PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster gezocht voor een forum



Ineke
09/11/05, 14:26
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een jaar een fotoforum dat goed bezocht wordt.
Ik zit bij Sohosted maar op het moment worden de problemen daar groter en groter.
Ik zat eerst op server 3, daar waren konstant errors, downtime en traagheid, toen is mijn forum naar server 11 overgezet en de eerste twee maanden was dat een verademing, geen errors meer, geen traagheid meer, en zelden downtime.

De laatst maand zijn de errors weer aan de orde van de dag en vooral de laatste week is het forum ZO traag, regelmatig 10 seconden of langer voordat je van de ene naar de andere pagina kunt.
Leden beginnen weg te blijven omdat het zo geen doen meer is.
Ook na mailwisseling met sohosted is er geen verbetering, blijkbaar kunnen ze de fout niet vinden.

Ik ben dan ook eigenlijk verbaasd dat ik hier, na net wat rondgekeken te hebben, praktisch alleen maar goede verhalen lees over sohosted. Terwijl je heel veel berichten leest op hun eigen forum van klanten die dezelfde problemen hebben als ik.
De database van mijn forum kan ik al maanden zélden compleet backuppen omdat die server niet snel genoeg reageert, en ik dus steeds een halve database krijg.

1 ding is waar, over het algemeen wordt je snel te woord gestaan als je ze mailt en zijn ze erg vriendelijk, vertellen vaak waar de fouten zitten, of zeggen eerlijk als ze iets niet kunnen vinden, maar, het resultaat blijft hetzelfde, mijn forum draait nu alwéér 2 maanden met de ene error na de andere en ik begin dus nu leden kwijt te raken. Alleen de laatste dagen krijg ik ineens geen mail meer terug van sohosted terwijl men weet dat mijn forum niet vooruit te branden is. Ik ben het dan ook zat.

Mijn vraag is dan ook, wie weet er een hostingbedrijf die het aankan om een fotoforum snel op te laten draaien, een IPB forum is het.
Het dataverkeer is op het moment ongeveer 20GB per maand.

Bij voorbaat dank voor het antwoorden :)

Wido
09/11/05, 14:29
Ik denk dat je hier in het verkeerde forum zit, hier mogen geen aanbiedingen gedaan worden.

Ik ken de medewerkers van SoHosted persoonlijk en ze zitten met hun handen in hun haren over dit probleem. De database server (MySQL) levert een conflict op met hun software en een goede oplossing hiervoor is niet voor handen.

WilloW
09/11/05, 14:36
Origineel geplaatst door Ineke
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een jaar een fotoforum dat goed bezocht wordt.
Ik zit bij Sohosted maar op het moment worden de problemen daar groter en groter.
Ik zat eerst op server 3, daar waren konstant errors, downtime en traagheid, toen is mijn forum naar server 11 overgezet en de eerste twee maanden was dat een verademing, geen errors meer, geen traagheid meer, en zelden downtime.

De laatst maand zijn de errors weer aan de orde van de dag en vooral de laatste week is het forum ZO traag, regelmatig 10 seconden of langer voordat je van de ene naar de andere pagina kunt.
Leden beginnen weg te blijven omdat het zo geen doen meer is.
Ook na mailwisseling met sohosted is er geen verbetering, blijkbaar kunnen ze de fout niet vinden.

Ik ben dan ook eigenlijk verbaasd dat ik hier, na net wat rondgekeken te hebben, praktisch alleen maar goede verhalen lees over sohosted. Terwijl je heel veel berichten leest op hun eigen forum van klanten die dezelfde problemen hebben als ik.
De database van mijn forum kan ik al maanden zélden compleet backuppen omdat die server niet snel genoeg reageert, en ik dus steeds een halve database krijg.

1 ding is waar, over het algemeen wordt je snel te woord gestaan als je ze mailt en zijn ze erg vriendelijk, vertellen vaak waar de fouten zitten, of zeggen eerlijk als ze iets niet kunnen vinden, maar, het resultaat blijft hetzelfde, mijn forum draait nu alwéér 2 maanden met de ene error na de andere en ik begin dus nu leden kwijt te raken. Alleen de laatste dagen krijg ik ineens geen mail meer terug van sohosted terwijl men weet dat mijn forum niet vooruit te branden is. Ik ben het dan ook zat.

