PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis .BE?



Whyti
07/11/05, 16:14
Hoi,

Zijn er betrouwbare bedrijven die gratis .be domeinnamen aanbieden? Daar was volgens mij een actie voor... Zo ja, kent iemand er eentje?

Bedankt!

Triloxigen
07/11/05, 16:20
Gebruik de zoekfunctie eens :)

Freezer
07/11/05, 16:20
Volgens mij is die aktie al over?

http://www.nu.nl/news/620544/50/Helft_gratis_Belgische_domeinnamen_internet_Nederl ands.html

Whyti
07/11/05, 16:23
Origineel geplaatst door Triloxigen
Gebruik de zoekfunctie eens :)

Hehe
Verkeerd gezocht :D

Bedankt..

Stom stom stom..

Luuc
07/11/05, 16:32
Origineel geplaatst door Freezer
Volgens mij is die aktie al over?

http://www.nu.nl/news/620544/50/Helft_gratis_Belgische_domeinnamen_internet_Nederl ands.html Nee hoor, de actie duurt volgens mij t/m het einde van het jaar.

PlugInInfo
07/11/05, 16:32
Origineel geplaatst door Freezer
Volgens mij is die aktie al over?

Volgens mij loopt de actie tot 2006. Ik weet dat onderandere Hostway, 1 Eurohost en Netnation/Openprovider hier aan deelnemen.

edit: Luuc was me voor :)

xYnta
07/11/05, 16:36
Correctie: De actie geld tot en met 31 januari 2006

iDiensten
07/11/05, 16:38
Als het goed is doen toch gewoon bijna alle providers hieraan mee?

ben trouwens wel benieuwd... als ik kijk op www.dns.be zie ik

campagne 104198
ten opzichte standaard 474270 domeintjes... lijkt dus wel behoorlijk success te zijn bij ze.

PlugInInfo
07/11/05, 16:43
Origineel geplaatst door iDiensten
Als het goed is doen toch gewoon bijna alle providers hieraan mee?

Volgensmij waren sommige providers het niet helemaal eens met de voorwaarden van de actie.

luser
07/11/05, 16:49
Kvin de actie een beetje een ramp aan het worden.

Op sommige forum's lees je van nederlanders die meer dan 35 domeinnamen hebben staan op hun naam etc... Het reglement had veel strenger moeten zijn.
Tzijn vooral de budgethosters die aan iedereen unlimited .be's leveren, bedrijven zoals combell hebben de aktie gebruikt voor korting te geven aan hun klanten en ik ben vrij zeker dat zij deze klanten behouden tov de gratis aktiesites.

AlfaHosting
07/11/05, 17:03
Origineel geplaatst door PlugInInfo


Volgensmij waren sommige providers het niet helemaal eens met de voorwaarden van de actie.

Er zijn een aantal hosters die niet meedoen vanwege het feit dat het domein niet automatisch mag verlengd worden. Men moet dus één maand op voorhand een bericht sturen of de klant wenst te verlengen.

En er zijn hosters die dit niet wensen te doen.

AlfaHosting
07/11/05, 17:06
Origineel geplaatst door luser
Kvin de actie een beetje een ramp aan het worden.

Op sommige forum's lees je van nederlanders die meer dan 35 domeinnamen hebben staan op hun naam etc... Het reglement had veel strenger moeten zijn.
Tzijn vooral de budgethosters die aan iedereen unlimited .be's leveren, bedrijven zoals combell hebben de aktie gebruikt voor korting te geven aan hun klanten en ik ben vrij zeker dat zij deze klanten behouden tov de gratis aktiesites.

Normaal gezien is dit niet toegelaten, zo staat het ook in de voorwaarden bepaald. Hosters die zich niet aan de voorwaarden houden kunnen hiervoor beboet worden. Natuurlijk is dit allemaal moeilijk controleerbaar door DNS en zullen ze waarschijnlijk enkel handelen bij een klacht.

Wij geven een korting aan nieuwe klanten en geven bestaande klanten de kans om een aantal gratis domeinen (5-tal) te registreren.

AlfaHosting
07/11/05, 17:08
Origineel geplaatst door Whyti
Hoi,

Zijn er betrouwbare bedrijven die gratis .be domeinnamen aanbieden? Daar was volgens mij een actie voor... Zo ja, kent iemand er eentje?

