PDA

Bekijk Volledige Versie : Flash in website



Yellow36
29/10/05, 23:11
Ik ben van plan om een nieuwe website te ontwikkelen echter ben ik van plan om flash te gebruiken. Ik zie maar weinig hosting bedrijven die flash gebruiken daarom vraag ik mij af is het handig te gebruiken?

jinxedworld
29/10/05, 23:20
Ik gebruik een stukkie flash op de mainpage van mijn site (hier moet nog aan gespijkerd worden). Wat wel zo is, ik zou niet de hele site in Flash neerzetten, aangezien niet iedereen zin heeft om een dikke flashpagina in te laden. Maar stukjes verwerken in je site mag geen probleem zijn.

Jerbo
29/10/05, 23:21
Ik zelf vind flash vaak erg irritant, veel mensen die het gebruiken, overdrijven er meteen zo mee. Een beetje flash-effecten op je site is wel lache, maar ik hoef niet allemaal geluidjes...en tig bewegende dingen te zien.

Kwestie van wat voor site je houdt denk ik :P

Dillard
29/10/05, 23:28
Flash is niet zo makkelijk zelf te maken en te onderhouden. Daarnaast navigeer je gemiddeld genomen minder snel en effectief door een flash-site heen (mensen die denken dat het leuk is om allerlei effecten in te bouwen).

Kortom: een flashsite is over het algemeen niet efficient en daarom zullen mensen een dergelijke site sneller sluiten (ze willen informatie en niet entertained worden), ik zou het je daarom afraden

/edit: flash-effecten (mits subtiel) kunnen natuurlijk wel..

V. Kleijnendorst
29/10/05, 23:35
Het beheren van een Flash site moet het probleem niet zijn. Er kan voor een Flash website net zo goed (als niet beter) een CMS gebouwd worden.

Indexering door zoekmachines is een serieus probleem en waarschijnlijk bestaat een flink deel van een website van een webhoster uit informatie. Informatie is gemakkelijker te lezen in html.

Media Temple (http://www.mediatemple.net) heeft een mooie mix vind ik.

Henky!
30/10/05, 00:29
Zolang het niet hinderlijk is mag het best binnen een site. Maar die Flash intro's, brrrrr. Pure webvervuiling. Ik klik ze meteen weg of ben zelf meteen weg.

izdesign
30/10/05, 09:21
ik weet niet maar toen die site van websspace.com die header die was wel supermooi maar dat kan je nu niet meer kijken..

EDIT:// http://www.seeyouonline.be/ bij deze site is de header wel echt mooi vind ik :)

Technotop
30/10/05, 09:25
Wij zelf hebben ook een klein beetje flash, alleen op de index pagina! Anders gaat het mensen irriteren als je op elke pagina de zelfde flash plaatst.

Zie logo: www.technotop.nl is simpel maar geeft wel wat extra professionaliteit.


Dus ja gebruikt het, maar wel in mate!

Easyracks
30/10/05, 09:29
De calculator van Proserve is erg mooi in Flash. Verder ben ik er eigenlijk ook tegen.

Best4U
30/10/05, 11:11
Ik denk vooral dat je moet denken aan welke doelgroep je je website aan gaat bieden. leef je in in je doelgroep en maak dan een beslissing of zíj de flash animatie/navagatie kunnen waarderen en/of laden.

Triloxigen
30/10/05, 11:13
Flash kan niet gespidert worden :)

rexp
30/10/05, 11:25
Origineel geplaatst door Triloxigen
Flash kan niet gespidert worden :)

Flash kan wel gespiderd worden.

izdesign
30/10/05, 11:26
gespidert?

V. Kleijnendorst
30/10/05, 11:40
Flash kan inderdaad wel gespiderd worden. Alleen embedded text kan gespiderd worden en juist de betere Flash website laadt de text in, zodat deze uit en database kan komen.

Als je de ranking van een Flash website vergelijkt met een HTML website, dan zal de HTML website vele malen hoger scoren op een elfde term.

Als een Flash website geoptimaliseerd moet worden, gebruik ik JavaScript voor de embedding van Flash. In de noscript tag komt dan dezelfde website, met dezelfde navigatie terug in html. Een deeplink (website.nl/contact) zal dan in Flash ook direct 'contact' tonen.

Triloxigen
30/10/05, 11:52
Origineel geplaatst door rexp


Flash kan wel gespiderd worden.

Dan mag jij me vertellen hoe..
Dus enkel via FLash, niet de meuk die je in HTML ingeeft als keywords of embedded.

V. Kleijnendorst
30/10/05, 11:55
Ik wil het ook wel uitleggen :)
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=chat+site%3Aavviso.nl&meta=

Kijk maar eens goed naar de omschrijving. Dat zijn woorden uit de Flash movie zelf, zonder dat die ergens anders terugkomen.

Google gebruikt een SDK van Macromedia om Flash te kunnen spideren, net zoals er andere SDK's gebruikt worden voor het spideren van Word/Excel/PDF.

HostingScala
01/11/05, 06:51
Origineel geplaatst door izdesign
gespidert?

Gevonden worden door Google neem ik aan...

izdesign
01/11/05, 08:01
Oke bedankt :)

Yellow36
02/11/05, 20:05
Ik ga is bekijken of ik er een mooie flash header in kan verwerken.