PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel is dit waard?



tref
30/10/05, 12:01
Stel...

Stel dat er een unieke manier beschikbaar zou zijn, waarmee je vanuit jouw luie zetel elke dag bezoekers kunt krijgen. Ik spreek dan over bezoekers van honderdduizenden nationale en internationale websites waar de bezoekers vrijwillig op jouw link klikken.
Ik spreek dus zeker niet over waardeloze FFA linkpagina's, maar wel over serieuze websites (en redelijk serieuze). De thema's van die websites kunnen alle onderwerpen zijn, net als je letter "a" zou intypen in Google en wel duizenden onderwerpen voorgeschoteld krijgt.

Hoeveel zou zoiets waard zijn?

V. Kleijnendorst
30/10/05, 12:05
Je hebt het over AdSense?

tref
30/10/05, 12:08
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Je hebt het over AdSense?

Neen. Ik spreek over een UNIEKE manier, dus een eigen uitvinding.

Basic-it
30/10/05, 12:30
Lijkt meer iets op autohits?En als het uniek is zou ik dit zelf gaan uitwerken en er nog weinig van bekend van maken.

tref
30/10/05, 12:39
Origineel geplaatst door Basic-it
Lijkt meer iets op autohits?En als het uniek is zou ik dit zelf gaan uitwerken en er nog weinig van bekend van maken.

Alles wordt inderdaad geautomatiseerd. En ik gebruik het ook alleen voor mezelf en dit bij 80 websites tegelijk, als test.
Mijn vraag is alleen hoeveel dit waard zou zijn...

ju5t
30/10/05, 15:41
Onmogelijk in te schatten.
Je bepaald waarde mede op behaalde resultaten.

woutertwisk
30/10/05, 16:13
Hoe kun jij controle uitoefenen over de advertenties op honderdduizenden sites?

Klinkt als: scam, spyware of bullshit.

Maar ik kan het fout hebben :)

Mark17
30/10/05, 20:17
het kan veel waard zijn, als blijkt dat die bezoekers ook producten van de sites die ze bezoeken aanschaffen. zo gauw dat niet het geval is schat ik dat de waarde zeer laag is.

mitedo
31/10/05, 14:21
ben het met martk17 eens, kan best wel iets waard zijn...
Ik denk dat we daar nog wel iets van gaan horen .........

tref
31/10/05, 15:32
Origineel geplaatst door woutertwisk
Hoe kun jij controle uitoefenen over de advertenties op honderdduizenden sites?

Klinkt als: scam, spyware of bullshit.

Maar ik kan het fout hebben :)

Het is niet om te stoefen...maar...
Elke website die een filter heeft op basis van unieke ipnummers, zelfs in combinatie met cookies of weet ik veel wat, is niet bestand tegen hetgeen ik bedacht heb.
Ik spreek dan over 100.000 tot miljoenen websites over allerei onderwerpen. In praktijk zal je niet op alle websites kunnen adverteren, omdat je je ook eerst handmatig bij deze moet aanmelden (een deel kan je wel versnellen dankzij formfillers). Alleen de goede websites zouden dan in aanmerking komen.

Of die mensen betalen? Tijdens mijn test met 80 websites heb ik ook een betaalsysteem gebruikt waarbij men voor bepaalde inhoud kan betalen. Het ging maar over 1,30 Euro per persoon. Ik heb ongeveer 200 betalingen gehad (ongeveer 200 Euro winst dus).
Als men een bepaalde doelgroep wenst moet men gewoon adverteren op bepaalde websites. Alleen betaalt men niet voor die advertenties. :D

Het lijkt misschien dat ik iets te koop aanbied, maar dat is niet zo. Ik heb hier een tijd terug een topic gelezen over hoog staan in Google en dat men er zelfs 1000 Euro voor over heeft. Daarom vroeg ik mij af hoeveel dan mijn manier waard zou zijn, omdat het vanaf dag 1 werkt. Het effect dat het zal hebben op Google heb ik nog niet kunnen testen, maar het kan natuurlijk alleen positief werken omdat nu vele websites met veschillende PR's naar jouw website linken.