Bedankt!

je kan kijken op www.istnogvrij.be ... daar vindt je de lijst

SirQui
07/11/05, 18:32
www.e-dot.nl
Betrouwbaar bedrijf waar ik diverse domeinen en sites heb.
Ook enkele gratis .be domeinen geregged.

beenske
07/11/05, 19:13
Wij doen ook mee aan de actie,
kijk op onze site.

smurf
08/11/05, 00:26
Ik heb uitvoerig gebeld met de mensen van DNS.be, ongelimiteerd aanbieden was geen probleem voor hen. De kans bestaat wel dat mensen die de namen niet gebruiken of onder valse gegevens hebben aangevraagd de naam verliezen. Het staat ook duidelijk in onze voorwaarden wat mag en wat niet. Houden die mensen zich er niet aan en ziet DNS dit dan kunnen ze hun domein verliezen.

Als DNS misbruik zou zien dan gaan ze eerst de domeinnaamhouder contacteren om de gegevens te laten updaten / om uitleg vragen. Komt er geen reactie of zit er iets niet snor verliezen de mensen gewoon hun domein. Agent doet dan geen contractbreuk want - zo staat ook in het contract - kan door de onmiddelijke activatie de legitimiteit niet controleren.

Ik denk dat moesten we fout bezig zijn we allang een telefoontje gehad zouden hebben... (Er zijn wel al enkele agenten op de vingers getikt maar dat was omdat ze hun namen eerst per snail mail gingen ophalen bij hun klanten.)

smurf
08/11/05, 00:28
Origineel geplaatst door luser
Kvin de actie een beetje een ramp aan het worden.

Op sommige forum's lees je van nederlanders die meer dan 35 domeinnamen hebben staan op hun naam etc... Het reglement had veel strenger moeten zijn.
Tzijn vooral de budgethosters die aan iedereen unlimited .be's leveren, bedrijven zoals combell hebben de aktie gebruikt voor korting te geven aan hun klanten en ik ben vrij zeker dat zij deze klanten behouden tov de gratis aktiesites.

Combell geeft ze ook volledig gratis weg hoor.

luser
08/11/05, 00:34
5 stuks per persoon max zover ik gelezen heb (http://www.combell.com/clickx/). Niet echt zelfde als andere...

Wat me feitelijk meer boeit zijn de cijfers hoeveel domeinnamen er volgend jaar blijven bestaan en hoeveel er dit jaar nog eruit vliegen wegens abuse etc (zie al in andere topics mensen die .be's in massa verkopen, alles geregt bij het begin van deze aktie).

Zover ik gelezen had was deze aktie bedoelt voor het verhogen van het aantal domeinnamen per inwoner in BE, nu krijgt heel de .be zone een naam alla .tk ofzo (iedereen heeft/had het omdat het gratis is).
Een leuke aktie van 1 domein gratis per bedrijf/inwoner of helft van de prijs dingen hadden de meeste bedrijven meer geapprecieerd denkik.

smurf
08/11/05, 00:43
De actie is eerder bedoeld Jan en Alleman vertrouwd te maken met een .be, daar er per inwoner in .be niet veel namen zijn. Bovendien toont het de snelheid en administratieve eenvoud en flexibiliteit van .be namen aan.

(Ik zou het SIDN het eens willen zien doen...)

Het maximum aantal mag de agent zelf bepalen. (de agent ZELF mag er slechts 10 registreren).

luser
08/11/05, 00:55
Even offtopic, in jullie reglement staat "De domeinnamen mogen niet aangewend worden voor cybersquatting of domein warehousing", bezie ik het juist dat gratis domeinen niet geregisteert mogen worden met als doel ze direkt terug te verkopen (ben niet thuis in de termen van domeintoestanden)?

ontopic:
De fout ligt ook niet te verwijten aan de agenten, eerder aan dns.be. De aktie is zeker leuk omdat ik veel vrienden en familie nu zie met een eigen domein maar ik hoor ook van veel abuse.

Een bedrijf dat diensten exploiteert heeft zeker wat aan een .be naam maar ik denk niet dat die zich laten lokken met een gratis domein. Dit is vooral de markt voor de .be domein diensten buiten België.

Hieruit besluit ik dus dat de aktie vooral is bedoelt voor de particulier in BE en dan was naar mijn mening marketingtechnisch het ikbenjan.be een veel beter idee. Verder denk ik niet dat een particulier wat is met 10,20 of zelf 50 domeinnamen, een limit van 1 domein per persoon zou dus passender geweest zijn in het reglement.

