PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijf opstarten



Geoffrey
25/10/05, 23:28
Beste mensen,

ik ben Geoffrey en ik ben hier een nieuwtje. Ik ben 16 en heb enkele vragen in verband met opstarten van een hosting bedrijfje. Ik heb informatie gevraagd bij onze boekhouder of het mogelijk is om als 16 jarige (bijna 17) een bedrijf op te starten. Daar heb ik als antwoord op gekregen dat dat mogelijk is als je voor de vrede rechter een verantwoording kan afleggen. Dan wordt je wettelijk meerderjarig gemaakt en wordt je dus ook behandeld als een meerderjarige met alle rechten en plichten.

Nu heb ik wel nog enkele vragen voor ik me in dit avontuur stort. Kan je bij SIDN bijvoorbeeld ook je registreren als 16 jarige? Kan je verder ook alle rechten verkrijgen die nodig zijn voor het controle paneel en dergelijke? Ik weet dat het als minderjarige misschien niet zo makkelijk is om klanten te vinden, maar denk wel dat wij ook die kans moeten krijgen om een centje bij te verdienen en dan liefst op een wettelijke manier.

In ieder geval hoop ik dat jullie mij hierbij meer informatie kunnen verschaffen. Alvast bedankt!

Triloxigen
25/10/05, 23:40
Zijn al vele topics over geweest...

De SIDN handteerd geen minimum leeftijd, zolang je betaald vinden ze het prima..

Hjalmar
25/10/05, 23:51
Dan wordt je wettelijk meerderjarig gemaakt


Met hun toverstaf :D

Bij SIDN kan je je gewoon inshrijven wanneer je minderjarig bent, net zoals vele andere instanties om een webhostingbedrijf te beginnen. Veel organisaties verzoeken wel om schriftelijike goedkeuring van de voogd(en).

Raptor
26/10/05, 17:22
Hier moet ik dan ook weer mijn berichtje posten.

De webhosting bizz is niet de business waar je snel veel geld kunt verdienen. Dus dat moet niet meteen je hoofddoel zijn :)

jouwnaam
26/10/05, 17:25
Je kunt er echter prima snel veel geld verliezen :-) Ik zou inderdaad eerst heel goed nadenken of je dit wilt.

xserve
26/10/05, 18:03
Je kunt je bij de KvK inschrijven vanaf je 15e. En de belastingdienst hanteerd geen leeftijdsgrens voor een BTW nummer. Je kunt dus gewoon beginnen.

Wel zijn de contracten die je op het moment tekent niet rechtsgeldig vanaf jou kant. Bij veel bedrijven moet er daarom een meerderjarige bijtekenen. Je kunt ook bij de rechter handlichting aanvragen, dan hoeft er geen meerderjarige bij te tekenen, maar ben je zelf dus ook al volledig verantwoordelijk voor de dingen die je tekent.

t.bloo
26/10/05, 18:19
Er zijn erg veel hostingbedrijfjes actief die door scholieren gerund worden. Dus het is niet ongebruikelijk. Wat janneman en raptor zeggen is echter maar al te waar, vertrouw er niet op om er de eerste jaren echt geld mee te verdienen. Je kunt overigens stevig besparen door reseller te worden voor serverruimte en domeinnamen.

Maar, 1 ding heb je wat marketing betreft al voor op veel voor hoster spelende scholieren: je hebt een goed opgebouwde en nagenoeg taalfoutloze post geproduceerd.

suc6!

Dennis
26/10/05, 18:29
Bij de SIDN dient er toch een volwassene te tekenen? Bijvoorbeeld je ouders?

In ons geval deden ze daar wel moeilijk om.

boony
26/10/05, 21:03
ik zou nog een jaartje of 2 wachten :) En momenteel nog wat proberen en eventueel voorbereiden.

Geoffrey
27/10/05, 01:06
Lieve mensen,

bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er echter zeker van dat hosting iets is waar je wel veel geld mee kan verdienen. M'n hoofdberoep is zowieso op iets anders gericht en dit is gewoon een tijdelijke verdienste. Wanneer dit goed blijkt te draaien kan het later nog altijd overgelaten worden of je kan er iemand voor aanstellen die onder jou werkt.

Hoeveel geld je ermee verdient hangt van jezelf af. Dit is mijn mening sinds jaar en dag en zal niet zozeer veranderen. Hou je prijs laag, lever goede en mooie hosting en zorg voor voldoende support (ik ga dus niet alles op me eentje doen want dit is haast onmogelijk). Daarbij komt dat ikzelf tevens actief ben in het sitenetwerk wat inhoud dat we zelf lay-outs en scripting en dat soort dingen leveren.

