PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje over Google Adsense



anversli
02/11/05, 21:37
Ik hoop dat ik mijn topic op het juist plaats geopend is, zo niet mijn excuses ervoor. Mijn vraag is, wat zijn de voorwaarden om door Google Adsense programma goedgekeurd te worden, ik heb me ingeschreven voor een ringtones site maar werd niet goedgedkeurd.

Kan iemand mij verder helpen a.u.b

mguilmot
02/11/05, 21:38
https://www.google.com/adsense/policies

anversli
02/11/05, 21:50
Dus ik kan het al vergeten omdat er erotishe inhoud is.

Triloxigen
02/11/05, 21:54
Klopt :)

ivs
02/11/05, 22:02
Ik had een site over dvd's en ik kreeg daar maar geen ads op.
Na wat uitzoeken bleek dat dit kwam omdat er één keer het woord sex op de site stond.

anversli
02/11/05, 22:22
Dus dan moet ik een ander site aanschaffen waar ik wel Ads kan krijgen, enig idee welk inhoud dat ik moet kiezen, als da niet te veel gevraagd is :)

Glenn
02/11/05, 23:13
Onderwijs, hbo, wo-gerelateerde informatie doet het lekker :)

t.bloo
02/11/05, 23:18
Alles dat onschuldig is. Voetbal, huisdieren, schaatsen, auto's, studeren, afvallen, soaps, meubels, tuin, boeken, vakantie...

anversli
02/11/05, 23:55
Ik dank jullie allemaal voor mooie tips

3j3ct
03/11/05, 08:45
ik haat google was eindelijk bij de 100dollar gooien ze me uit het programma :@ ben nu al 3 weken bezig om een fatsoenlijke mail te krijgen ipv zon standaard reply van google...
en replyen duurt bij google een week.............

Triloxigen
03/11/05, 09:39
En waarom ben je er uit gegooit?
Ik krijg altijd uiterlijk de volgende werkdag reactie.

3j3ct
03/11/05, 12:37
ik zou valse clicks hebben gemaakt...
wat ik dus echt nooit heb gedaan dus als je iemand zn google ads acount wil blokkeren neem je een proxy server en click je telkens op zn acount en voila acount word verwijdert :S

EWS
03/11/05, 15:41
Origineel geplaatst door 3j3ct
ik zou valse clicks hebben gemaakt...
wat ik dus echt nooit heb gedaan dus als je iemand zn google ads acount wil blokkeren neem je een proxy server en click je telkens op zn acount en voila acount word verwijdert :S

Deze verhalen hoor ik helaas maar al te vaak. Waarom tellen ze niet gewoon maar 1 of 2 klikken per dag per een bezoeker? Omdat ze enorm verdienen als mensen €100 op hun account hebben staan en ze dat niet uit hoeven te betalen natuurlijk...

Hollanda
03/11/05, 16:40
Hier hetzelfde verhaal, ook valse klikken gehad op mijn account. Niks van waar en een normaal antwoord krijg je niet. Ik quote:


Het is ons opgevallen dat de advertenties op uw website('s) ongeldige
klikken hebben gegenereerd. Uw Google AdSense-account is daarom
uitgeschakeld. We hebben deze stappen ondernomen in een poging het
belang van de AdWords-adverteerders te beschermen.

Geen enkele advertentie op websites van uitgevers mag ongeldige klikken
genereren, waaronder, maar niet beperkt tot, klikken die zijn
gegenereerd doordat uitgevers op hun eigen webpagina's klikken, klikken
die zijn gegenereerd door het gebruik van robots, automatische
klikprogramma's of andere misleidende software.

Dergelijke praktijken zijn in strijd met de Algemene voorwaarden en het
programmabeleid van Google AdSense. Deze zijn te vinden op:

https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=nl
https://www.google.com/adsense/policies?hl=nl

Uitgevers van wie het account is uitgeschakeld vanwege ongeldige
klikactiviteiten mogen niet langer aan AdSense deelnemen en ontvangen
geen verdere betalingen meer. De opbrengsten van uw account zullen op
de juiste wijze aan de betreffende adverteerders worden teruggegeven.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team


Hartelijk dank voor uw bericht over de acties die voor uw account zijn
uitgevoerd.

We begrijpen dat u graag specifieke informatie wilt ontvangen over de
ongeldige klikken die we hebben geconstateerd voor uw account. Gezien de
aard van ons algoritme kunnen we echter geen informatie geven over de
manier waarop we uw account of de gegevens van uw account controleren.

Zoals u weet, neemt Google ongeldige klikken uitermate serieus. Door uw
account uit te schakelen zoals dat in ons beleid is vastgelegd, zijn we
van mening dat we de noodzakelijke maatregelen hebben genomen om onze
adverteerders te beschermen en te zorgen dat op uw site geen sprake meer
zal zijn van ongeldige klikken.

