PDA

Bekijk Volledige Versie : Server voor gamehost



xstyle
14/11/05, 11:56
Hallo

Ik wil een dedicated server gaan huren en daar een private gameserver van maken welke is het best daarvoor:

pakket 1
Processor Celeron 2.53D
Geheugen 512Mb 512Mb 1024MB
Hardisk 80Gb Control panel
Dataverkeer p/m 150Gb

pakket 2
Processor Pentium 4 2.8
Geheugen 1024MB
Hardisk 40Gb
Control panel Geen
Dataverkeer p/m 200Gb

pakket 3
Processor Pentium 4 3.0
Geheugen 1024MB
Hardisk 80Gb
Control panel DirectAdmin
Dataverkeer p/m 250Gb

ze staan bij datacenter van Telecity.

kan counter-strike ook op een linux game server draaien of moeten
de leden dan ook linux hebben

D. ter Horst
14/11/05, 12:00
Voor 1 clanserver heb je aan het eerste pakket al genoeg. Wil je er meer gaan draaien of publics gaan draaien dan heb je betere machines (beter pakket) en meer bandbreedte nodig.

CS kan op linux draaien zonder dat de clients linux moeten draaien :) Als je dat al niet weet is het misschien verstandig om met Windows te beginnen ;)

Rik
14/11/05, 12:22
Is het niet slimmer om dan gewoon 1 private server te nemen in plaats van een complete server (waar meerdere gameservers op kunnen draaien)... ?

xstyle
14/11/05, 12:43
nee ik wil 5x 16 slots op me server kunnen draaien

Stewie
14/11/05, 12:46
Dan kan je die celeron al vergeten ;)

TiMMiEJ
14/11/05, 12:55
Origineel geplaatst door xstyle

kan counter-strike ook op een linux game server draaien of moeten
de leden dan ook linux hebben

Haha, nee je kunt het gewoon onder linux draaien. En 5x 16 slots publics kan je niet kwijt op een p4 3.0.

xstyle
14/11/05, 13:47
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Haha, nee je kunt het gewoon onder linux draaien. En 5x 16 slots publics kan je niet kwijt op een p4 3.0.
wil ook alleen private server
en als dat ook niet lukt moet ik dan een Intel Dual Xeon servers nemen?

dlg
14/11/05, 14:06
Of een dual opteron server, ik hoorvan diverse partijen dat deze meer geschikt zijn voor gamehosting.

Stewie
14/11/05, 14:12
meer cpu-power per mhz, maar een stuk minder per €

izdesign
14/11/05, 14:27
Inderdaad wat dlg zegt als je een Dual opteron server pakt dan heb je zeker wel goed spul.. deze presteerd beter als een xeon ;)

xstyle
14/11/05, 14:53
ik heb me laten vertelen dat het volgende systeem ook goed
voor een gameserver is
Dual Core AMD X2
cpu 4400
ram 4 gig
hd 80GB
dataverkeer 250

Klopt dat
en hoeveel Slot kan ik hier op zetten ?

Rik
14/11/05, 14:56
Die 4 gig DDRAM is overkill :) (zeker voor 6 CS servers...).

Ga je ook uitbreiden ?

xstyle
14/11/05, 14:59
maar hoeveel slot kan ik daaop draaien dan ong??
hoe bedoel je uitbreiden (met games?)

djalken
14/11/05, 16:40
wil je per sé een server voor jezelf? Anders loont het misschien ook wel om eens te praten met een gameserver aanbieder en te vragen wat de prijs voor het aantal gameservers is die jij wil draaien, heb je in ieder geval geen omkijken naar de serverspecs ;)

Emard
14/11/05, 18:27
Origineel geplaatst door djalken
wil je per sé een server voor jezelf? Anders loont het misschien ook wel om eens te praten met een gameserver aanbieder en te vragen wat de prijs voor het aantal gameservers is die jij wil draaien, heb je in ieder geval geen omkijken naar de serverspecs ;)

En als je toch al niet bekent bent in linux, is dat misschien ook handig :D

Chillplaza
14/11/05, 23:22
komt wat meer bij kijken dan alleen het 'spel' draaien op die box, al gedacht aan auto restart script, beveiliging, FTP, ... tenzij je graag elke keer je server herstart door ddos'ertje...

en 5 * 16 slots heb je toch zeker dat laatste pakket nodig, lag vrij zou ik daar maar maximum 4 * 16 slots op draaien... zin eer je begint :)

Rik
14/11/05, 23:45
Origineel geplaatst door xstyle
maar hoeveel slot kan ik daaop draaien dan ong??
hoe bedoel je uitbreiden (met games?)

Ja inderdaad, ga je actief gameservers aanbieden, of is het puur voor je eigen clan ?

Gezien de complexiteit van het runnen van Gameservers kan het inderdaad slim zijn eens wat Gameserverproviders te benaderen. Het kan je een hoop geld schelen, en vooral: je hebt meteen de beschikking over alle 'kennis'. Zoals men hier al aangeeft komt er best wat bij kijken wil je een optimaal resultaat hebben...

