PDA

Bekijk Volledige Versie : Interconnect Den Bosch ervaringen



BoX
08/11/05, 21:41
Hallo,

Het lijkt mij ideaal een server in Den Bosch te locaten, omdat Arcnet zelf in Rosmalen gevestigd is.

De keuze is dan 'Interconnect'. Ze zijn wat aan de prijs .. en Windows-minded (maar maakt voor co-locatie niet uit).

Het komt op mij over als een degelijk bedrijf .. en ik ken ze al een aantal jaren.
Heeft iemand van jullie ervaring met hun ?

Aandachtspunt is voor mij vooral de snelheid van hun netwerk(verbinding). Merk je veel aan 'vertraging' dat ze niet direct in A'dam zitten ? Weet iemand misschien een 100mb.bin bestandje te vinden ergens op hun site?

En zijn er meer mensen die wel in Den Bosch zouden willen zitten ? Er zijn nl. ook aantrekkelijke opties voor een half rack ofzo.

Mikey
08/11/05, 22:34
Mijn eigen ervaring zijn tot nu toe meer dan tevreden, zijn erg klant gericht. Ergens in januari wordt hun nieuwe dc opgeleverd en werd gebeld of ik interesse had om die te komen bezichtigen. Wat duurder maar veel meer om de hoek... Ik ga zeker kijken naar verdere mogelijkheden.

MaffeMuis
08/11/05, 23:50
Volgensmij hebben ze altijd rond dec. een co-locatie aanbieding. Misschien goed om te weten, omdat het bijna zover is.

Ik krijg elke x zo'n sleutel opgestuurd met de tekst: Past die op de rack, krijg je korting.

mijn ervaring is, als je weg wilt gaan, dat ze niet helemaal mee werken. Maar dit ging over een paar domeintjes. Verder weinig ervaring mee. Ik zou nog wel eens een x hun DC willen bezoeken.

BoX
08/11/05, 23:51
How about the speed guys ?

Hoe is de snelheid en uptime ?

BoX
08/11/05, 23:52
Origineel geplaatst door Mikey
Mijn eigen ervaring zijn tot nu toe meer dan tevreden, zijn erg klant gericht. Ergens in januari wordt hun nieuwe dc opgeleverd en werd gebeld of ik interesse had om die te komen bezichtigen. Wat duurder maar veel meer om de hoek... Ik ga zeker kijken naar verdere mogelijkheden.

Is dat ook in Den Bosch ? Heb je meer info over de prijzen / locatie / foto's ..etc toevallig ?

FransVanNispen
09/11/05, 01:24
Duur valt volgens mij wel mee als je per rack afneemt. Zij konden netjes met de tarieven mee die wij nu in Easynet betalen.

Echter, de beperkte connectivity (peers/transit) was uiteindelijk de rede dat we toch naar Easynet zijn gegaan.

BoX
09/11/05, 01:31
Ja kost wa .. zo'n rack !

Ben eigenlijk benieuwd of er hier meer hosters uit regio Den Bosch zijn die misschien ook nog wel interesse hebben in een Interconnect co-locatie. Misschien dat er wat te fixen is.

MaffeMuis
09/11/05, 09:16
Dat staat toch allemaal netjes op hun site, de prijzen??

http://www.interconnect-serverhosting.nl/tarievencolocation.asp

Mikey
09/11/05, 10:13
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Dat staat toch allemaal netjes op hun site, de prijzen??

http://www.interconnect-serverhosting.nl/tarievencolocation.asp

Neem altijd contact op en vraag een quote, prijzen op website, zijn er maar weinig die zich daar aan houden :cool:

WebBizz
09/11/05, 10:14
Wij hebben een servertje bij InterConnect hangen, snelheid is prima wat ons betreft. Vergelijk:

http://speedtest.webbizz.nl/100mb.bin
(ProServe Amsterdam)

http://denbosch.webbizz.nl/100mb.bin
(InterConnect Den Bosch)

Randy
09/11/05, 11:32
Origineel geplaatst door BoX
[B]Hallo,

Aandachtspunt is voor mij vooral de snelheid van hun netwerk(verbinding). Merk je veel aan 'vertraging' dat ze niet direct in A'dam zitten ? Weet iemand misschien een 100mb.bin bestandje te vinden ergens op hun site?

Vertraging valt best mee. We hebben dan geen ervaring met Den Bosch, maar als ik vanuit de eigen situatie kijk, werkend vanuit een datacentrum in Doetinchem, merk je dit niet. Vanuit DTC gaat er een Gbit verbinding rechtstreeks naar TC2. Waarschijnlijk zal dit ook in Den Bisch zo zijn. Bekijk de route eens met een tracert.

Mij viel op dat bij de kleine 'resellers van resellers' de route vaak langer is. Maar dan krijg je weer een netwerk binnen netwerk verhaal.

PeterT
09/11/05, 11:36
Alleen de kosten voor die IP's, daar krijg je zo ongeveer een rolberoerte van ;)

WebBizz
09/11/05, 11:38
Tell me all about it ;)

BoX
09/11/05, 11:42
Zouden ze moeilijk doen als ik ook een 19" LEGPLANK bestel en daar mijn Siemens Magnetron opzet ?

