PDA

Bekijk Volledige Versie : NeoWorld



Triloxigen
29/10/05, 14:49
Ik zat eens even wat netwerken te bekijken, maar een netwerk is tot nu toe erg onduidelijk voor me geweest.
Het netwerk NeoWorld.

Ik kan geen website vinden, wie het runt of een Kamer van Koophandel nummer.

Netcraft laat wel een aantal namen zien die bekend overkomen, eentje voert overduidelijk de boventoon namelijk E-Dentify.
http://uptime.netcraft.com/up/hosted?netname=Neoworld-Ltd,194.126.172.0,194.126.175.255
Toevallig heeft het bedrijf dat de boventoon voert ook Neoworld.nl in handen.


Maar van wie is het netwerk nu werkelijk, want zelf beweren ze dat Neoworld niet van hun is.

Easyracks
29/10/05, 14:58
Het Neoworld netwerk is van Neoworld Ltd.

Edit: het grootste deel wat er op die Netcraft pagina staat is ook bij E-Dentify gecolocate / dedicated.

Triloxigen
29/10/05, 15:04
NEOWORLD LIMITED
80 SIDNEY STREET
FOLKESTONE
KENT
CT19 6HQ
Company No. 05440773
(Zie www.companieshouse.gov.uk)

Alleen, als ik Google moet gelvoen zijn er 500 bedrijven op dat adres ;)
Is dus alleen een inschrijfadres om een engelse 'KvK' nummer te kunnen hebben.
Maar wat is het Nederlands adres dan?

Easyracks, kun je me eens de website geven van Neoworld? Ik kan die nergens vinden?

Easyracks
29/10/05, 16:49
Website van Neoworld is nog in aanmaak.

Triloxigen
29/10/05, 16:59
Maar waar is die dan te vinden?
Ik kan me niet voorstellen dat een networkprovider geen domeinnaam heeft.

Triloxigen
29/10/05, 17:00
E-Dentify was eerst absoluut niet van Neoworld, en nu zijn ze ineens officieel vertegenwoordig van Neoworld.

Zenda
29/10/05, 17:00
Als ik het dus goed begrijp, zijn de initiatiefnemers van NeoWorld ook de eigena(a)r(en) van E-Dentify/EasyRacks?

Ik vind het alleen een beetje raar dat je soms zegt dat je daar alleen staat en de andere keer ben je ineens officieel vertegenwoordiger.

Is het niet mogelijk om is uitgebreid informatie te geven?

®on
29/10/05, 17:03
Uit het andere topic:

Origineel geplaatst door Easyracks
Geruchten verspreidt men om klanten weg te houden bij bepaalde partijen, daar kun je helaas weinig aan doen...
Onduidelijkheid verspreiden om maar vooral geen inzage te geven wie een bepaalde partij is, is helaas ook weinig aan te doen ;)

euro-access
29/10/05, 17:04
http://whois-www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?ACE_Id=7c501 fa64409921c18187c2a93bf03db&uitgebreid=CHECKED&domein=neoworld.nl&zoek.x=8&zoek.y=10

Stewie
29/10/05, 17:16
Origineel geplaatst door Triloxigen
NEOWORLD LIMITED
80 SIDNEY STREET
FOLKESTONE
KENT
CT19 6HQ
Company No. 05440773
(Zie www.companieshouse.gov.uk)

Alleen, als ik Google moet gelvoen zijn er 500 bedrijven op dat adres ;)
Is dus alleen een inschrijfadres om een engelse 'KvK' nummer te kunnen hebben.
Maar wat is het Nederlands adres dan?

Easyracks, kun je me eens de website geven van Neoworld? Ik kan die nergens vinden? Gewoon even opzoeken wie eigenaar van die Limited is.
Dit is gewoon de euro-BV constructie die veel startende hosters gebruiken. Genoemd adres is dus alleen een juridisch vestigings adres, je zal er geen enkele zaken van Neoworld aantreffen.

e-dentify heeft het wel over Neoworld International en dat zij Neoworld Nederland vertegenwoordigen, maar dat is gewoon grootspraak. Waar zijn alle andere Neoworld's dan? En waarom is het alleen in Nederland? En waarom is er geen enkele andere website dan neoworld.nl?
etc etc

Het kan best een goed bedrijf zijn, maar ze doen zelf wél erg vaag over de eigenaren. Als ik wil weten wie achter bijvoorbeeld Leaseweb zit, kan ik zo een KvK uittreksel pakken. Een goed bedrijf verbergt zich niet achter verschillende constructies en vaagheden :)

Easyracks
29/10/05, 17:21
Hm, ik merk dat er nogal wat onduidelijkheden zijn.

Feit: Het netwerk Neoworld is niet van E-Dentify Internet Diensten, dit is van Neoworld Ltd en opgezet door Neoworld Ltd.

Omdat Neoworld Ltd. zich meer op het bouwen van het netwerk wil richten en niet doet aan kleine afnames, zijn hiervoor de resellers. E-Dentify Internet Diensten is de officiële reseller in Nederland. Indien u dus wilt colocaten in het Neoworld netwerk met bijvoorbeeld 2U, dan is dit niet mogelijk bij Neoworld Ltd., maar wel bij de reseller.

Waar het mij om lijkt te gaan, is dat Neoworld een goed, betrouwbaar en stabiel netwerk is, waar ook nog leuke aanbiedingen uitvloeien.

InstantXs
29/10/05, 17:25
Wij doen ook zaken met Neowold, en een van de personen hierachter is Martin Leil.

Neoworld werkt voorlopig voornamelijk met resellers, zoals easyracks/e-dentify en Leandros. Dat zij zo werken is hun eigen keus en daar is niets mis mee.

Aangezien neoworld niet zelf op het forum aanwezig is, kan je beter met hun contact op nemen in plaats van hier lopen te gissen. Mailen kan naar mleil@swiftnoc.com

Allemaal tevreden nu? ;)

Stewie
29/10/05, 17:25
En als ik graag een rack met 100mbit bestel bij Neoworld, waar moet ik dan zijn?
En als het netwerk offline is?

Als in: wat zijn de contact gegevens van neoworld zelf?


Origineel geplaatst door InstantXs
Wij doen ook zaken met Neowold, en een van de personen hierachter is Martin Leil.

Neoworld werkt voorlopig voornamelijk met resellers, zoals easyracks/e-dentify en Leandros. Dat zij zo werken is hun eigen keus en daar is niets mis mee.

Aangezien neoworld niet zelf op het forum aanwezig is, kan je beter met hun contact op nemen in plaats van hier lopen te gissen. Mailen kan naar mleil@swiftnoc.com

Allemaal tevreden nu? ;) Duidelijk, thx :)

Maico
29/10/05, 17:26
@instantxs

Kijk die geeft teminste duidelijkheid :p

InstantXs
29/10/05, 17:34
Origineel geplaatst door gsh2
En als ik graag een rack met 100mbit bestel bij Neoworld, waar moet ik dan zijn?
En als het netwerk offline is?


Bij je leverancier. In dit geval dus een van de resellers..
Als $coloboer down is ga je ook niet bij $transit klagen lijkt me ;)

Stewie
29/10/05, 17:36
laat ook maar :/

InstantXs
29/10/05, 17:40
@gsh2:

Als je zo denkt, dan moet je ook verder gaan... waarom direct bij neoworld? als je een dikke commitment wilt geven kan je ook rechtstreeks bij een transitboer gaan zitten.

De rede waarom ze met resellers te maken hebben is waarschijnlijk omdat ze op deze manier goedkoper kunnen aanbieden. Voorbeeldjes: geen tijd nodig voor enduser support, kleinere administratie enzo..

Het lijkt me logisch dat je alleen je leverancier kan buggen als er problemen zijn. Aangezien jij geen relatie zult hebben met de leveranciers van jouw leverancier, zullen ze je geen support leveren.

Leandros
29/10/05, 17:45
De eigenaren zijn John Nganga en Martin Leil. Neoworld Ltd bouwt eerst aan hun netwerk voordat ze een verkoopafdeling aan end-users gaan opzetten, de verkoop loopt nu via resellers in verschillende landen. Later zal er een verkoopafdeling opgericht vanuit hun Ltd maar die zal onder een andere naam opereren.

De naam Neoworld is dus alleen van toepassing op het netwerk en juridisch op hun Ltd.

Zenda
29/10/05, 18:05
Mmm... vind het een beetje raar waarom er mensen zijn die doen als of je een vraag stelt die nergens op slaat. Deze vraag is zeker niet raar! Opeens kwam (volgens mij ook de eerste) EasyRacks met het netwerk NeoWorld, maar informatie hierover was nergens te vinden.

Nu dat er antwoord is gegeven op deze vraag is het mij duidelijk :).

Easyracks
29/10/05, 18:24
Zoals ik al zei; als reseller in Nederland bouwen bij ook aan een site met meer informatie over het netwerk.

dutchlinda
29/10/05, 18:26
Zodra een bedrijf niet transparent is vind ik het al een beetje twijvelachtig. Ik snap niet dat mensen dan met zulke bedrijven in zee kunnen gaan. Wat is er nou te verbergen? Oke het is hun eigen keuze. En het laat ze "groot" klinken. Maar het nut ervan voor serieuse klanten is vrijwel nul. Iemand die een paar eurotjes uitgeeft aan hosting zal wel niet schelen of het een BV, Co, LTD of eenmanszaak is. Maar iemand die een klein kapitaal gaat investeren zal zeker in hun onderzoek kijken wat voor bedrijf het is, wie het runt, en wat voor mensen ze zijn. Zodra ze onduidelijkheid zien en merken dat de "eigenaren/directeurs" moeilijk doen om gevonden te worden vind ik het al een slechte zaak.
Liever kiezen voor een van de veel betere en "transparente". Daar zijn genoeg van in Nederland zelf waar je niet zoveel moeite moet doen om uit te vinden wie ze zijn!!!

Easyracks
29/10/05, 18:29
@ Dutchlinda

Wat is er niet 'transparant'? Ik dacht dat het inmiddels is uitgelegd hoe het zit?

eMiz0r
30/10/05, 10:30
Hetgeen wat niet transparant is, is dat er op internet niets over Neoworld internationaal te vinden is :)

Alle aanwijzingen leiden terug naar iets of iemand uit Nederland. Zelfs het domein neoworld.nl staat op naam van E-dentify. Wanadoo registreert het domein toch ook niet onder naam van een of ander onbekend bedrijf?

Het zaakje stinkt en ik vertrouw het voor geen meter, sorry :) Neoworld zou groot en internationaal moeten zijn, maar nergens is informatie terug te vinden. Je kunt lullen als brugman, maar de feiten spreken voor zich.

Unixadmin
30/10/05, 11:39
Origineel geplaatst door Easyracks
Website van Neoworld is nog in aanmaak.
Inmiddels zijn we al een paar maanden verder en nog steeds geen website. Een website met info erop is toch niet teveel gevraagd of wel?. Ik ben van mening dat zolang er geen website met informatie erop er mensen zijn die het bedrijf/netwerk niet vertrouwen.

Easyracks
30/10/05, 11:48
Neoworld is inderdaad door E-Dentify geregistreerd, wat is daar vreemd aan? Ik heb toch al gezegd dat Easyracks / E-Dentify officiëel vertegenwoordiger is van Neoworld Ltd. in Nederland? Zo zullen wij ook de website verzorgen. Of Neoworld Ltd. zelf een website maakt met netwerkinformatie, is hun keus.

Triloxigen
30/10/05, 11:48
Maar er is verder geen andere Neoworld dan Neoworld Nederland.

Stewie
30/10/05, 11:58
Origineel geplaatst door Triloxigen
Maar er is verder geen andere Neoworld dan Neoworld Nederland. Juridisch wél, namelijk de Limited die ze daarvoor vanuit Nederland hebben opgezet (geen startkapitaal, ontlopen ondernemersrisico), economisch is er echter geen verschil.

Easyracks
30/10/05, 12:05
Origineel geplaatst door Triloxigen
Maar er is verder geen andere Neoworld dan Neoworld Nederland.

Van wie moeten we anders resellen? Van onszelf? Ja, ik snap hem..

TSG-Hans
30/10/05, 12:28
Origineel geplaatst door Triloxigen
Maar er is verder geen andere Neoworld dan Neoworld Nederland.

Daarnaast is neoworld.com geregistreerd door neoworldhosting.com, een Amerikaans bedrijf die alleen webhosting aanbiedt. Ook in Engeland is er niets te vinden van een Neoworld, neoworld.co.uk verwijst naar een huisdieren site.

Easyracks
30/10/05, 12:45
Lees nog eens de reactie van Leandros, daarin staat duidelijk dat Neoworld Ltd eerst aan het eigen netwerk wil bouwen voordat ze direct diensten gaan leveren. Dit gaan ze niet doen onder de bedrijfsnaam Neoworld Ltd maar hiervoor hebben ze een aparte handelsnaam.

Voorlopig levert Neoworld Ltd. dus uitsluitend diensten via resellers in enkele Europese landen.

eMiz0r
30/10/05, 13:47
En aan wie leveren ze? En welke aparte handelsnaam hebben ze dan?

Als ik in Duitsland nu wil gaan resellen via Neoworld, bij wie moet ik dan aankloppen? (toch stiekem E-dentify?)

Leandros schijnt ook reseller te zijn en ook InterXS. Het is dus wel degelijk mogelijk om in contact te komen met verantwoordelijke personen. Of spelen jullie alle 3 onder een hoedje?

Je mag wel iets beter je best doen om al die vaagheden uit de weg te ruimen.

En ik blijf van mening dat een groot internationaal bedrijf echt niet gaat aankloppen bij een goedkope, te jonge webhoster. E-dentify leeft namelijk nog geen 2 jaar. Lijkt me een hele dunne bodem om een degelijke bedrijfsvoering van af te laten hangen. Dan ga je toch betrouwbare partners zoeken die toch minimaal 3 tot 5 jaar in het vak zitten en zich bewezen hebben.

Mijn idee: Neoworld is opgezet door de eigenaren van bovenstaande 3 bedrijven en heeft totaal geen internationaal karakter. Behalve dat het in Engeland opgezet is om het startkapitaal en andere verplichtingen te ontlopen. Dat is toch écht de meest voor de hand liggende oplossing.

TSG-Hans
30/10/05, 13:50
Origineel geplaatst door eMiz0r
En ik blijf van mening dat een groot internationaal bedrijf echt niet gaat aankloppen bij een goedkope, te jonge webhoster. E-dentify leeft namelijk nog geen 2 jaar.

Een goedkope, te jonge webhoster, waarvan de eigenaren nog minderjarig en schoolgaand zijn ;)

eMiz0r
30/10/05, 13:56
Origineel geplaatst door Dominior


Een goedkope, te jonge webhoster, waarvan de eigenaren nog minderjarig en schoolgaand zijn ;)

Dat is een opmerking die ik niet wilde maken, maar wel in mn achterhoofd had ja :) Het is nou eenmaal de waarheid.

Leandros
30/10/05, 14:09
Niemand beweert dat Neoworld een groot Internationaal bedrijf is. Neoworld is helemaal geen enorm bedrijf, Neoworld is juist in de fase waarop ze hun netwerk netjes aan het uitbouwen zijn. Op dit moment verkopen zij hun netwerk diensten via een aantal resellers, zo eenvoudig is het.

