PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemen voorwaarden



Masterman
12/11/05, 09:44
Hoi,

Ik wil een hostingbedrijfje gaan beginnen, maar nog heb ik nog enkele vragen, voorbeeld:

Als ik bijv elke maand een server huur voor 100 €..
De eerste maand heb ik 1 klant, en de 2 maand 3 klanten.

Alle 3 de klanten hebben hun webhosting voor een jaar geregeristreerd!

Dan is het natuurlijk niet de moeite om het door te zetten met 3 klanten!
Eigenlijk ben ik dan niet van plan om voor de rest van het jaar te gaan betalen voor mijn server.

Maar... ik zit nog aan mijn 3 klanten vast dan.
Natuurlijk wil ik niet zomaar van de aarboden verdwijnen voor hun, ik wil dit dan eerlijk met hun oplossen.

NU vroeg ik me af of het normaal is als je in je algemene voorwaarden neerzet:

"Indien <bedrijf> stopt onder welke reden dan ook, zult u het geld terugkrijgen waar u recht op heeft."

Dan kan ik gewoon geld teruggeven voor de maanden waar ze al voor betaald hebben!

Of hoe zouden jullie z'n probleem oplossen?


Natuurlijk hoop ik dat ik veel meer dan 3 klanten krijg en dat mijn bedrijfje goed gaat lopen! Maar ik wil graag al vast weten wat ik moet doen als ik < waarschijnlijk niet > met mijn bedrijf stop!



groeten

Ber|Art
12/11/05, 09:55
Mss je contracten per maand afsluiten? En niet beginnen met een server van 100 EURO maar met een resellers pakket?

boony
12/11/05, 09:57
Als je aan iets begint moet je het 500% weten en organiseren. En niet beginnen van "ik zal eens proberen lukt het mooi, anders pech" Als je zo ingesteld bent raad ik het je ten sterkste af er mee te beginnen.

Maar als je toch wil proberen raad ik je aan je klanten per maand(of 3maand) te laten betalen.

Masterman
12/11/05, 10:00
dat is idd wel een goed idee om de klanten per maand te laten betalen in het begin.

En als ik zeker weet dat "het" wat wordt, de klanten per jaar te laten betalen.

nog een vraagje:

Waar moet ik mee rekening houden met het schrijven een een voorwaarden pagina? of moet ik die laten schrijven?

boony
12/11/05, 10:22
Je moet zoveel mogelijk situaties bedenken die in jouw nadeel kunnen spelen en deze omzeilen :)

crazycoder
12/11/05, 11:21
Origineel geplaatst door Masterman
dat is idd wel een goed idee om de klanten per maand te laten betalen in het begin.

En als ik zeker weet dat "het" wat wordt, de klanten per jaar te laten betalen.

nog een vraagje:

Waar moet ik mee rekening houden met het schrijven een een voorwaarden pagina? of moet ik die laten schrijven?
Laten schrijven, je kan ook langs je KvK gaan en hun CD kopen. Kom je een eind mee, let wel, hosting specifieke onderdelen zitten daar niet in.

Als het niet lukt kan je proberen of je de contracten kan verkopen. Anders ben je gewoon verplicht om je contracten uit te dienen.
Jij bent ondernemer waaronder iets valt wat risico heet. Mislukken van je bedrijf is een van de risico's. Wil je dat niet nemen, dan moet je er niet aan beginnen.

Ionstar
13/11/05, 00:06
Als je na 4 maanden al besluit te stoppen wegens gebrek aan klandizie dan denk ik dat je er beter maar helemaal niet aan moet beginnen. De opstart fase kost altijd tijd en geld en het kan even duren voor je zelfs maar quitte draait. Als het jou dat niet waard is kun je er beter maar niet mee beginnen. Het geld komt je immers niet aanwaaien :)

Fuzzy Logic
15/11/05, 16:46
Ik denk dat je het beste een deal kunt sluiten met een ander bedrijf, zodat als jij falliet gaat of besluit te stoppen, zij de boel overnemen tegen eventuele vergoeding.