PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke barebone / server



jgrusewski
06/11/05, 13:48
Hoi,

Wij zijn op dit moment bezig met een project dat veel processor kracht nodig heeft per server.

Nou ben ik op zoek naar een goede server (kwaliteit) en het liefst wil ik met de AMD opteron processoren aan de gang (sneller dan de Xeon).

De server moet 2 processoren aankunnen en minimaal 16 GB ram kunnen hebben.

Wie kan mij helpen in het maken van een keuze ?!

Op dit moment heb ik alleen nog gekeken naar supermicro maar heb gehoord dat supermicro nou weer niet het beste merk is...

Nou goed jullie weten hoe het gaat de een roept dit en de ander vind van niet graag jullie aanbevelingen met onderbouwen en ervaring !

Alvast bedankt !

dlg
06/11/05, 13:53
Kijk eens naar de nieuwe low end SUN machines. Prachtige opteron barebones.

WI-Hosting
06/11/05, 13:57
als je echt die kracht nodig hebt zou ik idd voor sun gaan, 16 gb ram + 2 opterons is redelijk wat..

zal je niet zo makkelijk overal vinden, die sun machines zijn daarvoor gebouwd ;)

jgrusewski
06/11/05, 13:58
Enig idee wat de kosten zijn ?

Of waar ik ze kan kopen ?

JayvD
06/11/05, 14:05
Gewoon bij SUN zelf?

http://catalog.sun.com/productgroup.xml?site=NL_DUT&catalogue=FC&segment=FC_R&item=FC_SC_CAT&group=2010

Esbes
06/11/05, 16:00
Sun, HP of IBM zijn wat mij betreft echte aanraders.

dreamhost_nl
06/11/05, 17:25
Origineel geplaatst door jgrusewski
...Op dit moment heb ik alleen nog gekeken naar supermicro maar heb gehoord dat supermicro nou weer niet het beste merk is...


We maken gebruik van meerdere servers van het merk SuperMicro, w.o. enkele servers met dual opterons, maar hebben tot op heden eigenlijk niets te klagen over dit merk... en ik denk dat meerderen hier op het forum dat met mij kunnen beamen...

dlg
06/11/05, 17:36
Supermicro is zeker goed, maar als ik de twee barebones vergelijk, dan zou ik persoonlijk liever een rack vol SUN servers plaatsen.

Waarom?

Kijk even naar gebruikte componenten, plaatsing van koeling etc.

jgrusewski
06/11/05, 19:05
De sun server 4100 barebone is wel bijna net zo duur als een volledige server van Supermicro is er nog een gulden midde weg ?

Budget ligt rond de 4500 euro...

lifeforms
06/11/05, 19:08
Ik heb geen ervaring met het nieuwe spul van Sun, maar wel met de wat oudere Sparc.. en die dingen blijven het maar doen :)

Supermicro heb ik wisselende ervaringen mee. Een paar dual Xeon bakken draaien probleemloos, maar eentje was na een paar maanden gaar en ligt nog steeds bij Supermicro...

jgrusewski
06/11/05, 19:10
Ben wel op zoek naar iets wat het in principe altijd doet.

Het wordt wel een server die veel gebruikt zal gaan worden ! En waar verschillende applicaties van draaien die in principe altijd moeten werken !

jgrusewski
06/11/05, 19:28
Het gaat namelijk erom dat er rond de 30 Virtual Machines erop kunnen draaien.....

Esbes
06/11/05, 19:42
Kijk anders eens bij HP, ook goed spul.

Unixadmin
06/11/05, 22:13
Kijk ook effe naar de Tyan barebones. Zeker goeie spul.

luser
06/11/05, 22:19
Tyan is een aanrader.

