PDA

Bekijk Volledige Versie : Subdomein met directAdmin



wimvanderschouw
02/11/05, 20:30
Beste deskundigen,
Ik ben ICT docent in het VMBO. maar heb geen kennis van hosting. Ik heb zelf met frontpage een eenvoudige websiet gemaakt. Nu wil ik leerlingen een website laten maken in frontpage en deze laten uploaden naar een eigen subdomein. Dit subdomein moet dan een eigen gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor het uploaden. Het liefst zou ik per leerlingen de geuploade bestanden in een aparte directory laten komen welek de zelfde naam heeft als het sub-deel van de domeinnaam. Dit moet met DirectAdmin te realiseren zijn. Wie kan mij helpen? mijn site www.welkomhier.nl, dus subdomeinen zoals: poezenbel.welkomhier.nl (De leerling wil een site poezenbel maken). Bedankt Wim

jagermaster
02/11/05, 20:38
subdomein maken:
http://all4hosting.nl/directadmin/1.23.5/subdomein_aanmaken.php

ftp-account maken:
http://all4hosting.nl/directadmin/1.23.5/ftp-account_maken.php
zou optie custom kiezen aan opgegeven naar welke map er verwezen moet worden.

waarom laat je ze in frontpage een website maken? Mijn ervaring is dat leerlingen, ook op het vmbo, best een basis kunnen leren van html? of is er zoals gewoonlijk in het onderwijs te weinig tijd ervoor?

<!-- edit -->
heb net even je site bekeken, zou je aanraden om de foto's wat kleiner te maken. De grote is een beetje te groot voor de kwaliteit ervan. Er zit ergens zover ik weet in frontpage een optie waar je dat automatisch mee zou kunnen doen. Zelf gebruik ik nooit frontpage dus kan ik je ook niet zeggen wat het zit.

<!-- einde edit-->

wimvanderschouw
02/11/05, 20:49
We leren ze inderdaad een kleine basis van HTML, daar zijn ze dolenthousiast mee bezig. Ze hebben echter maar en uurtje per week en mijn kennis van HTML is niet zo groot. Met frontpage hebben ze snle een leuke site. Ik hoop dat ik jouw instructie begrijp, ga het proberen, Gr. Wim

jagermaster
02/11/05, 20:59
dat is het jammere van het onderwijs, voor sommige dingen heb je gewoon te weinig tijd om iets verder mee te kunnen gaan doen. Als ze echt enthosiast zijn over html, misschien is kijken naar iets van een handleiding om deze te geven? Volgens mij heb ik nog wel iets liggen van een handleiding over html.. Als je eventueel interresse hebt hoor ik het wel..

mocht je er niet uitkomen met die handleidingen laat het even weten via het contactformulier op die site tot waar het ongeveer goed gaat, of dat het helemaal niet lukt, kan ik kijken of ik je nog verder kan helpen...

ju5t
02/11/05, 21:17
HTML is nou niet echt het vak wat je normaal krijgt op het middelbaar onderwijs. Desalnietemin is het natuurlijk goed dat er aandacht aan besteed wordt.

wimvanderschouw
02/11/05, 21:18
Ik kom er nu pas achter dat ik voor FTP uploads per stuk moet betalen en dat geldt ook voor de subdomeinen. Een HTML handleiding zou heel fijn zijn nu zoeken we de code via Internet op. We moeten dus eerst weer zien of het budget toereikend is. Vr. Gr. Wim

t.bloo
02/11/05, 22:17
Leuke site. En een leuk idee. Met DirectAdmin, maar ook met de meeste andere control panels, kun je inderdaad makkelijk subdomeinen maken.

Er zijn zat hosters die het toelaten om een account zo veel als je wil op te splitsen zonder kosten. Maar er zijn er inderdaad ook genoeg die willen dat je voor alles betaalt.

Je zou een aanbieding kunnen vragen in het aanvragen forum gedeelte voor een hoster die je hiermee kan helpen. In dit gedeelte mogen we/mag ik je geen aanbiedingen doen namelijk.

fre0n
03/11/05, 12:33
http://www.handleidinghtml.nl <- een gratis online handleiding. Alles met voorbeelden en properties van de tags. Ook een stukje javascript en media embedding. Echt een aanrader, ik heb hier vroeger ook erg veel aan gehad.