En als je in Duitsland wil gaan resellen dat kan dat vast, Neoworld kan kasten leveren in Berlijn en Frankfurt, neem voor zulke zaken direct contact op met Martin Leil.

InstantXs
30/10/05, 14:10
Origineel geplaatst door eMiz0r
En aan wie leveren ze? En welke aparte handelsnaam hebben ze dan?

Als ik in Duitsland nu wil gaan resellen via Neoworld, bij wie moet ik dan aankloppen? (toch stiekem E-dentify?)

Leandros schijnt ook reseller te zijn en ook InterXS. Het is dus wel degelijk mogelijk om in contact te komen met verantwoordelijke personen. Of spelen jullie alle 3 onder een hoedje?

Mijn idee: Neoworld is opgezet door de eigenaren van bovenstaande 3 bedrijven

Even voor de duidelijkheid: InterXS is GEEN reseller van Neoworld.
Als je doelt op ons, dan heb je het trouwens ook mis. Neoworld is een klant van ons, verder hebben wij hier geen enkele relatie mee.

Easyracks
30/10/05, 14:21
Martin Leil was in Redbus Interhouse om de faciliteiten te bekijken, daar kwamen wij hem tegen en zijn in gesprek geraakt over Neoworld en hij vertelde z'n plannen. Hij vroeg of we wilden testen (E-Dentify Internet Diensten) en zijn ze begonnen met een cabinet. Het netwerk beviel prima en zo zijn we doorgegaan met meerdere cabinets en bood Martin Leil ons aan om zijn diensten in Nederland te resellen. Omdat wij erg positief over het netwerk waren, wilden we dat en zijn we reseller geworden. We zijn nog steeds super tevreden met onze keuze; het netwerk is prima, support prima en hij is erg flexibel.

Easyracks
30/10/05, 15:05
Daar is hij dan; de website met informatie:

http://www.neoworld.nl/

eMiz0r
30/10/05, 15:54
"Neoworld Nederland" is dus gewoon van E-dentify. Kijk, dan weet je met wie je zaken doet :)

tracert neoworld.nl

3 31 ms 16 ms 31 ms 213.247.32.170
4 31 ms 31 ms 31 ms instantxs.redbus2e.nl-ix.net [194.153.154.76]
5 16 ms 31 ms 31 ms swiftway.rb2e.ams.instantxs.nl [82.150.135.78]
6 31 ms 32 ms 15 ms hosted-by.e-dentify.net [194.126.173.18]

Leandros
30/10/05, 16:32
Lees de teksten eens inhoudelijk op neoworld.nl. Dan lees je toch dat ze reseller zijn, dat ze zichzelf nou 'de reseller' noemen, ok, moeten zij weten.

De naam Neoworld van netwerk etc. zal er overigens over enige tijd uitgaan. Neoworld Limited heeft die domeinen niet zelf vastgelegd omdat ze nog niet aan hun naam willen gaan werken. Dat zal men later gaan doen onder een andere naam, wat die naam dan is, is nog niet bekend.

WebSiteNet
30/10/05, 17:31
Dit vind ik zo triest. Als een bedrijf wil resellen via een partner die in jullie ogen niet perfect is moet het bedrijf dat zelf weten.

Maar in plaats van het bedrijf zwart te maken kan je ook gewoon zwijgen. Is dit structueel een bedrijf zwart maken (laster?) of concurentie?

Ik vind dat e-dentify er sinds het gedoe met ED en stukke hardeschijven er op is vooruit gegaan en het volgens mij gewoon goed doet. Als jullie het niet kunnen hebben dat er andere bedrijven zijn die het goed doen dan ben je in mijn ogen geen serieuse ondernemer.

Ik heb geen enkele banden met e-dentify, neoworld of een van de resel-partners van neoworld.

Even iets minder offtopic. het achtergrond plaatje is gewoon op internet beschikbaar en wordt door meer sites gebruikt geloof ik. Verder staat op de site de informatie bij netwerken en faciliteiten verkeerd. Info die nu bij netwerk staat hoort meer bij faciliteiten en anderom.

TSG-Hans
30/10/05, 18:12
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Ik vind dat e-dentify er sinds het gedoe met ED en stukke hardeschijven er op is vooruit gegaan en het volgens mij gewoon goed doet. Als jullie het niet kunnen hebben dat er andere bedrijven zijn die het goed doen dan ben je in mijn ogen geen serieuse ondernemer.

Neem jij maar eens een kijkje op http://webhosters.nl/gegevens.php?id=1587

eMiz0r
30/10/05, 18:13
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Dit vind ik zo triest. Als een bedrijf wil resellen via een partner die in jullie ogen niet perfect is moet het bedrijf dat zelf weten.

Maar in plaats van het bedrijf zwart te maken kan je ook gewoon zwijgen. Is dit structueel een bedrijf zwart maken (laster?) of concurentie?

Ik vind dat e-dentify er sinds het gedoe met ED en stukke hardeschijven er op is vooruit gegaan en het volgens mij gewoon goed doet. Als jullie het niet kunnen hebben dat er andere bedrijven zijn die het goed doen dan ben je in mijn ogen geen serieuse ondernemer.

Ik heb geen enkele banden met e-dentify, neoworld of een van de resel-partners van neoworld.

Even iets minder offtopic. het achtergrond plaatje is gewoon op internet beschikbaar en wordt door meer sites gebruikt geloof ik. Verder staat op de site de informatie bij netwerken en faciliteiten verkeerd. Info die nu bij netwerk staat hoort meer bij faciliteiten en anderom.

En wie heeft om jouw mening gevraagd? Niemand :)

Je trekt veel te snel conclusies en presenteert ze alsof het waarheid is. Er is een duidelijke behoefte naar het achterhalen van de achtergrond van Neoworld. Volgens mij een uiterst zinvolle discussie die niks anders dan alleen in het voordeel kan zijn van Neoworld en partners als de juiste informatie naar boven komt. Waarom moet dat per se negatief zijn?

Niemand wordt hier in een kwaad daglicht gezet, omdat het domweg geen nut heeft. Een verwaarloosbaar aantal klanten van ons allemaal haalt ervaringen hier van dit forum en maakt een besluit aan de hand hiervan. Het is voornamelijk allemaal puur op eigen instinct. Daarom lijkt het me vrij nuttig om hier openbare discussies over te voeren in plaats van alles domweg de doofpot in te stoppen of om over te zwijgen. En dat alleen omdat mensen zoals jij om een of andere vage reden zich hier aan ergeren.

Om in je eigen woorden te spreken; als je verder toch niets op het onderwerp in te brengen hebt, maar alleen reageert om anderen in discrediet te brengen: zwijg dan..

edit: aantal typo's wegens frustratie :]

karelvdg
30/10/05, 18:15
toch vind ik het wel een raar verhaal allemaal daarom heb ik mijn leverancier redbus even opgebeld omdat neoworld bij redbus aanbied.

Neoworld is remon akkermans zijn bedijf.

Ik heb een beetje 'gegoogled'
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22remon+akkermans%22&meta=

Neoworld heeft intel netwerkkaarten in zijn routerke zitten dit kan je zien met arpworks ook even kijke op google.

Helemaal niet de bedoeling om te flamen ofzo whoor :S gewoon naar redbus bellen zoals ik dat heb gedaan als je een bevestiging wilt.

eMiz0r
30/10/05, 18:20
Origineel geplaatst door karelvdg
toch vind ik het wel een raar verhaal allemaal daarom heb ik mijn leverancier redbus even opgebeld omdat neoworld bij redbus aanbied.

Neoworld is remon akkermans zijn bedijf.

Ik heb een beetje 'gegoogled'
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22remon+akkermans%22&meta=

Neoworld heeft intel netwerkkaarten in zijn routerke zitten dit kan je zien met arpworks ook even kijke op google.

Helemaal niet de bedoeling om te flamen ofzo whoor :S gewoon naar redbus bellen zoals ik dat heb gedaan als je een bevestiging wilt.

Kijk WebSiteNet, dáárom is er een forum a la webhostingtalk.nl, om op dit soort zaken licht te werpen. Tientallen mensen weten meer dan 1.

Easyracks
30/10/05, 18:37
Origineel geplaatst door karelvdg
toch vind ik het wel een raar verhaal allemaal daarom heb ik mijn leverancier redbus even opgebeld omdat neoworld bij redbus aanbied.

Neoworld is remon akkermans zijn bedijf.

Ik heb een beetje 'gegoogled'
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22remon+akkermans%22&meta=

Neoworld heeft intel netwerkkaarten in zijn routerke zitten dit kan je zien met arpworks ook even kijke op google.

Helemaal niet de bedoeling om te flamen ofzo whoor :S gewoon naar redbus bellen zoals ik dat heb gedaan als je een bevestiging wilt. Karelvdg, we zullen echt wel zelf weten met wie we zakendoen hoor.
Wie heb je trouwens gesproken in Redbus? Zal er even navraag na doen dan.
Welke partij vertegenwoordig jij dan op dit forum, zie nergens KvK oid?

Triloxigen
30/10/05, 18:38
Origineel geplaatst door karelvdg
Neoworld is remon akkermans zijn bedijf.


Dat heb ik ook hier en daar gehoord, maar dit is momenteel meer een gerucht dan feit.

karelvdg
30/10/05, 18:53
Origineel geplaatst door Easyracks
Karelvdg, we zullen echt wel zelf weten met wie we zakendoen hoor.
Wie heb je trouwens gesproken in Redbus? Zal er even navraag na doen dan.
Welke partij vertegenwoordig jij dan op dit forum, zie nergens KvK oid?

ik zei al ik val niemand aan iemand vraagt mijn mening en wil graag wat meer informatie omdat er wat onduidelijkheden blijke te zijn. Ik heb mijn zegje gedaan en een aantal feiten naarvoren gedrukt.

je kunt zelf toch ook naar redbus bellen ze hebben daar een computer op de balie daar loggen ze op in selecteren ze Neoworld LTD en dan staan de contactpersonen op het scherm. ook kun je gewoon een uittreksel aanvragen van de limited in england als je het bankrekening nummer anders stuurt van dat neoworld dan kan ik ook een check doen en heb ik zo de gegevens.

ik vertegenwoordig een bedrijf dat (in)direct klant is van redbus via DIS in heereveen wij zijn gen interet service provider.

WebSiteNet
30/10/05, 19:05
Origineel geplaatst door eMiz0r
En wie heeft om jouw mening gevraagd? Niemand :)
Niemand, maar voor jou geld evenwel hetzelfde. De pot verwijt de ketel verhaal......



Origineel geplaatst door eMiz0r

Je trekt veel te snel conclusies en presenteert ze alsof het waarheid is. Er is een duidelijke behoefte naar het achterhalen van de achtergrond van Neoworld. Volgens mij een uiterst zinvolle discussie die niks anders dan alleen in het voordeel kan zijn van Neoworld en partners als de juiste informatie naar boven komt. Waarom moet dat per se negatief zijn?

Precies, dat hoeft niet negatief te zijn. En dat terwijl het door velen hier veels te negatief wordt neergezet. Om precies te zijn ben ik ook nieuwsgierig en ben blij dat het opgehelderd si en ik ben van mening dat ik bij een andere partij beter af ben dan bij neoworld. Maar dat is geen reden om het bedrijf de grond in te stampen, zoals een paar hier wel doen.




Origineel geplaatst door eMiz0r

Niemand wordt hier in een kwaad daglicht gezet, omdat het domweg geen nut heeft. Een verwaarloosbaar aantal klanten van ons allemaal haalt ervaringen hier van dit forum en maakt een besluit aan de hand hiervan. Het is voornamelijk allemaal puur op eigen instinct. Daarom lijkt het me vrij nuttig om hier openbare discussies over te voeren in plaats van alles domweg de doofpot in te stoppen of om over te zwijgen. En dat alleen omdat mensen zoals jij om een of andere vage reden zich hier aan ergeren.
Concureren heeft geen nut? Hoor ik dat? Bijna alle mensen die hun best deden/doen om neoworld onnodig in discrediet te brengen hebben een concurerend bedrijf of in dezelfde branche. Daarom vind ik gewoon dat je dan op je woorden moet letten. daarom kan ik lekker vrijuit spreken: Ik heb (nog) geen bedrijf. :P

En ik wil het zeker niet in de doofpot stoppen. Maar een reactie dat het bedrijf (E-Den) dat het niet vetrouwbaar is omdat het om schoolgaande kinderen gaat vind ik belachelijk. Een heleboel (succesvolle) bedrijfjes op dit forum wordt door dat soort personen gerund. Misschein wel omdat ze zijn opgegroeid met computers en makkelijker op dit gebied inpassen dan oudere/volwassenen. alhoewel iik persoonlijk vind dat e-dentify nog niet bepaald tot die categorie behoord. Maar er zijn ook mensen die hartstikke tevreden met hun zijn.





Origineel geplaatst door eMiz0r

Om in je eigen woorden te spreken; als je verder toch niets op het onderwerp in te brengen hebt, maar alleen reageert om anderen in discrediet te brengen: zwijg dan..

Ben ik nog steeds mee eens. Deze discussie die ik nu met jou voor is meer moddergooien en kunnen we beter via pm/pb voortzetten of stoppen. Een discussie heeft alleen zin als er een kans bestaat dat de een het met de ander eens wordt (was ik niet van plan ;) ).



Origineel geplaatst door eMiz0r
edit: aantal typo's wegens frustratie :]
Ik ben dyslectisch. probeer het dan maar eens.


Origineel geplaatst door karelvdg
toch vind ik het wel een raar verhaal allemaal daarom heb ik mijn leverancier redbus even opgebeld omdat neoworld bij redbus aanbied.

Neoworld is remon akkermans zijn bedijf.

Ik heb een beetje 'gegoogled'
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22remon+akkermans%22&meta=

Neoworld heeft intel netwerkkaarten in zijn routerke zitten dit kan je zien met arpworks ook even kijke op google.

Helemaal niet de bedoeling om te flamen ofzo whoor :S gewoon naar redbus bellen zoals ik dat heb gedaan als je een bevestiging wilt.

Dat noem ik beter werk. Niet onnodig lasteren of van te voren beoordelen maar met gezond verstand handelen.

Of het de waarheid is zien we nog wel.

//edit: Jezus wat is dit een lange post....:eek:

DutchTSE
30/10/05, 19:13
Origineel geplaatst door gsh2
Wil je het topic niet vervuilen met deze onzin. Zit niemand op te wachten...

Ontopic svp
onderbouwing?
argumenten?

[zoekt geen ruzie modes]
kun je je post editten, zo een lange post quoten vervuilt het topic, zit niemand op te wachten
[/zoekt geen ruzie modes]

;):p

eMiz0r
30/10/05, 19:25
Even kort nog:


Concureren heeft geen nut? Hoor ik dat? Bijna alle mensen die hun best deden/doen om neoworld onnodig in discrediet te brengen hebben een concurerend bedrijf of in dezelfde branche. Daarom vind ik gewoon dat je dan op je woorden moet letten. daarom kan ik lekker vrijuit spreken: Ik heb (nog) geen bedrijf. :P

Op dit forum heeft concurreren geen nut nee. Hier haal je je klanten niet, maar die haal je in de andere fora binnen deze website of nog beter: "out there" (in de grote boze zakenwereld).

