PDA

Bekijk Volledige Versie : Faktuur / Boekhoud Pakket



renekosterman
06/11/05, 14:00
Wegens de beperkingen van ons huidig faktuur systeem zijn wij op zoek naar een systeem wat minimaal aan de volgende eissen moet voldoen:

- Klantenbestand
- Fakturen
- Periodieke Fakturen
- BTW berekening

Evt.
- Leveranciers
- Binnenkomende Fakturen

Ik weet dat deze vraag al vaker is gesteld, echt gaat het hier om specefieke wensen, en ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met een dergelijk produkt.

jouwnaam
06/11/05, 14:10
Ik heb dit destijds zelf geschreven omdat ik niets kon vinden wat aan mijn wensen voldoet. SnelStart bijvoorbeeld heeft wel zoiets, maar dat is dan wel erg prijzig. Dus nu werk ik met de goedkoopste SnelStart variant voor de boekhouding en de facturatie gaat automatisch online via mijn eigen systeem.

Binnenkort hoop ik een eerste demo te releasen welke alles behalve de genoemde punten onder Evt doet. Alleen de BTW berekening naar bedrijven buiten NL, maar binnen de EU (= geen BTW) moet ik nog inbouwen. En daarnaast moeten er nog wat zaken worden aangepast zodat het niet alleen in Firefox werkt :-)

Dus binnenkort zou je eens kunnen kijken of mijn systeem iets voor je is.

jagermaster
06/11/05, 17:01
Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de afronding van een systeem welke aan jou wensen voldoet. De verwachting is dat dit product op 14 november gelanceerd gaat worden. Mocht je interresse hebben hierin, zal ik je dan via een PM hiervan berichten waar dan de demo en verdere informatie erover te vinden is?

Zenda
06/11/05, 18:08
Beste Rene Kosterman,

Op dit moment zijn wij samen met FutureDezign bezig met de laatste afronding van een administratie- en facturatiesysteem, genaamd WeFact. Er zullen verschillende WeFact versies op de markt verschijnen. In eerste instantie zal dit WeFact Standard zijn. WeFact Standard bevat alle functies die het mogelijk maken om gemakkelijk uw administratie en facturatie van uw (webhosting)bedrijf te regelen.

Enkele functies
- Toevoegen van Crediteuren (leveranciers) en Debiteuren (klanten).
- Aanmaken van (inkomende) facturen bij de Crediteuren.
- Aanmaken van (periodieke) facturen bij de Debiteuren. Facturen kunnen automatisch verstuurd worden, indien gewenst. Net als de herinnering en aanmaningen.
- Uitgebreid overzicht van inkomsten/uitgaven en BTW (gemakkelijk voor het doen van aangifte).
- Volledig ticketsysteem.

Dit product gaat € 79,- excl. BTW kosten en zal over enkele dagen te koop zijn.

Voor meer informatie, verwijs ik u graag door naar www.wefact.nl.

crazycoder
06/11/05, 21:10
Origineel geplaatst door renekosterman
Wegens de beperkingen van ons huidig faktuur systeem zijn wij op zoek naar een systeem wat minimaal aan de volgende eissen moet voldoen:

- Klantenbestand
- Fakturen
- Periodieke Fakturen
- BTW berekening

Evt.
- Leveranciers
- Binnenkomende Fakturen

Ik weet dat deze vraag al vaker is gesteld, echt gaat het hier om specefieke wensen, en ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met een dergelijk produkt.
Alleen de periodieke facturen is enigszins specifiek. Voor de rest zou ieder boekhoudpakket out of the box moeten volstaan.

Stark texel bied hier een aantal losse modules voor waar je totale administratie op kan draaien.

@jouwnaam
Laat de totale combinatie eens een euro of 1000-1500 kosten.. hoe kom jij op het idee dat dit duurder is dan zelf weet ik veel hoe lang te gaan ontwikkelen?
Als jouw tijd gratis is dan heb je gelijk..
De meeste boekhoudpakketten kosten een veelvoud van wat Stark Texel producten kosten..

renekosterman
07/11/05, 09:33
Bedankt voor jullie reacties.

@jouwnaam: wanneer jullie het pakket klaar hebben dan zou ik graag een pm of een mailtje ontvangen.

@zenda: jullie pakket ziet er goed uit, wanneer komt jullie demo weer online?

jouwnaam
07/11/05, 10:51
@crazycoder: Wie heeft het hier over een boekhoudpakket? Ik heb het over een facturatie systeem. Het systeem van SnelStart voldoet voor mij niet dus daarom heb ik zelf iets geschreven. Kosten waaren niet eens het belangrijkst, eerder het gemak dat ik er later van zou hebben (en nu ook heb).

crazycoder
07/11/05, 11:33
Origineel geplaatst door jouwnaam
@crazycoder: Wie heeft het hier over een boekhoudpakket? Ik heb het over een facturatie systeem. Het systeem van SnelStart voldoet voor mij niet dus daarom heb ik zelf iets geschreven. Kosten waaren niet eens het belangrijkst, eerder het gemak dat ik er later van zou hebben (en nu ook heb).
TS heeft het daarover. Leveranciers e/o inkomende facturen horen niet in een facturatiesysteem.
Verder ben je niet echt slim bezig als je verzonden facturen geen integratie kent met je boekhouding.
Zie dat jij zelf wel snelstart gebruik, neem aan dat jij ook gebruik zal maken van de gateway opties.

