PDA

Bekijk Volledige Versie : .be ingenomen door ex-hoster



HostPerfect
06/11/05, 20:31
Beste mede-Webhosters,

Onlangs wilde ik het .be domein registreren van mijn bedrijf.
Helaas is deze al geregistreerd door mijn ex-host.
Hier ben ik op dwingende wijze weggegaan wegens veel te veel last van downtime. Waarschijnlijk hier ook wel bekend als (de gebande) xs-24.
Hij zou gaan verhuizen, daar heb ik ook op gewacht, maar na een maand was ik het wachten zat en ben ik overgegaan naar xYnta. Deze heeft alles voor mij perfect geregeld en zowel de servers als de contracten overgenomen.
Nu heeft peter van xs-24. Mijn domeinnaam dus ingenomen.
Dit lijkt mij duidelijk een geval van domeinkaping.
Ik ben ingeschreven te kamer van koophandel.
Ik bezit de .nl en .net domeinen.
En het domein is geen generieke naam.
Heb ik hier iets verkeerd? Of zijn jullie het met me eens.
Wat zouden jullie in dit geval doen?

Met vriendelijke groet,

Robin Bohnen.
HostPerfect

Basic-it
06/11/05, 20:44
Kijk eens op dns.be hier staat een stukje beschreven over procedures die je kan opstarten wanneer er een domein is in genomen. Alleen helaas gaat dat wel geld kosten maar wanneer je deze zaak wint kun je de kosten laten verhalen op boven genoemd bedrijf.

®on
06/11/05, 21:09
Origineel geplaatst door HostPerfect
Nu heeft peter van xs-24. Mijn domeinnaam dus ingenomen.
Dit lijkt mij duidelijk een geval van domeinkaping.
Hoezo jouw domeinnaam? Het domein was vrij om te registreren, en dus had je zelf eerder moeten zijn. Of heb je gewacht tot de gratis .be actie ;)?

Domeinkaping is dit zeker niet; een domein kan alleen gekaapt worden als het voorheen op jouw naam stond en door de registrar overgezet op een andere houder zonder jouw toestemming.

Basic-it
06/11/05, 21:15
Enkele links die je kunnen helpen zijn:

http://www.dns.be/nl/home.php?n=53
http://www.dns.be/nl/home.php?n=54

AlfaHosting
06/11/05, 21:18
Origineel geplaatst door HostPerfect

Onlangs wilde ik het .be domein registreren van mijn bedrijf.
Helaas is deze al geregistreerd door mijn ex-host.
Hier ben ik op dwingende wijze weggegaan wegens veel te veel last van downtime. Waarschijnlijk hier ook wel bekend als (de gebande) xs-24.
Hij zou gaan verhuizen, daar heb ik ook op gewacht, maar na een maand was ik het wachten zat en ben ik overgegaan naar xYnta. Deze heeft alles voor mij perfect geregeld en zowel de servers als de contracten overgenomen.
Nu heeft peter van xs-24. Mijn domeinnaam dus ingenomen.
Dit lijkt mij duidelijk een geval van domeinkaping.
Ik ben ingeschreven te kamer van koophandel.
Ik bezit de .nl en .net domeinen.
En het domein is geen generieke naam.
Heb ik hier iets verkeerd? Of zijn jullie het met me eens.
Wat zouden jullie in dit geval doen?


Ingenomen vind ik een verkeerde woordkeuze. Iemand anders is gewoon sneller geweest in het registreren van het domein dat jij ook wenst. Zoals je weet werkt het bij .be domeinnamen volgens het first come - first served principe.

Bovendien heb je het feit tegen dat dit domein pas op 1 november gereigistreerd is en dat je met hosting gestart bent op 31 mei 2005, wat erop wijst dat je geen interesse had in het domein. Dit zal in je nadeel werken bij een geschil.

Wat wel in je voordeel speelt is dat het niet toegelaten is een .be domein te registreren die hoofdzakelijk geregistreerd is om handelsactiviteiten van een concurrent te verstoren. Maar ook dat zal moeilijk liggen aangezien het domein niet effectief gebruikt wordt om hosting te verkopen.

Persoonlijk denk ik dat je weinig kans gaat maken in een geschil als je domeinnaam niet beschermd is door een benelux merkenrecht.

Of hetgene wat gebeurd is fair te noemen is is natuurlijk een andere zaak.

Hou ons op de hoogte.

