PDA

Bekijk Volledige Versie : FileDump.nl



Desmond
13/11/05, 21:13
Mensen,

In Juli 2005 zijn wij gestart met een gratis webhosting dienst genaamd www.filedump.nl

De site trekt op dit moment meer dan 100.000 Nederlandse bezoekers per maand. Er staat een Google Adsense blok op en deze verdient ongeveer € 40 - € 50.00 per maand.

Nadat de site in diverse bladen heeft gestaan o.a. 'De ComputerIdee' zijn de bezoekers toegenomen. We zijn begonnen aan een dienst waarbij men moet betalen en dit is bijna klaar voor launch. Dit gedeelte is te vinden op www.filedump.nl/new .

Het gaat om kleine pakketten die mensen makkelijk aanschaffen via PayPall. Het script (kosten € 85.00) zit inbegrepen.

Wegens tijdsgebrek willen wij deze site verkopen omdat wij ons richten op andere dingen.

Graag bieden in deze topic, staat ook te koop op TBForum.

Ik hou de topics up2date m.b.t. biedingen...

Hjalmar
13/11/05, 21:19
Vraagprijs?

Desmond
13/11/05, 21:26
Bieden vanaf € 500.00

Verkeer +/- 250 GB per maand
FileDumps +/- 2000 per dag
Space +/- 25 GB Gereserveerd (nog niet vol)
Pageviews 15950492 --> November
Visits 103602 --> November

Thijs
13/11/05, 21:51
De vraag is of je geen mensen af gaat schrikken wanneer men ineens moet gaan betalen. Op dit moment is het dus niet te bepalen wat de waarde is. Eerder minder dan meer.

Desmond
13/11/05, 21:54
Laten we zeggen dat van de 60.000 mensen die maandlijks een file uploaden 5% een pakket voor 1 euro neemt... Ik zou zelf ook een pakket voor 1 euro nemen als de service goed is en omdat het maar 1 euro kost...



Eerder minder dan meer.


Wil je ook daadwerkelijk bieden?

Thijs
13/11/05, 21:57
Origineel geplaatst door Desmond
Laten we zeggen dat van de 60.000 mensen die maandlijks een file uploaden 5% een pakket voor 1 euro neemt... Ik zou zelf ook een pakket voor 1 euro nemen als de service goed is en omdat het maar 1 euro kost...

Ik zou eerst eens een try-out doen. Er worden veel van dit soort concepten op dit soort momenten aangeboden.

Ik heb wellicht intresse maar kan niet afgaan op € 50,- in de maand qua inkomsten. Er zijn teveel variabelen naar mijn idee, ik zal eens gaan rekenen op langere termijn. Was het de bedoeling helemaal over te gaan op die (bijvoorbeeld) € 1,- per maand ?

Desmond
13/11/05, 21:58
Geef mij eens een link want ik heb ook geen idee wat ik er voor moet vragen. Mijn gegeven prijs is wat het mij waard is en gezien de visits kan er zeker wat uitgehaald worden...

Thijs
13/11/05, 22:00
Origineel geplaatst door Desmond
Geef mij eens een link want ik heb ook geen idee wat ik er voor moet vragen. Mijn gegeven prijs is wat het mij waard is en gezien de visits kan er zeker wat uitgehaald worden...

Ik bedoel in dit stadia.

Desmond
13/11/05, 22:02
ow zo, het script is volledig af en zou em online kunnen zetten alleen hoeft er nog een klein beetje geedit te worden...

Thijs
13/11/05, 22:12
Origineel geplaatst door Desmond
ow zo, het script is volledig af en zou em online kunnen zetten alleen hoeft er nog een klein beetje geedit te worden... Wil je in het vervolg als je toch niet gaat bieden zelf een topic openen om iemand z'n verkoop product niet te vernaggelen? (no offense verder hoor)

Je begrijpt het verkeerd denk ik.

Er is wellicht intresse maar ik heb mijn twijfels bij het kantelpunt van gratis naar betaald. Aangezien je hier niet aan kunt geven of dit misschien al voor 25% zou werken kan ik er geen waarde aan toekennen, ik denk velen met mij.

Daarbij komt, waarom verkoop je het precies op dat kantelpunt ? Andere activiteiten, een dergelijk project zou daar altijd voor kunnen wijken en door kunnen draaien zoals het nu doet mocht het kosten dekkend zijn uiteraard.

Dit zijn hele normale vragen die bij iedere "overname" naar voren komen.

Desmond
13/11/05, 22:18
ow ok sorry heb ik je niet goed begrepen, het kwam bij mij over om even lekker te flamen op mijn aanbod :)

Thijs
13/11/05, 22:20
Origineel geplaatst door Desmond
ow ok sorry heb ik je niet goed begrepen, het kwam bij mij over om even lekker te flamen op mijn aanbod :)

Mensen met intresse kijken altijd kritisch ;)

crazycoder
13/11/05, 22:37
Jullie hebben een onderverdeling gemaakt van diverse accounts. Hoe verhouden de huidige uploaders zich als je die in de accounts ga zetten zoals jullie die voorlopig in /new neer hebben gezet?

Desmond
14/11/05, 08:56
De huidige uploaders krijgen een free account (in new) en zien na het inloggen de optie 'upgrade'

Thijs
14/11/05, 09:11
Heb je al enige analyse ? Wellicht dat je een pol kunt plaatsen op de site om te kijken hoe de intresse is bij betaling ?

D-host
14/11/05, 09:56
Origineel geplaatst door Desmond
Bieden vanaf € 500.00

Verkeer +/- 250 GB per maand
FileDumps +/- 2000 per dag
Space +/- 25 GB Gereserveerd (nog niet vol)
Pageviews 15950492 --> November
Visits 103602 --> November

Heb wel intresse maar ik vind dit vrij veel
Eigenlijk verdien je hier niets aan he ;)
Je moet er enkel geld insteken

crazycoder
14/11/05, 10:13
Origineel geplaatst door Desmond
De huidige uploaders krijgen een free account (in new) en zien na het inloggen de optie 'upgrade'
Duidelijk.. dat is hoe jij/jullie denken van het gratis naar het betaalde model... echter.. niet direct wat ik wil weten :( laat ik de vraag anders formuleren..

Op dit moment zijn er een aantal mensen die deze dienst gebruiken. Kan je aangeven hoe deze de dienst gebruiken. Is dat bijvoorbeeld:
75% het gratis pakket
10% het kleine pakket
15% het grote pakket

Los van de vraag of wij al dan niet verder in onderhandeling treden lijkt het mij onverstandig om onbeperkte diensten aan te bieden.. Het klinkt leuk maar daar kan je vreselijk je vingers aan branden.

Ionstar
15/11/05, 01:13
100.000 bezoekers en 15 miljoen pageviews is best veel. Kan ik de statistieken met eigen ogen zien voor ik een bod uitbreng?

Heb je het script zelf ontwikkeld of is het een 3rd party script wat iedereen zomaar kan aankopen?

Desmond
15/11/05, 08:44
Topic kan dicht Website is verkocht bedankt voor alle interesse!

dopi84
15/11/05, 17:24
Wie is de gelukkige geworden? Of wil die graag anoniem blijven :)