PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam applications.



Toepes
14/11/05, 17:37
Er komen regelmatig meldingen binnen vanaf de server dat er getracht wordt mail te verzenden via bijvoorbeeld een gastenboek, naar niet bestaande e-mail adressen (Spammers) geinstalleerd op een van de domeinen. Berichten worden in een gasteboek geplaatst en (zo vriendelijk als klanten zijn) krijgen de plaatsers van een bericht een dankjewel. In korte keren wordt een dergelijk gastenboek dan ook overspoelt met meer spam dan berichten van bezoekers.

Bestaat er een lijst met "dubieuze" / gevaarlijke scripts welke mensen kunnen installeren op een website ?

djalken
14/11/05, 17:42
ik denk niet dat zoiets bestaat, maar je kunt wel kijken of de scripts hiertegen beveiligd zijn.... zoals een veiligheidscode invoeren ofzo zodat er geen geautomatiseerd systeem gebruik van kan maken

Triloxigen
14/11/05, 18:21
Er is geen standaard lijst ofzo, het is gewoon dat veel mesen hun software niet updaten.

Het zijn vaak tests om te kijken of zie via een formulier spam kunnen versturen. Veel contact formulieren sturen namelijk de vraag ook naar de klant terug.

stonedt
18/11/05, 15:18
persoonlijk begin ik ook gek te worden van al die rare reacties van over de hele wereld in me gastenboek......en vooral vol met reclame, beginnen er nu wel veel te worden dus als iemand een simpele tip heeft om die lui buiten te houden :) graag

Toepes
18/11/05, 15:25
Welk gastenboek gebruik je, er zijn namelijk voor diverse een oplossing.

Deze is o.a. een leuke oplossing tegen spam
http://carbonize.co.uk/Lazarus/downloads.php

stonedt
18/11/05, 19:51
bedankt daar kan ik wel wat mee:)

Hosting-Garage
21/11/05, 21:36
Een van de simpelste methodes is om NOOIT vanzelfsprekende woorden voor je gastenboek te gebruiken.

Dus een gastenboek in folder sdssdjsdijs zal moeilijker te vinden zijn dan in folder guestbook ;-)

Henky!
21/11/05, 23:04
Inderdaad de URL aanpassen, werkt in elk geval tijdelijk. Verder even op de website van de gastboekfabriek (forum) kijken voor een script dat posters bijvoorbeeld dwingt een cijfercode over te tiepen voor de post daadwerkelijk in het gastboek belandt.

crazycoder
22/11/05, 08:52
Origineel geplaatst door Hosting-Garage
Een van de simpelste methodes is om NOOIT vanzelfsprekende woorden voor je gastenboek te gebruiken.

Dus een gastenboek in folder sdssdjsdijs zal moeilijker te vinden zijn dan in folder guestbook ;-)
Google :)

Denk dat jij jezelf vergis. Als ze google gebruiken dan vinden ze elk gastenboek of mailformulier. Het is maar net iets meer werk dan een automatische tool die alle domeinen gewoon probeert...
Ik weet nog wel een worm wat niet zo gek lang geleden dankbaar gebruik maakte van google om slachtoffers te maken..

Wat wel kan helpen is de bestanden hernoemen EN in een directory zetten met een niet standaard naam.. Maar ook dan zou ik liever voor een veiliger of beter script gaan.

wonko
22/11/05, 09:02
Het eenvoudigst is om een captcha afbeelding toe te voegen (http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha voor uitleg). Een beetje scripting kennis en het is in orde.