Uitgevers waarvan de account is uitgeschakeld vanwege ongeldige
klikactiviteiten, wordt verdere deelname aan AdSense ontzegd. We stellen
uw begrip op prijs.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team


Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Houd er rekening mee dat we een beleid volgen waarmee we de effectiviteit
van Google-advertenties voor zowel uitgevers als adverteerders kunnen
garanderen. We hebben uw accountgegevens grondig onderzocht nadat we uw
reactie hebben ontvangen. We hebben toen opnieuw moeten vaststellen dat de
advertenties op uw site ongeldige klikken hebben gegenereerd.

Vanwege ons beleid met betrekking tot ongeldige klikken, dat we hebben
opgesteld ter bescherming van onze adverteerders, hebben we uw account
uitgeschakeld.

We stellen uw begrip op prijs.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team

t.bloo
03/11/05, 16:49
Dat is zwaar klote. Dus je moet goed oppassen als je meerdere sites als losse kanalen onder 1 account hebt, 1 site kan het dus voor alle kanalen verpesten?

En wat zijn ongeldige klikken? Als een bezoeker zich lam klikt dan telt dat als vals? Kun je toch helemaal niets aan doen lijkt me.

EWS
03/11/05, 17:18
Origineel geplaatst door t.bloo
Dat is zwaar klote. Dus je moet goed oppassen als je meerdere sites als losse kanalen onder 1 account hebt, 1 site kan het dus voor alle kanalen verpesten?

En wat zijn ongeldige klikken? Als een bezoeker zich lam klikt dan telt dat als vals? Kun je toch helemaal niets aan doen lijkt me.

Daarom is deze beveiliging dus ook zo krom, maar zeer winstgevend voor Google.

Google eens op: Life after Google adsense ban

3j3ct
03/11/05, 18:55
ik merk dat er hier meerdere mensen zo worden gedumpt ik wil binnenkort een site maken waarop mensen hun bedrag+verhaal kunnen zetten mischien dat we zo ons geld kunnen krijgen want ik vind dit gewoon belachelijk!!!

Triloxigen
03/11/05, 18:57
Je hoeft niet te verwachten dat ze al die mnensen hun geld terug geven, ze kunnen het volgens mij toch niet meer terugzoeken.
Ze zullen hoogstens in de toekomst anders te werk gaan.

Domenico
03/11/05, 19:39
Origineel geplaatst door 3j3ct
ik merk dat er hier meerdere mensen zo worden gedumpt ik wil binnenkort een site maken waarop mensen hun bedrag+verhaal kunnen zetten mischien dat we zo ons geld kunnen krijgen want ik vind dit gewoon belachelijk!!!

Join the club!

Zoek maar eens in Google en je zal zien dat je niet de enige bent. Bewijzen leveren ze niet en alles wat Google zegt is absoluut.

Ineke
10/11/05, 17:36
Ik heb alleen de zoekfunctie op mijn forum geplaatst, eigenlijk daarna zag ik pas dat je alleen betaald wordt als er werkelijk op de advertentie's wordt geklikt en je met die zoekbalk dus voor nop reclame maakt voor google.

Ook zag ik dit ineens op een gegeven moment staan:

Inkomsten van advertenties van AdSense voor zoeken kunnen mogelijk aan het einde van maand teniet gedaan worden door de kosten die verbonden zijn aan de zoekopdrachten

uhmmmmm ik moet dus aan google betalen voor het gebruik van de zoekbalk???
Iets anders kan ik eigenlijk niet uit deze zin halen, ik denk dus dat ik hem maar weer verwijder van mijn forum want dit slaat dus nergens op.

xserve
10/11/05, 17:47
Ik mag geen advertenties bij Google plaatsen omdat ik geen "Mac Mini" of "Xserve" in de advertentie mag zetten. Omdat dit merknamen zijn. Ook bij het vragen van ontheffing werd het afgekeurd.

Sorcer
19/11/05, 17:49
Hallo!

Dus als je een website hebt en je eigen aanmeld hiervoor kun je er geld mee verdienen?

Kan iemand mij dit even op grote schaal uitleggen?

Triloxigen
19/11/05, 17:50
Ben specifieker, wat wil je erover weten?

Glenn
19/11/05, 17:54
Origineel geplaatst door Sorce
Hallo!

Dus als je een website hebt en je eigen aanmeld hiervoor kun je er geld mee verdienen?

Kan iemand mij dit even op grote schaal uitleggen?
Dat heeft Google al voor je gedaan:
http://www.google.nl/services/adsense_tour/

3j3ct
19/11/05, 18:14
ja google verdient er geld mee als je de 100 dollar bereikt gooien ze je eruit :D

Clanhost
19/11/05, 19:00
Origineel geplaatst door 3j3ct
ja google verdient er geld mee als je de 100 dollar bereikt gooien ze je eruit :D
Wat een onzin. Ze verdienen per valide klik. Dus hoe meer valide kliks een website genereert, hoe meer Google verdient. Waar zij geen belang bij hebben zijn websites die zich niet aan de regels houden, waardoor AdWords bij adverteerders in een slecht daglicht kan komen te staan.

