PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN weer vertraagd?



lifeforms
03/11/05, 17:16
Hebben jullie ook weer dat emailforms door de SIDN niet verwerkt worden?

Ik merk het nu pas, maar sinds 13:30 gebeurt er niks meer met mijn shitz..

janneman
03/11/05, 17:17
Is alweer 2-3 dagen met vlagen zo :(

InstantXs
03/11/05, 17:55
Sorry jongens, is mijn schuld :)
Moest 1000 nameserverwijzigingen doen vandaag. Contact met SIDN hierover gehad, die vertelden dat ik het beste afzondelijke mailforms kan sturen.

Ik scriptje maken en runnen... 1000 mails eruit, belt sidn op: ja door die 1000 mails heeft het drs systeem een paar uur vertraging :D

Triloxigen
03/11/05, 17:59
Om mijn god :D

Dat ze niet op verzoek even zelf een query draaide :| :p

lifeforms
03/11/05, 18:00
Hahaha... jij rat! :D

Dat wordt leuk trouwens... Binnenkort moeten wij er ~15000 doen :) Ik zal de SIDN downtime hier wel van tevoren aankondigen ;)

InstantXs
03/11/05, 18:01
Ja daar begonnen ze vanmiddag ook over..
maja, hadden ze dat maar gelijk moeten zeggen.

Maar geen nood: het is bijna klaar, zijn er al 900 door :)


(eigenlijk vergat ik te zeggen dat het er maar 500 waren welke 2 keer ingedient zijn. De 1e keer had ik een typ fout gemaakt, dus waren allemaal afgekeurd (en dan duurt het extra lang volgens de SIDN meneer :D)

RayManZ
03/11/05, 18:11
Eigenlijk ook kansloos dat het systeem zoiets niet kan afhandelen. Die gekken hebben geld zat, maar geen goede servers. Hoe kan dat?!

Op deze manier ga ik echt geen lid worden. Was het wel van plan, maar ze gaan eerst maar eens zorgen voor een betrouwbare service.

lifeforms
03/11/05, 18:12
Hallooo, ze zijn er weer! (18:05 - 13:30 = ~4.5 uur vertraging)

Mikey
03/11/05, 18:49
Origineel geplaatst door InstantXs
Ja daar begonnen ze vanmiddag ook over..
maja, hadden ze dat maar gelijk moeten zeggen.

Maar geen nood: het is bijna klaar, zijn er al 900 door :)


(eigenlijk vergat ik te zeggen dat het er maar 500 waren welke 2 keer ingedient zijn. De 1e keer had ik een typ fout gemaakt, dus waren allemaal afgekeurd (en dan duurt het extra lang volgens de SIDN meneer :D)

Echt waar, ik begin me steeds mee te verbazen over het technische platform aan die kant :rolleyes:

ps. walter op het zelfprotret :D

Ps2. wat zouden ze ervan vinden als ik als deelnemer eens een tijdje ga muteren, misschien dat ze dan wel ineens iets kunnen gaan doen ? Verbieden kunnen ze het me vast niet :eek:

JayvD
03/11/05, 19:11
Origineel geplaatst door RayManZ
Eigenlijk ook kansloos dat het systeem zoiets niet kan afhandelen. Die gekken hebben geld zat, maar geen goede servers. Hoe kan dat?!

Op deze manier ga ik echt geen lid worden. Was het wel van plan, maar ze gaan eerst maar eens zorgen voor een betrouwbare service.
Zo mogen inderdaad wel wat beter hun geld uitgeven. :)

Geen deelnemer worden omdat ze niet alles smooth hebben lopen kan ik iets inzien maar vergeet niet dat zij de enige zijn die .nl domeinen uitgeven en dat je vanuit een reseller (neem bijv. TransIP ze beginnen toch deze threat waarom niet :)) het koopt dat je ook met deze problemen te maken hebt.

CharlieRoot
03/11/05, 19:16
SIDN is volgensmij echt kansloos met deze technieken.. pff..

veenman
03/11/05, 20:10
Uit een twee uur durende overleg met de SIDN Directie afgelopen vrijdag is na voren gekomen dat de bottleneck het verouderde productie systeem is dat niet verder schaalbaar is. Er wordt gekeken of misschien toch nog iets aan te doen is maar waarschijnlijk is dit niet het geval.