Mijn vraag is dan ook, wie weet er een hostingbedrijf die het aankan om een fotoforum snel op te laten draaien, een IPB forum is het.
Het dataverkeer is op het moment ongeveer 20GB per maand.

Bij voorbaat dank voor het antwoorden :)

Ik weet niet wat het budget is maar misschien is een leuke dedicated server wel een goeie optie. Als je beetje zoekt op dit forum kom je wel aardige aanbiedingen tegen.

Ineke
09/11/05, 14:39
Maar dit gaat toch over vragen en ervaringen over webhosters?
Ik dacht dat ik dan ook mocht vragen of iemand een goede webosters weet?
Ik weet dat ze met hun handen in het haar zitten over dat probleem, en ik moet zeggen ik leef ook met ze mee, en vind het best erg voor ze, want, dit gaat ook hun klanten kosten en dat wens ik niemand toe.

Maar de uitkomst voor mij is toch dat ik leden kwijtraak, terwijl ik een jaar hard gewerkt heb om die leden te krijgen.

Ik weet denk ik ook wie jij bent wido ;)
En als dat klopt dan kan ik zeggen, ik heb ik sinds kort ook een site bij jullie ;)
Misschien ga ik daarheen wel over met het forum.

royen99
09/11/05, 14:42
Dit is niet echt de plaats om ervaringen te vragen (al zou het zeer zeker goed moeten kunnen). Ervaring leert dat sommige leden het schijnbaar als een sport zien om andere leden zwart te maken.

Voor meer echte ervaringen zou je beter kunnen kijken op http://www.webhosters.nl

Met je huidige problemen, eventueel raadzaam om bij een eventuele andere hoster eerst even een weekje test te draaien met het forum/foto album.

Ineke
09/11/05, 14:43
Ohw dom, je bent inderdaad wie ik denk Wido. Ik zie nu bij je naam staan dat je inderdaad van pcextreme bent, ik lette dus niet goed op, sorry :)

Willo, een dedicated server is helaas geen optie :(
Een beetje goeie kom je toch wel op de 75 euro per maand op zijn minst en dat geld heb ik niet. Sponsors zou je maar moeten zien te vinden, maar eigenlijk hou ik mijn forum liever reclame vrij.

Ook is het zo dat je dan verstand moet hebben van de software die op die server draait en je dat zelf moet onderhouden, en dat kan ik helaas niet.

Ineke
09/11/05, 14:48
Royen, ik snap er even niets meer van, of ik snap niks van dit forum ;)
Ik zit hier op het webhostingforum en ik heb net wat zitten te lezen en ik zie allemaal topics staan van mensen die ervaringen vragen over bepaalde webhosters, wat doe ik fout dan?

Webhosters.nl daar kijk ik niet meer, daar heb ik geen vertrouwen in.
Het eerste webhosting bedrijf wat ik een paar jaar geleden daar had gevonden die waren 1 maand na betaling met de noorderzon vertrokken.
Na veel gezoek op internet kwam ik erachter dat alle klanten van hen gedupeerd waren, geld kwijt en geen site meer, én dat ze er achter waren gekomen dat de goede reviews over dat hostingbedrijf door dat bedrijf zelf daar waren geschreven.

Maar dan de vraag, op welk forumonderdeel mag ik deze vraag dan wel stellen?

Triloxigen
09/11/05, 14:58
op 'Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen" kun je aanvragen posten.
Ik raad je aan het budget erbij te plaatsen en de bedrijven toch even te controleren op webhosters.nl.

Ineke
09/11/05, 14:59
okee dan zal ik dat doen, dank je voor het antwoord :)

Wido
09/11/05, 15:01
Origineel geplaatst door Ineke
Ohw dom, je bent inderdaad wie ik denk Wido. Ik zie nu bij je naam staan dat je inderdaad van pcextreme bent, ik lette dus niet goed op, sorry :)

Ja, inderdaad. :)

Ik heb mijn zegje hier verder gedaan, een objectief antwoord kan er van mij hier uiteraard niet komen.

Ineke
09/11/05, 15:09
Nee snap ik, je mag collega's niet afvallen :)

Ik heb mijn vraag nu in het juiste forumonderdeel geplaatst, zoals hierboven aangegeven is.

