PDA

Bekijk Volledige Versie : Elkaars server ranges blokkeren



dreamhost_nl
09/11/05, 12:35
Beste conculegae,

Is er iets bekend of de server ranges van EuroAccess geblokkeerd worden door LinkUp of omgedraaid?

We willen een verbinding maken tussen twee servers in beide netwerken, maar ze kunnen elkaar niet "zien"...

Zowel een ping als een traceroute lopen vast...

Als dat zo is, is dit echt een zeer kwalijke zaak...

Alvast bedankt.

Stewie
09/11/05, 12:36
Wordt WHT ook niet ge-"null-route" door linkup? Of andersom?

xYnta
09/11/05, 12:37
Vermoedelijk heeft Link Up gewoon EuroAccess geblokkeerd Reinier is daar namelijk heel erg goed in. Maar voor de zekerheid zou ik gewoon even contact opnemen met een van beide partijen.

MediaServe
09/11/05, 13:28
Linkup blokkeert al het verkeer van en naar EuroAccess. Ze zeggen dat het komt doordat er misbruik werd gemaakt van de verbinding. Zelf denk ik dat het iets persoonlijks is, net zoals destijds met WHT. Ik vind het in ieder geval zeer irritant omdat ik nog een server bij Linkup heb staan.

De klanten van Linkup hebben er last van... Goeie actie Linkup :(

host3000
09/11/05, 13:38
Geeft aan hoe 'open' de policy is ....:(

http://www.fpix.org/members.php?sort=company&ad=asc

Een exchange zonder traffic tussen de peers....

Stewie
09/11/05, 13:40
Origineel geplaatst door host3000
Geeft aan hoe 'open' de policy is ....:(

http://www.fpix.org/members.php?sort=company&ad=asc

Een exchange zonder traffic tussen de peers.... haha, dat meen je niet :D

Maar dan vraag ik me af: als er misbruik wordt gemaakt, dan laat je het toch lekker over de transits lopen :huh:

MediaServe
09/11/05, 13:50
Misbruik in de vorm van 'hack pogingen' en 'dos attacks'

XF-RICK
09/11/05, 14:00
Origineel geplaatst door MediaServe
Misbruik in de vorm van 'hack pogingen' en 'dos attacks'

Reinier claimt deze dingen wel, maar heeft nooit enige logfiles getoond aan ons, voordat enige communicatie mogelijk was tussen onze bedrijven zat er al een nullroute op.

Ik vind het rot voor onze klanten, en wellicht ook voor de klanten van Linkup die een uitweg zoeken. Anyway, ik ga geen tijd meer verspillen aan die hele club.

Mark17
09/11/05, 16:17
Reinier heeft zulke grillen. Hij sluit dan een verbinding af en daarna vermeld hij dit aan de andere partij. Dit is onder andere de reden dat ik niet in het Linkup netwerk wil.

dreamhost_nl
09/11/05, 16:34
Ik heb zojuist contact met hem opgenomen, maar hij wil onder geen beding een IP-adres uit deze range vrijgeven, zodat de DNS cluster die wij wilden opzetten niet meer mogelijk is.

Ik begin zo mijn bedenkingen te krijgen over de houdbaarheid van een netwerk dat doelbewust andere netwerken gaat buitensluiten, ongeacht de achterliggende reden hiervan... :(

De enige die hier de dupe van wordt is volgens mij de klant, en een ontevreden klant krijg je niet gauw meer tevreden...

Stewie
09/11/05, 16:48
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Ik heb zojuist contact met hem opgenomen, maar hij wil onder geen beding een IP-adres uit deze range vrijgeven, zodat de DNS cluster die wij wilden opzetten niet meer mogelijk is.

Ik begin zo mijn bedenkingen te krijgen over de houdbaarheid van een netwerk dat doelbewust andere netwerken gaat buitensluiten, ongeacht de achterliggende reden hiervan... :(

De enige die hier de dupe van wordt is volgens mij de klant, en een ontevreden klant krijg je niet gauw meer tevreden... Contractbreuk = ontbinden = server verhuizen ?
Je kan toch geen zakelijk belang van alle klanten achterstellen aan iets persoonlijks? :huh:

Technotop
09/11/05, 16:49
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Beste conculegae,

Is er iets bekend of de server ranges van EuroAccess geblokkeerd worden door LinkUp of omgedraaid?

We willen een verbinding maken tussen twee servers in beide netwerken, maar ze kunnen elkaar niet "zien"...

Zowel een ping als een traceroute lopen vast...

Als dat zo is, is dit echt een zeer kwalijke zaak...

Alvast bedankt.

Linkup blokt Euroaccess. Heel mijn dns was verkloot nadat linkup (sinds een week nu) Euroaccess blokt. (oude dns instellingen)

Mja kwalijke zaak... je kunt er niets tegen doen..

XF-RICK
09/11/05, 16:53
For the record, EuroAccess blokt geen enkele range en/of ASN van een andere partij.

