PDA

Bekijk Volledige Versie : Protected directories



Triloxigen
07/11/05, 14:26
Ik wil eens gebruk maken van de Protected Directories optie in Plesk, maar krijg het niet werkend.

Ik wil bijvoorbeeld /httpdocs/ beveiligen dus voer ik / in, maar krijg dit niet werkend.
Ik heb httpd.include gecontroleerd en dat ziet er goed uit, heb Plesk ook eens opnieuw herladen maar ik krijg het niet werkend.

Zie ik iets over het hoofd?



Edit: En nu werkt het zonder aanwijsbare reden ineens :|

Luuc
07/11/05, 14:35
Origineel geplaatst door Triloxigen
En nu werkt het zonder aanwijsbare reden ineens :| Zie hier.. WHT heeft magische krachten :D

SV_ADIX
15/11/05, 15:37
Ik heb min of meer een zelfde probleem met de protected directories.
Ik maak een map aan en een gebruiker.
komt keurig met een inlogscherm. Roep ik nu dezelfde map aan via een dns record dan loopt deze meteen door en vraagt niet eens om een wachtwoord.
zet ik dan de anonymous access uit in IIS dan komt hij keurig met een inlogscherm maar hij accepteert geen enkele aangemaakte gebruiker meer.
De map wordt altijd aangeroepen via de redirect en ik snap het niet meer.
rechten op de mappen gecontroleerd en dat staat prima.
het gaat om een niet bestaand domein, het dusdanig ingericht dat de map op ipniveau/map wordt aangeroepen en rechtsreeks gaat dat prima.
voer je die rechtstreekse koppeling in in een dns serrver loopt plesk gewoon door.
gaat hier om versie 7.02 op windows 2003

Triloxigen
15/11/05, 15:47
Mijn probleem was dan wel met Linux Plesk.
Maar heb je al eens 30 minuten gewacht?

SV_ADIX
15/11/05, 15:49
wacht al dagen :) krijg het gewoon niet werkend op via de dns redirect.
Loopt zonder ook maar een wachtwoord te vragen door.

Triloxigen
15/11/05, 15:55
Ik snap even niet wat een redirect ermee te maken heeft?

Ber|Art
15/11/05, 15:56
Is het een idee om de Plesk versie te updaten? Ik ken de change logs van Plesk Windows niet uit mijn hoofd mss is het wel een bekende bug?

SV_ADIX
15/11/05, 16:09
vraag ik de bewuste map op via ipadres\mapnaam dan vraagt plesk keurig om een wachtwoord.
Nu is het zo ingesteld als veredelde webspace zodat de gebruiker zelf controle heeft over zijn gebruikers maar dat wordt aangeroepen via een andere website. binnen de dns is de bewuste map doorgelinkt.
gaat het via die weg dan loopt de aanvraag gewoon door en zie je de inhoud van de beveiligde map.
haal je dan binnen IIS de anonymous acces weg kan geen enkele gebruiker er meer bij ook al wordt het juiste wachtwoord ingegeven.
natuurlijk is het upgraden een optie, maar wat niet hoeft, hoeft niet.