Mijn bedoeling is om deze misschien ooit te verkopen aan een marketingbedrijf, omdat het dan zo ook binnen een beveiligde netwerk zal blijven. Ik blijf het natuurlijk wel gebruiken... ;)

Basic-it
31/10/05, 16:36
Op over wat voor een bedrag spreek je zelf als je dit verkoopt?

dutchlinda
31/10/05, 16:38
Vraag Patent, of iets dergelijks aan als je echt een apart systeem heb ontworpen. Je kan het altijd "Verhuren" aan bedrijven.
(en letterlijk slapend rijk worden... heb je geen partner nodig ;) ???)

tref
31/10/05, 19:52
Origineel geplaatst door Basic-it
Op over wat voor een bedrag spreek je zelf als je dit verkoopt?

Dat is ook mijn vraag :D

tref
31/10/05, 20:01
Origineel geplaatst door dutchlinda
Vraag Patent, of iets dergelijks aan als je echt een apart systeem heb ontworpen. Je kan het altijd "Verhuren" aan bedrijven.
(en letterlijk slapend rijk worden... heb je geen partner nodig ;) ???)

Ik kan alleen een patent aanvragen als heel het systeem mijn eigendom zou zijn, wat jammer genoeg niet zo is. Ik gebruik bv een onschuldige programma in het systeem, die helemaal niets met marketing te maken heeft. De manier van werken is door mij bedacht, dus ik kan daar misschien wel iets mee doen.

Als hier niemand is met ervaring in de marketingwereld mag deze topic voor mijn part op slot.

Emard
31/10/05, 20:05
Origineel geplaatst door dutchlinda
heb je geen partner nodig ;) ???)

En dat is mijn vraag :D

ICTRecht
31/10/05, 20:12
Origineel geplaatst door tref


Ik kan alleen een patent aanvragen als heel het systeem mijn eigendom zou zijn, wat jammer genoeg niet zo is. Ik gebruik bv een onschuldige programma in het systeem, die helemaal niets met marketing te maken heeft. De manier van werken is door mij bedacht, dus ik kan daar misschien wel iets mee doen.

Als hier niemand is met ervaring in de marketingwereld mag deze topic voor mijn part op slot.

Het klopt niet helemaal wat je zegt. Patent heet in Nederland "octrooi".
Daarnaast heb je wel het auteursrecht. Maar dan moet je het idee wel uitvoeren en niet wachten tot iemand anders het doet. Daarom is het niet verstandig een idee kenbaar te maken als je nog niets hebt uitgevoerd.

Succes!

Mark17
01/11/05, 13:43
Origineel geplaatst door tref


Ik kan alleen een patent aanvragen als heel het systeem mijn eigendom zou zijn, wat jammer genoeg niet zo is. Ik gebruik bv een onschuldige programma in het systeem, die helemaal niets met marketing te maken heeft. De manier van werken is door mij bedacht, dus ik kan daar misschien wel iets mee doen.

Als hier niemand is met ervaring in de marketingwereld mag deze topic voor mijn part op slot.
indien je een extern programma gebruikt zou het dan mogelijk zijn voor jou om dit programma eruit te halen en te vervangen door een eigen programma/applicatie? indien dit lukt dan heb je de mogelijkheid een octrooi aan te vragen. in overleg wil ik hierbij best helpen waarbij ik op papier berijd ben te verklaren dat ik geen octrooi op het idee van jou mag aanvragen. ik kom niet direct uit de marketing wereld, echter ken ik ongeveer 10 mensen die bij verschillende reclame buro's werken die voor een legale methode die goed werkt zeker geld over zullen hebben.

Neem eventueel contact met me op indien je geinterreseerd bent

WaccoJacko
01/11/05, 23:07
mits het geen exploit is maar een nette manier van misbruik ofwel inladen als plugin dan is het zeker weten veel waard. Maar zodra het een exploit betreft zou ik oppassen. Dit is in nederland strafbaar.

tref
02/11/05, 14:26
Origineel geplaatst door WaccoJacko
mits het geen exploit is maar een nette manier van misbruik ofwel inladen als plugin dan is het zeker weten veel waard. Maar zodra het een exploit betreft zou ik oppassen. Dit is in nederland strafbaar.

Het is zeker geen exploit. Dat zou aan de andere kant dan ook een tijdelijke manier betreffen. Het gaat dus echt over de basis van elk systeem misleiden. Vergelijk het met het handelen van marketingbedrijven als ze zich op Google richten. Men gebruikt ook geen exploit om hoog te staan in deze. Ik spreek dan wel niet over die doorzichtige domme trucs.

Ik weet ondertussen genoeg over hoe men over zo'n systeem denkt.

Bedankt