Ik bedankt jullie allemaal voor jullie antwoorden en interesse. Ondertussen liggen de nodige papieren al bij de bevoegde instanties, heb ik informatie ingewonnen over een colocated server en zal het bedrijfje weldra van start gaan. Jullie zien me hier vanaf nu dus zeker en vast terug :)

Groeten,

Geoffrey

DutchTSE
27/10/05, 01:33
Ik denk toch dat je het wat te rooskleurig inziet. Je zult er niet snel rijk mee worden, al ben je nog zo goed bezig. Het zal tijd kosten om naamsbekendheid op te bouwen, het zal tijd kosten om je klanten tevreden te stellen EN te houden. Verwacht niet het 1e jaar dikke winst te gaan draaien. Er komt echt veel meer bij kijken dan ik het idee hebt dat je denkt.

Rest mij nog te zeggen: succes! ;)

Geoffrey
27/10/05, 02:39
Origineel geplaatst door DutchTSE
Ik denk toch dat je het wat te rooskleurig inziet. Je zult er niet snel rijk mee worden, al ben je nog zo goed bezig. Het zal tijd kosten om naamsbekendheid op te bouwen, het zal tijd kosten om je klanten tevreden te stellen EN te houden. Verwacht niet het 1e jaar dikke winst te gaan draaien. Er komt echt veel meer bij kijken dan ik het idee hebt dat je denkt.

Rest mij nog te zeggen: succes! ;)

Laat dat dan een motivatie zijn om je er zoveel en zo hard mogelijk voor in te zetten. Zo zie ik het althans :). In ieder geval bedankt!

Deimos
27/10/05, 02:56
Een ieder die hierboven aangeeft dat de contracten niet rechtsgeldig zijn hebben ongelijk. Op het moment dat je van de rechter handlichting krijgt heb je alle rechten en plichten van een financieel onafhankelijke. Wel zullen er bedrijven / mensen zijn die niet graag met je in zee gaan ivm je leeftijd en wellicht nog wisselende prioriteiten.

Verder moet ik net als de rest bekennen dat je in de webhosting niet snel rijk wordt. Tenminste dat is niet meer zo,.... Verder denk ik dat je er goed aan doet om je te richten op een bepaalde niche en daar je dienstverlening zoveel mogelijk op af te stemmen. Op die manier kan je mensen echt een meer waarde bieden. Verder zijn er genoeg mensen die niet naar de prijs kijken, IMO is concurreren op prijs niet slim en kan je beter concurren dmv innovatie (jaja dat is een hype, weet het).

AlexanderOnline
27/10/05, 10:20
Het 1e jaar is voor een starter meestal 't lastigst. Bedenk goed hoe je het wilt aanpakken: overhaast het niet. Kijk goed op wht rond, daar leer je veel van. Vraag je af: waarom moeten de klanten bij jou hosting afnemen, en niet bij de vele andere.
Succes!

Technotop
27/10/05, 10:35
Origineel geplaatst door Geoffrey
Beste mensen,

ik ben Geoffrey en ik ben hier een nieuwtje. Ik ben 16 en heb enkele vragen in verband met opstarten van een hosting bedrijfje. Ik heb informatie gevraagd bij onze boekhouder of het mogelijk is om als 16 jarige (bijna 17) een bedrijf op te starten. Daar heb ik als antwoord op gekregen dat dat mogelijk is als je voor de vrede rechter een verantwoording kan afleggen. Dan wordt je wettelijk meerderjarig gemaakt en wordt je dus ook behandeld als een meerderjarige met alle rechten en plichten.

Nu heb ik wel nog enkele vragen voor ik me in dit avontuur stort. Kan je bij SIDN bijvoorbeeld ook je registreren als 16 jarige? Kan je verder ook alle rechten verkrijgen die nodig zijn voor het controle paneel en dergelijke? Ik weet dat het als minderjarige misschien niet zo makkelijk is om klanten te vinden, maar denk wel dat wij ook die kans moeten krijgen om een centje bij te verdienen en dan liefst op een wettelijke manier.

In ieder geval hoop ik dat jullie mij hierbij meer informatie kunnen verschaffen. Alvast bedankt!