Ik zie wel degelijk voordelen in op maat of in eigen beheer ontwikkelde pakketten. Als jij dan zelf stel: "Ik heb dit destijds zelf geschreven omdat ik niets kon vinden wat aan mijn wensen voldoet. SnelStart bijvoorbeeld heeft wel zoiets, maar dat is dan wel erg prijzig."
Dan wek je sterk de indruk dat prijs voor jou heel erg van belang was/is.

ProLiSo
07/11/05, 12:52
Misschien is TurboCash een optie voor je.

kijk eens op www.turbocash.nl

-Erik

jouwnaam
07/11/05, 16:06
@crazycoder: natuurlijk speelt de prijs wel ergens mee, maar omdat ik toen nog niet was gestart met mijn bedrijf (ik ontwikkel graag voor mij nieuwe zaken als uitdaging) was dat niet de hoofdreden.

Het pakket was voor mij al bruikbaar voordat ik uberhaubt naar een boekhoudpakket had gekeken. Het is later alleen maar uitgebreid (en wordt nog steeds regelmatig uitgebreid).

Facturen boek ik vooralsnog handmatig in in mijn boekhouding. Later wil ik nog naar de gateway optie van SnelStart kijken. Maar omdat het niet specifiek op SnelStart is gericht kijk ik daar nu nog even niet naar. In ieder geval bedankt voor de tip!

Zaken welke ik nu nog moet gaan aanpassen/ombouwen zijn:
-BTW wel/niet van toepassing per klant
-Eigen "briefpapier" als PDF ipv alleen maar mijn eigen gegenereerde PDF
-HTML / CSS compatible maken met alle gangbare browsers

Zenda
07/11/05, 16:32
Origineel geplaatst door renekosterman
@zenda: jullie pakket ziet er goed uit, wanneer komt jullie demo weer online?We hopen de demo een dezer dagen weer online te hebben.

Als u wilt, kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief, zodat u op de hoogte wordt gehouden van alle ontwikkelingen.

Domenico
07/11/05, 17:53
Hmmm, het lijkt wel een grote advertorial!
Als jullie nu eens stoppen met het pushen van jullie eigen producten. Er word gevraagd naar ervaringen van gebruikers en niet naar een sales pitch.

hostlogic.nl
08/11/05, 07:20
Ik heb zelf ook gezocht en mijn keuze is gevallen op ADBplus 2000 special van Monicom (www.monicom.nl). Voor zover ik kan zien kan dit pakket alles op het gebied van factureren wat ik nodig heb. Een koppeling met een boekhoudpakket heb ik nu nog niet nodig, maar ik verwacht dat ik met de export functie wel een eenvoudige koppeling kan maken. Ik heb het pakket nog niet aangeschaft en kan je dus nog niks vertellen over mijn ervaringen.

iDiensten
08/11/05, 09:31
Zelf gebruik ik (offline :)) Feijnax Factuur (en kasboek)... maar zeker niet aan te bevelen... support geven ze niet en zelfs ik zie de rekenfouten in het programma zitten :).

Bij een administratiepakket zie ikzelf overigens wel graag een beetje garanties dat in ieder geval alle optelsommetjes correct zijn... hoe simpel het ook mag lijken.

remko
08/11/05, 12:42
Wij gebruiken, na lang overwegen en zoeken, informer business account. We zijn er tot nu toe zeer tevreden over.

O.a.:
- Periodieke facturen
- Project/urenregistratie

Mvg,
remko

spothost
08/11/05, 17:12
Ik heb een kant en klaar systeem voor je. Zelf gemaakt (maatwerk) die ik flexibel voor je kan maken.

Ik kan je screenshots sturen. Je mag het hebben voor 150,- euro (excl. btw)

Contact: info@spothost.nl

Mvg,

Edwin Gels

renekosterman
08/11/05, 17:32
Origineel geplaatst door spothost
Ik heb een kant en klaar systeem voor je. Zelf gemaakt (maatwerk) die ik flexibel voor je kan maken.

Ik kan je screenshots sturen. Je mag het hebben voor 150,- euro (excl. btw)

Contact: info@spothost.nl

Mvg,

Edwin Gels

Zou je mij een aantal screenshots kunnen sturen op info@hostinghotel.nl

jouwnaam
09/11/05, 22:58
Onze eerste demo is sinds vandaag online. Nog niet alles zit er in, maar jullie mogen van mij wel even gaan "spelen" op http://demo1.jouwnaam.com

Rik -edit: Er is duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is dat je hier je eigen service gaat aanbieden, doe dat dan ook niet :mad:

jouwnaam
10/11/05, 08:59
Sorry hoor. Maar ik zie het probleem niet? Als anderen dit wel mogen (zelfs met het noemen van prijzen!) dan zou ik dat ineens niet mogen? Welke regel is dat nou weer? En TS is er in geïnteresseerd/heeft er iets aan. Is dat niet waar we het uiteindelijk allemaal voor doen?

Ik wil gewoon laten zien wat ik heb gemaakt voor mezelf zodat TS in ieder geval ziet wat hij kan verwachten van dit soort systemen.

®on
10/11/05, 09:32
De TS is op zoek naar ervaringen met produkten, niet naar een showcase van produkten die zich nog moeten gaan bewijzen ;):
Origineel geplaatst door renekosterman
....en ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met een dergelijk produkt.

Om maar even een duit in het zakje te doen:
Ik heb al weer een tijdje geleden mijn ervaring met ADBplus (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=70275&highlight=adbplus) geschreven.

WI-Hosting
10/11/05, 09:39
wij stappen binnekort over op wefact. dit is in mijn ogen het meest complete systeem en nog goedkoop ook