PDA

Bekijk Volledige Versie : Laptop Moederboord



dopi84
05/11/05, 17:03
Beste mensen,

Ik heb voor lekker in de tuin altijd een laptop gehad.
BENQ 5000 Joybook. Heerlijk dingetje verders. Lekker
draadloos internet etc, je kent het wel.

Echter nu is het moederboord stuk.
Ik weet zeker dat het moederboord is, aangezien alle overige
componenten eruit zijn geweest en getest en die werken gewoon.

Wie weet wat dit kost, en wie kan het eventueel maken?
Halen brengen etc is voor mij geen probleem. Mits je natuurlijk
niet ergens in lutjebroek woont.

Hierbij nog een plaatje van het model.


http://www.pricewatch.info/item/17324

Tnx alvast.
Ben

Triloxigen
05/11/05, 17:16
Zo afgelegen ligt Lutjebroek niet hoor ;)

Maarja, het moederbord repareren gaat je niet lukken. hetzelfde verhaal als met een normale PC.
Ik bewtijfel zelf of hij te vervangen is (of ze dit doen altans).

svbeek
05/11/05, 17:25
hangt er vanaf wat er kapot is.. ik heb bijvoorbeeld wel eens condensatoren op een moederbord vervangen die waren gaan lekken. Maar waarom probeer je het niet via de distributeur? Daar kan je meestal wel losse onderdelen krijgen

PeterT
05/11/05, 17:37
Geen garantie meer?

MMaI
05/11/05, 20:13
verder kun je het wel vergeten, tenzij je een ander notebook vind waarbij andere onderdelen grondig kapot zijn gegaan zal je niet zo snel een nieuw mobo op de kop kunnen tikken. Heb een hetzelfde gehad bij een HP, batterj lekker en mobo weg, binnen garantie, maar kreeg nieuwe laptop omdat ze bij hp naar eigen zeggen geen reservemobo's hadden.

Mark17
05/11/05, 20:47
Origineel geplaatst door dopi84
Beste mensen,

Ik heb voor lekker in de tuin altijd een laptop gehad.
BENQ 5000 Joybook. Heerlijk dingetje verders. Lekker
draadloos internet etc, je kent het wel.

Echter nu is het moederboord stuk.
Ik weet zeker dat het moederboord is, aangezien alle overige
componenten eruit zijn geweest en getest en die werken gewoon.

Wie weet wat dit kost, en wie kan het eventueel maken?
Halen brengen etc is voor mij geen probleem. Mits je natuurlijk
niet ergens in lutjebroek woont.

Hierbij nog een plaatje van het model.


http://www.pricewatch.info/item/17324

Tnx alvast.
Ben

hoe oud is de laptop (datum van overdracht van de laptop aan jou)? aangezien op zeer veel dingen ook na de periode van de fabrieksgarantie nog garantie zit (al dan niet volledig). hierbij maakt het wel verschil of de laptop als bedrijf of als prive persoon is aangeschaft (hierbij gaat het erom of het door een bedrijf met eigen rechtspersoon is aangeschaft of via een natuurlijk rechtspersoon).

een moederbord hoort mits goed gebruikt niet binnen een X aantal jaar kapot te gaan, daarom ziet er wettelijk nog garantie op (dit is in nederland ten minste zo). het is zeer redelijk voor een laptop om ten minste 5 tot 10 jaar dienst te doen zonder noemenswaardige problemen (hier is sprake van een noemenswaardig probleem, het gaat om de datum van melding bij de verkoper en de datum van aankoop om de periode te bepalen waarbinnen het probleem is opgetreden), dit dien je dan te melden bij de verkopende partij (mondeling/schriftelijk) waarbij je de verkopende partij de laptop moet laten zien zodat ze het kunnen controleren wat er precies defect is. hierna kan er in overleg een regeling worden afgesproken (afhankelijk van hoelang hij al in jou bezit is kan de verhouding varieren, waarbij elke verhouding mogelijk is).

op het vervangen gedeelte (al dan niet een gehele laptop) krijg je nadat je hem terug hebt ontvangen opnieuw garantie.

Ic3man
05/11/05, 20:50
Garantie kun je zowieso vergeten, als je hem helemaal gestript hebt is dat weg (een laptop is niet bedoeld om hem open te maken, in tegenstelling tot een PC.).

Hoe het met BenQ laptops zit weet ik niet. Er is 1 groot bedrijf in Nederland dat voor veel merken repareert buiten garantie (veel bedrijven doen dit zelf niet, enkel binnen garantie), DynaFix genaamd. Probleem is alleen dat ze geen losse onderdelen opsturen.

Ik vraag me af of je een moederboard kunt bestellen als spare-part, dit ligt bij laptops iets anders als normale pc's. Je zou met BenQ moeten bellen, of met de NL distributeur van BenQ.

dopi84
05/11/05, 21:17
De laptop is dus open geweest.
Hij is in het verleden al eens gemaakt bij de accu.

Het blokje met het pinnetje erin was losgeraakt en naar binnen
geschoven en is opnieuw gesoldeerd.

Ook is de buitenkant beschadigt.
Niet erg handig natuurlijk.

Ik heb hem destijds bij MediaMarkt gekocht.

En, hij is dus open geweest. hierdoor zou het kunnen zijn dat ze zeggen;
ja sorry beste man maar hij is open geweest, en dus geen garantie??

Tnx

dopi84
05/11/05, 21:18
Maar het is gewoon een fijn dingetje geweest altijd :p

Mark17
05/11/05, 23:48
Origineel geplaatst door dopi84
De laptop is dus open geweest.
Hij is in het verleden al eens gemaakt bij de accu.

Het blokje met het pinnetje erin was losgeraakt en naar binnen
geschoven en is opnieuw gesoldeerd.

Ook is de buitenkant beschadigt.
Niet erg handig natuurlijk.

Ik heb hem destijds bij MediaMarkt gekocht.

En, hij is dus open geweest. hierdoor zou het kunnen zijn dat ze zeggen;
ja sorry beste man maar hij is open geweest, en dus geen garantie??

Tnx

neem contact op met mediamarkt en vraag ernaar, de goedkope duitse ketens zijn namelijk vaak zeer klantgericht. nee heb je, ja kun je krijgen ;) .