Ik kan overigens ook vrijuit spreken :) Ik heb wel een bedrijf in dezelfde branche, maar verkondig mijn mening hier als persoonlijk en niet in naam van het bedrijf. We leven nog steeds in een vrij Nederland, remember? ;)

In je pogingen tot censuur op dit forum roep ik je alleen een halt toe. Laat iedereen gewoon vrijuit zijn mening mogen uitspreken, tenzij er fysieke dreigementen aan te pas komen (er is natuurlijk een grens). Kijk waar het ons inmiddels gebracht heeft.. Er wordt langzaam steeds meer bekend omtrent Neoworld.

Mensen die elk punt van kritiek de kop proberen in te drukken zouden juist gebanned moeten worden vanwege het opruiende gedrag. Elke keer weer de confrontatie zoeken en de schuld schuiven op "zwart maken van".

Easyracks
30/10/05, 19:46
eMiz0r,

Toch lijkt jouw gedrag erg veel op zwart maken van ons. E-Dentify is een grote concurrent van Sohosted en dus moet je E-Dentify maar de grond in stampen. Ik wil de concurrentie eerlijk bevechten; als jij het op deze manier wilt vind ik dat zwak. Er kan geen goed woord uit komen, Neoworld maak je al zwart omdat er een gerucht gaat dat R. Akkermans erachter zou zitten. Je hebt zelf nog geen ervaring met het netwerk of de service en flexibiliteit van Neoworld Ltd. En oja, mensen die naar school gaan kunnen natuurlijk geen diensten resellen. Je begint over de ervaring van mensen over E-Dentify, terwijl het hier gaat over de constructie van Neoworld Ltd.

Dude, get real, ga buiten in de zandbak met modder gooien naar het vervelende buurjongetje maar doe dat niet hier en ga wat nuttigs doen in plaats van je concurrenten zwart maken.

Easyracks
30/10/05, 19:57
Oja, nog een reactie op karelgdv:

Kan niet kloppen. Ten eerste geeft Redbus geen gegevens over dit soort dingen vrij (contractueel vastgelegd) en ten tweede kan het niet zo zijn, want R. Akkermans heeft er niets mee te maken (voor de 100ste keer?). Martin Leil is persoon achter Neoworld Ltd.

karelvdg
30/10/05, 20:06
easyracks dan dien je een klacht in bij redbus of dan moet jouw leverancier dit doen. Ik heb deze informatie van redbus en heb je al de optie gegeven om zelf te bellen en het dan maar uit te vinden.

we kunnen hem ook een e-mail sturen,

To: "Neoworld LTD \\\R. Akkermans\\\" <remon@swiftnoc.com

Easyracks
30/10/05, 20:08
ik heb een zeer sterk vermoeden dat jij al eerder een ban hebt gehad Karel, ik heb sterk het vermoeden dat jij iemand achter Linkup.nl bent en dus baat erbij hebt om andere partijen zwart te maken, ik heb alle posts dus maar even gemeld aan de beheerder. Als ik het fout heb, kun je vast wel even aangeven wie je bent en voor welk bedrijf je exact werkt, want dan kunnen we ook je uitspraken serieuzer nemen.

Tevens is het ook erg verdacht. Je meldt je aan en je eerste post is zeggen dat R. Akkermans achter Neoworld zit. Natuurlijk kunnen we het geheel duidelijk krijgen zodra je exact post wie je bent en voor welk bedrijf je werkt.

PeterT
30/10/05, 20:09
Het enige dat ik over NeoWorld weet is dat ED, Leandros en ook Zajebista er naar volle tevredenheid in hosten.
Het netwerk is voor hosting dus prima geschikt :)

Easyracks
30/10/05, 20:10
Origineel geplaatst door PeterT
Het enige dat ik over NeoWorld weet is dat ED, Leandros en ook Zajebista er naar volle tevredenheid in hosten.
Het netwerk is voor hosting dus prima geschikt :)

Eindelijk een keer een on topic post. Dankje.

WebSiteNet
30/10/05, 20:13
En dat verklaart hoe ze aan de naam akkermans kunnen komen.....

karelvdg
30/10/05, 20:13
Origineel geplaatst door Easyracks
ik heb een zeer sterk vermoeden dat jij al eerder een ban hebt gehad Karel, ik heb sterk het vermoeden dat jij iemand achter Linkup.nl bent en dus baat erbij hebt om andere partijen zwart te maken, ik heb alle posts dus maar even gemeld aan de beheerder. Als ik het fout heb, kun je vast wel even aangeven wie je bent en voor welk bedrijf je exact werkt, want dan kunnen we ook je uitspraken serieuzer nemen.

dit getuigt van laag niveau, van zeer laag niveau..
niet eens de moeite ward om te reageren ik kom gewoon met een paar feiten en meningen emiz0r doet hetzelfde. Het lijkt er wel op alsof je geen waarheid wilt zien ofzo, we moeten allemaal jou maar geloven dus?

daarbij denk ik dat je mij heel serieus zult moeten nemen (op mijn slcehfte schrijven na) omdat ik een paar feiten op tafel leg..

- ik vertel aan je hoe ik aan de naam kom, je hebt de mogenlijkheid om dit te checken. ook andere bezoekers hebben deze mogelijkheid.

- ik vertel je hoe ik zie wat voor routers ze hebbem, ik heb je ook hier de mogelijkheid gegeven om dit te controleren.

- En nu leg ik nog een feit op tafel, http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=remon@swiftnoc.com

De mail-server van neoworld staat bij leaseweb, en jij verteld ons net dat jij neoworlds nederland vertegenwoordigd? Ik heb een sterk vermoeden dat er helemaal niks anders is als Neoworlds in nederland.. En het mail-adres remon bestaat ook nog?! Wat een toval!, jjan bestaat bijvoorbeeld niet..(!) En dan heb ik je ook nog de gegevens gegeven ook kan ik je een e-mail sturen waarin iemand met email adres en naam R.Akkermans (remon@swiftnoc.com) aan een zakelijke collega van mij level3 bandbreette aanbied?!

WebSiteNet
30/10/05, 20:16
Dat bedoelde ik: Op de man spelen. Dat karel volgens jou al een keer gebanned is zegt nog niks over de bedrijfsvoering van neoworld (en "consorten").

veenman
30/10/05, 20:19
Dit zaakje stinkt, volgens mij zitten E-Dentify en Leandros er (zelf) achter. Leandros heeft bij mij een reputatie hoog te houden wat betreft grootspraak en leugens, en E-Dentify ook (weleenswaar iets minder ernstig dan Leandros).

Stewie
30/10/05, 20:19
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Dat bedoelde ik: Op de man spelen. Dat karel volgens jou al een keer gebanned is zegt nog niks over de bedrijfsvoering van neoworld (en "consorten"). No offence, maar de enige die hier op de man speelt is easyracks, de rest zegt niks over een ander persoon. Men kan toch wel normaal discussieren, flamen kan lekker met een PB buiten het topic om :)

Luuc
30/10/05, 20:23
De modder is weer lekker nat vandaag, kunnen we wat echte feiten op tafel gooien? Is voor eventuele geinteresseerden (dit zegt verder niets over mij) wel zo makkelijk :)

Wat is tot nog toe feitelijk onderbouwd?

Stewie
30/10/05, 20:27
Origineel geplaatst door Luuc
Wat is tot nog toe feitelijk onderbouwd? Met dank aan host3000 (ander WHT topic) dit: http://www.webhostingtalk.pl/hosting-about2033.html&highlight=neoworld

alleen maar speculatie, niemand kan het zwart op wit bewijzen. Topic gaat dus nergens naartoe tenzij Neoworld zelf inzage geeft in hun CoC uittreksel óf iemand echte andere feiten heeft :)

karelvdg
30/10/05, 20:29
volges mij was mijn laatste post ook wel duidelik met een aantal feite

eMiz0r
30/10/05, 20:29
Origineel geplaatst door gsh2
Met dank aan host3000 (ander WHT topic) dit: http://www.webhostingtalk.pl/hosting-about2033.html&highlight=neoworld

alleen maar speculatie, niemand kan het zwart op wit bewijzen. Topic gaat dus nergens naartoe tenzij Neoworld zelf inzage geeft in hun CoC uittreksel óf iemand echte andere feiten heeft :)

En vanuit waar opereert Remon? ;]

Peter (of Paul?) op jouw reactie ga ik verder niet in aangezien het boordevol fouten staat.

Nou even snel dan:

1. E-Dentify is geen concurrent van SoHosted
2. ik maak Neoworld niet zwart
3. ik ken Remon Akkermans niet, die periode heb ik hier niet meegemaakt noch heb ik zelf ervaringen met hem. Ik zeg niets over deze persoon, in tegenstelling tot wat je beweert.
4. ik heb gezegd dat E-Dentify te jong is om zich bewezen te hebben voor iets wat jullie aanprijzen als een internationaal, belangrijk bedrijf. Dat je nog schoolgaand bent bewijst dat je je niet fulltime op dit soort zaken kunt richten waardoor ik jullie inbreng inderdaad betwijfel.

Daarnaast komt nog dat neoworld.nl geregistreerd en gehost staat bij E-dentify. Jullie mobiele nummers, namen en adresgegevens staan op de website vermeld met de teksten "Neoworld Nederland".

Triloxigen
30/10/05, 20:34
Even in het algemeen:
Kunnen we deze discussie niet voeren zonder modder te gooien?
Je mag best aankomen met geruchten, maar meld dit er duidelijk bij. Maak van geruchten geen feiten.

Ik starte dit topic vanwege de vreemde onduidelijkheid omtrend Neoworld, gewoon om wat zaken boven water te krijgen.
Ik hoop dit ook op een volwassen, normale, manier voort te kunnen zetten.

PeterT
30/10/05, 20:36
Feiten:

- LTD gebaseerd in Engeland (Kent).
- 3 providers waarvan bekend is dat ze gebruik maken van het netwerk:

E-Dentify
Leandros
Zajebista

lifeforms
30/10/05, 20:40
- En nu leg ik nog een feit op tafel, http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=remon@swiftnoc.com

Wat een feit.
http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=karelvdg@swiftnoc.com

Storm in een glas ranja verder weer dit topic.

Triloxigen
30/10/05, 20:41
Origineel geplaatst door Luuc
De modder is weer lekker nat vandaag, kunnen we wat echte feiten op tafel gooien? Is voor eventuele geinteresseerden (dit zegt verder niets over mij) wel zo makkelijk :)

Wat is tot nog toe feitelijk onderbouwd?

Ik heb misschien wat gemist, maar:

De feiten zover ik ze ben tegengekomen:
Neoworld Limited is een bedrijf dat geregistreerd staat in Engeland.
Neoworld Nederland is het enige waar Neoworld te vinden is.
E-Dentify zegt eerst dat Neoworld niet van heb is alsof ze puur en alleen klant is (ze wekken de suggestie).
Daarna wordt gezegd door E-D dat ze de officiele woordvoerders van Neoworld Nederland zijn.
De heer Akkermans heeft servers binnen Neoworld.


Er gaan geruchten dat:
de heer Akkersmans ook meespeelt
het lijkt erop dat E-D de grootste afnemer is.

veenman
30/10/05, 20:42
De registrars en registraten van de volgende domeinnamen zijn ook zeer intressant:
http://www.whois.sc/swiftnoc.com
http://www.whois.sc/neonoc.com

eMiz0r
30/10/05, 20:43
Origineel geplaatst door PeterT
Feiten:

- LTD gebaseerd in Engeland (Kent).
- 3 providers waarvan bekend is dat ze gebruik maken van het netwerk:

E-Dentify
Leandros
Zajebista

Voegen we aan toe:

- E-dentify zegt "Neoworld Nederland" te zijn (ik mis nu de inbreng van Leandros?)
- Neoworld.nl staat geregistreerd op naam van en wordt gehost bij E-dentify.

Feit afgezien van de geloofwaardigheid er van:

- Redbus personeel bevestigd dat Neoworld en Remon Akkermans bepaalde banden met elkaar hebben, zo niet hetzelfde zijn.
- http://www.webhostingtalk.pl/hosting-about2033.html&highlight=neoworld <- een Pools forum waarbij "swiftway" prima Pools lijkt te spreken. Er is bekend dat Remon vanuit Polen opereert. "Swiftway" doet zich op webhostingtalk.com ook voor als een verantwoordelijk persoon van Neoworld.

Je moet niet alleen de positieve feiten weergeven, maar ook de negatieve. Anders krijg je een vertekent beeld.

DutchTSE
30/10/05, 20:46
Origineel geplaatst door eMiz0r

Dat je nog schoolgaand bent bewijst dat je je niet fulltime op dit soort zaken kunt richten waardoor ik jullie inbreng inderdaad betwijfel.

mogelijk lichtelijk offtopic, uit een neutraal standpunt:

het is wel degelijk mogelijk full time support te leveren als je schoolgaand bent, doe zelf opleiding en zit dus hele dag op school met me laptop open, de 2 uurtjes reistijd + avonddienst vangt me collega op.

Schoolgaan zegt dus niks over de mate van support, hoewel het vaker zal voorkomen dat er wat aan schort dan niet schoolgaande bedrijven, maar er zijn uitzonderingen!

Verder interresante discussie waar ik me niet verder in zal mengen ;)

karelvdg
30/10/05, 20:48
Dit voldoende:

Er staan xjes op de plekken waar informatie staat die we graag voor ons houden.

---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: Re: XXX
From: "XXX>
Date: Tue, August xx, 2005 x:xx pm
To: "Neoworld LTD \\\R. Akkermans\\\" <remon@swiftnoc.com>
--------------------------------------------------------------------------

PeterT
30/10/05, 20:49
Origineel geplaatst door Triloxigen
Neoworld Nederland is het enige waar Neoworld te vinden is.


Het enige land waar wij het kunnen vinden wil niet zo zeggen dat het zo is.
De LTD is in ieder geval in Engeland geregistreerd.


Origineel geplaatst door Triloxigen
E-Dentify zegt eerst dat Neoworld niet van heb is alsof ze puur en alleen klant is (ze wekken de suggestie).
Daarna wordt gezegd door E-D dat ze de officiele woordvoerders van Neoworld Nederland zijn.


En dan kunnen ze geen klant meer zijn?


Origineel geplaatst door Triloxigen

De heer Akkermans heeft servers binnen Neoworld.



bron?

eMiz0r
30/10/05, 20:49
Er zit wezenlijk verschil tussen of je op het gymnasium op school zit of een HBO opleiding doet waar je vrijwel nooit hoeft te komen als je het een beetje goed voor elkaar hebt ;)

Ik heb niks tegen schoolgaande hosters, laten we dat even voorop stellen! Alleen denk ik niet dat je als middelbaar scholier de volle aandacht aan je bedrijf kunt geven die het nodig heeft.

veenman
30/10/05, 20:50
Wie er 18 pond voor over heeft kan hier (http://www.ukdata.com/creditreports/viewCompanyDetails.do?companyId=05440773&full=1) de oprichtings documenten van Neoworld Limited downloaden.

eMiz0r
30/10/05, 20:54
Origineel geplaatst door PeterT
Het enige land waar wij het kunnen vinden wil niet zo zeggen dat het zo is.
De LTD is in ieder geval in Engeland geregistreerd.