Hier (http://www.webmasterworld.com/forum89/) is wel een interessant forum over AdSense. Daar komen (of kwamen, de laatste tijd steeds minder) topics langs over mensen die zogenaamd onterecht "gedumpt" zijn. In vrijwel de meeste gevallen was de oorzaak te herleiden tot het overtreden van het beleid. Google gebruikt de term "ongeldige klikken" hierbij voor elke vorm van overtreding van hun voorwaarden.

Zo is het, bijvoorbeeld, niet toegestaan om AdSense advertenties te vertonen op contentloze pagina's - zoals een foutpagina op een forum.

Euro-Servers
19/11/05, 19:18
Is er nu niemand met een positieve ervaring met Adsense? :p

Triloxigen
19/11/05, 19:26
Ja hoor, ik krijg iedere maand een prettig bedrag gestort :)

Stewie
19/11/05, 19:29
En ik betaal iedere maand een prettig bedrag :D
Maar nee, nooit klachten over adsense.

stonedt
22/11/05, 17:06
Helaas ook gekicked bij ad-sense ik bleek ook fraudieuze kliks te hebben en had een paar sites onder verschillende accounts , wat ook niet bleek te mogen ..., nu is mijn vraag : kan ik wel weer met nieuwe sites in gaan schrijven of is eenmaal eruit voor altijd ?. Valt me wel op dat ze inderdaad mensen eruit gooien vlak voor de $100 en hoe kan ik checken of ze 't geld inderdaad terug storten aan de adverteerders ?
Al met al was ik zo blij met ad-sense en baal nu als een stekker .

Stewie
22/11/05, 17:26
Origineel geplaatst door stonedt
Helaas ook gekicked bij ad-sense ik bleek ook fraudieuze kliks te hebben en had een paar sites onder verschillende accounts , wat ook niet bleek te mogen ..., nu is mijn vraag : kan ik wel weer met nieuwe sites in gaan schrijven of is eenmaal eruit voor altijd ?. Valt me wel op dat ze inderdaad mensen eruit gooien vlak voor de $100 en hoe kan ik checken of ze 't geld inderdaad terug storten aan de adverteerders ?
Al met al was ik zo blij met ad-sense en baal nu als een stekker . Als adverteerder krijg je een correctie elke maand toegestuurd. Dat geld krijg je of terug gestort of gaat van je lopende saldo af

veenman
22/11/05, 17:35
Origineel geplaatst door stonedt
Helaas ook gekicked bij ad-sense ik bleek ook fraudieuze kliks te hebben en had een paar sites onder verschillende accounts , wat ook niet bleek te mogen ..., nu is mijn vraag : kan ik wel weer met nieuwe sites in gaan schrijven of is eenmaal eruit voor altijd ?. Valt me wel op dat ze inderdaad mensen eruit gooien vlak voor de $100 en hoe kan ik checken of ze 't geld inderdaad terug storten aan de adverteerders ?
Al met al was ik zo blij met ad-sense en baal nu als een stekker .
Waarschijnlijk worden valse klikken niet berekent aan de adverteerder, maar de 90% valide clicks die je hebt gegenereert uiteraard wel en dat is 100% winst voor Google!

Karim
10/12/05, 01:45
Ik vraag me af hoe ze die "frauduleuze" kliks gaan meten. ziet er ook verdacht uit aangezien google er zo geheimzinnig over doet. niet?

Triloxigen
10/12/05, 11:24
Origineel geplaatst door Karim
Ik vraag me af hoe ze die "frauduleuze" kliks gaan meten. ziet er ook verdacht uit aangezien google er zo geheimzinnig over doet. niet?

Kliks binnen bepaalde tijd van enkel proxies, of allemaal van eendezelfde range, etc.

Diewy
20/12/05, 18:58
Origineel geplaatst door ivs
Ik had een site over dvd's en ik kreeg daar maar geen ads op.
Na wat uitzoeken bleek dat dit kwam omdat er één keer het woord sex op de site stond. ik ken verschillende fora dat gebruik maken van googleads! dus als ik het woord sex erges plaats, dan is die reklame weg?! ;)

Mark17
20/12/05, 19:23
Origineel geplaatst door Diewy
ik ken verschillende fora dat gebruik maken van googleads! dus als ik het woord sex erges plaats, dan is die reklame weg?! ;)

als je google erop wijst als het goed is wel ;)

ivs
21/12/05, 00:10
Origineel geplaatst door Diewy
ik ken verschillende fora dat gebruik maken van googleads! dus als ik het woord sex erges plaats, dan is die reklame weg?! ;)

Google indexeerd iedere pagina. Dus al je een nieuwe thread(lees pagina) opent met het woord sex erin dan komt Google binnen een paar minuten langs om te kijken wat er op die thread staat. Als je daarin tegen het woord sex in een bestaande thread zet dan zijn de ads pas weg nadat google weer eens langs is geweest.