HostPerfect
06/11/05, 21:18
Oke ik was niet van plan het domein te registreren, maar ik bedoelde eigenlijk het was mijn handelsnaam. Ik verneem ook van deze persoon dat er meerdere bedrijfsnamen zijn ingenomen. Alleen voor typ-ins.
Dit heeft hij letterlijk gezegd.
Ook kreeg ik een pm van een niet nader te noemen persoon, welke zijn domein ook is ingenomen.
Maar via dns.be kunnen we de namen simpel terugkrijgen hoorde ik.
Dus dat gaan we dan maar proberen.

AlfaHosting
06/11/05, 21:24
Origineel geplaatst door HostPerfect
Oke ik was niet van plan het domein te registreren, maar ik bedoelde eigenlijk het was mijn handelsnaam. Ik verneem ook van deze persoon dat er meerdere bedrijfsnamen zijn ingenomen. Alleen voor typ-ins.
Dit heeft hij letterlijk gezegd.
Ook kreeg ik een pm van een niet nader te noemen persoon, welke zijn domein ook is ingenomen.
Maar via dns.be kunnen we de namen simpel terugkrijgen hoorde ik.
Dus dat gaan we dan maar proberen.

Zo simpel gaat het niet zijn. DNS komt nooit tussen in dit soort van geschillen. Ze gaan je doorverwijzen naar ofwel de rechtbank ofwel naar CEPINA (een alternatieve betwistingsprocedure) waar je minimaal 625 euro zal moeten betalen.

Mikey
06/11/05, 21:31
http://www.hostperfect.be/ niks mee aan de hand toch ?

Stewie
06/11/05, 21:32
Origineel geplaatst door Mikey
http://www.hostperfect.be/ niks mee aan de hand toch ? Dat was net nog anders...

AlfaHosting
06/11/05, 21:34
Origineel geplaatst door Mikey
http://www.hostperfect.be/ niks mee aan de hand toch ?

Nu 10 minuten geleden stond hier een info pagina van XS-24. Ik denk dat dit toch op bepaalde zaken wijst.

Ik schat dat je kansen bij een geschil nu gestegen zijn ... maak alvast enkele screenshots en je hebt heel wat getuigen :)

BsHosting
06/11/05, 21:38
dit bewijst al zat denk ik zo

Naam hostperfect
Status REGISTERED
Registratie 01 november 2005
Laatste wijziging 03 november 2005 20:43
Licentienemer
Naam Peter Santema
Organisatie XS-24

Taal Engels
Adres
Telefoon
Email
Technische contactpersonen van de agent
Naam Support Team
Organisatie COMBELL GROUP NV

Taal Nederlands
Adres Antwerpsesteenweg 450
9040 GENT
België
Telefoon +32.92187979
Fax +32.92187978
Email support@combell.com
Agent
Bedrijf COMBELL GROUP NV
- Domeinnaam.be

Website www.combell.com
Nameservers
ns1.xs-24.nl
ns2.xs-24.nl

Geschiedenis
2005/11/01 CREATED
2005/11/03 UPDATED

®on
06/11/05, 21:39
Nieuwste lid, XS-peter
Was Peter weer geband onder zijn nieuwe naam?

//edit: yep (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=8852)

Even zwaaien naar Peter dus ;)

tomenjerry
06/11/05, 21:46
Kijk nu eens naar het nieuwste lid:

xs-peter

Lijkt mij ook dezelfde.

Niet echt creatief met namen bedenken, makkelijk te achterhalen

HostPerfect
06/11/05, 21:50
Het leukste komt nog..
Dit is niet mijn pagina :)
Kijk maar naar de mouseovers

Ondertussen wat leuke screenshots gemaakt voor het verdere proces. Ik verzoek iedereen hetzelfde te doen. En deze voor mij inclusief ondertekend tekstbestanden te mailen.. Hoe meer bewijs hoe beter :)
Zwartmaken, domeinnaam inpikken, bezoekers stelen
Hoe leuk :)

t.bloo
06/11/05, 21:54
Origineel geplaatst door HostPerfect
Wat zouden jullie in dit geval doen?
Contact opnemen met deze firma? Het is een beetje onduidelijk of je dat eigenlijk wel geprobeerd hebt of meteen hier bent gaan klagen.