Veel Nederlandse bedrijven gebruiken een Ltd. (waarbij je inderdaad een Engels adres nodig hebt) om bepaalde NL wetgeving te ontduiken. Er hoeft geen startkapitaal van 18.000 euro ingelegd te worden en de administratieve eisen zijn veel minder streng. Belastingregels zijn ongetwijfeld ook anders (soepeler, niet voor niets vertrekken zoveel bedrijven uit Nederland).

In Nederland bestaat een vooroordeel over Ltd.'s. Het wordt namelijk veel gebruikt voor oplichtingspraktijken, voornamelijk wegens die soepele regels. Een Ltd. heeft internationaal gezien overigens dezelfde uitstraling als een BV. in NL.

Triloxigen
30/10/05, 20:54
Origineel geplaatst door PeterT


Het enige land waar wij het kunnen vinden wil niet zo zeggen dat het zo is.
De LTD is in ieder geval in Engeland geregistreerd.

Zoals ik al zei "te vinden is".


Origineel geplaatst door PeterT

En dan kunnen ze geen klant meer zijn?

Uiteraard, maar zoals gezegd. Ze probeerde eerst de suggestie te wekken.



Origineel geplaatst door PeterT

bron?

www.webhostingtalk.pl

Stewie
30/10/05, 20:55
Humor

karelvdg
30/10/05, 20:56
Origineel geplaatst door eMiz0r


Veel Nederlandse bedrijven gebruiken een Ltd. (waarbij je inderdaad een Engels adres nodig hebt) om bepaalde NL wetgeving te ontduiken. Er hoeft geen startkapitaal van 18.000 euro ingelegd te worden en de administratieve eisen zijn veel minder streng. Belastingregels zijn ongetwijfeld ook anders (soepeler, niet voor niets vertrekken zoveel bedrijven uit Nederland).

In Nederland bestaat een vooroordeel over Ltd.'s. Het wordt namelijk veel gebruikt voor oplichtingspraktijken, voornamelijk wegens die soepele regels. Een Ltd. heeft internationaal gezien overigens dezelfde uitstraling als een BV. in NL.

Daarom hebben we tegenwoordig de Euro BV

PeterT
30/10/05, 20:57
Origineel geplaatst door Triloxigen

Zoals ik al zei "te vinden is".


Beter zoeken:

http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=447284&highlight=neoworld
http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=417983&highlight=neoworld



www.webhostingtalk.pl

Thread?

Wido
30/10/05, 20:59
Zolang niemand nu duidelijkheid verschaft over Neoworld en de combinatie Remon Akkermans snap ik er geen hout meer van?

Nu zie ik ook ineens de naam stichting Zajebista om de hoek komen en die zouden klant zijn van Neoworld? Toch apart, zij beweren altijd een eigen netwerk te hebben.

Als je een beetje gaat googlen zie je dat Neoworld alleen een Level3 transit via RedBus heeft (MNT-RedBus) en een peer met InstantXS.

Alle routers van Neoworld zijn volledig gemaskeert, ook maar iets opvragen er van is niet mogelijk. Toch vreemd als je niets te verbergen hebt.

Wat ik niet snap is dat als je een serieus netwerk op wilt zetten je je helemaal stil houdt en zoals hier al gezegt is gaat resellen via een paar middelbare scholieren.

Ik denk dat als je een naam wil maken in deze wereld je toch eerst open moet zijn met je zaken en weet met wie je zaken doet.

Dat E-Dentify bij Neoworld staat verbaasd me niets, ze hebben inmiddels 3 netwerken gehad. (Goedkoop, goedkoper, goedkoopst ?)

De reputatie van E-Dentify in NL is niet al te hoog, ze hebben zich met zaken bezig gehouden die niet helemaal clean zijn (niet waar paul?) en dan gaat een bedrijf als Neoworld (dat dus op de markt wil komen) resellen via E-Dentify. Zeer representatief is dat niet.

Dat neoworld.nl op de naam van E-Dentify staat is al helemaal apart. Dat je iemand die website laat maintainen, ala, maar dat je hem dan niet eens op jouw naam laat zetten voor als het hommeles wordt met je "reseller" vind ik erg frapant.

Nu is het nog steeds niet duidelijk wat de naam Remon hier in het gehele verhaal doet.

Meen me ook te herinneren dat E-Dentify hun destijdse Leaseweb rack via een ander bedrijf van Remon Akkermans had.

Zou het dan nu niet zo zijn dat E-Dentify goedkoper uit was/is via Remon zijn nieuwe neoworld wat hij uitspeelt via E-Dentify?

Al met al een duister zaakje (lijkt op GSN en Websspace destijds?)

Vraag me dan ook ten zeerste af hoe alleenstaand Neoworld wel is.

Stukje papierwerk zou een hoop duidelijk kunnen maken.

EDIT: Zie hier net die PDF waarin Neoworld LTD staat geregt op de naam van: "Remon Johannes Martinus Akkermans"

Vervolgens staat dat weer geregistreert in Polen?

Ik denk dat dit gewoon stinkt en niet zo'n beetje ook. Jezelf verstoppen achter zo veel mogelijk LTD's en adressen zodat je juridisch erg moeilijk te pakken bent!

Voor mij is het duidelijk.

PeterT
30/10/05, 21:01
Mja, het documentje van gsh2 maakt veel duidelijk..

eMiz0r
30/10/05, 21:01
Origineel geplaatst door gsh2
Humor

Die paar bladzijden zeggen meer dan 1000 woorden :)

Triloxigen
30/10/05, 21:03
Toevoeging:


swiftway schreef
We are Neoworld Limited, a .....
Bron: http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=447284


De username swiftway op <wht>.pl is mleil@ dus het is inderdaad van mleil.
(Text is in het pools)

Neoworld is dan inderdaad onder andere van hem lijkt mij.
Maar dan de vraag, wie nog meer.

Ik hoorde dat de heer Akkermans ook naar Polen was verhuist, is dit toeval?
(Ik probeer overigens niet de heer Akkermans zwart te maken, ik heb het puur over geruchten).


Neoworld is dus een in engeland geregistreerd bedrijf gevestigd in Polen?
(Swiftway is gevestigd in Polen)

karelvdg
30/10/05, 21:04
inderdaad, maargoed nu is alles duidelijk.

Neoworld LTD is van Remon Akkermans .

Triloxigen
30/10/05, 21:09
Wido, de onduidelijkheid die jij in je post openbaart is de reden dat ik het topic heb geopent.

Er is simpelweg teveel geheimzinnigheid en onrust in hostland, ik denk niet dat we zitten te wachten op meer.

Triloxigen
30/10/05, 21:11
Neoworld Ltd is dus echt van de heer Akkermans.
De volgende vraag.

Waarom hebben al die aangesloten partijen zoals E-Dentify geprobeerd dit geheim te houden?
Wisten ze het niet, of staat er meer op het spel?

mark_m
30/10/05, 21:14
Mij lijkt wel dat ze het wisten, immers wil je wel duidelijkheid over je netwerk waarin je staat.

En waarschijnlijk wilde ze dit stil houden omdat Remon Akkermans niet zo'n goede naam heeft in Hostingland, en dat is niet zonder reden.

WebSiteNet
30/10/05, 21:15
Met gewoon openheid van zaken zijn bedrijven groot geworden (PCX als boegbeeld (?) ) en met bedrog het tegenovergestelde (zajebista (?), toevallig zelfde prsoon (?) ).

Leuke Soap in ieder geval.

Stewie
30/10/05, 21:15
Origineel geplaatst door mhameetman
Mij lijkt wel dat ze het wisten, immers wil je wel duidelijkheid over je netwerk waarin je staat.

En waarschijnlijk wilde ze dit stil houden omdat Remon Akkermans niet zo'n goede naam heeft in Hostingland, en dat is niet zonder reden. Waarschijnlijk hebben we niks aan, ik wil het wel van easyracks en leandros zelf horen :)

Easyracks
30/10/05, 21:22
Ik ga vertellen hoe het zit.

Neoworld Limited is van Remon Akkermans, Martin Leil en John Nganga.

E-Dentify Internet Diensten / Easyracks, Leandros en Zajebista resellen de diensten van Neoworld Limited.

De reden dat ik niet wilde zeggen dat Remon Akkermans achter Neoworld Ltd zit? Remon wilde niet weer in verband worden gebracht met gezeur van jaren terug; hij heeft van z'n fouten mbt Coloheaven geleerd en dit heeft hij mij ook bewezen. Toch zal er altijd een deel van de mensen zijn die, wat Remon ook doet, altijd tegen hem zullen zijn en hem zwart blijven maken over zaken van een paar jaar geleden. Om dit te voorkomen en om gewoon een prima bedrijf te starten en een netwerk op te bouwen, heeft hij ervoor gekozen om anoniem te blijven.

Omdat het netwerk zich inmiddels bewezen heeft en er al veel tevreden klanten zijn, is het ook niet erg dat de identiteit boven water is.

Feit: Neoworld is een prima netwerk
Feit: Remon Akkermans zit achter Neoworld
Feit: Feit 1+2 kan dus samen wel.

Unixadmin
30/10/05, 21:29
Aha eerst ontken je dat dhr Akkermans eigenaar van Neoworld is en nu kom jij met feiten op de proppen, omdat jij niets anders meer kunt. Dat wekt vertrouwen bij je huidige klanten. Dat Zajebista ook een reseller van Neoworld is, is ook niet vreemd want Zajebista is ook van dhr Akkermans.

Triloxigen
30/10/05, 21:31
Ik denk niet dat in een maand of 6 kunt zeggen dat een netwerk goed draait.
Pas als onderdelen gaan slijten merk je pas hoe goed het netwerk is..

WebSiteNet
30/10/05, 21:33
Zijn er nog meer verborgen feiten die pas na een tijdje bekend worden? Spaart veel moeite. Een ding dat je als bedrijf niet moet doen is de waarheid structureel achterhouden.

Dat het een goed netwerk is wil ik best geloven maar zoals wido al zei zit er nog steeds vage gdeeltes in het bedrijf en het netwerk.

Wido
30/10/05, 21:33
Nu nog.

Neoworld (Polen) -> Swiftway (Engelend) -> E-Dentify (Nederland)

Waarom in godsnaam zo'n lastige constructie.

En dan nog de transits, ik zie alleen maar InstantXS en Level3. Ik zie op diverse sites hele andere info verschijnen.

Ook leuk dat je pas met deze info naar buiten komt op het moment dat je niet anders kan.... Een in het nauw gedreven kat maakt rare sprongen :)

Easyracks
30/10/05, 21:38
Wido,

De rest van de verbindingen komen begin november online.


Ik snap de link Swiftway > E-Dentify niet?

Oja, reactie op post Wido van eerder:

"Goedkoop, goedkoper, goedkoopst?"

Mag ik ervan maken:

"Goedkoop, duurder, duurst"?

Wido
30/10/05, 21:45
Origineel geplaatst door Easyracks
Wido,

De rest van de verbindingen komen begin november online.
Ik snap de link Swiftway > E-Dentify niet?


Waarom pronken met iets dat er niet is?

Als ik trace naar e-dentify kom ik langs swiftway.* en zie ik nergens Neoworld staan.

Het AS is ook onder de naam Swiftway.

karelvdg
30/10/05, 21:45
easyracks dat je nu verteld hoe het 'wekelijk' in elkaar zit zegt mijj geneg bij mij kom je nu onbetouwbaar over Je hebt zo volhartig wel tig keer gezegd dat het niet van rmon akkermans is en nu 'ineens' weet je het wel. Wie weet wat voor andre rare geheimen je nog meer hebt? (!). Je was zo overtuigd van je eigen leugen dat het je bijna is gelukt anderen te overtuige met deze leugenn.

Er zal vast nog wel meer zijn.. daar twijvel ik niet aan.

Unixadmin
30/10/05, 21:51
Origineel geplaatst door Wido
Waarom pronken met iets dat er niet is?

Als ik trace naar e-dentify kom ik langs swiftway.* en zie ik nergens Neoworld staan.

Het AS is ook onder de naam Swiftway.
Eerste hebben we geheimzinnigheid ontrent de eigenaren kunnen ontfutselen en nu het netwerk nog. Maare ik zie het al voor me.

leon-ams
30/10/05, 22:01
Origineel geplaatst door eMiz0r
En aan wie leveren ze? En welke aparte handelsnaam hebben ze dan?

Als ik in Duitsland nu wil gaan resellen via Neoworld, bij wie moet ik dan aankloppen? (toch stiekem E-dentify?)

Leandros schijnt ook reseller te zijn en ook InterXS. Het is dus wel degelijk mogelijk om in contact te komen met verantwoordelijke personen. Of spelen jullie alle 3 onder een hoedje?

Je mag wel iets beter je best doen om al die vaagheden uit de weg te ruimen.

En ik blijf van mening dat een groot internationaal bedrijf echt niet gaat aankloppen bij een goedkope, te jonge webhoster. E-dentify leeft namelijk nog geen 2 jaar. Lijkt me een hele dunne bodem om een degelijke bedrijfsvoering van af te laten hangen. Dan ga je toch betrouwbare partners zoeken die toch minimaal 3 tot 5 jaar in het vak zitten en zich bewezen hebben.

Mijn idee: Neoworld is opgezet door de eigenaren van bovenstaande 3 bedrijven en heeft totaal geen internationaal karakter. Behalve dat het in Engeland opgezet is om het startkapitaal en andere verplichtingen te ontlopen. Dat is toch écht de meest voor de hand liggende oplossing.

Wat heeft InterXS hier mee te maken? Er wordt helemaal niets geresellt dan wel zaken gedaan met Neoworld

Triloxigen
30/10/05, 22:05
Origineel geplaatst door leon-ams
Wat heeft InterXS hier mee te maken? Er wordt helemaal niets geresellt dan wel zaken gedaan met Neoworld

InterXS of InstantXS?
(Sorry, maar haal die namen regelmatig door elkaar en andere ook :|)

Easyracks
30/10/05, 22:11
Inderdaad, poster had InstantXS en InterXS door elkaar gehaald.

Triloxigen
30/10/05, 22:11
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel

Easyracks
30/10/05, 22:14
Origineel geplaatst door Triloxigen
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel

Het netwerk starten was gewoon iets makkelijker als men niet wist dat R. Akkermans erachter zat. Voor mij is z'n reputatie wel al weer goed, hij heeft zich bewezen.

Dillard
30/10/05, 22:16
Origineel geplaatst door Easyracks
Ik ga vertellen hoe het zit.

Neoworld Limited is van Remon Akkermans, Martin Leil en John Nganga.


Uit de akte komt alleen de naam Remon Akkermans naar voren, niet de andere twee genoemde heren. Aangezien het erop lijkt dat Remon in de luwte wilde opereren begin ik me af te vragen of dit werkelijk bestaanden mensen zijn of slechts gefingeerde namen.

Zover ik de akte (snel) doorgelezen heb, is Remon enig eigenaar, directeur en oprichter ...

