PDA

Bekijk Volledige Versie : domein eigenaar



Phu
04/11/05, 17:19
Weet iemand waar de wet geving staat over de eigendoms rechten van domeinen ?

Ik bezit namelijk sinds een aantal fallisementen een x aantal domeinen
omdat ik schuld eiser van de persoon/bedrijf in kwestie ben ik volgens mijn advocaat dus eigenaar tot dat hij het domein betaald heeft .

Maargoed het gaat erom dat ik de debetreffende domeinen wil verkopen.
<aar heb hier een aantal vragen over

1. Mag dit ,wettelijk gezien?
2. heeft de persoon nog recht op dit domein ook als hij niet betaald heeft
3. mag ik het domein op mijn naam zetten ?ik ben degene die betaald heeft
4. is het mogelijk als het bedrijf doorstart maakt ,recht kan maken op het domein ?

in alle gevallen is er meer van 3 maanden niet betaald en meeste gevallen 1 jaar niet betaald waardoor ik voor de renewal kosten + vorige jaar kosten heb gemaakt.



Bij voorbaat dank voor de antwoorden .

xSeries
04/11/05, 17:25
Volgens mij ben je geen eigenaar tenzij jij de Registrant bent.... Dus als je failliete klant de registrant is; valt de domeinnaam in de boedel en mag je er niets mee doen tenzij het in overleg gebeurd met de curator.

Phu
04/11/05, 17:35
Staat op mijn naam
ik ben zowel de registrant als registrar(sidn lid)

de curator zou via de klant een regeling treffen , voor de rest nooit meer wat van de curator of de persoon gehoord

domein is ten alle tijden op mijn naam (prive)gezet omdat de klant anoniem wilde blijven

nadelig voor mij want de curator zegt dat de klant geen contract met mij heeft en dus ook niets met het domein te maken heb

nu denk je handig is ie dus van jou , maar de klant heeft hem eigenlijk aangevraagd.

xSeries
04/11/05, 17:37
Tja; als het domein op jouw naam staat; ben jij de eigenaar. Wij registreren ook wel eens domeinen op onze naam; maar de klant tekent altijd contract met ons zodat wij daar altijd op kunnen terugvallen.

Als het interessante domeinnamen zijn; verkopen; anders opheffen lijkt mij.

Phu
04/11/05, 17:51
zijn wel leuke heb een bod van eentje van 1000 usd gehad.

maarja de tussenpersoon degene die de klant in contact heb gebracht naar ons bedrijf eist dit domein nu op (leuk en aardig maar die heb ook een schuld lopen bij ons van 500 euro :))

De tussenpersoon is hiervoor wel de registrar geweest,daarna is het domein naar ons toe verhuisd.
waarna wij het opnaam van de klant zouden zetten maar omdat vanwege familie omstandigheden van de klant anoniem wilde blijven hebben wij desbetreffende domeinen
op mijn Prive naam gezet.

De tussen persoon heeft dus ook nooit voor dat domein getekend maar
de falliete klant .
de tussenpersoon heeft ook geen factuur van de domein gekregen dus kan eigenlijk geen aanspraak maken op het domein toch ?

nadat het domein aan de zogenaamde falliete klant is overgedragen is alles zonder problemen verlopen.

waar ik dus op doelde was ,ik kan nu dus dat domein verkopen zonder problemen neem ik aan ?

Triloxigen
04/11/05, 17:57
Regels per tld liggen iets anders, ik raad aan dit af te handelen met de curator.