AlfaHosting
06/11/05, 21:55
Origineel geplaatst door HostPerfect
Het leukste komt nog..
Dit is niet mijn pagina :)
Kijk maar naar de mouseovers

Ondertussen wat leuke screenshots gemaakt voor het verdere proces. Ik verzoek iedereen hetzelfde te doen. En deze voor mij inclusief ondertekend tekstbestanden te mailen.. Hoe meer bewijs hoe beter :)
Zwartmaken, domeinnaam inpikken, bezoekers stelen
Hoe leuk :)

Het wordt inderdaad nog vreemder.

®on
06/11/05, 21:58
Origineel geplaatst door HostPerfect
Zwartmaken, domeinnaam inpikken, bezoekers stelen
Hoezo inpikken? Bezoekers stelen?
Ik heb het idee dat hier twee partijen een robbertje aan het vechten zijn (zwartmaken, dat komt niet zomaar ergens vandaan). Vreemd verhaal.

AlfaHosting
06/11/05, 21:58
Origineel geplaatst door t.bloo
Contact opnemen met deze firma? Het is een beetje onduidelijk of je dat eigenlijk wel geprobeerd hebt of meteen hier bent gaan klagen.

Contact opnemen zal weinig zin hebben .. wei gaat nu een domein registreren om hem twee dagen later af te geven ?

HostPerfect
06/11/05, 22:17
Door fout alles verwijderd gepost op: 17-10-2005
--------------------------------------------------------------------------------

Helaas is door onze fout een hoop van de klanten verwijderd. Neem alstublieft contact op met info@hostperfect.nl om uw pakket opnieuw aan te maken. Helaas zijn er geen backup's beschikbaar aangezien deze ook verwijderd zijn. Onze excuses voor het ongemak.



Dat bedoel ik met zwartmaken. HostPerfect.be..
Copyright schending? :) Kan er ook nog wel bij..
En ja natuurlijk is er contact opgenomen ik zal even letterlijk kopieeren:




[20:06:48] [ Robin ] - : jij hebt hostperfect.be geregistreerd?
[20:09:23] Peter Santem: ja
[20:09:34] [ Robin ] - : hoezo?
[20:09:40] Peter Santem: gewoon
[20:10:07] Peter Santem: was vrij
[20:10:08] [ Robin ] - : zou je deze door willen geven?
[20:10:20] Peter Santem: moet ik over nadenken
[20:10:28] [ Robin ] - : ^o)
[20:12:55] [ Robin ] - : ik vind het een beetje rare actie.. Waarom
zou je dat domein willen hebben behalve om ons te
treiteren?
[20:13:09] Peter Santem: type ins?
[20:13:32] Peter Santem: komt nog bij dat het 2 normale woorden zijn

Stewie
06/11/05, 22:21
Trieste zaak....

®on
06/11/05, 22:23
Origineel geplaatst door HostPerfect
Dat bedoel ik met zwartmaken.
Okee, duidelijk.

http://www.hostperfect.nl/index.php?page=nieuws&id=7
Vecht het verder zelf maar uit zou ik zeggen. je kan je toch zelf ook enigzins professioneel opstellen of mis ik nu iets?

HostPerfect
06/11/05, 22:25
Bij deze is dat nieuwsbericht inderdaad verwijderd. Was even in mijn boosheid.. Ook een test om te kijken of het regelrechte verwijzing of het betere ripwerk was.

JohanB
06/11/05, 23:38
Nou jouw handelsnaam is niet geregistreerd in de Benelux. Zelfs bij een .NL heb je met een KVK inschrijving weinig rechten en mogelijkheden een domeinnaam terug te krijgen. Het is wel raar waarom het domein nu redirect, maar goed.

MediaServe
07/11/05, 01:04
Ik vind HostPerfect vrij generiek hoor. Maar om het domein in relatie te brengen met jouw bedrijf is wel een lage actie.

HostPerfect
07/11/05, 07:30
Ik denk niet dat je zomaar even HostPerfect.be registreerd. Niet voor de typ-ins.. Zoveel zullen dat er toch niet zijn..
Tevens had peter (xs-24) dit nooit gedaan als de domeinen niet gratis waren. Ook doet hij doet hij dit om mij te dwarsbomen aangezien ik bij hem weg ben gegaan..
Het laagste vind ik nog wat die op de .be neerzet.
Daarom probeer ik toch wel uit te zoeken wat ik hieraan kan doen..

BsHosting
07/11/05, 08:00
alles van hem ligt ook ineens offline.

toeval of voelt ie toch nattigheid daar ie dit bij meerdere mensen heeft geflikt.

