar Dopi jij vindt ze kwa prijs gemiddeld; zijn er nog goedkopere dan?

Mark17
14/12/05, 14:52
@rood mannetje
die zijn er indien een duidelijk datalimiet geen bezwaar is

rood mannetje
14/12/05, 19:06
geef eens een voorbeeld mark.

Mark17
14/12/05, 19:55
500 mb webspace
php
mysql
e-mail
backups
max. prijs: 2 euro

neem ik voor het voorbeeld als basis:
NetWrite
Topservers (met 2 pakketten)
W3B Hosting
Extreme-Webcreations
HostGoedkoper.nl
E-Dentify Webhosting
Trans-IT Webdesign & Hosting
sity
Neostrada Internet Services
Yoctohost

Bovenstaande haal ik van webhosters.nl. Zelf kan ik het ook wel voor minder dan 2 euro aanbieden, echter is dat dan een custom made pakket en ik moet de webhosting pakketten nog bij webhosters.nl toevoegen.

buysman
14/12/05, 23:39
Je kan er goed terecht met een hobbysite waar je niet veel nodig hebt, ook een beginnende webdesigner? kan er goed aan de gang.

Pluspunten:
- Geen datalimiet
- Livesupport werkt enorm lekker

Minpunten:
- Beperkingen
- Php draait in safe_mode

Edit
Om even op TS terug te komen


Ze zijn naar mijn mening betrouwbaar, zijn gewoon een groot profesioneel bedrijf naar mijn mening, een grote jongen. Ze zijn dik internationaal en in bekende tijdschriften adverteren ze ook, kost ook niet niets natuurlijk.

mitedo
15/12/05, 12:15
@ JJFS

Wel eens gehoord, dat je in phpmyadmin ook een SQL query kan draaien :D

UFH
20/12/05, 13:07
Dinesh: Thank you for using B-one Interactive Online Support. My name is Dinesh. How may I assist you?
Visitor: Hi.. I got a question about the unlimited traffic policy.. approximately max. how many GB is allowed to keep complying to the fair use policy?
Dinesh: B-One offers unlimited data movement (Traffic) for all our hosting packages provided it does not violate our Terms of Business. It means you are not allowed to use your webspace for file downloads, file sharing or other activities explained in our Terms of Business.
Dinesh: Here is the website that contains our Terms of Business:
Dinesh: https://www.b-one.net/static/terms/terms_en_US.pdf
Dinesh: Our most active customers currently uses about 600GB transfer/month. So if your content does not violates our Terms of Business, there is no issue with the traffic.
Visitor: OK.. so a big photo album providing the visitors the opportunity to view the (sometimes large) pictures is not a problem?
Dinesh: Yes, the photo album should not be a problem.
Dinesh: You can install Coppermine which works fine on our servers

Ik zie niet direct problemen hoor.. De mensen die er ervaring mee hebben klagen niet als ik hier zo lees en wat de restricties betreft gaat het er gewoon om om de hosting niet als storage te gebruiken. Er staan wel ergere dingen in de voorwaarden van andere bedrijven.

Domenico
20/12/05, 14:20
"Visitor: OK.. so a big photo album providing the visitors the opportunity to view the (sometimes large) pictures is not a problem?
Dinesh: Yes, the photo album should not be a problem.
Dinesh: You can install Coppermine which works fine on our servers"

So transfering flickr.com to your servers is not a problem? :D

UFH
21/12/05, 13:07
Een leuke verrasing van onze vriend Dinesh: we do not offer hosting unless the domain name is transfered to us.

Koppelverkoop?

eMiz0r
21/12/05, 14:08
Zijn wel meer partijen die dat doen, wij ook :) Is alleen om het welbekende "van het kastje naar de muur gestuurd worden" te voorkomen.

JJFS
21/12/05, 17:23
Origineel geplaatst door mitedo
@ JJFS

Wel eens gehoord, dat je in phpmyadmin ook een SQL query kan draaien :D

Wij hebben een database van 200mb+ mag jij het zeggen.
Als je een te groot gedeelte in de query runned krijg je zo'n mooie timed-out pagine dusss ;)

UFH
21/12/05, 18:09
@ eMiz0r: Kan je het nut ervan nader beschrijven want zelf vind ik het nutteloos en mocht het niet aan de prijs liggen zou ik gewoon verdergezocht hebben. En als je dat doet, vermeld je dat op voorhand.

@ JJFS: max 2 of 3 MB per query toch hé.. Ben je ff mee bezig :d Heb ik ooit moeten doen met 25 mb en vond dat al LANG duren.

eMiz0r
21/12/05, 18:13
Origineel geplaatst door UFH
@ eMiz0r: Kan je het nut ervan nader beschrijven want zelf vind ik het nutteloos en mocht het niet aan de prijs liggen zou ik gewoon verdergezocht hebben. En als je dat doet, vermeld je dat op voorhand.

Heel simpel:

Ik ben een hostingbedrijf en jij als klant hebt je domein via een derde partij geregistreerd. Nu is het domein ineens niet meer bereikbaar.. Waar ga je, als niet wetende klant, het eerste heen?

De nameservers van de domeinhoster kunnen offline zijn of ze zijn bijvoorbeeld "vergeten" het domein te verlengen. Of stel dat een .nl domein (zonder toestemming weliswaar) verhuisd is naar een andere provider? Hier kan het hostingbedrijf helemaal niets aan doen. Andersom hetzelfde verhaal, stel dat de hosting offline is etc.

UFH
22/12/05, 10:48
Ik zelf zou naar de server van de host pingen om te zien of het nog up is en dan de whois gegevens van mijn domeinnaam checken om te zien of het niet vervallen of getransfered is maar ik kan geloven veel mensen zover niet kunnen denken.

Dan nog vind ik dat je als klant de keuze moet hebben. En zoals gezegd als ze dat toch doen dat moeten ze dat op voorhand duidelijk vermelden. Ik kreeg gisteren ineens een mail van dns.be die een bevestiging van de transfer vroeg.

eMiz0r
22/12/05, 11:11
Origineel geplaatst door UFH
Ik zelf zou naar de server van de host pingen om te zien of het nog up is en dan de whois gegevens van mijn domeinnaam checken om te zien of het niet vervallen of getransfered is maar ik kan geloven veel mensen zover niet kunnen denken.

Jij wel, maar een 45 jarige moeder die niks met webhosting te maken wil hebben, en alleen een domein registreert voor gebruik van email, zou bij god niet weten hoe ze dat moet controleren.

De klant heeft overigens een eigen keuze. Je bent niet verbannen tot een hostingpartij :) Er zijn duizenden hostingbedrijven in Nederland.