PDA

Bekijk Volledige Versie : Subdomein met directAdmin



wimvanderschouw
02/11/05, 20:30
Beste deskundigen,
Ik ben ICT docent in het VMBO. maar heb geen kennis van hosting. Ik heb zelf met frontpage een eenvoudige websiet gemaakt. Nu wil ik leerlingen een website laten maken in frontpage en deze laten uploaden naar een eigen subdomein. Dit subdomein moet dan een eigen gebruikersnaam en wachtwoord hebben voor het uploaden. Het liefst zou ik per leerlingen de geuploade bestanden in een aparte directory laten komen welek de zelfde naam heeft als het sub-deel van de domeinnaam. Dit moet met DirectAdmin te realiseren zijn. Wie kan mij helpen? mijn site www.welkomhier.nl, dus subdomeinen zoals: poezenbel.welkomhier.nl (De leerling wil een site poezenbel maken). Bedankt Wim

jagermaster
02/11/05, 20:38
subdomein maken:
http://all4hosting.nl/directadmin/1.23.5/subdomein_aanmaken.php

ftp-account maken:
http://all4hosting.nl/directadmin/1.23.5/ftp-account_maken.php
zou optie custom kiezen aan opgegeven naar welke map er verwezen moet worden.

waarom laat je ze in frontpage een website maken? Mijn ervaring is dat leerlingen, ook op het vmbo, best een basis kunnen leren van html? of is er zoals gewoonlijk in het onderwijs te weinig tijd ervoor?

<!-- edit -->
heb net even je site bekeken, zou je aanraden om de foto's wat kleiner te maken. De grote is een beetje te groot voor de kwaliteit ervan. Er zit ergens zover ik weet in frontpage een optie waar je dat automatisch mee zou kunnen doen. Zelf gebruik ik nooit frontpage dus kan ik je ook niet zeggen wat het zit.

<!-- einde edit-->

wimvanderschouw
02/11/05, 20:49
We leren ze inderdaad een kleine basis van HTML, daar zijn ze dolenthousiast mee bezig. Ze hebben echter maar en uurtje per week en mijn kennis van HTML is niet zo groot. Met frontpage hebben ze snle een leuke site. Ik hoop dat ik jouw instructie begrijp, ga het proberen, Gr. Wim

jagermaster
02/11/05, 20:59