Wido
09/11/05, 15:10
Origineel geplaatst door Ineke
Nee snap ik, je mag collega's niet afvallen :)

Ik heb mijn vraag nu in het juiste forumonderdeel geplaatst, zoals hierboven aangegeven is. Ik bedoelde meer, ik kan hier nooit een goede hoster aangeven aangezien ik daarin niet objectief kan zijn.

dutchlinda
09/11/05, 15:11
Hoi Ineke,

"Als je je forum wil hosten dan moet je BIJ MIJ ZIJN!
IK BEN DE BESTE Hoster!
Andere hosters weten er niets van. Zeker niet hier bij WHT!
Host bij mijn bedrijf!!!"

Hahahaha... nee even serieus.
Het probleem van "ervaringen" vragen hier is dat de meeste bezoekers/leden van WHT ook hosters zijn. En met pijn en moeite zullen ze je vertellen dat "een andere" wel goed is of niet. Meestal zullen ze ook zeggen dat "tja.. hoster A is goed maar waarom zou je bij hem gaan? "

Webhosters.nl inderdaad ook niet 100% maar ik zou je aanraden om ALTIJD uit verschillende bronnen je informatie te halen.

Enfin. Ik zie dat SoHosted Helm draait op Windows servers.
Waarom probeer je niet bij een Linux hoster? Dat kan alvast wat stabieler zijn. Er zijn genoeg hier. Als je eentje kiest raad ik je aan om eentje met een complete beheerpaneel. Persoonlijk vind ik CPanel beste maar Directadmin en Plesk zijn ook OK.

Als je probleem ligt aan je MySQL load dan zou je een Load Balanced server kunnen proberen of te hosten bij een provider met wat krachtige servers als Dual Opterons.

Een te lage budget is natuurlijk ook een factor die je moet overwegen. Wat is je maandelijkse budget? (kan ik misschien een lijstje aanraden)

Ineke
09/11/05, 15:31
hahahaa ;)

Dat probleem ontdek ik nu ook net, dat de meeste bezoekers hier zelf webhosters zijn ;)

Beheeerpanel is denk ik niet mijn eerste belang hoe dat er uitziet.
Dat van die dual opterons zei mijn medebeheerder toevallig ook gister.
En ik ga inderdaad ook liever over naar een linux hoster.
Toen ik bij sohosted kwam was vantevoren niet kenbaar gemaakt op hun site dat ze op windows2003 draaien, daar kwam ik pas achter toen ik er al een account had.

Mijn budget is helaas maar ongeveer 10 euro per maand, ik moet alles zelf betalen.

Dank voor je uitgebreide antwoord Linda :)
Maar, ik heb nu hier een nieuwe thread gestart, misschien beter daar verder gaan? Anders wordt het zo onoverzichtelijk denk ik :)
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=81200

dutchlinda
09/11/05, 16:00
Met zo'n budget heb je veeel keuze.
TransIP, PCextreme, MKEweb, MediaServe, TripleV zijn wat mij betreft aan te raden.

AlfaHosting
09/11/05, 16:14
Misschien vorm je met je site een zware belasting voor de server en hebben ze je op een gegeven moment naar een nieuwe server gezet. Dat kan verklaren waarom je daarna enkele maanden geen problemen gehad hebt. Naarmate men de server volzet met klanten kunnen dan de problemen opnieuw opduiken.

Wat betreft Webhosters.nl .. als er hosters staan met slechts enkele ervaringen is het moeilijk te bepalen wat echt is of niet. Als er echter tientallen ervaringen opstaan kan je hier wel op verder gaan.

dopi84
09/11/05, 16:37
www.phpBBhost.nl huur ik mijn ruimte.
Kan het je zeker aanraden. :)

Ineke
09/11/05, 16:46
Mario, ik ben niet naar een nieuwe server gezet omdat mijn site teveel belasting vormde maar omdat er iets niet goed was daar met de Myqsl server.
ZO groot is mijn forum ook weer niet, 20gb dataverkeer per maand (althans, volgens hun admin panel) en in principe bijna alleen tekst, downloads ofzo zijn er niet.

dopi84, thanks, ik zal daar ook eens kijken :)