Nu kan iedereen om deze reden op de SIDN gaan vloeken maar dat veranderd helemaal niks. Medio/eind 2006 hoopt de SIDN het nieuwe productie systeem DRS 4 in gebruik te nemen, tot die tijd wordt er hard aan gewerkt door een klein legertje software engineers. Deze heb ik bij het eerste overleg met de SIDN zelf aan het werk gezien.

Samengevat is het een kwestie van volhouden tot DRS 4 waarmee de problemen zullen zijn opgelost.

Triloxigen
03/11/05, 20:40
Een jaar lang met geen oplossing lijkt mij ookg een optie.

RayManZ
03/11/05, 20:51
Eind 2006! Jezus. Dat kan toch wel sneller?! Kopieer het systeem van DNS.be. Dat is gewoon top :)

Ze moeten ff stoppen met rentenieren en er vaart achter zetten...

janneman
04/11/05, 00:37
Origineel geplaatst door skunkah
Uit een twee uur durende overleg met de SIDN Directie afgelopen vrijdag is na voren gekomen dat de bottleneck het verouderde productie systeem is dat niet verder schaalbaar is. Er wordt gekeken of misschien toch nog iets aan te doen is maar waarschijnlijk is dit niet het geval.

Nu kan iedereen om deze reden op de SIDN gaan vloeken maar dat veranderd helemaal niks. Medio/eind 2006 hoopt de SIDN het nieuwe productie systeem DRS 4 in gebruik te nemen, tot die tijd wordt er hard aan gewerkt door een klein legertje software engineers. Deze heb ik bij het eerste overleg met de SIDN zelf aan het werk gezien.

Samengevat is het een kwestie van volhouden tot DRS 4 waarmee de problemen zullen zijn opgelost.

Sorry hoor: de Robin Hood is opeens beschermheer geworden?
De SIDN is gewoon nog erger dan onze regering (dacht niet dat het mogelijk was).
Ze incasseren miljoenen en lopen jaren achter.
Het wordt eens tijd dat ze alles op alles zetten om een inhaalslag te maken binnen 2 maanden, daar worden ze al vele jaren voor betaald!

Wellicht een optie om ze dat eens duidelijk te maken?

veenman
04/11/05, 00:49
Origineel geplaatst door janneman


Sorry hoor: de Robin Hood is opeens beschermheer geworden?
De SIDN is gewoon nog erger dan onze regering (dacht niet dat het mogelijk was).
Ze incasseren miljoenen en lopen jaren achter.
Het wordt eens tijd dat ze alles op alles zetten om een inhaalslag te maken binnen 2 maanden, daar worden ze al vele jaren voor betaald!

Wellicht een optie om ze dat eens duidelijk te maken?
Ik ben geen Robin Hood, en ook geen beschermheer. Ik kom op voor wat redelijk is. Natuurlijk loopt de SIDN jaren achter en dat is ook verwijtbaar. Echter net zoals Robin Hood een sprookje is. Zo is oplossen van de huidige ellende in 2 maanden ook een sprookje. Ik kan wel tegen de SIDN aan gaan schoppen en gaan schreeuwen dat ze harder moeten werken (en DRS4 moeten afraffelen). Prima. Wat bereiken we er mee? Niks, helemaal niks behalve dan dat we niet meer in redelijkheid met ze kunnen praten.

jurrian
04/11/05, 07:58
Origineel geplaatst door InstantXs
Sorry jongens, is mijn schuld :)
Moest 1000 nameserverwijzigingen doen vandaag. Contact met SIDN hierover gehad, die vertelden dat ik het beste afzondelijke mailforms kan sturen.

Ik scriptje maken en runnen... 1000 mails eruit, belt sidn op: ja door die 1000 mails heeft het drs systeem een paar uur vertraging :D

Wel eens van batchaanvragen bij de SIDN gehoord? Dan kun je in 1 mail iets van 200 aanvragen zetten. In jouw geval hadden ze dan 5 ipv. 1000 mails moeten verwerken :D

CharlieRoot
04/11/05, 08:20
ik moet inderdaad zeggen dat het systeem van DNS.BE enorm goed is, zeker in vergelijking met SIDN. Goed idee voor een samenwerking misschien?

