PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer per gameserver (medal of honor)



Digital World Solutions
03/11/05, 09:19
Ik zou graag willen weten hoeveel een medal of honor server gebruikt.

Private server zowel als een Public server.

royen99
03/11/05, 09:25
Tip: gebruik de zoek functie (zijn heel veel topics over).

Short answer: zo'n 7kbps per gebruikt slot.
Typische 20 slots public: 150GB maand.
Typische 20 slots private: 50GB maand.

Digital World Solutions
03/11/05, 10:03
Okay bedankt, private 20 slots is dus 50 gb thx dude :)

JayvD
03/11/05, 13:14
Dat zijn schattingen die eigenlijk niets zeggen zo.

Waar ga je vanuit?

Mijn ervaring is dat elke klant een ander verbruik heeft, ene is wat bekender speelt wat vaker wars etc.
Net zo met publics, is de clan wat populairder dan komen er wat meer mensen op hun server en blijven langer. Oftewel zeggen hoeveel een server gebruikt is niet echt te doen.

royen99
03/11/05, 16:16
De getallen die ik noemde is een gemiddelde van de servers die we zelf hosten.
Uiteraard schommelt het per aparte server.

dopi84
03/11/05, 16:16
gemiddeld zo'n 80GB per server. gemiddelde is van public/private/slots.\

izdesign
03/11/05, 18:24
public 150gb per maand ik denk dat dat behoorlijk tegen valt :S
Dan moet er denk ik altijd wel iemand inzitten wil je dat krijgen en die zijn er toch maar vrij weinig :S

Maico
03/11/05, 20:03
Origineel geplaatst door izdesign
public 150gb per maand ik denk dat dat behoorlijk tegen valt :S
Dan moet er denk ik altijd wel iemand inzitten wil je dat krijgen en die zijn er toch maar vrij weinig :S

Ben ik het totaal mee oneens..
Wij hebben servers die bijna 24/7 volzitten zelfs..

Hollanda
03/11/05, 20:11
150 GB is niks, per server kan je zo 500 per maand trekken, mits die wel redelijk vol zitten.

Timmetje1989
03/11/05, 21:25
Origineel geplaatst door Hollanda
150 GB is niks, per server kan je zo 500 per maand trekken, mits die wel redelijk vol zitten.

Je kunt ook overdrijven...
Een 20 slots public gaat dat echt niet halen, mits je een hoger aantal slots bedoelt, dan kan het natuurlijk wel!

Maico
03/11/05, 21:43
Origineel geplaatst door Timmetje1989


Je kunt ook overdrijven...
Een 20 slots public gaat dat echt niet halen, mits je een hoger aantal slots bedoelt, dan kan het natuurlijk wel!

Kan echt wel in de buurt komen..
Denk maar is aan de leuke custom maps/sounds download.
En rate settings :)

JayvD
03/11/05, 22:17
Origineel geplaatst door Maico


Kan echt wel in de buurt komen..
Denk maar is aan de leuke custom maps/sounds download.
En rate settings :)
Custom maps zijn niet toegestaan bij ons zonder ons meedeweten. :)

Met dat soort dingen hou je standaard geen rekening..

Maico
03/11/05, 23:16
Origineel geplaatst door JayvD

Custom maps zijn niet toegestaan bij ons zonder ons meedeweten. :)

Met dat soort dingen hou je standaard geen rekening..
Nog nergens gezien moet ik zeggen...
1e keer dat ik dit zelfs hoor.

Hollanda
04/11/05, 00:40
Origineel geplaatst door Timmetje1989


Je kunt ook overdrijven...
Een 20 slots public gaat dat echt niet halen, mits je een hoger aantal slots bedoelt, dan kan het natuurlijk wel!

Ik bedoel per fysieke server en trek hier met een 16 en 24 slots CS:S server op 1 fysieke bak zo'n 500 GB per maand, overigens is dit zonder custom downloads, die gaan via een andere server.

izdesign
04/11/05, 08:11
ik denk je voor medal of honor AA het beste 100 gb per server kan aanhouden, wij hadden toen 500 gb dataverkeer en stuk of 6 - 7 mohaaservers maar dat werd lang niet helemaal verbruikt..

dopi84
04/11/05, 21:36
Origineel geplaatst door JayvD

Custom maps zijn niet toegestaan bij ons zonder ons meedeweten. :)

Met dat soort dingen hou je standaard geen rekening..


:S x 10000???

Uit welk tijdperk kom jij :p

Wel grappig.

Wat is je site?

Timmetje1989
04/11/05, 23:40
Ben ook niet echt fan van custom maps, die dingen laten server zo bagger vaak crashen :x

JayvD
05/11/05, 05:48
Origineel geplaatst door dopi84

:S x 10000???

Uit welk tijdperk kom jij :p

Wel grappig.

Wat is je site?
Ik weet niet in wat voor een netwerk jij staat, vast zo'n netwerk waar bandbreedte niets kost. Als je in een kwalitatief beter netwerk staat (True/ProServe/XS4ALL etc.) dan is die bandbreedte ietsje duurder.
Je wil je niet aan het einde van de maand erachter komen dat je door een klant die even een nieuwe mod van 100mb erop zette 50 euro bovenop je normale maandbedrag moet bijbetalen, hou je der rekening mee dan kan je extra bandbreedte inkopen wat weer in kosten scheelt.


Origineel geplaatst door Timmetje1989
Ben ook niet echt fan van custom maps, die dingen laten server zo bagger vaak crashen :x
Dat is dus een van de redenen waarom wij niet het toelaten zonder het eerst zelf te testen. Plus het punt dat als de mod 100mb groot is dat we hem ook weigeren, indien de klant hem toch wilt gebruiken dient hij meer te betalen.

EDIT: Reactie Timmetje1989 erbij toegevoegd.

Triloxigen
05/11/05, 09:21
JayvD, dan meet je toch gewoon de traffic en gef je een gameserver toch gewoon een max.

Stewie
05/11/05, 09:53
Origineel geplaatst door Triloxigen
JayvD, dan meet je toch gewoon de traffic en gef je een gameserver toch gewoon een max. Ja, of niet, is toch zijn bedrijfsvoering :)
Bovendien zou je dan elke gameserver op een apart IP moeten zetten, niet wenselijk lijkt me :)

JayvD
05/11/05, 10:31
Origineel geplaatst door Triloxigen
JayvD, dan meet je toch gewoon de traffic en gef je een gameserver toch gewoon een max.
Wij hanteren een Fair use policy. :)


Origineel geplaatst door gsh2
Ja, of niet, is toch zijn bedrijfsvoering :)
Bovendien zou je dan elke gameserver op een apart IP moeten zetten, niet wenselijk lijkt me :)
Dit doe ik zoiezo al dus dit is geen probleem. Ik zie niet echt een reden om het te laten, IP-adres is zo goed als gratis.

3j3ct
06/11/05, 09:25
je moet custom maps zowiezo op een webserver gooien download wat sneller ;) voor de mensen die er op willen spelen

JayvD
06/11/05, 10:45
Origineel geplaatst door 3j3ct
je moet custom maps zowiezo op een webserver gooien download wat sneller ;) voor de mensen die er op willen spelen
Dat verhelpt het bandbreedte probleem niet alleen je houdt de server snel (Zo passen wij het ook toe :)).

We hadden laatst een klant die WOLF:ET server huurde en die plaatste er iets van 10 custom maps op, server werd niet veel gebruikt maar hij slikte toch per maand 350GB bandbreedte.. Achja, volgende keer beter opletten met de WOLF:ET servers. :)