The MAzTER
09/11/05, 13:43
Origineel geplaatst door BoX
Zouden ze moeilijk doen als ik ook een 19" LEGPLANK bestel en daar mijn Siemens Magnetron opzet ?

heb je zulke brakke servers/software dan dat je dag en nacht in DC zit storingen op te lossen ;)

of waar heb je die magnetron anders voor nodig?

BoX
09/11/05, 13:48
Haha ja .. zo had ik het nog niet bekeken. Slechte grap ;)

BoX
09/11/05, 16:34
Nou dit klinkt ideaal .. ik woon 1 km van het Interconnect datacenter af .. en SuperMicro's kantoor zit daar ook op de hoek. Net gebeld .. en ze zeiden dat als ik een server koop van hun .. en er gaat iets stuk .. springt er meteen iemand op de fiets haha.

Rob77
14/11/05, 00:33
Ik heb bij Interconnect een site gehad. Geen klachten, snelle service, is aantal jaar geleden, maar de service was de prijs waard.

Vernon
24/11/05, 06:58
Lekker zo een DC om de hoek, maar al sje naar die prijzen kijkt :/ Bel iktoch liever eveen met TRUE / Proserve als ik toch grof geld ertegenaan moet gooien :)

crazycoder
24/11/05, 07:29
Origineel geplaatst door Vernon
Lekker zo een DC om de hoek, maar al sje naar die prijzen kijkt :/ Bel iktoch liever eveen met TRUE / Proserve als ik toch grof geld ertegenaan moet gooien :)
Vind de prijzen van Interconnect nog wel meevallen. Zeker als het DC voor iemand "om de hoek" ligt is het m.i. zeker te overwegen om daar te plaatsen.
Heb van DC's in de regio al veel hogere prijzen gezien....

Mikey
24/11/05, 09:10
Origineel geplaatst door Vernon
Lekker zo een DC om de hoek, maar al sje naar die prijzen kijkt :/ Bel iktoch liever eveen met TRUE / Proserve als ik toch grof geld ertegenaan moet gooien :)

Prijzen zijn zeker niet schrikbarend, raad je aan om een quote te vragen aan iemand van sales ipv gelijk van de prijzen van de website af te gaan...

Croab
09/02/07, 02:29
Een oud topic omhoog halen.

Zijn er inmiddels (meer) mensen met ervaringen in het nieuwe DC ?

Ik ben op het moment ook aan het rondkijken voor extra ruimte. Uptime staat bovenaan. Hoe is dat geregeld?

WebXtrA-Rámon
09/02/07, 02:54
Tot nu toe (afgelopen +/- 2 jaar) is de uptime van hun netwerk 100%

BoX
09/02/07, 09:50
Wij zitten er ook . Zeer tevreden over de kwaliteit en (evt.) support.

Ik weet ook dat er komende weken behoorlijk wat veranderd wordt aan hun productenportfolio. Denk hierbij aan behoorlijk wat goedkopere dataverkeer tarieven (en verder zaken als hosted exchange etc).

WebXtra
09/02/07, 12:19
Wij hebben daar al onze shared hosting en VPS servers staan.
En dit naar volle tevredenheid.

Alleen als je na kantoortijden het DC in moet is wat omslachtig en wennen, maar alles prima geregeld.

Er is een aparte kamer waar je rustig met je laptop o.i.d. kan zitten, en daar is zelf een koffieapparaat :P dat kun je niet van ieder DC zegge ;)


Alle racks worden opgeleverd met 4 utp aansluitingen, zodat er eenvoudig te patchen valt.

Croab
09/02/07, 22:42
Ok! bedankt voor de snelle en goede reacties!

Klinkt allemaal erg goed.
Ik zit nog even op de website van interconnect te kijken. Daar staat bij een kast dat je 8 ip adressen toegewezen krijgt. Lijkt me voor 40HE toch aan de krappe kant. Hoe zijn ze daarmee? daadwerkelijk per 8 bijkopen voor 90 euro of is zoiets bespreekbaar?
M.a.w. Zijn ze op (bijvoorbeeld) dat gebied ook flexibel?

Digires
10/02/07, 03:18
Over alles is te praten.

Neem even contact op met Gertjan Ketelaars.

Toon
10/02/07, 09:09
Wij hebben hier ook inmiddels een server hangen, we wilde ook 5 racks afnemen, alleen was de prijs daarvoor enorm aan de dure kant (tjah we rekenen weinig voor webhosting).

Inderdaad veel contact gehad met Gertjan.
Ik mis bij Interconnect enkel het ' persoonlijk contact ' met de eigenaren.

Domenico
10/02/07, 09:33
Lekker zo een DC om de hoek, maar al sje naar die prijzen kijkt :/ Bel iktoch liever eveen met TRUE / Proserve als ik toch grof geld ertegenaan moet gooien :)

Ga anders eens zelf kijken. Ziet er goed uit hoor...

WebBizz
10/02/07, 12:04
Alle racks worden opgeleverd met 4 utp aansluitingen, zodat er eenvoudig te patchen valt.

