PDA

Bekijk Volledige Versie : spam over gratis .be



Ijsbox
28/10/05, 12:51
Kreeg onderstaande spam, zit hier iets van waarheid in?


Beste dns-collega,

Zoals u reeds wist heeft DNS.be (het gelijkaardig belgische sidn.nl equivalent)
besloten om tijdelijk een beperkt aantal .be domeinen gratis te registreren voor 1
jaar, no strings attached, no commitments. Als je het domein na 1 jaar niet
verlengd, wordt het gedelete en volgt er geen enkele kost. Deze actie ter promotie
van het belgische .be domein. Bende stomme Belgen wij he ? ;-)

Helaas lopen de conservatieve Belgen altijd een paar jaartjes achter en wilt DNS.be
net zoveel .be domeinen per inwoner hebben als de Nederlanders. Daarom geven ze
bepaalde agenten met een getekend contract de mogelijkheid een beperkt aantal
domeinnamen te registreren op naam van hun eindgebruiker. Deze mag hier gratis
overbeschikken. Tof toch ? ;-)

Uiteraard willen we jullie als partner mee laten genieten van deze speciale
voordelen en kan je reeds een voorproefje doen op http://<KNIP> en
een paar domeintjes gratis op je naam laten registreren. Eveneens mag je ons een
lijst in excel of cvs formaat doorsturen met alle .be domeinen die je wenst met de
desbetreffende registrant (licensee) informatie naar bulk@<KNIP>. Hierbij kunnen jullie klanten/resellers/partners 1 jaar gratis gebruik maken van
deze gratise registratiemogelijkheid. Indien je wenst te verlengen kan je dit altijd
ook bij een andere neutrale dns agent laten gebeuren.

Wens je na 1 jaar geen gebruik meer te maken van je gratis domein, laat je hem
gewoon deleten. Gelieve geen abuse te doen voor warehousen of dns pollution, daar is
deze actie niet voor bedoelt. De arme Belgen proberen gewoon meer domeinnaampjes in
aantal te vergaren. Een beetje een gelijkaardige actie zoals vorig jaar gebeurd is
met .info

We kunnen eveneens een extra referral id meegeven zodat je perfecte tracking kan
doen welke klanten van je, welke domeinen registreren. Altijd handig als je ze in
het 2de jaar een mooie factuur wilt voorschotelen met uiteraard een mooie winstmarge
voor jullie. Bij ons kost het echter enkel 6 euro / stuk.

Eveneens kan je een mooie mailing uitsturen naar je bestaande klanten en hen
voorstellen dat ze als extra service van jullie een alias krijgen van hun bestaand
nl domein in de .be versie (als het nog beschikbaar is). Deze dienst kost ons niets,
jullie niets, en jullie klant krijgt een speciaal gevoel ;-)

Veel plezier met het registeren van uw originele .be domeinnamen... Verschillende
studies hebben aangetoond dat de meest belangrijke .be-domeinnamen in het bezit zijn
van onze noorderburen, binnenkort ook de meeste in aantal misschien ;-)

Het <KNIP> team

Triloxigen
28/10/05, 12:53
Iemand op het forum hier maakte er ook al reclame mee..
Weet alleen niet of hetzelfde persoon is :)

EN het is inderdaad gewoon spam.

smurf
28/10/05, 12:54
Is waarheid... vanaf 1 nov is de registratie van .be's voor AGENTEN dir deelnemen aan het progralmma gratis.

Binnen enkele dagen presenteer ik hier ook onze site waar je gratis je namen kan reggen en beheren, voor het eerste jaar, dat wel.

®on
28/10/05, 12:54
Hier ook ontvangen.

smurf
28/10/05, 12:55
Mail is niet van ons BTW ...

ewout
28/10/05, 12:55
ik vind er wel verdacht veel ;-) in voorkomen. Als het een echt bedrijf zullen deze nooit ;-) :-) etc gebruiken in een mailing.

My opinion: its fake.

smurf
28/10/05, 12:57
DOMENICO EDIT: SPAM!!!