Best knap als beginnende gelijk bij sidn te registreren. Lijkt mij toch handiger om eerst alle domeinen via een reseller te kopen. Je gaat je anders blauw betalen.

en 16... misschien handig eerst school af te maken ;)

Technotop
27/10/05, 10:39
Origineel geplaatst door Geoffrey
Lieve mensen,

bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben er echter zeker van dat hosting iets is waar je wel veel geld mee kan verdienen. M'n hoofdberoep is zowieso op iets anders gericht en dit is gewoon een tijdelijke verdienste. Wanneer dit goed blijkt te draaien kan het later nog altijd overgelaten worden of je kan er iemand voor aanstellen die onder jou werkt.

Hoeveel geld je ermee verdient hangt van jezelf af. Dit is mijn mening sinds jaar en dag en zal niet zozeer veranderen. Hou je prijs laag, lever goede en mooie hosting en zorg voor voldoende support (ik ga dus niet alles op me eentje doen want dit is haast onmogelijk). Daarbij komt dat ikzelf tevens actief ben in het sitenetwerk wat inhoud dat we zelf lay-outs en scripting en dat soort dingen leveren.

Ik bedankt jullie allemaal voor jullie antwoorden en interesse. Ondertussen liggen de nodige papieren al bij de bevoegde instanties, heb ik informatie ingewonnen over een colocated server en zal het bedrijfje weldra van start gaan. Jullie zien me hier vanaf nu dus zeker en vast terug :)

Groeten,

Geoffrey

Snel geld verdienen je bedoelt eerder geld betalen. Denk dat je de hosting wereld nog niet helemaal snapt.

Hosting zelf verdien je geen cent mee. Zal heel lang duren voordat je echt goed gaat verdienen.

t.bloo
27/10/05, 12:09
Met snel geld verdienen bedoelt hij hosting pakketten verkopen, geld binnen harken en dan met de noorderzon vertrekken natuurlijk :D

crazycoder
27/10/05, 12:14
Methinks dat het hoofdberoep van een 16 jarige naar school gaan zal zijn. Als hij van school getrapt is zegt dat nog niets, geloof dat een bepaalde makelaar zijn school ook niet af heeft gemaakt.

Als TS e.e.a. doorzet hoop ik dat hij het netjes doet en niet zoals een aantal studenten in het verleden...

CharlieRoot
27/10/05, 13:03
Vergeet niet; Het opstarten van een hosting bedrijf is echt een eitje. Meen ik serieus, dat kan een kind van 13. Het draaiende houden van het bedrijf (servers, klanten behouden etc) is een ongelovelijk werk en daar vergist menig mens zich nog in.

Het gaat er niet om of je het kunt starten, het gaat er om of je ZEKER weet dat je het draaiend kunt houden.

Geoffrey
27/10/05, 19:01
Origineel geplaatst door crazycoder
Methinks dat het hoofdberoep van een 16 jarige naar school gaan zal zijn. Als hij van school getrapt is zegt dat nog niets, geloof dat een bepaalde makelaar zijn school ook niet af heeft gemaakt.

Als TS e.e.a. doorzet hoop ik dat hij het netjes doet en niet zoals een aantal studenten in het verleden...

In België (ik weet niet hoe het in Nederland zit) heb je geen schoolplicht, maar leerplicht. Dit betekend dat je niet verplicht bent om naar school te gaan en dit doe en kan ik ook niet. Dat ik het niet kan heeft te maken met gezondheidsredenen die hier niet ter zake doen. Dat wil tevens ook zeggen dat ik gewoon thuis studeer en voldoende tijd overheb (tevens ook altijd te bereiken ben) mocht er iets zijn of mochten klanten uitleg willen. Ik ga dit alles ook niet alleen doen en zal samen werken met enkele andere personen (afzonderlijk van de scripters en designers).

Ik wil jullie allemaal bedanken dat jullie mij erop wijzen dat de hostingwereld een harde wereld is (heb ik ook al ondervonden), maar dat neem ik er graag bij. Wie niet waagd, niet wint! Ik zeg zowieso door want de gebruikelijke papieren liggen op dit ogenblik bij de bevoegde instanties om alles op een nette en vooral legale manier te laten verlopen zoals crazycoder hierboven al aanhaalde. Ik wil graag bewijzen dat (sommige) 16 jarigen het ook in hun mars kunnen hebben een degelijk bedrijf uit de grond te stampen, en met een goed inzicht te runnen!