Correctie: op het patchpaneel boven in elk rack zitten zes aansluitingen. Tenminste, bij al onze racks daar hebben we zes aansluitingen per rack. Standaard is er overigens maar een geactiveerd, maar dit aantal is dus zeer snel uit te breiden aangezien alle connecties al zijn aangelegd. Kwestie van patchen en klaar.

Digires
10/02/07, 13:14
Ik mis bij Interconnect enkel het ' persoonlijk contact ' met de eigenaren.

Dat is toch niet perse nodig?
Daar hebben ze mensen voor aangenomen :P

Laatst wel snachts een uurtje met Jeroen Stevens een gezellig en informatief gesprek gehad, toen wij snachts bezig waren met een van onze racks aldaar.


Correctie: op het patchpaneel boven in elk rack zitten zes aansluitingen. Tenminste, bij al onze racks daar hebben we zes aansluitingen per rack. Standaard is er overigens maar een geactiveerd, maar dit aantal is dus zeer snel uit te breiden aangezien alle connecties al zijn aangelegd. Kwestie van patchen en klaar.

Klopt, alleen de patchkosten zijn wat aan de hoge kant.. maarja.. het moet ergens van betaald worden.

dennis0162
10/02/07, 16:20
Dit lijkt mijn een prima datacenter is voor mijn lekker dicht bij. Ik dacht er ook al aan om hier me servers neer te gaan zetten.

Groovy
23/02/07, 12:46
Zou iemand nog even een test file kunnen posten aangezien de link aan het begin van dit topic het niet meer doet.

WebXtra
23/02/07, 12:54
http://www.streamstation.eu/10mb.bin

Groovy
23/02/07, 13:22
http://www.streamstation.eu/10mb.bin

8.2MB/s vanaf WeDare, netjes. Ping van 4ms

djalken
23/02/07, 13:28
9.53MB/s vanaf Proserve, erg netjes. Kan je het vergelijken met een DC in Amsterdam qua inrichting/opzet? En hoe is het bereikbaar vanaf de snelweg?

WebXtra
23/02/07, 13:36
9.53MB/s vanaf Proserve, erg netjes. Kan je het vergelijken met een DC in Amsterdam qua inrichting/opzet? En hoe is het bereikbaar vanaf de snelweg?

Snelweg A2 afslag helmond.
+- 2 km vanaf de afrit naar het datacenter.
Groot industrieterein.

Maak eens een afspraak zou ik zeggen, ga er eens heen.
Het is kleiner dan de meeste gemiddelde dc's in amsterdam.
Maar erg professioneel.

djalken
23/02/07, 13:39
:) ik ben benieuwd, wij willen op een 3e lokatie een dns server neerzetten en daar in de toekomst uitbreiden (groningen is daar denk ik te ver voor, daar staat onze ns2 nu ;)) om onze klanten extra diensten te bieden (eigen server op een andere locatie bijvoorbeeld). Interconnect zit prijstechnisch dan wat lager dan BIT (waar ik wel interesse in heb, vanwege de kwaliteit en de ligging tov Soest)

BoX
23/02/07, 14:13
9.53MB/s vanaf Proserve, erg netjes. Kan je het vergelijken met een DC in Amsterdam qua inrichting/opzet? En hoe is het bereikbaar vanaf de snelweg?

Nee niet te vergelijken ;) Interconnect is stuk beter mijns inziens .. datacenter is compleet nieuw opgebouwd vorig jaar (ze zijn verhuisd naar groter pand) en zodoende veel toekomstvaster qua stroombehoeften, koeling (cold-corridor infrastructuur) en kwaliteit.

WebXtrA-Rámon
23/02/07, 14:13
:) ik ben benieuwd, wij willen op een 3e lokatie een dns server neerzetten en daar in de toekomst uitbreiden (groningen is daar denk ik te ver voor, daar staat onze ns2 nu ;)) om onze klanten extra diensten te bieden (eigen server op een andere locatie bijvoorbeeld). Interconnect zit prijstechnisch dan wat lager dan BIT (waar ik wel interesse in heb, vanwege de kwaliteit en de ligging tov Soest)
Als je intresse hebt, dan kunnen wij (of anderen) je ook een VPS aanbieden in InterConnect voor DNS doeleinden. Maar dat moet in een ander forum ;)

http://www.streamstation.eu/10mb.bin = VPS :D

djalken
23/02/07, 20:31
Nee niet te vergelijken ;) Interconnect is stuk beter mijns inziens .. datacenter is compleet nieuw opgebouwd vorig jaar (ze zijn verhuisd naar groter pand) en zodoende veel toekomstvaster qua stroombehoeften, koeling (cold-corridor infrastructuur) en kwaliteit.

Wij staan zelf in euNetworks, dat vind ik al niet te vergelijken met veel Amsterdamse DC's ;) maar goed om te horen :)

@Ramon: we hangen wel een hele server neer, er zal waarschijnlijk nog wel wat meer mee gedaan gaan worden dan wat dns en mailfallback :) (vps erop is ook interessant voor klanten die in Adam draaien en een extern iets zoeken buiten Adam :))