PDA

Bekijk Volledige Versie : advertentie uitgaven/inkomsten



Digits
05/11/05, 14:36
hallo,

ik ben van plan om binnekort te adverteren met shareasale.com (amerikaans bedrijf).

nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit bewijzen aan de fiscus, en welke btw regeling is hier van kracht ?


ook ga ik binnekort inkomsten hebben met googleadvertenties. ook hier dezelfde vraag: hoe kan ik dit bewijzen aan de fiscus, en wlke btw regeling is hier van kracht ?

oja, het gaat over een belgische eenmanszaak.

alvast bedankt voor jullie tips ;-)

groeten,
digits

Mark17
05/11/05, 18:52
Origineel geplaatst door Digits
hallo,

ik ben van plan om binnekort te adverteren met shareasale.com (amerikaans bedrijf).

nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit bewijzen aan de fiscus, en welke btw regeling is hier van kracht ?


ook ga ik binnekort inkomsten hebben met googleadvertenties. ook hier dezelfde vraag: hoe kan ik dit bewijzen aan de fiscus, en wlke btw regeling is hier van kracht ?

oja, het gaat over een belgische eenmanszaak.

alvast bedankt voor jullie tips ;-)

groeten,
digits

hoe het precies voor belgie zit kan ik niet zeggen aangezien ik het nederlands recht beter beheers (hbo fiscale economie volg ik). google adsense kun je het beste aan google vragen (deze kunnen hier antwoord opgeven dat zeker correct is).

shareasale.com heb je een factuur van nodig en hierbij moet je ook de belastingwetten bekijken die in de staat waar shareasale.com vandaan komt goed bekijken. waarschijnlijk is deze namelijk ook van toepassing naast de belgische wetgeving, dit komt doordat hier sprake is van een transactie van binnen de EU met buiten de EU.

Henky!
06/11/05, 00:13
Inkomsten zijn inkomsten, waar die ook vandaan komen. Daar doet de belasting helaas niet moeilijk over:-) Met de belastingverplichtingen van Sharesale heb je niets te maken, dat hebben zij te regelen. Ze zullen, net als Google, een mooi papiertje sturen dat je aan de boekhouder kunt geven. Over die inkomsten betaal je in Belgie dan belasting.

Als je een BTW nummer hebt gaat dit allemaal BTW vrij.

Mark17
06/11/05, 00:50
Origineel geplaatst door Henky!
Inkomsten zijn inkomsten, waar die ook vandaan komen. Daar doet de belasting helaas niet moeilijk over:-) Met de belastingverplichtingen van Sharesale heb je niets te maken, dat hebben zij te regelen. Ze zullen, net als Google, een mooi papiertje sturen dat je aan de boekhouder kunt geven. Over die inkomsten betaal je in Belgie dan belasting.

Als je een BTW nummer hebt gaat dit allemaal BTW vrij.

dit is zo voor de EU dat het BTW vrij is, maar voor de vs betwijvel ik dit. over de google inkomsten betaal je uiteraard belasting. echter hoe google het op papier zet weet ik niet en dit maakt voor de wet waarschijnlijk veel uit.

Henky!
06/11/05, 01:51
Origineel geplaatst door Mark17


dit is zo voor de EU dat het BTW vrij is, maar voor de vs betwijvel ik dit. over de google inkomsten betaal je uiteraard belasting. echter hoe google het op papier zet weet ik niet en dit maakt voor de wet waarschijnlijk veel uit.

Ah, wat dat Europa betreft heb je misschien gelijk. Buiten Europa geldt dat BTW verhaal inderdaad niet mee zo ver ik weet (?).

Maar Google heeft voor ons allen een kantoortje in Ierland. Google is dus BTW vrij als je zelf maar BTW bent:-)

Digits
06/11/05, 12:06
ziezo, we hebben google gemaild :)

afwachten :)

alvast bedankt voor jullie info!