PDA

Bekijk Volledige Versie : Wachtmuziek?



rayden
02/11/05, 13:20
Aangeizien we hier binnenkort een nieuwe telefooncentrale krijgen, vroeg ik me eigenlijk af wat een geschikte keuze zou zijn voor wachtmuziek?

Ik zal maar geen Village People of Right Said Fred in me wachtrij zetten :p.. maar iemand nog goeie suggesties?

jinxedworld
02/11/05, 13:31
Lekkere slayer ofzo? :)

Waar ik mee meestal aan erger qua wachtmuziekjes is dat het té oubollig is (Margriet Eshuis en kornuiten) of dat dezelfde tune constant herhaald word... Misschien zijn dat enkele tips? Probeer eens iets van lekkere mainstream lounge muziek erop te zetten, pissige klanten worden (hopelijk) rustig, en nieuwe klanten komen lekker ontspannen binnen. Maar alles is natuurlijk een kwestie van smaak.

Glenn
02/11/05, 13:41
Skyradio op je centrale pluggen?

mind
02/11/05, 13:44
Wat dacht je van geen.... Als ik mij ergens aan erger is het wel wachtmuziek. Het is al beroerd dat ik in de wacht sta en dan moet ik ook nog eens verplicht luisteren naar iets wat iemand ander mischien mooi vind. Gewoon stilte en snel geholpen worden is mijn ideaal.

Glenn
02/11/05, 13:45
Origineel geplaatst door mind
Wat dacht je van geen.... Als ik mij ergens aan erger is het wel wachtmuziek. Het is al beroerd dat ik in de wacht sta en dan moet ik ook nog eens verplicht luisteren naar iets wat iemand ander mischien mooi vind. Gewoon stilte en snel geholpen worden is mijn ideaal. Ondanks mijn vorige reactie ben ik het daar helemaal mee eens ;)

Voor mijn werk moet ik nogal veel instanties en bedrijven bellen waar ik vervolgens in de wachtrij sta. Wat ik het prettigst vind is stilte, met af en toe een melding hoeveelste ik in de wachtrij sta.

ronaldlokers
02/11/05, 13:47
Bij t-mobile krijg je r&b muziek als je in de wacht staat, 1 tip... doe dat aub niet :p

Wat ik wel kan aanraden is bijv. acdc - highway to hell ... van dat soort muziek, lekker rustig maar niet dat je in slaap valt ;)

lifeforms
02/11/05, 13:52
Gewoon geen. Wachtmuziek is verschrikkelijk. En zo kost het je ook niets (Sena, Buma/Stemra).

Randy
02/11/05, 13:54
Inderdaad, vergeet de BUMA/SENA niet. Zelf prefereer ik ook geen wachtmuziek, doordat ik (als ik in de wacht sta) de telefoon vaak op hands free zet. Dan hoor ik vanzelf dat ik aan de beurt ben.

Liever zie ik trouwens dat de telefoon gewoon netjes binnen 3x rammelen wordt opgenomen, of een 'toets een 9 en wij bellen u terug' optie.

jurrian
02/11/05, 14:13
Bij Asterisk (programma om je linux-machine in een VOIP-central om te toveren) worden standaard een aantal nummers meegeleverd van FreePlay Music (http://www.freeplaymusic.com). Deze zijn onder bepaalde regels gratis te gebruiken (dus geen rechten afdragen aan BUMA ofzo).

Advies: kies rustige, liefst instrumentale muziek. De muziek bepaald nl. de stemming van je beller. Woedende klanten kalmeren zo alvast... terwijl drukke muziek de klanten alleen maar verder opjaagt en je snel scheldpartijen aan de telefoon krijgt...

Je zou bijna denken dat ik psychologie gestudeerd heb... :D

PimEffting
02/11/05, 14:31
één tip: kies niet voor een drietonig synthetisch melodietje. Daardoor zijn wel eens mensen in de ziektewet gekomen.