EDIT: Domper mij voor :)

JayvD
06/11/05, 23:14
Tyan is zeker goed spul maar mocht er iets kapot zijn dan kan je heel erg lang wachten.
Ze leveren zeer goede spullen maar de support is zeer slecht. Je e-mailtje word na een week of 2 beantwoord als hij al wordt beantwoord.

jgrusewski
06/11/05, 23:43
Oke dus tyan is wel goed maar geen goede support hmmz dus niet echt geschikt als bedrijfskritische server naar jullie mening.....

En supermicro dat is waar ik nu mee bezig ben wel binnen me budget maar ja is het ook goed ?

XF-RICK
06/11/05, 23:51
Origineel geplaatst door jgrusewski
Oke dus tyan is wel goed maar geen goede support hmmz dus niet echt geschikt als bedrijfskritische server naar jullie mening.....

En supermicro dat is waar ik nu mee bezig ben wel binnen me budget maar ja is het ook goed ?

Niets dan lof over SuperMicro, we hebben op dit moment stuk of 75 SuperMicro Dual Xeon's draaien, in het afgelopen jaar is er slechts één de laan uit gegaan.

Voor 4500 EURO kan je een hele dikke SuperMicro kopen, maar zou zeggen kijk ook eens wat Dell, IBM e.d doet in verband met SLA's enzovoort.

Good luck ;)

JayvD
06/11/05, 23:54
Origineel geplaatst door jgrusewski
Oke dus tyan is wel goed maar geen goede support hmmz dus niet echt geschikt als bedrijfskritische server naar jullie mening.....

En supermicro dat is waar ik nu mee bezig ben wel binnen me budget maar ja is het ook goed ?
Hou er wel rekening mee dat die borden zeer lang meegaan en bijna niet kapot gaat dus gezien dat punt zijn ze wel weer goed geschikt voor je bedrijf.

luser
07/11/05, 00:13
Origineel geplaatst door JayvD
Tyan is zeker goed spul maar mocht er iets kapot zijn dan kan je heel erg lang wachten.
Ze leveren zeer goede spullen maar de support is zeer slecht. Je e-mailtje word na een week of 2 beantwoord als hij al wordt beantwoord.

Tyan is normaal ook niet verantwoordelijk voor rma zaken, dit moet je alles via je groothandel doen.

Gelukkig tot nu toe nog geen ervaring mee moeten doen ;)

jgrusewski
07/11/05, 00:50
Origineel geplaatst door JayvD

Hou er wel rekening mee dat die borden zeer lang meegaan en bijna niet kapot gaat dus gezien dat punt zijn ze wel weer goed geschikt voor je bedrijf.

Neem aan dat je het over de Tyan hebt ?

En wat voor Tyan barebone beveel jij dan aan ?

luser
07/11/05, 00:59
http://www.tyan.com/products/html/gx28b2882.html

ensermo
07/11/05, 01:01
Ik kan ook Tyan aanbevelen. Zelf hebben we tweemaal een Transport GX28 (B2882). Hoe het met support zit weet ik niet precies. Maar wat ik begrepen heb is dat je bij de meer support gerichte bedrijven in NL "Dell/HP" een aparte SLA moet afsluiten wil je echt binnen no-time hulp hebben als er iets mis is. Verder weet ik dat er twee bedrijven zijn in NL die officiele Tyan distributors zijn. Ze hebben meestal binnen 24 uur de servers beschikbaar. Misschien kan je contact met ze opnemen. Ook Tyan europees hoofdkantoor bellen in Duitsland is heel prettig. Je krijgt meteen een Engels of Nederlands sprekend persoon aan de lijn die je heel goed kan vertellen wat de beste oplossing voor je situatie is. (in ieder geval bij mij hebben zij aangeraden om de laatsgenoemde server aan te schaffen wegens prijs/kwaliteit en doel).

Ik zie dat ze nu ook nieuwere modellen zijn voor Opteron barebones.

jgrusewski
07/11/05, 10:23
Oke ik ga vandaag ook is even contact opnemen met iemand van Tyan...