@trebbor: als je zegt dat je met hosting geen bal verdiend dan bent u volgens mij degene die het hostingwereldje nog niet helemaal snapt. Succes ;)

Technotop
27/10/05, 19:57
Origineel geplaatst door Geoffrey


@trebbor: als je zegt dat je met hosting geen bal verdiend dan bent u volgens mij degene die het hostingwereldje nog niet helemaal snapt. Succes ;)

Nee? Ooit economie gehad opschool? Heb je ubberhaupt een opleiding op hoog niveau? Nee? Nou ga dan eens leren ofzo.

Kijk naar wat je verdient, 400 klanten? Nou kan je amper van leven hoor. Beetje weinig toch? 400 auto's verkopen en je bent na een paar jaar een paar miljoen rijker.

Nou sorry dat ik het zeg maar al die budget hosters hebben de afgelopen jaren de markt verziekt. Vroeger koste 10Mb € 140 euro per jaar! Nu krijg je dat al gratis!?!

Nah wil je verdienen dan moet je je niet gaan richten op webhosting maar op co-locatie, dedicated servers of webdesign. Ja daar kan je geld verdienen en zeker niet bij webhosting zelf. Met webhosting gaat het jaren duren voordat je genoeg klanten hebt om een beetje normaal salaris te ontvangen om van te leven.

Dus ga niet zeggen dat je rijk zal gaan worden van webhosting.

IT-worX
27/10/05, 20:08
Toen ik het domein "krisken.be" (2001/05/11) registreerde (mijn allereerste domeintje) had ik 10 emailadressen, 10 forwarders, 1MySQL en 50MB webruimte. Ik betaalde toen een 12000fr/jaar (dit komt overeen met een €300!).

Ik heb even een paar sites opgezocht van webhosters die hier actief zijn, en voor 50MB de gemiddelde prijs opgezocht...€4.64 per maand!!!

Dus geld mee verdienen...denk dat trebbor weldegelijk gelijk heeft hoor ==> colo/dedi/webdesign verdien je meer geld mee...

Geoffrey
27/10/05, 20:10
Origineel geplaatst door trebbor


Nee? Ooit economie gehad opschool? Heb je ubberhaupt een opleiding op hoog niveau? Nee? Nou ga dan eens leren ofzo.

Kijk naar wat je verdient, 400 klanten? Nou kan je amper van leven hoor. Beetje weinig toch? 400 auto's verkopen en je bent na een paar jaar een paar miljoen rijker.

Nou sorry dat ik het zeg maar al die budget hosters hebben de afgelopen jaren de markt verziekt. Vroeger koste 10Mb € 140 euro per jaar! Nu krijg je dat al gratis!?!

Nah wil je verdienen dan moet je je niet gaan richten op webhosting maar op co-locatie, dedicated servers of webdesign. Ja daar kan je geld verdienen en zeker niet bij webhosting zelf. Met webhosting gaat het jaren duren voordat je genoeg klanten hebt om een beetje normaal salaris te ontvangen om van te leven.

Dus ga niet zeggen dat je rijk zal gaan worden van webhosting.

Heb jij ooit leren vriendelijk te zijn? Neen ga dat dan ook maar eens leren! Ik ga rechten studeren meneer dus een toontje lager graag. Ik zeg ook vriendelijk m'n mening dan verwacht ik van anderen dat ze dat ook doen!

@it-worx: je hebt budgethosters en hosters met een iets hogere prijs die een goede support en service bieden. Ik zal tot die tweede behoren ;)

EDIT:

lees misschien ook even de openingspost waar duidelijk staat ik naast hosting ook in design & scripting doe! Dank u :)

Mikey
27/10/05, 20:46
Origineel geplaatst door Geoffrey
als je zegt dat je met hosting geen bal verdiend dan bent u volgens mij degene die het hostingwereldje nog niet helemaal snapt. Succes ;)

En met zo`n instelling ga jij het helemaal maken....

Geoffrey
27/10/05, 20:47
Origineel geplaatst door Mikey


En met zo`n instelling ga jij het helemaal maken....

Wat is er daar nu weer verkeerd aan? :S

Ik vraag vriendelijk wat informatie en iedereen begint hier verwijten naar m'n hoofd te gooien. Alstublief zeg..

Luuc
27/10/05, 20:56
Origineel geplaatst door Geoffrey


Wat is er daar nu weer verkeerd aan? :SDat zul je vanzelf ondervinden ;)

De hostingwereld is nu eenmaal geen vetpot meer, denk niet snel geld te verdienen want dat gaat niet op.