Domenico
02/11/05, 14:57
Gewoon leuke nummers die echt iedereen kent van jong tot oud. Het leukst vind ik zelf de niet zo serieuze numers die een lach op je gezicht toveren omdat ze zo onzinnig en fout zijn.

_arno_
02/11/05, 15:05
Ik zat eigenlijk te denken aan Rammstein....... maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

rayden
02/11/05, 15:07
Origineel geplaatst door Unexplained
één tip: kies niet voor een drietonig synthetisch melodietje. Daardoor zijn wel eens mensen in de ziektewet gekomen.

Ik weet volgens mij welke je bedoelt, dat soort tonen zijn echt GRUWELIJK irritant en word je helemaal knettergek van

Triloxigen
02/11/05, 15:22
Kies onbekende muziek, simpelweg omdat mensen zich dan niet gaan erger omdat ze het niet leuk vinden of aan de andere kant omdat er ineens een kerel met brulstem tegen je wilt praten terwijl er net een leuk muziekje is..

blaaat
02/11/05, 15:53
Muziek in een taaltje wat niemand verstaat, denk aan noors,deens ed.

Waarom geen keuze menu:

Kies 1 voor R&B.
Kies 2 voor Trance.
Kies 3 voor Klassiek.

Druk je de 1 in.

Kies 1 voor eminem.
Kies 2 voor 50cent...

Druk je de 1 in ;)

Kies 1 voor Lose Yourself...
Kies 2 voor mockingbird (ofzo)
Kies 3 voor 8mile...

Druk je 2 in.

Kies 1 voor Orgininal remix
Kies 2 voor Dance Remix
Kies 3 voor de Live versie

Druk je voor de verandering 3 in.

Kies 1 voor Live opname 12-01-2005
Kies 2 voor Live opname 01-03-2004

Druk je 2

Kies de bitrate...

...

Hou je bellers bezig, en voor ze gekozen hebben hebben ze al iemand aan de lijn, niets buma/stemra ;)

MediaServe
02/11/05, 16:43
Ik zou eigenlijk geen skyradio gebruiken, omdat die heel erg veel reclame en nieuws heeft. Gewoon zo'n cd'tje van de kruidvat van 2 euro, met wat onbekende launch/pop muziek :)

Easyracks
02/11/05, 16:57
Darude - Touch me, feel me

Rustig, heel relaxt, achtergrondmuziekje

lifeforms
02/11/05, 17:21
Bob Marley - Waiting in vain

The Hippos - Wasting my life waiting for you

Gewoon de goede sfeer erin gooien.

crazycoder
02/11/05, 17:27
Origineel geplaatst door rayden
Aangeizien we hier binnenkort een nieuwe telefooncentrale krijgen, vroeg ik me eigenlijk af wat een geschikte keuze zou zijn voor wachtmuziek?

Ik zal maar geen Village People of Right Said Fred in me wachtrij zetten :p.. maar iemand nog goeie suggesties?
In principe geen, wil je het toch dan heb ik wel een paar leuke suggesties:
Bat out of hell van Meat Loaf :)
Bohemian Rhapsody van Queen..

Meest irritante aan muziek is:
- walgelijk nummer
- mooi nummer en halverwege komt er iemand aan de lijn!

MIsschien een beetje neutraal licht klassiek, of populair klassiek of hoe ze het ook tegenwoordig willen noemen..

Jos2
02/11/05, 19:04
Origineel geplaatst door blaaat
Muziek in een taaltje wat niemand verstaat, denk aan noors,deens ed.

Waarom geen keuze menu:

Kies 1 voor R&B.
Kies 2 voor Trance.
Kies 3 voor Klassiek.

Druk je de 1 in.

Kies 1 voor eminem.
Kies 2 voor 50cent...

Druk je de 1 in ;)

Kies 1 voor Lose Yourself...
Kies 2 voor mockingbird (ofzo)
Kies 3 voor 8mile...