Kijk wat het kost ;)

Esbes
07/11/05, 10:44
Voor Tyan spul kan je ook eens bij Rackserver.nl kijken, hebben erg goede garantie en kan je ook leuke SLA's mee afsluiten.

luser
07/11/05, 10:48
Op pricewatch vind je wel wat prijzen ervan terug onder barebones en dan server barebones. Als bedrijf kan je meestal wel nog rekenen op een iets lagere prijs.

Je spreekt in je startpost over min. 16G ram, als je later wilt upgraden neem je best de quad opteron barebones dan kan je later ook nog cpu's bijsteken.

http://www.tyan.com/products/html/europe.html

Suc6 ermee.

jgrusewski
08/11/05, 01:28
Wat vinden jullie van support van sun, supermicro, tyan, ibm... noem eens wat ben wel blij met jullie reacties ben onder andere bezig met offertes voor sun !

shuyg
08/11/05, 22:01
Ik vind de support bij Tyan top. Ik werd laatst zelfs vanuit Duitsland terug gebeld.
Je kan ook direct een RMA request doen bij Tyan in Duitsland. Uiteraard kan het ook via de dealer.
Daarom heb ik 5 Transport GT24's besteld. Momenteel heb ik alleen Tyan spul draaien.

royen99
08/11/05, 22:49
Als je puur voor kwaliteit wilt gaan, pak dan de Sun Fire v20z of v40z (laatste is std met 2 opterons, maar kan tot 4 opterons aan).

Als Sun iets boven het budget ligt, ga dan voor SuperMicro. Zelf meerdere supermicro's draaien waaronder ook Dual Opteron en nog nooit problemen mee gehad.

sander
09/11/05, 00:10
kijk ook eens naar de nieuwe asus servers die zijn prijs/kwaliteit zeer goed te noemen , zelf heb ik een tyan Transport GX28 draaien en kwaliteit is zeer goed te noemen. met supermicro heb ik wat minder goeie ervaringen

jgrusewski
09/11/05, 00:16
Mijn grootste zorg is dat de server als ie volledig bezet is zo'n 15 virtuele machines 6 dagen per 9 uur per dag zwaar aan de tand gevoeld zal worden... Ik moet dus iets hebben wat daar tegen kan..... Sun is best wel boven het budget maar wat ik zo lees niets als lof..... Ben zelf ook bezig met een Supermicro machine (scheelt bijna de helft) maar ja veel verschillende meningen....

Het gaat hier echt om goede betrouwbaarheid en support als er bijvoorbeeld een ventilator kapot gaat wil ik niet 2 dagen zonder zitten......

TiMMiEJ
09/11/05, 19:40
Origineel geplaatst door jgrusewski
Het gaat namelijk erom dat er rond de 30 Virtual Machines erop kunnen draaien.....

Dan kom je met 8gb ook uit....

jgrusewski
09/11/05, 23:59
Klopt starten we nu ook mee waarschijnlijk maar goed intern geheugen kunnen we uitbreiden naar nodig gaat me meer om de hadware nu nog....

NCS Marco
10/11/05, 13:34
DOMENICO EDIT: Hoi Marco, welkom op het forum. Het lijkt me verstandig dat je eerst even de regels goed door leest want het is bijvoorbeeld niet toegestaan om met minder dan 25 posts al te beginnen met adverteren.

jgrusewski
10/11/05, 13:40
Bedankt supoermicro heb ik al een offerte van liggen....

Ben nu bezig met Sun en HP....

Esbes
10/11/05, 13:44
En Tyan niet overslaan natuurlijk :). Ook goede prijzen en degelijk spul, ook al heb ik liever HP of Sun.

jgrusewski
10/11/05, 19:16
HP en SUN zal ook eens contact met Tyan opnemen... heb wel begrepen dat ik echt high-end stuff nodig en ik denk dat het een sun gaat worden nu nog een mooie force10 s50 switch erbij en dan ben ik de trotse eigenaar van een zeer mooi systeem !

Bedankt allemaal voor je reacties alvast en mochten er toch nog mensen zijn die wat kunnen toevoegen gaarne !