Als je traceroute draait, zal je zien dat trace stopt bij Linkup router en niet bij EuroAccess.

Wij geloven in een open en bereikbaar internet, een geen internet die Linkup toepast, lijkt wel op censuur in China.

Digiover
09/11/05, 19:44
Ach, Reinier wilde onze IP ranges gaan "nullrouten" toen ik hem een abuse mail stuurde, met daarin mede een mededeling dat zij hun zaakjes, wat betreft abuse/postmaster/e.d., niet op orde hadden. Klant van hen spamt, zij hebben zaakjes niet op orde... Ik meld dat en meld er bij dat wij dan niet langer e-mail uit hun ranges willen accepteren en overwogen de ranges te blocken.

Binnen een dag was heel Linkup/Colinks/iQarus e.d. (weet ik veel wat er allemaal bij hoort) zelf onbereikbaar (zie "Melding van Netwerk Storingen en Updates" forum, omstreeks 6 juli)... Vast en zeker een verkeerd "nullroute" commando gegeven ;)
Voor iedereen die door een blokkade gedupeerd wordt: Take your loss en verhuis je servers en/of start een procedure tegen Linkup aan, indien je van mening bent dat de blokkade onterecht is en je schade (aldanniet financieel) lijdt.

XF-RICK
09/11/05, 20:00
Origineel geplaatst door Digiover
Ach, Reinier wilde onze IP ranges gaan "nullrouten" toen ik hem een abuse mail stuurde, met daarin mede een mededeling dat zij hun zaakjes, wat betreft abuse/postmaster/e.d., niet op orde hadden. Klant van hen spamt, zij hebben zaakjes niet op orde... Ik meld dat en meld er bij dat wij dan niet langer e-mail uit hun ranges willen accepteren en overwogen de ranges te blocken.

Binnen een dag was heel Linkup/Colinks/iQarus e.d. (weet ik veel wat er allemaal bij hoort) zelf onbereikbaar (zie "Melding van Netwerk Storingen en Updates" forum, omstreeks 6 juli)... Vast en zeker een verkeerd "nullroute" commando gegeven ;)
Voor iedereen die door een blokkade gedupeerd wordt: Take your loss en verhuis je servers en/of start een procedure tegen Linkup aan, indien je van mening bent dat de blokkade onterecht is en je schade (aldanniet financieel) lijdt.

Wat zal het gezellig worden voor de klanten van Linkup, als grote (access)providers ook eens Linkup gaat nullrouten.

Denk dat er dan weinig overblijft van Linkup.

Mikey
09/11/05, 20:07
Origineel geplaatst door XF-RICK


Wat zal het gezellig worden voor de klanten van Linkup, als grote (access)providers ook eens Linkup gaat nullrouten.

Denk dat er dan weinig overblijft van Linkup.

Een prive intranet ?

XF-RICK
09/11/05, 20:13
Origineel geplaatst door Mikey


Een prive intranet ?

Zoiets ja, een hoster die geen toegang heeft tot het "internet".

Lastige situatie, klanten kijken jou in eerste instantie vreemd aan, totdat je verteld hoe het werkelijk zit.

Krijg ik ook nog eens te horen dat ik een verklaring moet tekenen voordat Linkup de nullroute weghaalt (niet getekend).

Mark17
09/11/05, 20:43
Origineel geplaatst door XF-RICK


Zoiets ja, een hoster die geen toegang heeft tot het "internet".

Lastige situatie, klanten kijken jou in eerste instantie vreemd aan, totdat je verteld hoe het werkelijk zit.

Krijg ik ook nog eens te horen dat ik een verklaring moet tekenen voordat Linkup de nullroute weghaalt (niet getekend).

bij linkup is het de omgekeerde wereld ;)

JohanB
09/11/05, 20:48
http://nl.iqarus.com/~r.eeden/euroaccess/

- scans vanuit de ip-adressen van de beheerders van EuroAccess
Rick van Kerkoorden
Paul Leurink

IP-s zijn duidelijk te achterhalen via mail headers.

Denial of service aanvallen op extreme switches, brute force attacks aanvallen op netwerkswitches. APC's uitschakelen dmv SNMP.

AlfaHosting
09/11/05, 21:07
Origineel geplaatst door JohanB
http://nl.iqarus.com/~r.eeden/euroaccess/

- scans vanuit de ip-adressen van de beheerders van EuroAccess
Rick van Kerkoorden
Paul Leurink

IP-s zijn duidelijk te achterhalen via mail headers.

Denial of service aanvallen op extreme switches, brute force attacks aanvallen op netwerkswitches. APC's uitschakelen dmv SNMP.

Waarom dient men dan geen gerechtelijke klacht in ?

XF-RICK
09/11/05, 21:11
Origineel geplaatst door Mario


Waarom dient men dan geen gerechtelijke klacht in ?