Druk je 2 in.

Kies 1 voor Orgininal remix
Kies 2 voor Dance Remix
Kies 3 voor de Live versie

Druk je voor de verandering 3 in.

Kies 1 voor Live opname 12-01-2005
Kies 2 voor Live opname 01-03-2004

Druk je 2

Kies de bitrate...

...

Hou je bellers bezig, en voor ze gekozen hebben hebben ze al iemand aan de lijn, niets buma/stemra ;)
:D

Triloxigen
02/11/05, 19:19
Suicide Commando, Assemblage 23, 303f, VNV Nation, Infected Mushroom, etcetc.

Gegarandeerd geen lastige klanten meer :p

blaaat
02/11/05, 19:54
Origineel geplaatst door Triloxigen
Suicide Commando, Assemblage 23, 303f, VNV Nation, Infected Mushroom, etcetc.

Gegarandeerd geen lastige klanten meer :p

Even downloaden...

ben benieuwd.

Remigius
02/11/05, 19:59
Origineel geplaatst door Triloxigen
Suicide Commando, Assemblage 23, 303f, VNV Nation, Infected Mushroom, etcetc.

Gegarandeerd geen lastige klanten meer :p Als je dan toch bezig ben: Bluttengel, Cruxxshadows, Covenant...

Of natuurlijk iets harder:
Anorexia Nervosa, Cannibal Corps, Rotting Christ, Deicide, Six Feet Under... :)

blaaat
02/11/05, 20:02
Origineel geplaatst door Remigius
Als je dan toch bezig ben: Bluttengel, Cruxxshadows, Covenant...

Of natuurlijk iets harder:
Anorexia Nervosa, Cannibal Corps, Rotting Christ, Deicide, Six Feet Under... :)

Wat dacht je van de mp3 files van www.downloadbijbel.nl -> je zou mij er sneller mee weg krijgen :)

mguilmot
02/11/05, 20:03
Jazz / lounge / Easy listening ?
Zo'n beetje wat somafm draait ;)

blaaat
02/11/05, 20:05
laat eerst wat vragen stellen, en bepaal aan de hand daarvan muziek smaak ;)

Triloxigen
02/11/05, 20:06
Origineel geplaatst door blaaat


Even downloaden...

ben benieuwd.

Ik wil niet verantwoordelijk gesteld worden :p


Origineel geplaatst door Remigius
Als je dan toch bezig ben: Bluttengel, Cruxxshadows, Covenant...

Of natuurlijk iets harder:
Anorexia Nervosa, Cannibal Corps, Rotting Christ, Deicide, Six Feet Under... :)

Die laatste groep is wel een heel ander soort genre, maar vind Suicide Commando wel iets harder eigenlijk :p

clownyenator
02/11/05, 20:19
als je klanten wil pesten...
toespraken van JP Balkenelende afspelen!

Triloxigen
02/11/05, 20:26
Origineel geplaatst door clownyenator
als je klanten wil pesten...
toespraken van JP Balkenelende afspelen!

En als je klanten wilt kwijtraken doe je toespraken van de Fuhrer.

Remigius
02/11/05, 20:30
Origineel geplaatst door Triloxigen

Die laatste groep is wel een heel ander soort genre, maar vind Suicide Commando wel iets harder eigenlijk :p Ja het is idd een ander genre.. maar ik vind persoonlijk Suicide niet harder dan Anorexia Nervosa.. maarja, meningen en smaken verschillen. Het is in ieder geval een manier om je klant snel te laten ophangen.

Zenda
02/11/05, 20:42
De bedoeling is dat niemand zich ergert aan de muziek. Ik zou gelijk ophangen als ik hardcore krijg. Lounge muziek (waar eigenlijk niet bij gezongen wordt) is wellicht de oplossing.