®on
28/10/05, 12:59
Origineel geplaatst door smurf
Bij ons
Tsjaa, bedankt......Commerciele praat mag ik de adverteerhoek.

mguilmot
28/10/05, 13:00
Bende stomme Belgen wij he ? ;-)
Echt professioneel vooral! :)

Deltaned
28/10/05, 13:21
Ook ontvangen en abuse verstuurd.
Jammer dat het tegenwoordig in is om als hosting bedrijf te gaan spammen.
Inmiddels meerdere bedrijven gehad die in mijn inbox gedag kwamen zeggen...

paas
28/10/05, 13:25
mmm... ook hier ontvangen. Gereageerd via mail:

The following addresses failed:


mailing@registratie-domein.be
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<mailing@registratie-domein.be>:
host barracuda.realroot.com [217.22.49.3]: 554 <mailing@registratie-domein.be>:
Relay access denied

Dillard
28/10/05, 13:52
Hier ook ontvangen. Beetje onprofessioneel geschreven. Bovendien: net alsof er een hoster is die nu ineens denkt "goh, laat ik ook eens .be domeinen gaan registreren" :)

mind
28/10/05, 14:28
Origineel geplaatst door Dillard
Hier ook ontvangen. Beetje onprofessioneel geschreven. Bovendien: net alsof er een hoster is die nu ineens denkt "goh, laat ik ook eens .be domeinen gaan registreren" :)
Hooguit als schaapje.be nog vrij is. Jammer alleen dat er geen streepje op de laadste 'e' kan ;)

Mvgr,

Kees

maxnet
28/10/05, 19:33
DNS.be heeft vanaf November inderdaad een actie waarbij agenten onder voorwaarden een korting kunnen krijgen.

Een van de contractuele voorwaarden hierbij is dat het leveren van e-mail forwarding verplicht inbegrepen moet zijn.
In het spam bericht wordt dit niet genoemd, mochten ze dat daadwerkelijk niet aanbieden, dan zou het voor hen wel eens een duur grapje kunnen worden mocht dns.be erachter komen.

smurf
28/10/05, 19:54
Wat ze doen mag wel hoor mailboxen en forewarding zijn NIET verplicht:

2. Mag de agent de domeinnaam gratis aanbieden of is een minimum vereist?

Het gratis aanbieden van een domeinnaam is toegelaten; het gaat dan natuurlijk enkel over de registratie van deze domeinnaam, niet over bijkomende diensten.

4. Mag of moet of het ter beschikking stellen van een POP3 account of Mail Forwarding en URL forwarding een betalende of gratis dienst zijn?

De vereiste van een werkende domeinnaam betekent, vertaald in termen van de eindgebruiker, een werkend e-mailadres of een webpagina. Aangezien er agenten zijn met verschillende achtergronden werd de mogelijkheid opengelaten een domeinnaam te registreren en een mailbox te koppelen (of een forwarding indien de agent geen eigen mailboxen aanbiedt).
Deze services moeten uiteraard niet gratis of aan verminderde prijs aangeboden worden. Het kan wel tot een pakket behoren.

LINK: http://www.registry.be/auth/home.php?n=42nl#2

Enkel voor Agenten

maxnet
28/10/05, 20:52
Origineel geplaatst door smurf
Wat ze doen mag wel hoor mailboxen en forewarding zijn NIET verplicht:

Ok.
Had de FAQ niet doorgenomen.

In het contract was er eerder wel sprake van dat er een forward of mailbox moest zijn:



3.4 Technische verbintenissen

....

Hij biedt de registrant de mogelijkheid een nieuw of bestaand pop3 e-mail adres op te geven en zorgt voor automatische koppeling van dit pop3 e-mail adres aan de
Domeinnaam.


Maar als "de mogelijkheid bieden" inderdaad ook het aanbieden van een betaalde aanvullende dienst mag zijn, dan gaat het inderdaad niet op.

crazycoder
29/10/05, 11:04
registratie-domein.be is lid van de RealROOT Groep

Moet zeggen dat realroot.be een zeer smaakvolle website is.. maar hebben die iets uitstaan met spammers?

Zo ja dan hoef ik ze in ieder geval niet te gaan benaderen voor rackspace. Heb iets tegen spam en spammers en ga er zeer zeker geen zaken mee doen.

mguilmot
29/10/05, 14:53
Heeft iemand deze mail gehad op een particulier domein ? Ik dacht dat zo'n info wel verstuurd mocht worden naar een zakelijk domein, en dan niet als spam kon bezien worden?

Of is dit ondertussen ook al veranderd ?

crazycoder
29/10/05, 15:30
Origineel geplaatst door mguilmot
Heeft iemand deze mail gehad op een particulier domein ? Ik dacht dat zo'n info wel verstuurd mocht worden naar een zakelijk domein, en dan niet als spam kon bezien worden?