Technotop
27/10/05, 20:57
Origineel geplaatst door Geoffrey


Heb jij ooit leren vriendelijk te zijn? Neen ga dat dan ook maar eens leren! Ik ga rechten studeren meneer dus een toontje lager graag. Ik zeg ook vriendelijk m'n mening dan verwacht ik van anderen dat ze dat ook doen!

@it-worx: je hebt budgethosters en hosters met een iets hogere prijs die een goede support en service bieden. Ik zal tot die tweede behoren ;)

EDIT:

lees misschien ook even de openingspost waar duidelijk staat ik naast hosting ook in design & scripting doe! Dank u :)

Daar gaat het toch niet om. Ik heb het toch over webhosting, jij wil stellig beweren dat er goud geld in is te verdienen. Hallooo? We leven in 2005 hoor!?

Verder interesseert het mij geen bal wat jij aan het studeren bent. Moet ik je dan anders gaan benaderen? Komop zeg doe jij ff normaal.

Verder vind ik dit een grove belediging:



@trebbor: als je zegt dat je met hosting geen bal verdiend dan bent u volgens mij degene die het hostingwereldje nog niet helemaal snapt. Succes

Weet niet maar ik geef feiten en geen mening.. en jaaa meneer doet een opleiding rechten zoozooo..

Geoffrey
27/10/05, 21:00
Origineel geplaatst door trebbor


Daar gaat het toch niet om. Ik heb het toch over webhosting, jij wil stellig beweren dat er goud geld in is te verdienen. Hallooo? We leven in 2005 hoor!?

Verder interesseert het mij geen bal wat jij aan het studeren bent. Moet ik je dan anders gaan benaderen? Komop zeg doe jij ff normaal.

Verder vind ik dit een grove belediging:



Weet niet maar ik geef feiten en geen mening.. en jaaa meneer doet een opleiding rechten zoozooo..

Ik zeg net tegen jou terug wat jij tegen mij zegt, en omdat ik 16 ben moet ik over men kop laten lopen door jou? Sorry hoor maar dan ben je bij de verkeerde. Verder ga ik hier echt niet op in.

Ik weet wat ik moet weten. Bedankt aan de mensen die een serieuse reactie gegeven hebben.

Technotop
27/10/05, 21:04
Origineel geplaatst door Geoffrey


Ik zeg net tegen jou terug wat jij tegen mij zegt, en omdat ik 16 ben moet ik over men kop laten lopen door jou? Sorry hoor maar dan ben je bij de verkeerde. Verder ga ik hier echt niet op in.

Ik weet wat ik moet weten. Bedankt aan de mensen die een serieuse reactie gegeven hebben.

Ik zeg helemaal niets tegen jouw, ik geef allen maar feiten en 16 of niet wat maakt mij dat nou weer uit? Jij haalt twee dingen door elkaar! Ten eerste werd er gevraagt om een reactie. Ik geef mijn reactie met fieten. Ben je het er hier niet mee eens dan ga je maar even bellen naar de stichting co-relatie.

Dus ga niet bij mij zeiken als je het niet eens bent met die feiten.

en kijk nou eens zelf terug naar mijn reacties? Ik geef toch echt feiten jij zegt tegen mij dat ik er NIETS van snap... volgens mij zijn de rollen omgedraait en daar zijn heel veel andere bedrijven het mee eens.

Ik heb gelijk ja, het is tegenwoordig geen vet pot meer! Of wil jij het tegendeel bewijzen?

Geoffrey
27/10/05, 21:06
Origineel geplaatst door trebbor


Ik zeg helemaal niets tegen jouw, ik geef allen maar feiten en 16 of niet wat maakt mij dat nou weer uit? Jij haalt twee dingen door elkaar! Ten eerste werd er gevraagt om een reactie. Ik geef mijn reactie met fieten. Ben je het er hier niet mee eens dan ga je maar even bellen naar de stichting co-relatie.

Dus ga niet bij mij zeiken als je het niet eens bent met die feiten.

Yup, je hebt helemaal gelijk alleen je toon stoorde me. Maargoed even goede vrienden ;)

Technotop
27/10/05, 21:08
Origineel geplaatst door Geoffrey


Yup, je hebt helemaal gelijk alleen je toon stoorde me. Maargoed even goede vrienden ;)

Geen probleem, nogmaals ik gaf gewoon feiten ;)

Geoffrey
27/10/05, 21:11
Origineel geplaatst door trebbor


Geen probleem, nogmaals ik gaf gewoon feiten ;)

Oké bedankt dan en m'n excuses ;)

Zenda
27/10/05, 22:07
Trebbor al die tijd die je gestoken hebt in het typen van deze berichten had je beter nuttig kunnen gebruik. Ik bedoel dit niet om je aan te vallen, maar je kunt de topic starter beter informatie geven waar hij iets aan heeft.