EDIT: Een extra regel zoals een brief te moeten sturen naar het adres met een aktievatie code zou ook niet slecht geweest zijn. Zo ben je zeker van de juist gegevens. De url waar deze code moet ingegeven worden komt per email. Dit verhelpt heel veel abuse en verder is 50eurocent geen slechte investering als je klant een jaar later zijn zooi verlengt.
Een andere extra optie zou geweest zijn dat de agent verplicht is geld te vragen en er bv een kleine webhostingaccount moet bij doen (ipv 8,- voor de registratie geef je gratis .be + 1 webaccount van 5mb met php etc).

smurf
08/11/05, 08:40
Ze mogen inderdaad NIET verkocht worden. De vraag is natuurlijk, hoe controleer je dat als agent?

De markt die wij aanboren met onze low cost diensten zijn vooral gericht aan particulieren en kleine zelfstandigen. Voor bedrijven ea is de actie interdaad niet interessant.

Aan de radiospotjes merk je ook dat de actie gericht is op particulieren.

Die brief uitsturen en enkel klanten access geven tot de actie is niet toegelaten. (Enkele bedrijven hebben dit gedaan en dit was wél tegen de overeenkomst.).

wonko
08/11/05, 08:52
Er zijn een beetje problemen met de aktie, en het had allemaal wat meer doordacht moeten zijn. Zo moet er tegengegaan worden dat er aan warehousing wordt gedaan (wat dus manuele controle inhoudt), maar toch moet een domein gemiddeld binnen de 15 min geregistreerd zijn. Wanneer dit domein in een pakket zit met hosting, en dus gewoon korting op dit pakket komt, dan moet het domein geregistreerd worden als de aanvraag binnenkomt, maar moet er gewacht worden tot de betaling gedaan is voor de activatie van de account (tenzij met Visa/MC/... of andere online betalingen).

De actie is inderdaad gericht aan de particulieren, en dus had er iets meer controle mogen op staan: postadres in België, vast aantal (1 a 3) per rechtspersoon,...

De korte tijd tussen het bekend maken aan de agenten en het live gaan van de aktie heeft ook bij verschillende hosters de planning wat overhoop gegooid, zeker nu de aktie overlapt met de kerstperiode (ook een aktie-gevoelige periode).

smurf
08/11/05, 09:17
Ja, het probleem is dat het contract misschien net iets teveel vrije interpretatie toelaten.

Maar als ik de lijsten bekijk zit er veel onzin tussen, zaken die normaal niet geregistreerd worden en toch onbruikbaar zijn maar wel zeker 25 pct zinnige zaken en het aantal mensen dat aan warehouding gedaan heeft valt nog mee. (een 10 tal op het geheel).

Of er aan cybersquatting gedaan wordt kan je moeilijk bepalen.

Er zijn er ook enkelen (vooral Nederlanders) met méér dan 10 namen maar daar hangt dan wel overal een site aan...

rood mannetje
08/11/05, 12:10
Er was sprake dat je ze niet mocht verkopen.
Ik kan ze gewoon probleemloos verkopen hoor!

smurf
08/11/05, 12:17
Het mag niet... probleem is dat niemand het kan nagaan...

luser
08/11/05, 13:54
In de domeintopic staan er al een paar te koop die bij jullie regged zijn ;)
Hoe kan je dit controlleren, simpel: de aktiedomeinen behouden binnen dns.be een 'tag' zodat een trade niet mogelijk is hiermee.

Ik hoorde geruchten dat een van de agenten die aktie voerde de keuze kreeg van dns.be om de hele boel te droppen of er voor te betalen omdat ze 12k domeinen niet normaal vonden op 2 dagen.
Hoe zit het bij jullie?

smurf
08/11/05, 14:33
Heb gebeld met de vraag of wat we deden geen probleem was (na dag 1 met 2K registraties). Was geen probleem, en mochten er problemen zijn met enkele namen dan gingen ze ons daarover contacteren.

12k op 2 dagen... is wel erg veel. Enig idee wie het was?

smurf
08/11/05, 18:55
OK, heb na controle +/- 500 namen ter verwijdering ingediend bij DNS.be (voldeden niet aan de voorwaarden).

Shiet er nog over:

BE: 2942 namen
NL: 3341 namen
Andere: 1817 (vnl VS en China)

Hosting-Garage
10/11/05, 21:34
Dat bedrijfje is denk ik Cheapass geweest. Daarnet nog gebeld met DNS.be en eigenlijk weten ze niet echt waaraan waaraf. We hebben gekozen mee te doen, maar wel een beetje verantwoord om te springen met de namen. Niemand is gebaat bij het volledig ingenomen domeinnamen door mensen wiens enige bedoeling is de naam direct te verkopen.

Spijtig genoeg hebben andere mensen de poorten wagenwijd opengezet en dus kan er veel misbruik zijn.