Ik zou zeggen, bekijk de logfiles eens goed. Poort 80 lijkt me poort voor web, en ja, ik heb de InternetWorx website weleens bekeken.

Daarnaast staan er een hoop ipadressen bij die niet van ons zijn, er staan ook aantal adressen tussen die Linkup probeerden te bereiken na de nullroute.

Ook zijn er in de logs een aantal ICMP requests te vinden, sinds wanneer is een ping/echo verboden?

AlfaHosting
09/11/05, 21:14
Origineel geplaatst door XF-RICK


Ik zou zeggen, bekijk de logfiles eens goed. Poort 80 lijkt me poort voor web, en ja, ik heb de InternetWorx website weleens bekeken.

Daarnaast staan er een hoop ipadressen bij die niet van ons zijn, er staan ook aantal adressen tussen die Linkup probeerden te bereiken na de nullroute.

Ook zijn er in de logs een aantal ICMP requests te vinden, sinds wanneer is een ping/echo verboden?

Staat internetworx in Linkup ?

XF-RICK
09/11/05, 21:17
Origineel geplaatst door Mario


Staat internetworx in Linkup ?

InternetWorx is een klant van Linkup, maar draait wel eigen netwerk. Het gaat enkel om NL-Transit.

Zolang hij mij of het bedrijf maar niet schaad, hij maakt het echter nu te persoonlijk.

MediaServe
09/11/05, 21:28
Ik vroeg om een reactie van Reinier, die zegt het volgende:
http://nl.iqarus.com/~r.eeden/euroaccess/nieuwe-files-up-2-date/internetworx%20router/paul%20leurink

"ctrl +f"
DPT=161
161 = SNMP
Op het IP-Adress van een APC

muisje
10/11/05, 00:09
Op dit soort topics zijn maar een paar reacties eigenlijk van toepasing (mijn mening)

1) Als je een apc, switch of wat dan ook voor hardware voor de buitenwereld open zet vraag je er ook wel een beetje om eigenlijk.

2) http://www.cisco.com/en/US/products/ps6120/index.html

3) http://www.iss.net/products_services/intrusion_prevention.php
http://www.radware.com/content/products/dp/default.asp

APC's, switches, monitoring tools behoren niet op het 'publieke' internet thuis, dit doe je in een backlan doe je dat niet dan vraag je zoiezo om problemen.
Er zijn altijd kiddie die willen kijken of ze een apc om zeep kunnen helpen om de verbonden servertjes te kunnen rebooten.
In een perfecte wereld zou het niet nodig te zijn om het te beveiligen.. maarja sinds waneer leven wij in een perfecte wereld.

euro-access
10/11/05, 00:21
Goede avond,

Wie hard roept over concurenten is bang van voor zijn of haar concurenten.

Het is algemeen bekend dat vertrekkende klanten van Linkup gelijk naar vertrek Ddos attacks krijgen.

Het is algemeen bekend dat iedereen die anders denkt dat Linkup kans maakt op Ddos attacjs.

Het is algemeen bekend dat het een puinhoop is bij Linkup
Hierdoor zijn klanten weg gegaan.

Wij hebben ook een aantal klanten van Linkup.

Het is algemeen bekend dat Linkup probeert om hun ongenoegen te uiten en haar concurenten zwart te maken.

Nu hebben we eergister user Karelvdg betrapt. ip was van Iqarus.

Dit alles bij elkaar vind Linkup reden genoeg om dit soort dingen te roepen over Euroaccess. Morgen is het Neoworld daarna Proserve dan Leaseweb. Linkup houd niet op.

Het verhaal Internetworx is wel een vreemd verhaal. het komt uit 3e hand. Internetworx - linkup - klanten van linkup.

Ben je 100% zeker van je log files en deze berusten op 100% waarheid,
Ga naar de politie om aangifte te doen.

Twijfel je aan je verhaal doe je dit niet maar hou op met onzin uitkramen

Je red je eigen toko hier niet mee. Die is toch al naar z'n klote.


Dus hou allemaal op met deze onzin.

ronaldlokers
10/11/05, 00:50
Origineel geplaatst door euro-access
blablabla ;)

Het wordt mij steeds duidelijker dat linkup een ddos paleis is :X
Ben daarom ook blij dat ik weg ben bij deze trieste gasten. Eerst dreigen ze, als dat niet genoeg is gaan ze over op ddossen :W: echte een goede manier om een ruzie uit te vechten :r (ruzie als in: he je bent weg bij ons, we verdienen niks meer aan je eikel!)

euro-access
10/11/05, 02:11
tis dus duidelijk hoe mensen over Linkup denken
en wat Linkup doet als het ze niet aanstaat.

Nu zijn wij aan de beurt. vind het allemaal prima.

Domenico
10/11/05, 02:33
Het is tijd om weer een thread te sluiten. Jammer dat het weer op een flame moet uitdraaien. Is er al niet genoeg gezegd hierover?