PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN 10 jaar



lumomm
01/11/05, 14:53
SIDN betsaat 10 jaar toch? In '95 opgericht.

Maar nu kwam ik een domein tegen die al in '93 gereg'd is??!!Ho kan het zijn dat een domein al in '93 in de .nl registers staat?
Ben benieuwd

InstantXs
01/11/05, 15:01
omdat de domeinen voordat de sidn bestond al door een andere partij werden geregeld (sterker nog: door 1 persoon)

maxnet
01/11/05, 15:01
Voorheen werdt het .nl TLD door het CWI beheerd.



Maar nu kwam ik een domein tegen die al in '93 gereg'd is??!


Er zijn domeinen die een stuk ouder zijn.



-bash-2.05b$ whois cwi.nl

....

Date registered: 01-05-1986

veenman
01/11/05, 15:40
Het Centrum voor Wiskunde en Informatica (CWI) om precies te zijn Piet Beertema van CWI heeft internet naar Nederland gehaald. Hiermee was Nederland de eerste in Europa, zelfs buiten Amerika waar er internet was. Het CWI was de eerste die de .nl namespace beheerde. Dit beheer van de .nl namespace is later verzelfstandigd in de vorm van de SIDN.

Vaxon Networks
01/11/05, 17:18
ook wel raar:

Domain name:
surfnet.nl (first domain)

Date registered: unknown
Record last updated: 20-01-2005

JayvD
01/11/05, 18:42
Origineel geplaatst door Wolvie
ook wel raar:

Domain name:
surfnet.nl (first domain)

Date registered: unknown
Record last updated: 20-01-2005
Ze stellen hun privacy kennelijk op prijs. :)

Rik
02/11/05, 02:13
Vergeet niet dat een flink deel van het netwerk al actief was als netwerk voor de NAVO landen (militair) voordat de 'burgermaatschappij' er gebruik van mocht maken...

Ijsbox
02/11/05, 11:06
Origineel geplaatst door Rik
Vergeet niet dat een flink deel van het netwerk al actief was als netwerk voor de NAVO landen (militair) voordat de 'burgermaatschappij' er gebruik van mocht maken...

Was het niet zo dat het eerste internet buiten amsterdam het netwerk van het huidige surfnet betrof dat was aangelegd om alle universiteiten toegang te geven tot de eerste "super"computer die bij sara stond. En dat de geweldige Piet toen het idee kreeg van he ik heb hier internet en een landelijk netwerk, zal ik dat eens met elkaar verbinden....

De amerikanen hebben raar opgekeken toen het eerste verzoek om ip adressen bij ze binnenkwam uit nederland want ze wisten toen helemaal niet dat "wij" aan het internet hingen :)

WH-Tim
02/11/05, 13:20
Is het niet zo dat dit vrijwel een exactie kopie aan het worden is van een ander topic deze week? ;)