PDA

Bekijk Volledige Versie : Onbeperkt



hostb
07/11/05, 00:17
Hallo Allemaal,

Ik heb een mogelijke klant welke vraagt om onbeperkt dataverkeer bij zijn website.
In eerste instantie heb ik aangegeven dat dit moeilijk gaat.. Er bestaat in mijn ogen geen onbeperkt..

Wat doen jullie in zo'n geval?
Of hanteren jullie een "x" bedrag waarbij je altijd veilig zit?

Graag reacties.

Alvast bedankt!

Bastiaan Brink
bastiaanbrink@gmail.com

lifeforms
07/11/05, 00:23
Dan zeg je "FUP", da's altijd lekker vaag, mensen schijnen dat een fijne afkorting te vinden, en je kan 'm toch nog pakken als ie een unfaire hoeveelheid gebruikt :)

Sander-
07/11/05, 00:26
Mwah ik zou duidelijke afspraken met em maken... Iig NOOIT unlimited verkopen, als hij dan straks echt een mirror op gaat zetten voor een paar 100mb files die voor 100'en gigabytes per dag zorgen... dan zit je dus echt met een probleem.

FUP en anders uitonderhandelen, wat gebruikt hij nu, wat wil hij ermee doen, afspraken maken over wat wel en niet mag.

crazycoder
07/11/05, 07:43
Een klant die onbeperkt wil weet 10 tegen 1 heel goed hoeveel verkeer hij verbruikt.

Oppassen dus. Of iets als fup gebruiken :)

HostPerfect
07/11/05, 07:45
Spreek iets af, wat er niet op mag, stel duidelijke voorwaarden op en gebruik de term FUP. Zoals de meeste dus al zeiden.
Zeg wel duidelijk tegen de klant wat dat inhoud!

JayvD
07/11/05, 08:31
Ik raad je aan om niet een contract op te stellen met onbeperkt of iets dergelijks.

Leg de klant uit dat het onmogelijk is omdat Onbeperkt niet bestaat er zijn altijd limieten, je kan beginnen aan een FUP maar met webhosting is dat niet echt aan te raden want waar leg je de lat FUP?

xYnta
07/11/05, 08:37
Onbeperkt aantal dataverkeer lijkt me toch ontzettend lastig. Als hij theoretisch bijv. 500 GB dataverkeer gebruikt dan hang jij. Je kan bijvoorbeeld wel een goede verhouding tussen opslagruimte en dataverkeer creeeren of inderdaad een FUP instellen.

Triloxigen
07/11/05, 11:54
Kan wel, gewoon flatfee en een paar honder euro vragen. :)

HBCS
07/11/05, 12:22
ik zou zeggen kijk het een maand of 2 aan
en dan naar dat verbruik een afspraak maaken
dat is de manier die ik gebruik en moet zeggen werkt prima
maar ik zou zeker een goede afspraak maaken om achter af gezeur te voorkomen

xYnta
07/11/05, 12:33
Origineel geplaatst door Triloxigen
Kan wel, gewoon flatfee en een paar honder euro vragen. :)

Dan nog is het niet onbeperkt ;).

blaaat
07/11/05, 12:36
verkoop unlimited en gooi hem op een 1mbits verbinding (A)

Triloxigen
07/11/05, 12:38
Origineel geplaatst door xYnta


Dan nog is het niet onbeperkt ;).

Klopt, maar hij kan toch niet meer data genereren dan de verbinding aankan... ;)

clownyenator
07/11/05, 12:45
je kan toch gewoon per gebruikersaccount verkeer kappen?

cap die user op 5 mbit en zeg FUP :)

veenman
07/11/05, 12:53
Onbeperkt bestaat niet. Bel nuon eens met de vraag ik wil onbeperkte hoeveelheid stroom op mijn aansluiting en geen extra kosten achteraf.

Ik zou vragen wat de prospect denkt te gaan verbruiken en daar een prijs voor opgeven en een een meerprijs voor elke 1, 10 of 100GB extra.

clownyenator
07/11/05, 14:18
Origineel geplaatst door skunkah
Onbeperkt bestaat niet. Bel nuon eens met de vraag ik wil onbeperkte hoeveelheid stroom op mijn aansluiting en geen extra kosten achteraf.

Ik zou vragen wat de prospect denkt te gaan verbruiken en daar een prijs voor opgeven en een een meerprijs voor elke 1, 10 of 100GB extra.

Of de eerste maand proef laten draaien voor een speciale prijs waarna je met de klant een prijs kan afspreken.

hostb
07/11/05, 17:51
Bedankt voor de reacties.

Wat ik mij bij F.U.P. dan vooral afvraag is, hoeveel is een F.U.P. ongeveer? Welke standaarden hanteren jullie?
En wat is een redelijke prijs om hiervoor te vragen..

Triloxigen
07/11/05, 17:54
Origineel geplaatst door hostb
Bedankt voor de reacties.

Wat ik mij bij F.U.P. dan vooral afvraag is, hoeveel is een F.U.P. ongeveer? Welke standaarden hanteren jullie?
En wat is een redelijke prijs om hiervoor te vragen..

Ligt veel aan de doelgroep.
Het beste kun je gewoon een server vol met klanten nemen en hiervan het gemiddelde verbruik nemen.
En dan pak je gewoon de kosten + winstpercentage.