Triloxigen
30/10/05, 22:19
Origineel geplaatst door Easyracks
Het netwerk starten was gewoon iets makkelijker als men niet wist dat R. Akkermans erachter zat. Voor mij is z'n reputatie wel al weer goed, hij heeft zich bewezen.

Gaat er dan geen lichtje bij je branden als het zo moet?

Wido
30/10/05, 22:26
Origineel geplaatst door Dillard


Uit de akte komt alleen de naam Remon Akkermans naar voren, niet de andere twee genoemde heren. Aangezien het erop lijkt dat Remon in de luwte wilde opereren begin ik me af te vragen of dit werkelijk bestaanden mensen zijn of slechts gefingeerde namen.

Zover ik de akte (snel) doorgelezen heb, is Remon enig eigenaar, directeur en oprichter ... Dus als we kunnen achterhalen of Martin Leil een Nederlands staatsburger is weten we een stuk meer.

Als Martin Leil helemaal niet bestaat klapt de hele theorie dus in elkaar en maakt E-Dentify deel uit van deze luchtbel.

Easyracks
30/10/05, 22:31
Origineel geplaatst door Dillard


Uit de akte komt alleen de naam Remon Akkermans naar voren, niet de andere twee genoemde heren. Aangezien het erop lijkt dat Remon in de luwte wilde opereren begin ik me af te vragen of dit werkelijk bestaanden mensen zijn of slechts gefingeerde namen.

Zover ik de akte (snel) doorgelezen heb, is Remon enig eigenaar, directeur en oprichter ...

Ik begrijp de twijfels hierover nu heel goed.

@ Wido:

Martin Leil is geen Nederlands staatburger.

Wido
30/10/05, 22:33
Origineel geplaatst door Easyracks


Ik begrijp de twijfels hierover nu heel goed.

@ Wido:

Martin Leil is geen Nederlands staatburger. Ah, daar hebben we dan dus wel direct een antwoord op. :)

Hij spreekt wel Nederlands?

Triloxigen
30/10/05, 22:34
Martin Leil typt in ieder geval wel goed pools.
(Ook al kan ik het niet lezen, het is beter dan mijn pools ;))

Dillard
30/10/05, 22:38
Origineel geplaatst door Wido
Dus als we kunnen achterhalen of Martin Leil een Nederlands staatsburger is weten we een stuk meer.

Als Martin Leil helemaal niet bestaat klapt de hele theorie dus in elkaar en maakt E-Dentify deel uit van deze luchtbel.

Als we googlen op deze naam komt er welgeteld 1 hit naar voren (een topic op een Franstalig Mac-forum, verwijzend naar een Martin Leil in Parijs). Beetje magere score als je actief bent in de internet/netwerk wereld. Ik ben dan ook benieuwd naar het antwoord van Easyracks.

Edit: Mr. John Nganga scoort niet veel beter. Wel meer hits, maar die verwijzen allemaal naar een Missie-priester/zendelingenwerk in Afrika.

Triloxigen
30/10/05, 22:44
De heer Leil is actief op wht .nl en de heer NGanga is te vinden op wht .com.

dlg
30/10/05, 22:46
Ik riskeer wederom een WHT ban, maar ik wil toch de gelegenheid om zelf te reageren op een volwassen en eerlijke manier.

Ik ben Remon, het is alleen maar redelijk als ik hier ook mijn zegje mag doen in dit geval, dus een verzoek aan moderators
om niet gelijk het een en ander aan te passen.

Het Coloheaven verhaal is van jaren terug, ja ik heb zeker fouten gemaakt, jazeker er is downtijd ontstaan voor enkele
partijen en zeker ik heb veel geleerd van deze periode. Maar mensen leren van hun fouten, leren van zaken die niet goed
gingen en proberen dat te verbeteren.

Ook is het coloheaven verhaal niet zo zwart/wit als het overkomt op allerlei berichtgevingen, veel zaken zijn de geruchtenmolen
ingegaan en opgeblazen, ook hadden ik en een andere hosting partij een persoonlijke vete, wat resulteerde in veel moddergooien
en andere grappen over en weer.

Aan die partij, ik weet dat je meeleest, wil ik voor eens en altijd aanbieden om naar elkaar toe te stoppen met moddergooien
ejn opwerpen van barrieres naar elkaar toe, als je leest, je weet wie je bent! ;)

toch geef ik toe dat ik een aantal zaken beter had kunnen regelen, zij die nog problemen hebben met mij persoonlijk
of zakelijk problemen hebben ondervonden, contacteer me op remon@limitis.pl en we zullen zeker samen een oplossing vinden!

Ik heb geleerd van mijn fouten, ik heb zeker veel geleerd van deze periode, maar ik wil het verleden graag achter me laten
en afsluiten. Nu gaat alles goed, ik ben getrouwd, heb inmiddels een kindje en zakelijk gaat alles zeer goed. Ik ben een
stuk volwassener in het leven gaan staan en ik hoop dat we nu eens en voor altijd problemen kunnen oplossen en zaken
die nog liggen kunnen afwerken.

Het is spijtig dat mijn verleden weer betrokken raakt in een geheel nieuwe bezigheid. Martin en John zijn bestaande personen
en via een onderhandse acte hebben ze een deel van de aandelen in bezit. Zoals jullie zien op de akte heb ik 100 van de 1000
aandelen. We zijn nu aan het bekijken welke rechtsvorm of rechtsvormen het beste bij ons past. Een BV zijn we bijvoorbeeld
aan het overwegen.

Ik denk dat alle positieve reacties op de kwaliteit van het netwerk voor zich spreken, hier staat een andere meer volwassen
Remon die graag ervoor wil zorgen dat zijn klanten tevreden blijven.

Reacties zijn natuurlijk welkom, maar laten we eens als concullegas met elkaar omgaan op WHT.

Triloxigen
30/10/05, 22:49
Als je geleerd hebt, waarom dan zo je best doen (of andere dit laten doen) om een aantal zaken zo verborgen mogelijk te houden?

Had je echt niet verwacht dat het naar buiten zou komen?

Stewie
30/10/05, 22:50
Is dat "swiftnoc" ook een bedrijf? Misschien staan ze daar geregistreerd.

dlg
30/10/05, 22:51
Triloxigen om je vraag te beantwoorden, als ik het echt verborgen had willen houden, dan had ik zeker mijn eigen naam niet op de akte gezet.

Natuurlijk moest het eens naar buiten komen. Ik ben eigenlijk blij dat het nu zo het geval is.

ju5t
30/10/05, 22:52
Eerlijkheid duurt het langst.

En dat is ook het geval als je in diskrediet staat bij andere mensen. Dat het op zo'n manier moet gaan zegt voor mij genoeg.

Dillard
30/10/05, 22:55
Origineel geplaatst door dlg

Reacties zijn natuurlijk welkom, maar laten we eens als concullegas met elkaar omgaan op WHT.

Remon, ik ben blij dat jezelf ook reageert. M.i. heeft TS dit topic niet geopend om Neoworld aan de schandpaal te nagelen (als klanten tevreden zijn over het netwerk, lijkt me dat ook niet nodig), maar de onduidelijkheid over Neoworld Ltd. was al meer mensen een raadsel (mij persoonlijk ook) en ik denk dat het e.e.a. vandaag in sneltreinvaart is gegaan.

Dit was natuurlijk allemaal niet nodig geweest als er vanaf het begin af aan openheid van zaken was gegeven. Immers, je klanten hebben het recht om te weten met wie ze zaken doen, toch ?

dlg
30/10/05, 22:55
Ik heb dan ook netjes mijn eigen naam op de akte gezet, zoals het hoort. Maar gezien de vijandige sfeer op wht ivm mezelf en het feit dat ik zelf niet zomaar kan reageren, moet je toch zien als verzachtende omstandigheden.

Overigens weten mijn klanten met wie ze zaken doen, dat is voor mij voldoende, het lijkt me dat er voldoende reden was om mijn betrokkenheid niet van de daken te schreeuwen voordat het netwerk zich bewezen had.

Mikey
30/10/05, 22:55
En zijn de heren die zich hierboven zo kinderachtig gedragen nu gelukkig ? Blij toe dat de post edit time maar 30 minuten bedraagt. Blijft het voor de meelezers ook duidelijk wie en wat hier aan het woord is geweest !

DutchTSE
30/10/05, 22:56
Origineel geplaatst door dlg
Verhaal
Allereerst heb ik de hele vorige affaire niet gevolgd. Toch denk ik dat ik/kan ik wel stellen dat het jammer is dat E-Dentify/easyracks de dupe aan het worden is van jou fouten vroeger, en de meeslepende anoniemiteit nu. Ik denk dat je een heel stuk positiever uit de bus was gekomen als je niet zo geheimzinnig had gedaan, overal rondbazuinen dat jij erachter zit is niet nodig, maar het zo erg proberen te verstoppen ook niet.

Verder succes aan alle partijen :)

want wat is nu de relatie easyracks en jou? Is easyracks gewoon een klant van je? of zijn jullie stiekem dezelfde? (onder 1 dakje dan).

Luuc
30/10/05, 22:59
Origineel geplaatst door DutchTSE

Allereerst heb ik de hele vorige affaire niet gevolgd. Toch denk ik dat ik/kan ik wel stellen dat het jammer is dat E-Dentify/easyracks de dupe aan het worden is van jou fouten vroeger, en de meeslepende anoniemiteit nu. Ik denk dat je een heel stuk positiever uit de bus was gekomen als je niet zo geheimzinnig had gedaan, overal rondbazuinen dat jij erachter zit is niet nodig, maar het zo erg proberen te verstoppen ook niet. E-Dentify/easyracks wist er vanaf (zie eerder dit topic), ze zijn dus niet echt gedupeerd o.i.d. Er is nog niets verloren maar de wijze waarop dit allemaal naar buiten gebracht is, was zeker geen slimme zet.

Weer een leermoment, gelijk open kaart spelen! ;)

Wido
30/10/05, 22:59
Blij dat er nu duidelijkheid is :)

Alleen nog apart dat E-Dentify stug vol houdt dat je het stil wilde houden en jij hier nu stelt dat het wel naar buiten mocht komen.

Al met al, stukken duidelijker zo en de tijd zal ons leren.

ju5t
30/10/05, 23:00
Je hoeft het niet meteen aan de grote klok te hangen, maar dat er beweerd wordt dat je er absoluut niets mee te maken heb is niet de manier waarop je het zou moeten doen.

Het is jammer dat het op zo'n manier moet. Maar, time will tell, hoe het verder gaat. No offence verder, maar als je geleerd heb van je fouten zou je dit ook moeten weten.

dlg
30/10/05, 23:05
Wido: ik zeg niet dat ik het van de daken wilde schreeuwen, zoiets posten in de atmosfeer van WHT is eigenlijk hetzelfde als van de daken schreeuwen.

Maar aan de andere kant ben ik blij dat het open ligt, zodat er duidelijkheid is.

Nogmaals, ik doe al ruim twee jaar wel goed zaken en weet nu goed hoe het wel moet.

euro-access
30/10/05, 23:15
Ik kan alleen maar respect op brengen aan die gene die zijn mond heeft gehouden.

Privacy is heel belangrijk en wettelijk omschreven.
Dus E-D heeft pas NADAT het bekend is geworden gesproken.

maar toch een min punt.

nergens op reageren da's beter dan proberen je zelf te verdedigen.

het gaat om wat word er geleverd en is dat goed.wie of wat er achter zit is toch niet belangrijk?

Wie zit er achter True, Leaseweb, EuroAccess, Level3
dat doet er toch ook niet toe.

Unixadmin
30/10/05, 23:18
@ Remon
Kun jij nu ons nu precies vertellen over je netwerk?. Want daar zijn nog veel onduidelijkheden over.
Verder begrijp ik je handelen wel al had ik het anders aangepakt. Maar goed wij zullen het zien.

Stewie
30/10/05, 23:19
Origineel geplaatst door euro-access


Wie zit er achter True, Leaseweb, EuroAccess, Level3
dat doet er toch ook niet toe.
Kromme vergelijking, immers zijn

True, Leaseweb, Level3

gevestigde namen

XF-RICK
30/10/05, 23:22
Waar ik me soms aan erger is het feit dat men iemand voordurend blijft aankijken voor de fouten die de persoon in het verleden heeft gemaakt.

Ieder weldenkend mens leert van deze fouten en probeert zichzelf te verbeteren (lees: baby loopt ook niet in één keer). In mijn optiek verdiend iedereen een nieuwe kans hoe moeilijk het in dit opzicht ook lijkt.

Ook vind ik dat je heel wat lef hebt om je fouten publiekelijk toe te geven, dit toont ook al dat je al van je fouten geleerd hebt.

Dus hierbij, toe mensen geef Remon Akkermans nogmaals een kans. Iedereen verdiend er immers enkele.

Welke partijen hebben eigenlijk direct schade ondervonden van de fouten die Remon in het verleden heeft gemaakt? Het zullen er welgeteld misschien een hand vol partijen zijn op WHT.

Kortom, het feit is nu aan het daglicht, Remon is deels verantwoordelijk voor Neoworld. Maar basseer svp niet je keuze om eventueel klant te worden door de fouten die in het verleden door Remon gemaakt zijn.

Zo ook even mijn zegje gedaan, van een collegahoster.

;)

Triloxigen
30/10/05, 23:22
Origineel geplaatst door euro-access
Ik kan alleen maar respect op brengen aan die gene die zijn mond heeft gehouden.


Nee, een bedrijf waar ik zaken mee doe moet niks te verbergen hebben.
En ze moeten zeker geen leugens gaan ophangen wat er in dit geval gebeurd is.


Origineel geplaatst door euro-access
het gaat om wat word er geleverd en is dat goed.wie of wat er achter zit is toch niet belangrijk?

Je wilt zekerheid hebben, daarom ga je de geschiedenis na met wie je zaken doet.
Als voorbeeld: Een bedrijf die herhaaldelijk fouten maakt doe je geen zaken mee, simpelweg omdat het risico dat het weer geeburt te groot is.

Risico's nemen hoort erbij, maar problemen uitsluiten is wellicht belangrijker.

euro-access
30/10/05, 23:26
Triloxigen

dus graag bij deze al jou klanten
naam adres telefoon nummer en email

want jij hecht geen waarde aan privacy

zullen je klanten blij mee zijn.

E-D Xander etc hebben hun mond gehouden over Neoworld aangezien het niet aan HEN is om te zeggen wie er achter zit. en ze hebben zich te houden aan de WET.

dat hebben ze gedaan en daar heb ik respect voor.

Xander is leverancier
E-D- is afnemer

niks mis mee.

ju5t
30/10/05, 23:31
euro-access, volgens mij snap je het niet.

Het gaat hier om een leverancier. Jij hecht blijkbaar geen waarde aan de mensen met wie je zaken doet. Blijkbaar ook niet aan mond-op-mond reclame want klanten mogen geen details verstrekken over je bedrijf.

dlg
30/10/05, 23:32
@domper: geef me even aan wat er onduidelijk is en ik zal dat zeker belichten

@Triloxigen: ik geef je deels gelijk, risico's moet je zeker uitsluiten.

