PDA

Bekijk Volledige Versie : True vs ProServe



Dreas
29/10/05, 15:00
Ik kon met de zoekfunctie geen direct gerelateerde topic vinden. De laatste tijd heb ik bij meerdere bedrijven wat accountjes en servers gehad maar uiteindelijk kom ik bijna altijd bij True of Proserve uit wanneer ik iets wil hosten waarbij een goed netwerk van belang is. Voor zover ik uit de reacties op dit forum begrijp is bijna iedereen het wel eens dat beide partijen een kwalitatief hoogwaardig netwerk hebben.

Even afgezien van de prijs en diensten die beide levert .. waar kan ik het beste mijn hosting hebben staan?

Bedrijfsnaam: TrueServer
ASN: 15703
Transit:
o Level3
o Teleglobe
o AboveNet
o Flag telecom
Exchanges:
o AMS-IX
o DE-CIX
o BN-IX
o FreeIX
o LIPEX
o FreeBIX
o TorIX

Bedrijfsnaam: Proserve
ASN: 21155
Transit:
o MCI Worldcom/UUNet
o Level3
o NTT/Verio
o KPN Eurorings
o Globalcrossing
o Interoute
Exchanges:
o BNIX
o AMS-IX
o LIPEX
Private peering:
o Interbox
o Unilogic
o Trueserver, BE

(ik bedoel dan niet direct als klant bij een van beide partijen maar puur gebaseerd op netwerk, storingvrijheid e.d.)

InstantXs
29/10/05, 15:04
Trueserver heet al een poosje gewoon True
Ze heeft iig geen FreeBIX...

Unixboy
29/10/05, 15:08
Poster van 1e post heeft typo gemaakt FreeBIX ipv FreeIX (cq. http://www.freeix.net/ )

Triloxigen
29/10/05, 15:21
Proserve is erg goed, True heeft weleens problemen maar minimaal.
Verder is met Leaseweb ook niks mis.

Dreas
29/10/05, 15:22
Origineel geplaatst door InstantXs
Trueserver heet al een poosje gewoon True
Ze heeft iig geen FreeBIX...

Heb het letterlijk uit de netwerk lijst gekopieerd hier op dit forum ;)

Unixboy
29/10/05, 15:25
Origineel geplaatst door Dreas


Heb het letterlijk uit de netwerk lijst gekopieerd hier op dit forum ;)

Iemand heeft een typo gemaakt Ow ow!

InstantXs
29/10/05, 15:39
Origineel geplaatst door Unixboy


Iemand heeft een typo gemaakt Ow ow!

Geen typo, want FreeIX staat er apart al in ;)

mdf
29/10/05, 17:17
FreeBIX hebben ze sowieso niet en willen ze ook niet weet ik.
Voor wat betreft de keus tussen beide genoemde partijen kan ik zo 1-2-3 niet zeggen voor wie ik zou gaan; ze bieden beide hoogstaande support en diensten.

MediaServe
29/10/05, 20:12
Origineel geplaatst door Triloxigen
Verder is met Leaseweb ook niks mis. Wat heeft Leaseweb ermee te maken.. Appels en peren :X

Mijn gevoeg zegt Proserve, maar ik kan het niet direct beargumenteren. Ik heb bij beide partijen een offerte aangevraagd. De reactie van True is heel kortaf en heel duur. Proserve heeft mij persoonlijk benaderd, we hebben nog om de tafel gezeten om wat dingen door te nemen.

Waarschijnlijk plaatsen we over een paar maanden wat spul bij Proserve :)

Triloxigen
29/10/05, 20:20
Origineel geplaatst door MediaServe
Wat heeft Leaseweb ermee te maken.. Appels en peren :X

Appels en peren zijn andere dingen, een Netwerken zijn wel vergelijkbaar ;)

Maar ik dacht gelezne te hebben dat hij soortgelijke netwerken zocht, maar dat heb ik verkeerd gelezen ;)

MediaServe
29/10/05, 21:10
Origineel geplaatst door Triloxigen


Appels en peren zijn andere dingen, een Netwerken zijn wel vergelijkbaar ;)Ik bedoel dat iemand die Proserve en True vergelijkt, waarschijnlijk niet naar een partij als Leaseweb zoekt. Niet dat er iets mis is met Leaseweb, maar dat is gewoon een ander soort netwerk en bedrijf.
Origineel geplaatst door Triloxigen


Maar ik dacht gelezne te hebben dat hij soortgelijke netwerken zocht, maar dat heb ik verkeerd gelezen ;) Oké ;)

karelvdg
30/10/05, 18:42
Ik vind trueserver een stuk beter als proserve, ik heb deze mening omdat true veel hoge kapiciteit verbindingen heeft en mijn oude provider 2fast heeft overgenomen. waar ik altijd goede ervaringen mee heb gehad hoor. alleen bleven de prijzen wat achter op de markt.

misschien is de service van proserve wel stukken beter maar trueserver zit ook international en niet alleen in belgie ook zijn er een aantal internet service providers die van trueserver toch wel veel bandbreedte afnemen met een eigen as-number en volgens mij heeft proserve een stuk minder van die klantjes ook de upstreams van proserve vind ik wat aan de lage kant zo hebben ze 4 carriers van 100 mbit terwijl ze een 100mbit port afleveren aan hun klanten. Voor webhosting helemaal geen probleem lijkt mij maar wel bij gameservers want de internationale verbinding word instabiel wanneer er bijvoorbeeld iemand tot 90 mbit op 1 transit zal pieken.

Mischien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind het is ook geen aanval richting proserve want misschien heeft dit bedrijf wel heel goede argumenten waarom ze 100 mbit hebben enzovoorts..

ik maak wat spelfouten want ik type wat moeilijker mijnrechter wijsvinger is namelijk gebroken.

MikeN
30/10/05, 18:53
Soms wat meer punten in een zin zetten kan handig zijn hoor ;)

De capaciteit van ProServe vind ik persoonlijk prima, dat True meer totale capaciteit heeft vind ik niet zo vreemd, aangezien True ook meer verkeer doet (700 Mb tegenover 7 Gb in de piekuren). Van het feit dat de internationale verbinding instabiel zou worden bij gameservers heb ik zelf nog nooit iets gemerkt (muv de momenten dat er een uitgaande DDoS is, wat zelden voorkomt en altijd snel gefixt wordt).

Support van Pro is ook prima, het is een prima partij om betrouwbare hosting te realiseren.