Mark17
14/11/05, 23:50
Origineel geplaatst door Chillplaza
komt wat meer bij kijken dan alleen het 'spel' draaien op die box, al gedacht aan auto restart script, beveiliging, FTP, ... tenzij je graag elke keer je server herstart door ddos'ertje...

en 5 * 16 slots heb je toch zeker dat laatste pakket nodig, lag vrij zou ik daar maar maximum 4 * 16 slots op draaien... zin eer je begint :)

het aantal slots VOL is haast belangrijker dan het aantal slots dat je aanbied. je kunt met gemak 10 gameservers op die laatste hebben met 16 slots als er in totaal maar 30 slots bezet zijn.

@TS
voor je begint thuis oefenen met dezelfde software is misschien handig, eventueel een keer tijdens een lan oefenen kan ook handig zijn. je moet de gebruikte software namelijk eerst kennen voor je er problemen die je hebt kunt oplossen.

indien je iemand zoekt die veel weet van gameservers kan ik je via pb wel een adres van iemand geven.

JJFS
15/11/05, 01:07
Origineel geplaatst door Chillplaza
komt wat meer bij kijken dan alleen het 'spel' draaien op die box, al gedacht aan auto restart script, beveiliging, FTP, ... tenzij je graag elke keer je server herstart door ddos'ertje...

en 5 * 16 slots heb je toch zeker dat laatste pakket nodig, lag vrij zou ik daar maar maximum 4 * 16 slots op draaien... zin eer je begint :)

Zou deze configuratie met 2Gb DDR het wel aankunnen?

NCS Marco
15/11/05, 08:51
Dual Opteron servers zijn de beste Gameservers van dit moment..Kijk maar een s bij Supermicro.nl voor de mogelijkheden.

sju
15/11/05, 14:53
Je kunt ook opzoek gaan naar een dedi incl een gamehosting-systeem. Op deze manier hoef je geen kennis van linux te hebben, maar kun je toch zelf bepalen wat je op de machine draait.

xstyle
15/11/05, 15:00
@sju waar kan je die vinden dan ?

MikeN
15/11/05, 15:14
Er zijn hier wel enkele aanbieder die dat aanbieden (o.a. sju), ook bieden grotere gamehosters in Europa het wel aan (Multiplay, ngz e.d.)
Overigens is het mijns inziens niet echt een vereiste, als de support afdeling van de betreffende gamehost goed is en je gewoon een managed dedicated afneemt kom je er ook wel uit.

djalken
15/11/05, 16:00
@NCS Marco: De opteron servers staan voor zover ik weet alleen op www.supermicro.nl/aplus ;) dit zijn wel erg goede machines voor gameservers voor zover ik weet :)

Tommetjah
20/11/05, 19:08
Origineel geplaatst door xstyle
maar hoeveel slot kan ik daaop draaien dan ong??
hoe bedoel je uitbreiden (met games?)

Als je van plan bent de server langer te gaan huren, kan je beter een server kopen, die heb je er vaak na een half jaartje al uit :) je moet er dan wel colocatie bij nemen. Dat is vaak rond de 25 euro per maand voor 100 gb.

Maico
20/11/05, 19:17
Origineel geplaatst door xstyle
ik heb me laten vertelen dat het volgende systeem ook goed
voor een gameserver is
Dual Core AMD X2
cpu 4400
ram 4 gig
hd 80GB
dataverkeer 250

Klopt dat
en hoeveel Slot kan ik hier op zetten ?

Dit is zeker een zeer mooie configuratie.
Hier kan je toch zeker wel 80-100 volle CS slots op hosten. Het dataverkeer is daarintegen wel weer aan de lage kant. Als je ervan uitgaat dat een 18slots public tussen de 100-150gb trekt (gemiddeld) dan zou je zeker 500-1000gb nodig hebben. Denk je dat jou servers bijna altijd 24/7 vol zullen gaan zitten dan kan je ook kijken naar mbits, wat vaak goedkooper is.

Uit de post maak ik op, dat je nog niet zo bijster veel ervaring met gameservers en linux heb. Dan zijn er 3 dingen die je kan doen, wat mij het verstandigste lijkt ;).

1) Je draait windows op je dedicated server, wat je wel 12.50 per maand extra kost. Hierop zal je denk ik zelf wel je server kunnen beheren.

2) Je gaat naar een bedrijf toe die dedicated/colocated servers en gamehosting aanbied, en je vraagt daar of zei op oplevering niet een paar games willen installeren.

3) Je huurt je eigen dedicated server en je gaat op zoek naar een bedrijf die gameservers voor je kan installeren en configureren voor een mooi bedrag.

Ik denk dat optie 3 de beste optie is. Kan jij zelf ondertussen thuis met je eigen servertje wat dingen proberen, en desnoods aan hetzelfde bedrijf ,als iets niet lukt ,wat vragen. Voor die optie 3 kan je het beste even bij persooneel gevraagd op dit forum een oproep doen :).