InstantXs
04/11/05, 08:44
Origineel geplaatst door jurrian


Wel eens van batchaanvragen bij de SIDN gehoord? Dan kun je in 1 mail iets van 200 aanvragen zetten. In jouw geval hadden ze dan 5 ipv. 1000 mails moeten verwerken :D

De sidn heeft me zelf aangeraden om het met losse aanvragen te doen, dus dan doen we dat he..

janneman
04/11/05, 11:23
Origineel geplaatst door skunkah

Ik ben geen Robin Hood, en ook geen beschermheer. Ik kom op voor wat redelijk is. Natuurlijk loopt de SIDN jaren achter en dat is ook verwijtbaar. Echter net zoals Robin Hood een sprookje is. Zo is oplossen van de huidige ellende in 2 maanden ook een sprookje. Ik kan wel tegen de SIDN aan gaan schoppen en gaan schreeuwen dat ze harder moeten werken (en DRS4 moeten afraffelen). Prima. Wat bereiken we er mee? Niks, helemaal niks behalve dan dat we niet meer in redelijkheid met ze kunnen praten.

Als bedenker van een initiatief voor deelnemers (ondernemers die hun boterham verdienen met (o.a.) domeinnamen) vind ik dat je bijzonder snel je strijdkracht bent verloren.
Als jij twee uur overleg kunt plegen met de SIDN en je weet daar, gegeven de huidige situatie, niet meer uit te halen dan een ja-knikkerige berusting in de huidige schandalige situatie, dan snap ik even niet meer met welke insteek je hier aan begonnen bent.
Leg mij maar uit wat "Laat je stem niet verloren gaan!" betekent?
Want ik krijg dat met geen mogelijkheid vertaald naar "Wacht maar tot medio/eind 2006".

Ik heb vorige week 9.500 euro overgemaakt naar de SIDN.
Als ik een klant heb die mij 9.500 euro voor een dienst betaalt, denk je dat die berust in "wacht maar tot medio/eind 2006"?

De SIDN is niets anders dan de zoveelste herhaling van wat je in Nederland eerder zag bij bijvoorbeeld de vroegere PTT Telecom, UPC en het vroegere GAK.
"Heb je iets te klagen? Geen punt, maar waarom zouden wij ons er iets van aantrekken: je kunt toch nergens anders heen!".

Ber|Art
04/11/05, 11:45
De SIDN is niets anders dan de zoveelste herhaling van wat je in Nederland eerder zag bij bijvoorbeeld de vroegere PTT Telecom, UPC en het vroegere GAK. "Heb je iets te klagen? Geen punt, maar waarom zouden wij ons er iets van aantrekken: je kunt toch nergens anders heen!".Dan wordt het tijd dat we daar wat aan doen, en volgens mij is dat ook één van de doelen van deelnemersforum?

veenman
04/11/05, 11:46
De huidige organisatie van structuur is amper een jaar oud, hiervoor lag het bestuur in handen van de KEMA. De SIDN is dus druk bezig om de structuren te veranderen en ook te luisteren naar de Deelnemers. Echter kan niemand en ook de SIDN niet toveren en de problemen van de ene op de andere dag oplossen.

Kijk eens naar:
"Op 4 oktober 2004 stemde het bestuur in met de wijziging van de organisatiestructuur van SIDN. Dit betekent dat SIDN kan starten met de inrichting van de organisatie volgens deze nieuwe structuur. Er zullen drie nieuwe afdelingen worden opgezet. Dit moet leiden tot een verdere professionalisering, een meer bedrijfsmatig functioneren en een grotere klantgerichtheid. "
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4214,,,,Patrick_Follon_nieuwe_afdelingsmanag er_SIDN.html

"Per 17 januari 2005 is Roelof Meijer door het bestuur van SIDN benoemd als directeur van SIDN. Hij treedt daarmee in de plaats van interim directeur Dirk van Kappen. Voor hij zijn functie bij SIDN aanvaardde, was Roelof Meijer als directeur werkzaam bij de trainingsorganisatie PTC+."
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4404,,,,Roelof_Meijer_nieuwe_directeur_SIDN. html

"Op maandag 30 mei 2005 heeft het bestuur van SIDN het stokje overgedragen aan de Raad van Toezicht. Daarmee is de overgang naar een nieuw bestuurlijk model voor SIDN afgerond."
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4533,,,,Nieuw_bestuurlijk_model_voor_SIDN.ht ml

Ze zijn dus hard bezig om dingen te veranderen, maar je kan het huidige management team niet afrekenen op fouten die in het verleden zijn gemaakt door het voormalige bestuur.

Wat willen jullie van mij? Moet ik de zaak laten escaleren bij de Raad van Toezicht van de SIDN, of moet ik nog meer aan de bel trekken bij de SIDN directie?!

Daarnaast wat betreft laat je stem niet verloren gaan. Patrick Follon leest elke dag mee op DeelnemersForum: Wie daar zijn stem laat horen, bereikt de SIDN!!