Aan de andere kant is een bedrijf meer dan alleen de aandeelhouders. Omdat ik een fout gemaakt heb in het verleden in een bedrijfsvoering, betekent niet dat dit bedrijf niet goed is.

Ik heb altijd verscheidene bedrijven gehad, met Coloheaven is het goed misgegaan, dat is zo, maar mijn andere bedrijven hebben altijd prima zaken gedaan.

Mijn oudste bedrijf, Limit IS is inmiddels 10 jaar oud!

Nogmaals ik heb veel geleerd van de Coloheaven fouten, onder andere als je een gat ziet in de markt, moet je er niet zonder goede voorbereiding inspringen.

euro-access
30/10/05, 23:34
Als je goed hebt gelezen staat er

Neoworld is geen leverancier, Neoworld werkt alleen met resellers
zoals E-D. Leandros etc.

Het gaat mij om dat E-D en Xander niks verteld hebben tegen jan en alleman.

dus voortaan GOED lezen.

Dillard
30/10/05, 23:35
Origineel geplaatst door euro-access

Wie zit er achter True, Leaseweb, EuroAccess, Level3
dat doet er toch ook niet toe.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Voordat ik een contract teken van xxxx per maand, trek ik een leverancier na, dwz. wie zit er achter het bedrijf, evt. management-holdings, incl. jaarrekeningen e.d.

Logisch, m.i. als je een dergelijke relatie (van xxxx per maand) aangaat dan wil je wel zeker weten dat je met een betrouwbare, stabiele partij van doen hebt. Niet alleen vanwege de hoogte van het bedrag, maar ook omdat je deels afhankelijk bent van je netwerk/locatie leverancier. Ik zou zelfs Proserve nog natrekken als ik daar zaken mee zou gaan doen.

Verder: nogmaals, zolang Neoworld tevreden klanten heeft en kwalitatief goede diensten levert voor scherpe lage prijs is er niets aan de hand of mis met Neoworld.

Triloxigen
30/10/05, 23:35
Origineel geplaatst door euro-access
Triloxigen

dus graag bij deze al jou klanten
naam adres telefoon nummer en email

want jij hecht geen waarde aan privacy


Daar heeft het geen zak mee te maken, wat heb jij van doen met de klanten van Webzilla?

Als je zaken doet of wil doen met Webzilla zul je voor een groot deel met mij te maken hebben, wil je mijn gegevens? Prima.
Of als je met iemand anders zaken doet binnen Webzilla, dan krijg je zijn gegevens indien je hier om vraagt.
Je mag zelfs de gegevens van de leverancier van het netwerk hebben.

Triloxigen
30/10/05, 23:36
Origineel geplaatst door euro-access
Het gaat mij om dat E-D en Xander niks verteld hebben tegen jan en alleman.

Dat niet alleen..
Dat bepaalde personen leugens hebben verspreid en die volhielden totdat ze met harde feiten werden geconfronteerd.
Ze verdraaide zelfs hun eigen verhaal om he te laten kloppen.


Edit: Even wat aangepast, onduidelijkheid..

Clanhost
30/10/05, 23:37
Origineel geplaatst door XF-RICK
Waar ik me soms aan erger is het feit dat men iemand voordurend blijft aankijken voor de fouten die de persoon in het verleden heeft gemaakt.;)

Omdat mensen nu eenmaal niet (snel) veranderen, de manier van handelen in het verleden is zeker een factor die je moet meewegen in je besluitvorming. Dat lijkt me niet meer dan normaal. En als iemand bepaalde zaken dusdanig verkeerd heeft aangepakt zegt dat iets over het karakter van die persoon. Dáárom blijven mensen beoordelen op de fouten die gemaakt zijn in het verleden, zelfbehoud heet zoiets.

XF-RICK
30/10/05, 23:39
Origineel geplaatst door Clanhost


Omdat mensen nu eenmaal niet (snel) veranderen, de manier van handelen in het verleden is zeker een factor die je moet meewegen in je besluitvorming. Dat lijkt me niet meer dan normaal. En als iemand bepaalde zaken dusdanig verkeerd heeft aangepakt zegt dat iets over het karakter van die persoon. Dáárom blijven mensen beoordelen op de fouten die gemaakt zijn in het verleden, zelfbehoud heet zoiets.

Tuurlijk neem je zoiets mee in je beslissing, ik probeer alleen maar te zeggen geef Remon ook de kans om zijn fouten die in het verleden zijn begaan te corrigeren.

;)

euro-access
30/10/05, 23:46
Dillard :

wie er achter zit zegt niks. Jaarrekeningen al helemaal niet.
Jou leverancier heeft negatieve jaarrekeningen (jaar 2003)
dus zegt dat helemaal niks

Dat de afnemers dan wel leverancieren niet vertellen hoe het in elkaar steekt is en vind ik heel normaal. ok E-D had beter zijn / haar mond kunnen houden maar is toch heel normaal dat E-D niet verteld wie achter Neoworld zit. Hadden ze dit wel gedaan waren ze strafbaar geweest.

Triloxigen : jij geeft aan dat E-D gelijk had moeten vertellen wie achter Neoworld zit. dus hecht jij geen waarde aan de privacy regels.
zullen je klanten blij mee zijn.

Laat elkaar gewoon met rust als je er geen baat bij hebt.
nu weet je dat Akkermans achter Neoworld zit.

word nu de zaak voor je anders? had je dan plannen om klant te worden bij Neoworld?

collega's laat nu alles rusten en ga slapen
dan heb je morgen weer energie om je eigen zaken flink aan te pakken.

Triloxigen
30/10/05, 23:51
Origineel geplaatst door euro-access
Triloxigen : jij geeft aan dat E-D gelijk had moeten vertellen wie achter Neoworld zit. dus hecht jij geen waarde aan de privacy regels.
zullen je klanten blij mee zijn.


Origineel geplaatst door Easyracks
R. Akkermans heeft er niets mee te maken (voor de 100ste keer?).

Meer hoef ik er denk ik niet over te zeggen :)

Mikey
31/10/05, 00:04
Origineel geplaatst door Clanhost


Omdat mensen nu eenmaal niet (snel) veranderen, de manier van handelen in het verleden is zeker een factor die je moet meewegen in je besluitvorming. Dat lijkt me niet meer dan normaal. En als iemand bepaalde zaken dusdanig verkeerd heeft aangepakt zegt dat iets over het karakter van die persoon. Dáárom blijven mensen beoordelen op de fouten die gemaakt zijn in het verleden, zelfbehoud heet zoiets.

Het fraaie is dat R. Akkermans hier steeds op aangeproken wordt terwijl er legio zijn die in het verleden al iets op kerfstokje gezet hebben, maar daar hoor je niemand over. Ik ben ook niet de persoon om aan te wijzen of bepaalde beerputten los te trekken maar het valt me wel erg veel op....

Clanhost
31/10/05, 00:13
Origineel geplaatst door Mikey


Het fraaie is dat R. Akkermans hier steeds op aangeproken wordt terwijl er legio zijn die in het verleden al iets op kerfstokje gezet hebben, maar daar hoor je niemand over. Ik ben ook niet de persoon om aan te wijzen of bepaalde beerputten los te trekken maar het valt me wel erg veel op....

Nu trek je een nogal vreemde conclusie. De beerput werd open getrokken op het moment dat Easyracks niet de waarheid sprak over de relatie van R. Akkermans met NeoWorld. En niet omdat ik hier nu reageer. Als er vanaf dag één eerlijk was gedaan over NeoWorld hadden we deze hele circus kunnen overslaan. En zo gaat vaker bij bepaalde partijen, keer op keer moet er achteraf worden goedgepraat. Waarbij je uiteindelijk nog maar moet zien of er de waarheid wordt gesproken. Vertrouwen moet je verdienen en kun je niet afdwingen.

ju5t
31/10/05, 00:25
Origineel geplaatst door euro-access
Als je goed hebt gelezen staat er

Neoworld is geen leverancier, Neoworld werkt alleen met resellers
zoals E-D. Leandros etc.

Het gaat mij om dat E-D en Xander niks verteld hebben tegen jan en alleman.

dus voortaan GOED lezen.

Diensten en producten komen van een leverancier, dat komt niet uit de lucht vallen. Werken ze met resellers, prima. Echter is het product wat ze leveren van Neoworld, wat ze ook netjes aangeven. Normaal gesproken ga je dan bekijken hoe het een en ander in elkaar steekt.

Privacy van de klant is niet hetzelfde als dat van een bedrijf. Daarnaast gaat het hier niet eens om het niet vermelden maar gewoon keihard ontkennen. Natuurlijk hoef je het niet te vertellen, maar dat betekend niet dat je moet gaan ontkennen en dus feitelijk liegen.

Nogmaals, eerlijkheid duurt het langst. Zoals andere al zeiden, het komt altijd boven tafel. Wees gewoon eerlijk vanaf de eerste stap. Punt uit.

No offence verder.

AlfaHosting
31/10/05, 00:51
Ik heb geen idee van wat Remon Akkermans vroeger gedaan heeft. Als ik als buitenstaander even dit topic nalees lijkt het voor mij dat men tevreden is over het netwerk Neoworld en dat de grootste fout is geweest het krampachtig ontkennen van ED over de banden met Remon. Dat is toch wel bijzonder jammer en een totale afgang. Maar dat is weer een fout waaruit men zal leren.

Willen de mensen op dit forum die nog nooit een fout hebben gemaakt even hun hand opsteken ?

FransVanNispen
31/10/05, 01:16
Origineel geplaatst door Easyracks
Ik snap de link Swiftway > E-Dentify niet?
Misschien dat dit helpt:

http://www.cidr-report.org/cgi-bin/as-report?as=AS35017

Op de contact pagina van u staat E-Dentify als rekening houder voor de Easyracks betalingen, op de AS pagina staat: Swiftway (Neoworld Limited).

Ik snap de link dus wel.

Op de netwerk pagina staat tevens:

"Dit hebben we bereikt door gebruik te maken van ’s werelds beste telecom bedrijven waaronder Level3"

"Voor de uitwisseling van europees verkeer zijn wij via derde partijen aangesloten op onder andere de AMS-IX en de LIPEX"

Volgens het AS report zijn dit ook erg twijfelachtige uitspraken. Welke andere 's werelds beste telecom bedrijven buiten Level3 dan? Welke andere partijen dan InstantXS ?

Ik kan echt niet meer vinden dan één transit Level3 en een private peer naar InstantXS.

Overigens, de twee andere namen kun je terug vinden op: http://www.belnet.be/cgi-bin/whois , zoek op AS35017. Echter het adres bij beide heren is hetzelfde, als voor de bulk andere bedrijven die op dat adres gevestigd zijn.

Zelfs na de ´opheldering´ vind ik alles toch nog steeds fishy en onduidelijk. En dit alles is bedacht om fouten uit het verleden goed te maken?

Unixadmin
31/10/05, 01:52
@ Remon


Origineel geplaatst door dlg
geef me even aan wat er onduidelijk is en ik zal dat zeker belichten

Dat is wat FransVanNispen heeft gezegd. Ik zie alleen level3 en peering met InstantXS terwijl je website neoworld.nl zegt dat ook telia en cogentco voor transits zorgen. En bovendien ben ik ook benieuwd naar totale Gbps uplinks van jouw netwerk.

Maico
31/10/05, 03:39
Origineel geplaatst door domper
@ Remon


Dat is wat FransVanNispen heeft gezegd. Ik zie alleen level3 en peering met InstantXS terwijl je website neoworld.nl zegt dat ook telia en cogentco voor transits zorgen. En bovendien ben ik ook benieuwd naar totale Gbps uplinks van jouw netwerk.

Die worden in november geinstalleerd :)

WebSiteNet
31/10/05, 06:57
Privacy is een goed recht. Ik ken die hele coloheaven niet maar er begon een lichtje te branden omdat die naam met zajebista ook genoemd werd.

We zijn niet bezig met iemand aan de schandpaal nagelen. We zijn bezig met het ontrafelen van een geheimzinnig bedrijf. Toch toevallig dat er dan weer bepaalde personenn naar bovenkomen.

@euro-acces: Ik weet nu al dat ik niet bij jou ga hosten. Een provider die niet weet waarmee hij zakendoet, heb je weinig aan. En klanten bestanden openbaar maken doet triloxigen neem ik aan niet. Maar hij heeft die gegevens wel!

Nu nog de duidelijkheid: Welke peerings/transits/etc hebben jullie en welke niet. Maak een lijstje met wat er is, wat er komt en waneer. Dan ben ik opzich tevreden.

@remon: Iedereen maakt fouten. Ik heb ook fouten gemaakt. In de verborgen heid leven erna heeft geen zin. Ik vind het geweldig dat je het lef hebt om toch nog te reageren. Dat mag wel gezegd worden.

eMiz0r
31/10/05, 07:51
Origineel geplaatst door euro-access
Dat de afnemers dan wel leverancieren niet vertellen hoe het in elkaar steekt is en vind ik heel normaal. ok E-D had beter zijn / haar mond kunnen houden maar is toch heel normaal dat E-D niet verteld wie achter Neoworld zit. Hadden ze dit wel gedaan waren ze strafbaar geweest.

Laat even voor eens en altijd duidelijk voor je zijn dat de namen van eigenaren/directeuren van een bedrijf niet privacy-beschermd zijn. Ze zijn normaliter ook gewoon op te vragen via de KvK, dus waar je deze kolder vandaan haalt, mij een raadsel.

dlg
31/10/05, 09:23
Neoworld.nl is zoals besproken de website van mijn reseller, niet de website van ons.

De huidige uplinks zijn Level(3) en twee keer Instantxs, via een connectie lopen peering routes van Instantxs en via de andere connectie transit via instantxs (Teleglobe en Abovenet).

Er zijn dus twee transit uplinks en een peering uplink.

Verder zijn er contracten gesloten met TeliaSonera, Cogentco en Leaseweb voor uplinks. Deze komen in November online.

Feitelijk hadden we dit al geplanned half oktober, maar helaas had Redbus wat problemen met het op tijd leggen van de benodigde fibers.

Unixadmin
31/10/05, 09:30
Okee, dat is nu wel duidelijk.

Triloxigen
31/10/05, 10:39
is Zajebista en alle andere namen die onder Zajebista vallen ook van de heer Akkermans?

Unixadmin
31/10/05, 10:56
Tja nu we toch bezig zijn, he.

Stewie
31/10/05, 11:17
Origineel geplaatst door Triloxigen
is Zajebista en alle andere namen die onder Zajebista vallen ook van de heer Akkermans? Bahbah, niet naar de .com site daarvan gaan :(

Triloxigen
31/10/05, 11:24
Origineel geplaatst door gsh2
Bahbah, niet naar de .com site daarvan gaan :(

Dat wist ik helaas al ;)

dlg
31/10/05, 11:33
Nee, Zajebista is niet van mij.

veenman
31/10/05, 11:35
Origineel geplaatst door dlg
Nee, Zajebista is niet van mij.
Als we hier (https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=18071991) de bestuurders van de stichting opvragen dan zien we jouw naam dus niet verschijnen?

dlg
31/10/05, 11:36
Dat is geheel correct.

