PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS problemen



xYnta
10/11/05, 23:24
He mensen,

Ik heb net een hele rare fout gehad, alle 2 mijn cPanel servers vlogen er op hetzelfde moment uit en nadat ik ze had gereboot functioneerde ze weer. Nu draaid m'n meest essentiele server weer normaal maar server 1 waar o.a. mijn eigen website opstaat doet het het bij sommige niet ze krijgen tenminste de domeinnaam niet te zien, als ze bijvoorbeeld naar www.xynta.nl surfen krijgen sommige een fout pagina en andere gewoon de website.

Hebben jullie enig idee waaraan dat ligt, want ik baal er flink van en wil het graag zo snel mogelijk oplossen. Het blijkt dus dat ik de website kan bekijken omdat ik er pas op heb gekeken en hij daarom in mijn cache staat maar bij andere werkt ie dus niet er is wat fout met de nameserver maar hoe kan ik dat oplossen.

Groeten, Axel

host3000
10/11/05, 23:28
Een probleem met de nameservers?

http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=www.xynta.nl

Er klopt niet veel van de zonefiles.

xYnta
10/11/05, 23:32
De nameservers zijn niet veranderd die hebben het altijd gedaan.

Mikey
10/11/05, 23:43
Origineel geplaatst door xYnta
De nameservers zijn niet veranderd die hebben het altijd gedaan.

Ergens is er toch iets veranderd, bekijk die link maar dan zie je dat hij lege zones serveert....

xYnta
11/11/05, 00:11
Ik ben nu de gehele nameserver opnieuw aan het installeren en direct de server aan het updaten.

xYnta
11/11/05, 00:21
Dat werkt dus niet, iemand niet een ander idee om het te fixen?

Mikey
11/11/05, 00:23
Ik wil kijken naar je bind config. cpanel wil ik niet aanraken.

xYnta
11/11/05, 00:33
named.conf is helemaal leeg, maar hoe herstel ik deze? de zones staan er helemaal niet meer in.

xYnta
11/11/05, 00:36
named.conf weer gevuld en het DNS report geeft nu ook gewoon weer een goede melding. Bedankt voor de hulp vanaf hier.