PDA

Bekijk Volledige Versie : mail



nugget
11/11/05, 00:09
hallo!

ik heb plesk pas geinstalleerd en hoop ermee onze lanclub er voordelig mee te kunnen hosten.

Alleen krijg ik mijn mail niet aan het lopen. Als ik webmail open vanuit plesk zegt die > kan pagina niet vinden.

en als ik pop3 inlog met outlook dan checkt die wel de mail maar de test mails die ik gestuurd heb krijgt die maar niet binnen. Als ik mijn ww verander in een fout ww in outlook kan ik niet meer inloggen dus iets van mail moet wel al werken.

klinkt dit voor iemand bekend en heeft iemand een idee hierover? of ik waar ik eens kan kijken voor een oplossing?

greets Camiel

Ber|Art
11/11/05, 09:29
Welke verise Plesk gebruik je? Wat gebruik je als username? Is in de DNS het subdomein "webmail" aangemaakt?

jinxedworld
11/11/05, 09:51
Heb je het domein wel naar de nameserverrs van Plesk gewezen, en niet naar een 3e partij? Als het laatste het geval is dien je bij die 3e partij in de DNS een A-record toe te voegen op de volgende manier:

webmail. A <IP Plesk server>

nugget
11/11/05, 15:25
hey bedankt voor snelle reacties!

ik gebruik gewoon mijn admin account in plesk en heb de nieuwste versie van plesk, en ik zag bij dns dat er een subdomein webmail<domein> is aangemaakt

ik gebruik de dns van een andere server die op die plaatst hangt. En zo te horen moet ik daar dus ergens de oplossing in zoeken.
Ik kan dus beter een dns server installeren op mijn plesk server als ik het zo goed begrijp?

dan ga ik dat eens uitzoeken

Ber|Art
11/11/05, 18:48
Ik kan dus beter een dns server installeren op mijn plesk server als ik het zo goed begrijp?Neee, externe DNS is eigenlijk veel beter! zo verspreid je het risico en laat je, je klanten niet aan de DNS komen! Dus nu moet je in je externe DNS 1 een A-record aanmaken met webmail als hostname. Suc6! :)

nugget
11/11/05, 18:56
gedaan en het werkt!! :D YEAH

nu hopen dat de mails aankomen das de volgende stap :P

Ber|Art
11/11/05, 18:57
Als de MX-Record goed staan moet dat géén probleem zijn :)

nugget
11/11/05, 19:26
There was an error sending your message: unable to connect to smtp server localhost:25


mh verzenden van mail wel ontvangen ook trouwens :
hij vraagt wel voor een ww bij pop3
daarna mail ik maar komt het mailtje niet aan op de pop3 of in de webmail

en zie error boven die krijg ik als ik vanuit webmail iets wil verzenden.

nugget
12/11/05, 01:03
Warning: fsockopen(): unable to connect to 127.0.0.1:25 in /usr/share/psa-horde/pear/Net/Socket.php on line 108


nu weer deze :S poort 25 is smtp toch he...

Ber|Art
14/11/05, 14:58
Poort 25 is idd SMTP :)