Ik merk ook dat meer en meer bedrijven in navolging van de pioniers die het gratis weggaven dit ook beginnen te doen.

smurf
11/11/05, 00:33
We interpreteren de actie zo ruim mogelijk... maar treden streng op waar nodig.


We gaan regelmatig de licenseegegevens na en volgen klachten op. Zo hebben we 5 domeinen weer vrijgegeven wegens cybersquatting en worden de licensee gegevens van 578 namen ter verificatie doorgegeven aan de persoon die ze registreerde omdat ze foutieve of anonieme gegevens bevatten. Indien we binnen een week geen reactie krijgen zullen ze weer vrijgegeven worden.

Ik moet wel zeggen dat de actie een groter success is dan gepland en ik en mijn collega al 10 dagen extra uren aan het kloppen zijn en we nog een hoop mails en tickets te verwerken hebben... Geen dagje vrij morgen dus...

Rusrink
11/11/05, 09:49
maar als ze volgend jaar allemaal rebillen is het een mooie investering

AlfaHosting
11/11/05, 12:18
Origineel geplaatst door Rusrink
maar als ze volgend jaar allemaal rebillen is het een mooie investering

Maar dat gaat zeker niet gebeuren ... ik denk dat een hele hoop domeinen niet verlengd gaan worden. Moeilijk een percentage op te plakken natuurlijk.

smurf
11/11/05, 12:25
Dat rebillen is maar een deel... ik weet vrij zeker dat +/- 10 pct zal verlengen - én door de actie hebben we een hoop klanten met hosting bovenop bijgekregen (we zitten nu al aan het aantal nieuwe aanmeldingen van oktober)... Meer dan normaal dus én onze naambekendheid is ook enorm verbeterd.

maxnet
11/11/05, 17:58
Origineel geplaatst door smurf
ik weet vrij zeker dat +/- 10 pct zal verlengen

Optimist! :)

Ter indicatie: bij de .info actie vorig jaar was het percentage verlengingen nabij de 2%

AlfaHosting
11/11/05, 20:25
Origineel geplaatst door maxnet


Optimist! :)

Ter indicatie: bij de .info actie vorig jaar was het percentage verlengingen nabij de 2%

Was het zo weinig ?

maxnet
11/11/05, 21:10
Origineel geplaatst door Mario

Was het zo weinig ?

Wij hadden in totaal 199 .info verlengingen op circa 10k domeinen.
Weet niet of anderen partijen een hoger percentage eruit hebben weten te slepen.

Wel is het zo dat er redelijk wat klanten zijn geweest die de .info hebben laten vervallen en een .nl of .com daarvoor in de plaats hebben genomen.

luser
11/11/05, 21:25
Bij .BE zal het aantal verlengingen nog lager liggen, dit omdat het een landsgebonden extentie is tov .info en dat het grootste deel van de gratis domeinnamen in het buitenland staan (ik hoorde iets van meer dan 75% naar NL en anderen).

smurf
11/11/05, 23:13
Ondertussen is het aantal NL aanmeldingen teruggevallen tot 40 pct bij ons...

Heb al weet van enkele Nederlandse bedrijven die voor volgend jaar hun meer dan 30 namen gaan verlengen (adult en portaal georienteerde namen). iets meer 1 procent heeft er al een betalend pakket bij genomen... Die 2 pct wordt zeker gehaald.

crazycoder
12/11/05, 15:29
Origineel geplaatst door Mario


Was het zo weinig ?
Tja, wie zat er nu te wachten op een extra .info domein?? Kreeg je zomaar in je strot geduwd.

Verschil met de .be aktie is dat je er bewust voor kies om die naam te registreren..

Hoger percentage zou dus zeker moeten lukken..

maxnet
12/11/05, 17:29
Origineel geplaatst door crazycoder

Tja, wie zat er nu te wachten op een extra .info domein?? Kreeg je zomaar in je strot geduwd.

Verschil met de .be aktie is dat je er bewust voor kies om die naam te registreren..

Alleen bij eNom kreeg je domeinen door je strot geduwd. Voor ons een reden om geen zaken meer met eNom te doen.

Bij andere registrars koos je ook bij de .info actie bewust om de naam te registreren.

imtp
02/12/05, 21:03
http://reg.registratie-domein.be/login.php

Dit is een goede volledig gratis..

Ik heb er ook een paar.

Maar bij dat e-dot.nl moet je het eerst helemaal schriftelijk op zeggen bij dit niet.