Of is dit ondertussen ook al veranderd ?
Het is en het blijft spam. Dat een bepaalde minister in zijn oneindige wijsheid en vooral niet gehinderd door enige kennis van zaken heeft besloten om alleen spam naar particulieren aan te willen pakken doet daar niets aan af.
Overigens.. voor zover ik heb begrepen mogen ook persoonlijke adressen op zakelijke domeinnamen niet van spam worden voorzien. Dacht dat van belang is of het adres prive wordt gebruikt of niet..

In ieder geval staat het een ieder die spam ontvangt vrij om geen (bij voorkeur nooit) zaken te doen met bedrijven die spam versturen en te stoppen met zaken doen met spammers die net beginnen met spammen..
De enige drijfveer is snel en gemakkelijk geld verdienen. Als je dat voordeel wegneem door geen zaken (meer) met ze te doen zal de spam uiteindelijk verminderen. Zo ken ik minstens 1 krant die nooit meer zal spammen :)

Wie toch door blijft gaan is op de firewall prima te blocken.

maxnet
29/10/05, 16:55
Origineel geplaatst door mguilmot
Heeft iemand deze mail gehad op een particulier domein ? Ik dacht dat zo'n info wel verstuurd mocht worden naar een zakelijk domein, en dan niet als spam kon bezien worden?

In Nederland is het versturen van spam naar natuurlijke personen strafbaar. Hier vallen ook eenmanszaken en VoFs onder.
Alleen rechtspersonen zoals een BV niet.

Zie: http://www.spamvrij.nl/docs/wetgeving-tw-uitleg.php


Maar weet niet of ze in Belgie dezelfde regels hanteren.

AlfaHosting
30/10/05, 11:10
Gewone spam dus ... en er zullen wel meerdere registrars zijn die het gratis gaan doen :)

p4ubenl
01/11/05, 18:23
Is er ergens een domeinleverancier waar niet-DNS leden, bedrijven, realtime .be's kan aanbieden aan hun klanten ?
Ofterwel: eind-klanten kunnen via een reseller gratis domeinen reggen..

smurf
01/11/05, 18:40
DOMENICO EDIT: SPAM!!! :(

IT-worX
01/11/05, 18:45
smurf: wil je nog meer werk jah ;-) :p

veenman
01/11/05, 19:35
Nu worden de spammers ook nog door VKmag beloond (http://nl.registratie-domein.be/) voor deze spam-run...

Triloxigen
03/11/05, 17:45
Nu lopen bepaalde bedrijven bulk registraties te verrichten met andermans bedrijfsnamen..
Ze zijn alleen vergeten om te controleren of ze niet ingeschreven staan, want dan zijn ze nog het zaadje :p

smurf
03/11/05, 17:56
Ummm ... is de tekst op die site veranderd?

Lijkt verdacht veel op deze op onze site http://www.gratisbe.be ...

spothost
03/11/05, 19:02
hehe, gratisbe.nl wou ik ook graag hebben :)
Helaas te laat ;)

Dan maar http://www.be-actie.be :)

Komt inderdaad allemaal op hetzelfde neer, maar goede zet van DNS.be, leuk om onze klanten dat extra'tje te geven..

Zapper
15/11/05, 23:21
Ik heb net vijf gratis .br adressen geregistreerd voor 1 jaar.
Kan ik daar nu iets mee aanvangen?

PS: Ik bezit wel degelijk een eigen website, maar die staat in Nederland bij netwrite. Kan ik de gratis adressen aan die site koppelen?

smurf
16/11/05, 00:28
Spothost, volgens de voorwaarden van de overeenkomst met DNS.be moet je duidelijk op je site de agent vermelden als je ze ook gratis wil aanbieden... Dit is tegen de overeenkomst in die openprovider met dns.be heeft...

AlfaHosting
16/11/05, 15:03
Origineel geplaatst door spothost
hehe, gratisbe.nl wou ik ook graag hebben :)
Helaas te laat ;)

Dan maar http://www.be-actie.be :)

Komt inderdaad allemaal op hetzelfde neer, maar goede zet van DNS.be, leuk om onze klanten dat extra'tje te geven..

Ik denk niet dat je het DNS.be logo op je site mag hebben als je geen agent bent.

Bamieater
21/11/05, 11:32
Leuke actie! Vooral leuk voor Nederlanders, want die vinden alles leuk waar een kaartje met gratis aan hangt. ;-) Beetje hetzelfde idee als met de *.info domains die begin vorig jaar gratis werden aangeboden ter promotie.