Triloxigen
31/10/05, 11:51
Ik hoor van diverse kanten dat Zajebista officieel niet van de heer Akkermans is. Maar dat het op naam van zijn moeder of een ander famililid oid staat, dat het dus indirect wel van hem is.
Op wht .com was terug te vinden dat de heer Akkermans zaken de administratie doet van Zajebista maar ook telefoon beantwoorde (maar dit laatste was onduidelijk).

Dit overigens om wat meer beeld te krijgen waar Neoworld onder andere uit bestaat.

dlg
31/10/05, 11:57
Ik doe geen administratie voor Stichting Zajebista en beantwoord ook zeker niet de telefoon. Dit word weer geheel uit haar verband gerukt.

Als net leverancier verwijs ik je direct naar Zajebista om een verklaring, het is niet aan mij om de hele handel en wandel van mijn klanten op een publiek forum te plaatsen.

Ook hier staat privacy hoog in het vaandel, maar ik kan je verzekeren dat ik geen administratie doe van Zajebista en geen telefoon beantwoord!

We hebben wel een periode de systeembeheer gedaan van een aantal servers van Zajebista, misschien dat je daarop doelt?

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2090

Cybafish
31/10/05, 12:39
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat wist ik helaas al ;)

Hehe ;)

Zie het als een fuck-back.

DutchTSE
31/10/05, 15:31
Origineel geplaatst door Cybafish


Hehe ;)

Zie het als een fuck-back.
dankje jongens :S
me nieuwsgierigheid won het....
was net klaar met eten :S

Wido
31/10/05, 15:36
Ik ben toch nog niet helemaal overtuigd na een paar posts vanaf Remon zijn kant.

Bij RIPE staat

mntner: neoworld-mnt
descr: Swiftway IP and AS maintainer

Wat en wie is Swiftway?

swiftnoc.com staat vervolgens weer in RedBus gehost bij Leaseweb.

swiftnoc.com is vervolgens geregistreerd door Leandros?


Registration Service Provided By: Leandros
Contact: info@leandros.nl
Visit: http://www.leandros.nl

swiftnoc.com staat in de iprange 62.212.91.x

De NS daarvan staan beide bij Leasweb op IP 62.212.91.127 en 62.212.93.177

De mailserver van swiftnoc.com verwijst naar 62.212.91.128. maar de HELO van die SMTP server verwijst naar 62.212.93.150 en zajebista.nl naar 62.212.91.128.

Zajebista claimed vervolgens gebruik te maken van het Swiftway netwerk en niet van Leaseweb (Neoworld noemen ze blijkbaar Swiftway?)

Niet erg toevallig dat beide websites zo verworven zitten in die twee IP-ranges van Leaseweb?

Wie Martin Leil en John NGanga zijn is ook nog geen woord over gerept vanaf Remon zijn kant.

Waarom vervolgens Neoworld Limited in Polen geregistreerd staat en daarmee een LTD is gestart in Engeland met twee onbekende namen waar geen informatie over is vind ik apart.

Open kaart wordt zo te zien dus nog niet gespeeld, sommige informatie wordt denk ik achter gehouden.

dlg
31/10/05, 15:44
Er word geen informatie achtergehouden, dat is ook helemaal niet nodig.

Swiftway is de "handelsnaam" of "productnaam" van Neoworld Ltd.

Ik woon en werk in Polen en ben tevens eigenaar van een aantal Poolse vennootschappen.

Martin en John zijn vrienden van me.

Het is allemaal simpel te verklaren.

e vragen mbt klanten (zoals Zajebista) kan en mag ik niet beantwoorden, ik verwijs je graag naar hen, om duidelijkheid te verschaffen over de waarom, quote ik een deel van onze AV

"Onverminderd de in deze Overeenkomst aan NW toegekende bevoegdheden, zullen beide partijen strikte vertrouwelijkheid in acht nemen t.a.v. de informatie over elkaars organisatie, de werking van de apparatuur, de bestanden en Diensten. Behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij zal ieder der partijen informatie en gegevensdragers – waaronder onder meer NAW-gegevens – welke haar ter beschikking staan, niet buiten het kader van hetgeen in deze Overeenkomst is toegestaan aan derden ter beschikking stellen en aan haar personeel en, voor zover dit krachtens deze Overeenkomst is toegestaan, aan desbetreffende derden slechts bekend maken voorzover dit nodig is voor het verrichten van de overeengekomen prestaties"

Wido
31/10/05, 15:52
Origineel geplaatst door dlg
Je vragen mbt klanten (zoals Zajebista) kan en mag ik niet beantwoorden, ik verwijs je graag naar hen, om duidelijkheid te verschaffen over de waarom, quote ik een deel van onze AV

Waarom staat dan swiftnoc.com bij Leaseweb gehost verworven tussen de IP's van Zajebista?

En waarom staat swiftnoc.com geregistreerd via Leandros?

En swiftway.com is niet in jouw bezit?

dlg
31/10/05, 15:55
Leandros en Zajebista zijn beiden klanten van Neoworld.

Domeinregistratie hebben we neergelegd bij onze klant, omdat we zelf geen domeinregistraties doen in Neoworld.

Swiftway.com is niet in mijn bezit volgens mij, omdat deze al geregistreerd was.

Over de verwovenheid: geen idee, ik realiseer niet de technische kant van hosting, domeinregistratie en dergelijke, maar ik deed een nslookup en zag toch andere IP adressen?

Non-authoritative answer:
Name: www.zajebista.nl
Address: 62.212.93.128

Non-authoritative answer:
Name: www.swiftnoc.com
Address: 62.212.91.128

91.128 en 93.128

Wido
31/10/05, 16:03
Origineel geplaatst door dlg
Leandros en Zajebista zijn beiden klanten van Neoworld.

Domeinregistratie hebben we neergelegd bij onze klant, omdat we zelf geen domeinregistraties doen in Neoworld.

Swiftway.com is niet in mijn bezit volgens mij, omdat deze al geregistreerd was.

Over de verwovenheid: geen idee, ik realiseer niet de technische kant van hosting, domeinregistratie en dergelijke, maar ik deed een nslookup en zag toch andere IP adressen?

Non-authoritative answer:
Name: www.zajebista.nl
Address: 62.212.93.128

Non-authoritative answer:
Name: www.swiftnoc.com
Address: 62.212.91.128

91.128 en 93.128
mega.sisco.pl (jouw mailserver) draait weer op 62.212.93.150 en je DNS draait secundair op 62.212.93.177

En waarom sta jij bij leaseweb als je een eigen netwerk hebt?

dlg
31/10/05, 16:07
Omdat we al een hele poos bij Leaseweb staan en niet alles gemigreerd hebben, contracten die nog lopen enzo....

en verder vonden we het wel handig om bepaalde mailservers/fallback/DNS servers en zo bij een andere partij te hosten.

Ik ben absoluut voorstander van gescheiden gehostte DNS / MX servers.

Wido
31/10/05, 16:27
Origineel geplaatst door dlg
Omdat we al een hele poos bij Leaseweb staan en niet alles gemigreerd hebben, contracten die nog lopen enzo....

en verder vonden we het wel handig om bepaalde mailservers/fallback/DNS servers en zo bij een andere partij te hosten.

Ik ben absoluut voorstander van gescheiden gehostte DNS / MX servers.

62.212.91.119 = Leandros
62.212.91.120 = Leandros
62.212.91.128 = Swiftnoc
62.212.93.128 = Zajebista
62.212.93.130 = Zajebista
62.212.93.130 = e-dentify.nl
62.212.93.131-143 = Swiftnoc
62.212.93.146 = Zajebista
62.212.93.147 = Swiftnoc
62.212.93.150 = Swiftnoc
62.212.93.151 = Swiftnoc
62.212.93.177 = Swiftnoc

Vind je niet dat dat allemaal erg in elkaar verworven is en niet echt meer op toeval te baseren is?

dutchlinda
31/10/05, 16:33
@ dlg

Ik denk dat je het beste niet meer moet reageren. Het is zooooo complex en elke keer heb je een "ja maar nee ja" verhaal dat je echt op bepaalde moment niet in staat zult zijn om werkelijkheid van fictie te scheiden. Dus hou maar lekker op met het verzinnen van halve verhalen. Uit deze tread heb ik al zoiets van "laat maar." Als je zoveel ditjes en datjes heb zal je bij een netwerkprobleem waarschijnlijk ook met een verhaaltje komen van "aliens hebben me geDDossed" of "ons netwerk werd door Chineze spionnen uitgegooid" ipv "Ehh ik probeerde een nieuwe instelling in de Router en het ging mis!" ;)

Een echte ondernemer hoef zich niet te verdedigen maar is gewoon transparant. KISS (Keep it simple stupid!)

Als het echt goed gaat met je andere bedrijven ga je dan verder verdiepen daarin. Steek geld in je marketing daar. Tenminste heb je daar geen beruchte naam.

My 2 cents!

dlg
31/10/05, 16:47
Wido het is geen geheim hoor dat leandros, zajebista en e-d klant bij me is, het zijn immers mijn resellers in Nederland.

Daar is van het begin af aan geen geheim van gemaakt.

Ik antwoord zo duidelijk mogelijk, dat je denkt dat er "meer achter zit" dat is gewoon niet zo.

dutchlinda: je leest teveel wat je wilt lezen denk ik.

Het is geen "ja maar, nee maar" verhaal, de enige onduidelijkheid was mijn betrokkenheid met Neoworld, dat er overal meer achter gezocht word, kan ik begrijpen, maar dit is wat er ligt, klaar.

Als je informatie wilt over mijn klanten, dan refereer ik je direct naar hun, het is niet aan mij om openheid te geven over zaken van mijn klanten, ik hoop dat jij dezelfde regels hanteert mbt jou klanten.

WebSiteNet
31/10/05, 16:48
Ik ben absoluut niet iemand die meteen loopt te schreeuwen 'complot theorie', maar het begint er toch naar uit te zien.

Kunnen Remon, Leandros, Easyracks en E-Dentify niet samen een verklaring schrijven waarin alles uitgelegd wordt. Met openheid win je klanten. Zie bijvoorbeeld PCExtreme: alles is open en bekend en volgens mij gat het niet slecht ermee.

Kom op, geef opheldering. Dat scheelt tijd watnt uiteinelijk wordt het toch wel bekend. Een van de weinige die normaal reageerd in dit topic van de neoworld zijde is remon, alhoewel hij nauwelijks informatie geeft.

Ben benieuwd wat er komt. ;)

dlg
31/10/05, 16:51
WebSiteNet: wat wil je weten?

Het is niet anders dan de feiten die er nu liggen, Neoworld is deels van mij en de andere betrokkenen zijn organisaties van mijn klanten.

Wido
31/10/05, 16:51
Origineel geplaatst door dlg
Wido het is geen geheim hoor dat leandros, zajebista en e-d klant bij me is, het zijn immers mijn resellers in Nederland.

Daar is van het begin af aan geen geheim van gemaakt.

Ik antwoord zo duidelijk mogelijk, dat je denkt dat er "meer achter zit" dat is gewoon niet zo.

dutchlinda: je leest teveel wat je wilt lezen denk ik.
Waarom blijf je er nu omheen draaien?

Je hebt nog steeds niet verteld waarom die Leaseweb IP's zo verwikkeld zijn tussen Leandros, Zajebista en Swiftway. (en nog een paar verdwaalde e-dentify IP's

dlg
31/10/05, 16:54
Tja ik draai er niet omheen. Wij huren cabinet bij LSW en de andere partijen zijn klanten van ons.

Misschien hadden we beter iedere klant een eigen blokje kunnen geven, maar zoals het is, huren klanten enkele machines hier en daar.

Zo zit het, er is geen andere verklaring.

Wido
31/10/05, 16:56
Origineel geplaatst door dlg
Tja ik draai er niet omheen. Wij huren cabinet bij LSW en de andere partijen zijn klanten van ons.

Misschien hadden we beter iedere klant een eigen blokje kunnen geven, maar zoals het is, huren klanten enkele machines hier en daar.

Zo zit het, er is geen andere verklaring. Had dat gelijk gezegt, was dan direct duidelijk geweest :)

WebSiteNet
31/10/05, 17:16
Waarom een ltd in de uk met een vaag terwijl je al meerdere vennootschappen bezit. Hebb en leil en Nganga geen kantoor? Uit welk land komen ze sowiezo.

Voor de rest heb ik eigenlijk weinig vragen meer. Zie wido's antwoord.

dlg
31/10/05, 17:32
Nee Martin en John hebben verder geen andere bedrijven, het zijn Engelse staatsburgers.

LTD heeft een prachtige internationale uitstraling en net zoals een BV aansprakelijkheidsbeperkingen, Neoworld levert niet uitsluitend aan Nederlandse klanten en werkt met resellers, dus Ltd was voor ons de juiste keuze.

Niemand weet wat een BV is buiten Nederland, een BV is zeer geschikt als je voornamelijk zaken doet in Nederland.

Reasonnet, de leverancier van PCextreme, is bijvoorbeeld ook een Ltd.

my.name.is.earl
31/10/05, 18:34
Origineel geplaatst door dlg
Nee Martin en John hebben verder geen andere bedrijven, het zijn Engelse staatsburgers.

LTD heeft een prachtige internationale uitstraling en net zoals een BV aansprakelijkheidsbeperkingen, Neoworld levert niet uitsluitend aan Nederlandse klanten en werkt met resellers, dus Ltd was voor ons de juiste keuze.

Niemand weet wat een BV is buiten Nederland, een BV is zeer geschikt als je voornamelijk zaken doet in Nederland.

Reasonnet, de leverancier van PCextreme, is bijvoorbeeld ook een Ltd.

Als jij twee vrienden in engeland hebt, waarom heb je dan je ltd opgericht via HJC (Haags Juristen College) te Den Haag? HCJ is bekend om de dagelijkse advertenties in de Telegraaf, waar ze goedkope limiteds aanbieden. En waarom zouden twee engelse staatsburgers, die volgens jou geen bedrijven hebben, dan plots de kennis en connecties heebben een netwerk op te zetten? Bovendien is je verhaal over onderhandse aandelen overdracht lulkoek. Dat is nou net het kenmerk van de ltd, aandelen op naam.

dlg
31/10/05, 18:54
1. Waarom HJC? was me aangeraden door een zakenpartner.

2. De andere aandeelhouders zijn later ingetreden. Er zijn andere zaken van belang dan kennis van netwerken, waaronder inbreng van kapitaal.

Ze zijn op een later stadium ingetreden, vandaar een onderhandse akte.

3. http://www.quick-orange.nl/De%20Company%20ltd%20ned..htm

Waarbij ik quote:

"# Statutenwijziging en overdracht aandelen kan d.m.v. onderhandse akte of levering."

Vragen kun je direct naar me mailen. Naar mijn bescheiden mening is het nu allemaal een stuk duidelijker.

Wido
31/10/05, 19:04
Nog steeds geloof ik geen bal van het hele opgehangen verhaal hier.

Je wilde toch graag een goede nieuwe start maken? Je had geleerd van je fouten zij je.

Waarom dan in godsnaam je zelf eerst heel ver verstoppen achter een LTD die terug leid naar polen?

Vervolgens staat de ltd op naam van tot nu toe twee onbekende personen waarvan ik het bestaan betwijfel.

