PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat ik nu mee maak, server zelf gestart



SebastiaanStok
04/11/05, 10:45
Ik wilden vandaag even kijken hoe het stond met gegevens statestieken van de server :)


Staat er op eens Uptime 2 dagen 13 uren 6 minuten :eek: Hij is dus gewoon ge reboot. :huh:

Nu vraag ik ? Is dit normaal hij had bijna een uptime van 200 dagen :(

MediaServe
04/11/05, 10:47
Misschien een stroomstoring bij je colocatie leverancier? Het komt nog steeds voor dat servers kortsluiting geven wanneer ze een brakke voeding hebben.

Glenn
04/11/05, 10:47
Misschien iemand die de stekker er uit heeft getrokken per ongeluk?

host3000
04/11/05, 10:48
Sta jij niet bij i3d ? Die hadden laatst toch een stroomstoring?

Stefan Mensink
04/11/05, 11:35
Onder Linux wordt de uptime-waarde om de zoveel dagen gereset, afhankelijk van je clocktick-precisie bepaald door je kernel.

Misschien is de machine dus helemaal niet gereboot. Kijk dat gerust eens na in de logfiles.

_arno_
04/11/05, 11:45
Origineel geplaatst door Rollerscapes
Ik wilden vandaag even kijken hoe het stond met gegevens statestieken van de server :)


Staat er op eens Uptime 2 dagen 13 uren 6 minuten :eek: Hij is dus gewoon ge reboot. :huh:

Nu vraag ik ? Is dit normaal hij had bijna een uptime van 200 dagen :(
Lees het op het control panel aap, was een stroomstoring ;)

SebastiaanStok
04/11/05, 12:11
Oke :)

Dan weet ik in iedergeval wat het probleem was :)

Na deze storing was apache helemaal vast geslagen, met dank aan pglogd :(

handy
04/11/05, 13:09
of type ff: last in
krijg je wel te zien watsgeburt

SebastiaanStok
04/11/05, 13:16
Het probleem met pglogd is, hij kijkt of er al een bestand is en zo ja dan wijgert hij te werken, normaal als hij stopt verwijdert hij ook het fifo-file dat hij zelf heeft aangemaakt.

Maar dat is nu niet gebeurd, dus wilden hij niet starten.

Hier door bleef hij het fifo-file ongelezen en kon apache er niets meer mee en sloeg dus vast, ik heb al een oplossing voor die steeds terug keerende probleem en gaat dit binnekoord ook testen.