PDA

Bekijk Volledige Versie : Slechte ervaringen met DIGITALUS



bigjoe
04/11/05, 14:20
Ik heb al het een en ander kunnen lezen op het forum maar ik wil bij deze toch goed mijn indruk van het bedrijf Digitalus.nl geven.

Het gaat hierbij niet zozeer om de kwaliteit van het hosten maar meer om de administartieve afhandeling en de eigenlijk algemene omgang met hun klant.

Ik was destijds geïnteresseerd in hun hosting en heb toen via email contact met ze gehad over de vraag of ik alleen de webruimte bij ze kon krijgen en het beheer van mijn domeinnamen bij de reeds huidige registrar kon laten. Volgens het antwoord wat ik terug kreeg was dit geen enkel probleem zolang ik dat maar op de contracten aangaf.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb de registratie voor de namen van de contracten geschrapt en er nog even bijgezet “domeinnaam bij de huidige registrar laten”.
Wat doen ze ? Ze laten de namen alsnog verhuizen naar hun beheer en brengen mij hiervoor de kosten in rekening.
Ik heb ze hierna direct gebeld met ene heer Koster heb gesproken en het verhaal heb uitgelegd. Hij bood zijn excuses aan en we zijn overeengekomen dat ik de namen maar bij hun blijven staan maar dat ik de kosten voor de verhuizing niet hoefde te betalen. Hij zou mij de kosten gaan terugstorten. Na ongeveer 2 maanden wachten en helaas nog geen bedrag te hebben ontvangen klom ik maar weer eens in de telefoon. Ik vroeg direct naar Dhr Koster. Ik kreeg hem te spreken en herinnerde hem aan ons vorige gesprek. Hij kon zich hier echter niets meer van herinneren maar ging het alsnog in orde maken. Voor alle zekerheid vroeg hij mijn telefoonnummer in het geval hij mij nog ergens over wou spreken. Dus ik gaf hem mijn telefoonnummer en wachtte nogmaals rustig af. Maar helaas geen telefoontje en geen storting. Ik ben opzich een geduldig persoon en inmiddels waren we een klein half jaar verder nadat ik het contract, inmiddels tot mijn spijt, met ze had gesloten. Nog eens proberen dacht ik. De heer Koster zou er echter op dat moment niet zijn geweest en ik kreeg een vriendelijke knauwende dame aan de lijn aan wie ik het verhaal heb uitgelegd en enigszins mijn ongenoegen heb ge-uit. Ze vond het vervelend dat het zo was gelopen en zou er direct werk van maken door het met Dhr Koster te gaan opnemen. Ik gaf haar wederom mijn telefoonnummer zodat ze bij wat voor onduidelijkheden dan ook contact met me kon opnemen. Maar je raad het misschien al. Ik heb nooit meer wat vernomen en nooit een euro ontvangen. Toen ik dit later eens op een gegeven moment met een collega besprak zij hij dat ze bij hem exact hetzelfde hadden gedaan. En dat hij na lang zeuren uiteindelijk zijn geld eens had gekregen. Aangezien ik mijn zeuren eigenlijk zat was vond ik het eens reden om op te gaan zeggen. Ik stuurde ruim voordat de contracten zouden aflopen een ondertekende fax dat ik per eerstvolgende mijn contracten wou beëindigen. Ben ik mooi van het zooitje af dacht ik. Mooi niet hoor. Krijg ik namelijk netjes een brief terug waarin ze vermelden dat ik uiterlijk drie maanden voor het vervallen van het contract pas mag opzeggen en dit tevens uitsluitend mag doen doormiddel van een aangetekende brief ! 'De achterlijken' zouden dit in hun algemene voorwaarden hebben staan. Juridisch gezien hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan, maar begin er voor die paar euro maar eens rechtzaak tegen. Met deze ervaringen wil ik mensen dus waarschuwen zodat ze naar mijn idee beter bij ze weg kunnen blijven. Voor degenen die reeds klant zijn en goede ervaringen hebben kan ik alleen maar hopen dat jullie dit zo houden.

Was getekend,

Joey

tomenjerry
04/11/05, 15:22
Opzeggingen kunt u altijd beter aangetekend met ontvangstbewijs toesturen ! Dan heeft u nooit geen gezeur dat ze het niet ontvangen hebben, fof dat u het niet verstuurd zal hebben, ten slotte heeft u het bewijs dat het verstuurd is !

Het lijkt mij inderdaad onzin dat er niet eerder opgezegd mag worden ! Men kan altijd eerder opzeggen, mits men maar het resterende bedrag van het contract betaald !

Catje
04/11/05, 15:24
Nou bij Digitalus kan dat dus niet. Je bent verplicht om 3 maanden van te voren een aangetekende brief te sturen. En eerder sluiten ze het toch niet af

Aecius
29/11/05, 12:41
Juridisch gezien mag je altijd eerder opzeggen. Er kan wel een uiterlijke opzegtermijn (vb: 3 maarden voor het aflopen van het contract) afgesproken worden. Als je dus opzegt na deze termijn ben je gehouden aan een volgende termijn. Wel heb je dan dus opgezegd voor de volgende termijn (mits voldaan aan de overige eisen, zoals aangetekend). Dit is verder een redelijk standaard beding. Ook de plicht om via een aangetekende brief op te zeggen is redelijk standaard.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

www.aecius.nl