Pas nadat de documenten overlegt worden komt de waarheid langzaam boven tafel.

Je werkt via Swiftway en Neoworld, maar jouw naam wordt bij beide niet gerept.

Je kan hier dan met een post een hoop mensen je doen geloven, maar alsnog denk ik dat hier meer achter zit.

Zoals ik al zei, je zegt geleerd te hebben van je fouten in het verleden. Vervolgens kom je met een bedrijf op de proppen dat via complexe structuren in elkaar zit.

E-Dentify had destijds hun Leaseweb rack ook via jou, nu staan ze bij jouw nieuwe neoworld/swiftway.

Wie zegt dat Leandros en Zejabista hun Leaseweb rack ook niet via jou hebben? Misschien is Neoworld dan wel opgezet door Leandros, E-Dentify, Zejabista en Remon samen en staat de LTD op naam van twee fictieve personen.

Twee personen uit engeland die een ltd opzetten die in Nederland zaken gaat doen, maar de LTD staat op naam van iemand in Polen?

Die twee personen zijn vervolgens niet te herleiden ergens naar toe.

Dan nog het IP verhaal bij Leaseweb, je zegt wel gemakkelijk nog een kast daar te hebben en dat Leandros en Zajebista daar gebruik van maken. Ik meen me altijd te herinneren dat deze twee claimen zelf hun verbindingen af te nemen.

Leandros claimed overigens gebruik te maken van InstantXS en reppen geen woord over Neoworld/Leaseweb.

Ik snap er geen hout van (eigenlijk weer wel) en heb het gevoel dat een paar mensen zich hier willen verschuilen achter wat aparte en complexe constructies.

Ik heb helemaal niets tegen Remon, heb geen ervaring met coloheaven en zijn naam is nieuw voor me.

Alleen mijn gevoel zegt dat hier gewoon iets niet klopt, paar puzzel stukjes missen en het heeft even nodig voordat ze er zijn.

my.name.is.earl
31/10/05, 19:31
Heer Akkermans zou verschillende bedrijven in polen hebben, en iets van 40 programmeurs en systeembeheerders voor hem hebben werken. En dan nu nog tijd hebben voor zulke vreemde constructies en voor zakendoen met minderjarige scholieren?

Enkele weken terug had Heer Akkermans ook volop de tijd om met 3 nicks tegelijk aanwezig te zijn op h o s t t a l k . nl om linkup af te zeiken. Hoe bedoeluh geleerd van het verleden?

veenman
31/10/05, 19:52
Origineel geplaatst door my.name.is.earl
Heer Akkermans zou verschillende bedrijven in polen hebben, en iets van 40 programmeurs en systeembeheerders voor hem hebben werken. En dan nu nog tijd hebben voor zulke vreemde constructies en voor zakendoen met minderjarige scholieren?
.....

Dit klinkt heel erg als een verhaal van Leandros (Jasper Meerding) die een half jaar ongeveer het zelfde beweerde en daarbij ook nog meldde dat hij 2 engineers van Leaseweb in vaste dienst zou gaan nemen. Wel weer typisch dat hij ook een partij lijkt in de huidige kwestie.

Merlijn
31/10/05, 20:13
Wat maakt men zich hier druk over het al dan niet gebruiken van een LTD? Het gebruik van een LTD is vrij normaal, en dat deze op naam van een persoon in polen staat: so what? Niet echt iets wat ik noem verstoppen. Jullie maken toch ook gebruik van een BV oid vanwege aansprekelijkheidsbeperking?

Het begint langzaam op een 'witch hunt' te lijken richting dhr. Akkermans.

Earl: wat is er mis met zaken doen met minderjarigen? Ik durf te stellen dat iedereen hier ook zaken doet met minderjarigen.

Easyracks
31/10/05, 20:23
Goed gezegd Merlijn, ik denk er precies zo over.

Stewie
31/10/05, 20:36
Origineel geplaatst door Easyracks
Goed gezegd Merlijn, ik denk er precies zo over. Nofi, maar na die flater van gisteren :huh:


Origineel geplaatst door Merlijn
Wat maakt men zich hier druk over het al dan niet gebruiken van een LTD? Het gebruik van een LTD is vrij normaal, en dat deze op naam van een persoon in polen staat: so what? Niet echt iets wat ik noem verstoppen. Jullie maken toch ook gebruik van een BV oid vanwege aansprekelijkheidsbeperking?

Het begint langzaam op een 'witch hunt' te lijken richting dhr. Akkermans.

Earl: wat is er mis met zaken doen met minderjarigen? Ik durf te stellen dat iedereen hier ook zaken doet met minderjarigen.
Vind ook dat het nu te ver gaat (zeiken om niks), maar een Limited blijft opvallend en is zeer zeker niet zo normaal als een BV in Nederland (behalve voor het type 'Telegraaf-ondernemers').

Het ontkennen van de naam van de eigenaar is de domste fout die je kan maken, zo gaat je hele reputatie (als je hem hebt ;) ) kapot. Potentiele klanten vals inlichten en hier liegen is een schande.
Maar zoals men nu over het netwerk en de medewerkers gaat zeiken en waar een mailserver draait is ook gewoon onzin. Topic gaat nergens meer over.

Unixadmin
31/10/05, 21:26
@ Wido
Het is echt niet vreemd als ik zeg dat ik uit Duitsland komt en ik ga een LTD oprichten en doe zaken in andere landen. En het is ook niet vreemd als ik een complexe bedrijfstructuren bedenk, lees juristen, om bv. meer geld binnen te krijgen of de aansprakelijkheid zo beperkt mogelijk te houden. Dat komt vaak voor. En wat anderen hebben geclaimd, tja dat kun jij moeilijk bij Remon neer leggen. Ik ga Remon niet verdedigen maar ik vind jouw vraagstelling op z'n minst gezegd suggestief. En ja, dit topic begin nergens meer over te gaan.

Wido
31/10/05, 21:28
I rest my case.

Ik heb verder niets te maken met Neoworld en wens Remon succes als hij geleerd heeft van zijn verleden.

De tijd zal ons verder leren.

ju5t
31/10/05, 21:29
Vanuit Polen, via Nederland een Limited aanvragen is op z'n minst apart te noemen. Zijn er in Polen geen bedrijven die dit aanbieden?

Voor de rest is het inderdaad geen vreemde constructie, maar toch is de onduidelijkheid niet goed geweest.

WI-Hosting
31/10/05, 21:30
Origineel geplaatst door dlg
WebSiteNet: wat wil je weten?

Het is niet anders dan de feiten die er nu liggen, Neoworld is deels van mij en de andere betrokkenen zijn organisaties van mijn klanten.

Wacht even,

kan ik hieruit concluderen dat Easyracks, Leandros etc. ook een deel bezitten van het netwerk?

of bedoel je hier andere "klanten" mee?

even voor de duidelijkheid want anders verspreek je je denk ik ;)

Easyracks
31/10/05, 21:32
Hij bedoelt dat de betrokkenen in dit topic; E-Dentify, Leandros en Zajebista; klanten zijn van Neoworld.

sylvesterrr
31/10/05, 21:36
Ik (particulier) heb dit topic vanaf het begin gevolgd. Altijd leuk zulke Sherlock Holmes-topics. :)

Eerst ontkennen dat Remon er iets mee te maken hebben, en later -wanneer een document opduikt waaruit men afleidt dat Remon er wél iets te maken heeft- wordt vervolgens toegegeven dat Remon er wel iets te maken heeft. Dat geeft al een vreemde smaak in m'n mond.

Dat is echter niet het enige. Zoals door velen in dit topic al is aangegeven vind ik de constructie ook erg complex (en dus verdacht). Waarom zo'n moeite doen om je naam te verbergen?

Wat betreft het zaken doen met minderjarigen: niks mis mee op zich, ik ben zelf ook ooit minderjarig geweest. Ik heb als minderjarige ook het vertrouwen gekregen van enkele webhosters. Echter, dit is een ander verhaal. Deze minderjarigen zijn de enige 'resellers' in Nederland (lees: op deze aardbol) van een verdacht bedrijf.

Ach, ze zijn iig een potentiële klant armer geworden. :)

Luuc
31/10/05, 21:43
Origineel geplaatst door sylvesterrr
Dat is echter niet het enige. Zoals door velen in dit topic al is aangegeven vind ik de constructie ook erg complex (en dus verdacht). Waarom zo'n moeite doen om je naam te verbergen? Gezien de reputatie die Remon heeft/had lijkt mij dat vrij logisch. Dit wil echter niet zeggen dat ik het goedkeur.

Je hebt wel gelijk, zeer hoog Sherlock Holmes gehalte ;)

dopi84
31/10/05, 21:49
Hmm, ik weet niet hoe jullie erover denken,
maar mijn zak lays paprika chips en blikje Pepsi
smaken alleen nog maak lekkerder bij dit héérlijke leesvoer.
Jullie maken er zoals gewoonlijk, een mooi stukje toneel van.

Verder ken ik Dhr. Akkermans niet of Coloheaven.
Het is in ieder geval zijn goed recht om iets opnieuw te beginnen
en dat het een rare constructie is ben ik met jullie eens.

Alleen... Who cares?? Heb is ZIJN zaak? En laat het over aan hen,
en richt je gewoon op je eigen zaken?

Je vind immers je eigen toko toch veel spannender
dan die van anderen, is het niet?

Anyway, vind ik EDENTIFY met die kle*ters een naar bedrijf.
heb ooit in een duister verleden diensten bij hun afgenomen,
maar het was echt een d.r.a.m.a En zulke bedrijven? hebben dan
al direct voor eeuwig de kous afgedaan. Wat een schandelijke
personen. Weet allang niet meer exact wat het allemaal was, maar was
er iig niet blij mee. En webhosters.nl zegt meer dan genoeg denk ik.
De reacties van de mensen aldaar zegt een hoop over een bedrijf? en
dat zegt mij al genoeg over de mensen erachter.

Anyway, waar maken jullie je druk om?

Dit is slecht een mening van een simpel individu.

Dopi

sylvesterrr
31/10/05, 22:00
Origineel geplaatst door Luuc
Gezien de reputatie die Remon heeft/had lijkt mij dat vrij logisch. Dit wil echter niet zeggen dat ik het goedkeur.
Ik kan je alvast vertellen dat zijn nieuwe zaak zo goed als geflopt is. Denk je dat eenieder die dit topic via Google weet te vinden, nog vertrouwen zal hebben in Neoworld/E-Dentify/EasyRack etc. ? Als hij vanaf het begin open kaart had gespeeld (doet ie nog steeds niet volgens mij, maar dat terzijde), had het nog wel een kans van slagen.


Je hebt wel gelijk, zeer hoog Sherlock Holmes gehalte ;)
Zie hier de zin van het leven. ;)

Cybafish
31/10/05, 22:17
Origineel geplaatst door sylvesterrr Zie hier de zin van het leven. ;)

Ja wel lachen (nee, niet inderdaad), andere mensen het brood van tafel halen. Ik zeg niet dat ik deze 'duistere' praktijken goedkeur, maar dat eindeloze gelaster hier daar wordt ook niemand vrolijk van.

Easyracks
31/10/05, 22:21
Oke, iedereen post nu hetzelfde, ze vinden het een complexe constructie en iedereen vindt dat er eerder open kaart gespeeld had moeten worden. Nu echt nuttig meer, dit topic zo.

Triloxigen
31/10/05, 22:25
Persoonlijk denk ik ook dat voor sommige mensen het niet echt nuttig is om te reageren doordat ze niet echt betrouwbaar bkijken te zijn.

AlfaHosting
31/10/05, 22:47
Origineel geplaatst door Easyracks
Oke, iedereen post nu hetzelfde, ze vinden het een complexe constructie en iedereen vindt dat er eerder open kaart gespeeld had moeten worden. Nu echt nuttig meer, dit topic zo.

Heeft ook weinig nu dit te sluiten aangezien er dan toch weer andere open gaan denk ik.

dopi84
31/10/05, 23:00
Kreeg zo'n dorst van dit topic dat ik nog
maar een blikje Pepsi heb opengetrokken :p

Wat is er nu nog onduidelijk?

Hollanda
31/10/05, 23:21
Als geinteresseerde hobbiest denk ik:

Wat een kleuterniveau zeg, als ik zo de argumenten van de concullega's van Neoworld (Pcexteme e.a.) en diens resellers lees dan denk ik: waar maak je je druk om? Getuigt van een zeer onvolwassen bedrijfsvoering van deze bedrijfjes.

En hoezo vreemde constructie? De beste man woont in Polen en diens Engelse investeerders zegt een Ltd meer dan een nederlandse BV. Waar zou hij zijn zonder zijn investeerders? Ik denk dat R. Akkermans al meer dan genoeg uitleg gegeven heeft, berg nou die info maar weer op en over tot de orde van de dag!

my.name.is.earl
01/11/05, 00:56
Een quote van heer Akkermans:


Origineel geplaatst door dlg

Mijn oudste bedrijf, Limit IS is inmiddels 10 jaar oud!



Op wht.com is een aantal malen gepost door een user onder limitis

Op 10-22-2004 http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=335008
In die thread wordt door die user het volgende gezegd:

Limit IS Sp. z o.o. is in business since 1995 !! We are a Limited Liability company based in Poland. We provice telephone support and Email support in English, German and Polish.


Op 08-10-2005 http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=432962
doet diezelfde user een aanbieding namens zajebista

Hoe bedoeluh heer Akkermans datuh niks met Zajebista te maken heeft? Nog niet geleerd vanuh fouten?

Merlijn
01/11/05, 01:29
Origineel geplaatst door Hollanda
Als geinteresseerde hobbiest denk ik:
En hoezo vreemde constructie? De beste man woont in Polen en diens Engelse investeerders zegt een Ltd meer dan een nederlandse BV. Waar zou hij zijn zonder zijn investeerders? Ik denk dat R. Akkermans al meer dan genoeg uitleg gegeven heeft, berg nou die info maar weer op en over tot de orde van de dag!

Hear hear!!

En earl:waar kom jij opeens vandaan? Vanaf je 1e post (van de 3) in de aanval?

Mikey
01/11/05, 08:05
Origineel geplaatst door my.name.is.earl
Een quote van heer Akkermans:



Op wht.com is een aantal malen gepost door een user onder limitis

Op 10-22-2004 http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=335008
In die thread wordt door die user het volgende gezegd:

Limit IS Sp. z o.o. is in business since 1995 !! We are a Limited Liability company based in Poland. We provice telephone support and Email support in English, German and Polish.


Op 08-10-2005 http://webhostingtalk.com/showthread.php?t=432962
doet diezelfde user een aanbieding namens zajebista

Hoe bedoeluh heer Akkermans datuh niks met Zajebista te maken heeft? Nog niet geleerd vanuh fouten?

En jouw boodschap is ?

3j3ct
01/11/05, 08:14
Origineel geplaatst door Mikey


En jouw boodschap is ?

dat deze 2 personen toch een link hebben...

Pantsy
01/11/05, 08:16
Ik gooi voorlopig een slot op dit topic, duidelijkhuid is er nu lijkt mij. Paar laatste pagina's is een beetje een herhaling van het begin.