IT-worX
02/12/05, 21:52
www.gratisbe.be :)

Site van smurf (ook lid hier) van 1-eurohost:)

Robca
06/12/05, 19:58
100% gratis nieuwe .be domeinen: http://www.eindelijkeendomein.be (Dutchzone)

De licenseegegevens worden wel eerst nagezien!

smurf
06/12/05, 20:23
Je bent je er toch van bewust dat verificatie pas achteraf dient te gebeuren en je systeem de namen LIVE moet registreren volgens het contract met dns.be?

Robca
06/12/05, 20:34
Origineel geplaatst door smurf
Je bent je er toch van bewust dat verificatie pas achteraf dient te gebeuren en je systeem de namen LIVE moet registreren volgens het contract met dns.be?

Diegene die dat uitgevonden heeft werkt graag fraude in de hand denk ik...

smurf
06/12/05, 22:33
UIt campagnevoorwaarden en FAQ van DNS.be:

5. Activatie binnen de 15 minuten 24/24 kan maar via een live registratie. Wat met agenten die pas registreren nadat ze een betaling ontvangen hebben van de klant? M.a.w., 15 minuten na de aanvraag van de klant, wat betekent dat concreet?

Uit marktonderzoek blijkt dat private eindgebruikers verwachten dat, als ze een domeinnaam registreren, deze ook onmiddellijk actief is zodat ze deze kunnen uittesten. Om het effect zoveel mogelijk te benutten werd geopteerd om een campagne te voeren waar "immediate satisfaction" centraal staat.

Dit betekent dan ook dat tussen de aanvraag van de eindgebruiker en het effectief werken van de domeinnaam er gewerkt dient te worden naar een zo snel mogelijke activatie. Als benchmark werd een iets soepelere "15 minuten gemiddeld" opgenomen

Is inderdaad minder fijn, we hebben ondertussen +/- 2000 namen gedeleted daar verificatie acteraf aantoonde dat nogal wat mensen de namen abusivelijk aanwendden.

luser
06/12/05, 22:37
2000 van 20k adressen valt nog goed mee. Neemt natuurlijk niet weg dat ze het gewoon bij een andere proberen.

Robca
06/12/05, 22:45
Origineel geplaatst door smurf
UIt campagnevoorwaarden en FAQ van
Uit marktonderzoek blijkt dat private eindgebruikers verwachten dat, als ze een domeinnaam registreren, deze ook onmiddellijk actief is zodat ze deze kunnen uittesten. Om het effect zoveel mogelijk te benutten werd geopteerd om een campagne te voeren waar "immediate satisfaction" centraal staat.


tussen verwachten en werkelijkheid is wel een verschil denk ik... eveneens tussen opteren en dwingen



Dit betekent dan ook dat tussen de aanvraag van de eindgebruiker en het effectief werken van de domeinnaam er gewerkt dient te worden naar een zo snel mogelijke activatie. Als benchmark werd een iets soepelere "15 minuten gemiddeld" opgenomen


dient gewerkt te worden, dit is een streven naar, maar daarom niet altijd haalbaar, en ze nemen een streefdoel van 15 minuten op maar ze leggen geen dwang op dat het binnen deze termijn moet gebeuren...

interpretatie is toch een mooi iets denk ik... Bij deze vraag ik me dan ook sterk af hoe anderen over die stukken tekst een mening vellen ;)

smurf
06/12/05, 23:22
Er is wel een vorm van dwang als blijkt dat je de benchmark niet haalt ben je niet conform aan de voorwaarden -> overeenkomst teniet gedaan en moag je nog gaan betalen ook.

Bontoe
30/12/05, 16:56
ik heb ongeveer 10 .be domeinnamen geregistreerd bij 4u-web.nl, ben zeer tevreden over dit bedrijf. Een aanrader dus :) binnen een dag heb je het gewoon in bezit.

smurf
07/01/06, 11:34
Actie is een enorm success, aantal nieuwe betalende klanten afgelopen maanden is +/- verdubbeld.


1. **** (Luxemburg) - 63504 namen 4.8 per persoon
2. **** (Verenigde Staten) - 58213 namen 6.9 per persoon
3. *** (Frankrijk) - 53480 namen 4.8 namen per persoon
4. ******* (België) - 39478 namen 2.8 per persoon
5. ******* (België) - 37221 namen 2.7 per persoon
6. ******* (België) - 28735 namen 3.2 per persoon
7. Stone (België) - 22702 namen 4.4 per persoon
8. ***** (België) - 13995 namen 3.5 per persoon

Heb de namen van de andere partijen verwijderd, ik weet niet in hoeverre dit publiek mag zijn