PDA

Bekijk Volledige Versie : SARA of Nikhef Colo



XF-RICK
01/11/05, 00:15
Weet er iemand een partij die colocatie op SARA en/of Nikhef aanbiedt?

Ik ben opzoek naar partijen die op die locaties colo zonder IP-producten kan leveren.

Hoef dus geen aanbieding, enkel wat namen.

Merlijn
01/11/05, 01:23
Vrijwel alle grote partijen in Nederland that is (kijk anders eens op de amsix lijst van members die aangesloten zijn op NKF en/of SARA)

XF-RICK
01/11/05, 01:47
Thanks voor je tip, kan natuurlijk ook direct bij SARA of Nikhef afnemen....maar gaat maar om 5U, vandaar dat ik het met losse units doe.

Het is voor een Foundry die we op één van die twee pops moeten weghangen. (lijntje AMS-IX).

;)

jurrian
01/11/05, 08:11
NIKHEF verhuurd zelf ook 1/3 en 2/3 cabinets... betaal je echter wel de prijs voor wat je in een ander datacentrum voor een heel rack betaald.

http://www.nikhef.nl/ams-ix/fees.php lees en huiver...:eek:

Waarom echter in SARA of NIKHEF? Je AMS-IX is ook beschikbaar in Telecity2 en GlobalSwitch (in het laatste datacentrum weet ik misschien nog wel een partij die je 5U voor je switch kan verhuren). Verder hebben alle grotere bekende datacentra wel een partnership met de AMS-IX waarbij je via een VLAN op AMS-IX aangesloten wordt.

Merlijn
01/11/05, 09:33
Via Fiberring of KPN EuroRings oid kun je vrijwel elke POP in Amsterdam wel AMSIX binnen krijgen.

Wido
01/11/05, 09:42
Misschien wil hij een stukje zekerheid en daarom gewoon direct bij de AMS-IX in de buurt zitten?

No offence, maar ik zou mijn foundry nooit ophangen in een shared colo rack, zeker niet als daar mijn AMS-IX over heen loopt.

jurrian
01/11/05, 09:49
Origineel geplaatst door Wido
Misschien wil hij een stukje zekerheid en daarom gewoon direct bij de AMS-IX in de buurt zitten?


Of is AMS-IX maar het begin en wil hij later ook een of meerdere carriers die niet op zijn hoofd-locatie aanwezig zijn toevoegen.

XF-RICK
01/11/05, 10:31
Origineel geplaatst door Wido
Misschien wil hij een stukje zekerheid en daarom gewoon direct bij de AMS-IX in de buurt zitten?

No offence, maar ik zou mijn foundry nooit ophangen in een shared colo rack, zeker niet als daar mijn AMS-IX over heen loopt.

Op een DC als SARA en/of Nikhef zitten hele andere bedrijven dan als op Redbus, het is gewoon beetje vertrouwen hebben.

Tevens connecten we daar naar PacketExchange, die zijn helaas niet beschikbaar op GlobalSwitch en/of Telecity.

jurrian
01/11/05, 10:34
Let bij packetexchange even op: die waren samengegaan met exchangepoint. Ik weet niet in hoeverre de netwerken gekoppeld zijn, maar als dat het geval is, vergroot dat uiteraard het aantal pop's en datacentra waar je terecht kunt.

XF-RICK
01/11/05, 10:36
Nou je het zegt, helemaal vergeten.

XchangePoint is overgenomen door PacketExchange, zal PacketExchange eens mailen op welke POP's ze beschikbaar zijn.

Thanks!

Wido
01/11/05, 10:45
Origineel geplaatst door XF-RICK


Op een DC als SARA en/of Nikhef zitten hele andere bedrijven dan als op Redbus, het is gewoon beetje vertrouwen hebben.

Tevens connecten we daar naar PacketExchange, die zijn helaas niet beschikbaar op GlobalSwitch en/of Telecity. Ik bedoelde er mee, ik zou niet in TC2 of Global Switch mijn foundry ophangen in een shared colo rack.

Sara en nikhef zijn idd heel anders.

leon-ams
01/11/05, 14:13
Ik zou daar ook zelf een rack voor nemen idd en zeker niet shared.

Packet heeft haar core node op nikhef/sara, ze zitten ook op redbus, en interxion. Je zou via xchangepoint kunnen koppelen op:

Amsterdam

Global Switch: Johan Huizingalaan 759, Amsterdam 1006 VH
InterXion 2: Cessnalaan 1-33, Schiphol Rijk, Amsterdam 1119 NJ
NIKHEF: Amsterdam Science Park, Kruislaan 409, Amsterdam 1098 SJ
Redbus Interhouse: Gyroscoopweg 2E/2F, Amsterdam 1042 AB
SARA: Amsterdam Science Park, Kruislaan 415, Amsterdam 1098 SJ
Telecity 1: Amsterdam Science Park, Kruislaan 411, Amsterdam 1098 SJ
Telecity 2: Kuiperbergweg 13, Amsterdam 1101 AE

XF-RICK
01/11/05, 16:06
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.

Ben eruit ;)

SARA ook best leuk voor private peertjes :D