HostPerfect
07/11/05, 08:16
Ik in ieder geval niet, is het niet een storing bij iqarus/linkup?

JohanB
07/11/05, 08:18
Origineel geplaatst door mobileman
alles van hem ligt ook ineens offline.

toeval of voelt ie toch nattigheid daar ie dit bij meerdere mensen heeft geflikt.

Nee. XS-24.com zijn site staat buiten zijn eigen servers. Waar de site staat zijn problemen met 1 server. Deze problemen zullen tegen het eind van de ochtend opgelost zijn.

HostPerfect
07/11/05, 08:19
Hmm maar www.hostperfect.be ligt ook offline.. Dat staat ook op die server?

JohanB
07/11/05, 08:21
Waarschijnlijk wel.

Nameservers:
ns1.xs-24.nl
ns2.xs-24.nl


Die nameservers moeten komen uit de zonefile van xs-24.nl welke op dit moment niet te vinden is.

HostPerfect
07/11/05, 08:35
Dat bedoel ik.. Maar ik hoor alweer meer ervaringen :)

xYnta
07/11/05, 08:35
Hij heeft wel meerdere domeinnamen gekaapt, waaronder ook mijn xynta.be welke blijkbaar toch niet gereserveerd stond zoals mijn vorige provider beweerd. Aangezien ik dit vanzelfsprekend niet pik zal ik later vandaag even contact opnemen met mijn advocaat en beide partijen zowel oude provider als XS-24 wijzen op het feit dat deze domeinnaam mij toe behoord en de domeinnaam op deze wijze alsnog terug vorderen.

JohanB
07/11/05, 08:39
Origineel geplaatst door xYnta
Aangezien ik dit vanzelfsprekend niet pik zal ik later vandaag even contact opnemen met mijn advocaat en beide partijen zowel oude provider als XS-24 wijzen op het feit dat deze domeinnaam mij toe behoord en de domeinnaam op deze wijze alsnog terug vorderen.

Veel succes. Je hebt geen enkel recht op die naam ;). Je kan proberen een claim in te dienen voor iedere dag dat hij het domein online heeft, de rechter is uiteindelijk de persoon om te zeggen of de claim gegrond is ja of nee.

xYnta
07/11/05, 08:41
Dan is het maar een goed geval dat deze domeinnaam na de registratie van mijn handelsmerk heeft plaats gevonden :).

JohanB
07/11/05, 08:43
Handelsmerk enkel bij de KVK of in de gehele benelux? Ook bij dat laatste heb je weinig kans.

HostPerfect
07/11/05, 08:44
Weinig kans?
Mijn domeinnaam is nog logisch dat het generiek is, maar xynta?
Hoe kom je daar op om die even zomaar te registreren.. Het is inderdaad een beneluxe merknaam vernam ik van hem.

xYnta
07/11/05, 08:44
Origineel geplaatst door JohanB
Handelsmerk enkel bij de KVK of in de gehele benelux? Ook bij dat laatste heb je weinig kans.

Handelsmerk sinds 26 oktober '05 bij het benelux merk bureau. Heb hierover eind vorige week de papieren ontvangen.

MediaServe
07/11/05, 10:38
Origineel geplaatst door xYnta


Handelsmerk sinds 26 oktober '05 bij het benelux merk bureau. Heb hierover eind vorige week de papieren ontvangen. Dan sta je wel sterk hoor :)

PeterT
07/11/05, 11:15
Site van xs-24 stond/staat bij BestHost, die hebben momenteel een storing op 1 van hun servers.

xYnta
07/11/05, 11:26
Dat gebeurd heel erg vaak bij hun hoor, de site is ongeveer 6 tot 8 maal per week.

AlfaHosting
07/11/05, 17:14
Origineel geplaatst door xYnta


Handelsmerk sinds 26 oktober '05 bij het benelux merk bureau. Heb hierover eind vorige week de papieren ontvangen.

Dit ga je zonder problemen winnen.

Stewie
07/11/05, 22:11
www.hostperfect.be
Kijk, dat ziet er weer goed uit :)

kevers84
08/11/05, 01:31
wij hebben zelfde probleem eversict.be was stipt op de 1e geregged toen het gratis werd. ook net te laat geweest...

smurf
08/11/05, 08:42
Als je wil delete ik de naam (wegens tegen de voorwaarden) en laat ik jou deze registreren. Persoon die dit registreerde gaat in tegen de cybersquatting regel...

Neem contact op per pb of per mail.