Bij de lokale computerzaak draaien ze continu reclamefragmenten met hun eigen aanbiedingen/diensten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier niet echt aan erger (misschien al te vaak naar geluisterd ;)). Dit kunnen jullie natuurlijk ook doen.

lifeforms
02/11/05, 20:56
Bij de lokale computerzaak draaien ze continu reclamefragmenten met hun eigen aanbiedingen/diensten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hier niet echt aan erger

Ik heb wel eens een half uur in de wacht gehangen voor NS Internationaal, dan worden die klote aanbiedingen toch echt wel vervelend...

Want elke keer gaat het van (8)shallalaalalaa(8) - KLIK! STILTE *

* = (AH, EINDELIJK WORD IK GEHOLPEN!)

WIST U AL DAT U MET EEN KORTINGSKAART...

#(*!@#!@#!

Heel frustrerend!

Dus een afradertje ;)

XBL
02/11/05, 20:57
Wat is je doelgroep? Als dat jongeren zijn zou ik lekkere lounge doen, zijn het wat oudere zou ik voor de meer 'doorsnee' instrumentale muziek gaan. En run je een bejaarden tehuis, waarbij je voornamelijk oude mensen aan de foon krijg, zou ik klassieke muziek opzetten ;).

Jochem

clownyenator
02/11/05, 21:04
gewoon geen muziek.
slechts *op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek* en *wist u dat u op onze site ook vaak eea kan vinden*

Erikcreative
09/10/06, 10:17
Schopje van dit topic. De kosten van Sena.nl

Vergoedingen 2006 in EURO's / per jaar



Categorie aansluitingen 2006 - €
t/m 50 aansluitingen 43,02
51 t/m 100 aansluitingen 86,04
101 t/m 150 aansluitingen 129,06
151 t/m 200 aansluitingen 172,08
voor elke 50 aansluitingen meer of een gedeelte daarvan 43,02

SebastiaanStok
09/10/06, 12:29
Krijg je straks de vraag: Ja uhh, hoe heten dat nummer? :D

Leuke nummers zijn:
Jo Dee Messina-Downtime
Dwight Yoakam-Let's Work Together
Dwight Yoakam-Nothing's Changed Here
Dwight Yoakam-Since I Started Drinkin' Again
Montgomery Gentry-If It's the Last Thing I Do
Montgomery Gentry-I Never Thought I'd Live This Long

:W:

Triloxigen
09/10/06, 14:38
Geen wachtmuziek vind ik prettiger.
Dan kan ik namelijk gewoon doorwerken zonder gestoord te worden, ik hoor dan vanzelf wanneer er wel iemand aan de lijn komt.

Trolink
09/10/06, 15:20
Wij hebben Scorpions - Winds of Change & Right Beside You, beetje muziek voor jong en oud =)

Cybafish
09/10/06, 16:24
Cafe del mar :)

Triloxigen
09/10/06, 17:19
Als je maar niet een box van 50 cd's voor 14,95 koopt bij de blokker, zoals de SIDN heft gedaan want het werkt op je zenuwen.

Ahead-IT
09/10/06, 17:56
één tip: kies niet voor een drietonig synthetisch melodietje. Daardoor zijn wel eens mensen in de ziektewet gekomen.
Die hebben we momenteel ook, inderdaad erg irritant.

De plannen zijn er om zo een Linksys VOIP te plaatsen, maar dan zou ons een pak extra kosten per maand voor hetgeen we maar bellen.

En dan was er nog iets dat in België je geen meerdere telefoonnummers op één internet abonnement kan krijgen etc. ... terug :( . Op dat vlak zit het in Nederland al een stukje beter denk ik.

Het zijn nochthans mooie uitgebreide **Cisco-based** centrales voor erg laag bedrag. ( http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1139414817110&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper )

Moest ik hem hebben, dan zou er Q-music opkomen en wat submenuutjes uiteraard. Geen muziek is ook maar stil ...