Om terug te komen op het onderwerp waarvoor dit topic eigenlijk geopend is.

Als je webdesign aan gaat bieden lijkt het mij inderdaad een verstandig idee om ook webhosting aan te bieden. Zo ontvang je toch een (klein) maandelijks inkomen. Vergeet echter niet dat het meer is dan alleen hosten; support, server onderhouden e.d.

Tegenwoordig zorgen de budgethosters dat een deel van de markt van webhosting kapot gaat. Iedereen probeert onder elkaars prijs te zitten (zonder in de gaten te houden dat ze ook nog winst moeten maken). Het andere deel is kwaliteit webhosting, maar ook hier blijft de keus tussen webhosters groot.

Wat je kiest moet je zelf weten, echter is de webhostingmarkt geen gouden markt. Het is alleen handig om een extra inkomen te hebben.

Geoffrey
27/10/05, 22:12
Origineel geplaatst door Zenda
Trebbor al die tijd die je gestoken hebt in het typen van deze berichten had je beter nuttig kunnen gebruik. Ik bedoel dit niet om je aan te vallen, maar je kunt de topic starter beter informatie geven waar hij iets aan heeft.


Om terug te komen op het onderwerp waarvoor dit topic eigenlijk geopend is.

Als je webdesign aan gaat bieden lijkt het mij inderdaad een verstandig idee om ook webhosting aan te bieden. Zo ontvang je toch een (klein) maandelijks inkomen. Vergeet echter niet dat het meer is dan alleen hosten; support, server onderhouden e.d.

Tegenwoordig zorgen de budgethosters dat een deel van de markt van webhosting kapot gaat. Iedereen probeert onder elkaars prijs te zitten (zonder in de gaten te houden dat ze ook nog winst moeten maken). Het andere deel is kwaliteit webhosting, maar ook hier blijft de keus tussen webhosters groot.

Wat je kiest moet je zelf weten, echter is de webhostingmarkt geen gouden markt. Het is alleen handig om een extra inkomen te hebben.

Jup ik ben niet van plan dat als hoofdberoep te nemen. Gewoon nu even tijdelijk een jaartje of twee. Ik heb echter een dedicated server genomen, deze wordt dus volledig onderhouden door een erg sterk team. Verder ga ik niet concureren op de prijs (zoals hier ook al iemand aangeraden heeft) maar op vlak van support en vooral wat je krijgt voor je geld (deftig controle paneel, etc.). Dit gekoppelt met scripting en design of gewoon afzonderlijke hosting.

Ikzelf ga in tussentijd gewoon lekker verder studeren en hoe beter het loopt hoe meer andere mensen ik op de hosting zet. :) In ieder geval bedankt voor je info ;)

sp-services
27/10/05, 22:26
wat ga je dan doen na een jaartje of twee, je klanten in de kou laten zitten ?

ik heb ooit mijn hosting zaak weg gedaan voor vrouwelijk schoon, volgende keer doe ik mijn vrouwelijk schoon weg.

resultaat is dat er veel klanten niet gelukkig zijn, waardoor ik alles in orde aan het zetten ben voor terug te beginnen.
1 voor mezelf
2 voor mijn klanten
3 mis de stress ;)

Best4U
27/10/05, 22:33
Ok, dan ook maar een stukje van mijn kant. Met het eerste stukje van zenda ben ik het helemaal eens. Trebbor, beste jongen, maak je niet zo druk en probeer door de regels heen te lezen. Er is niks mis met een ambitieuze jonge ondernemer in spé.

Nu ben ik zelf van mening dat geld absoluut niet je (enige) drijfveer moet zijn om zelfstandig ondernemer te worden, maar als deze jongen dat idee wel heeft laat ik hem lekker in zijn waarde. De hostingbranche is naar mijn mening echt niet zo lucratief als vele mensen denken.

Ik heb er ondertussen al velen zien komen en gaan (zowel hier op wht als in het “echte” leven) en als iemand het idee heeft dat hij makkelijk geld kan verdienen dan praat je hem dat niet zo makkelijk uit zijn hoofd. Men leert het beste van vallen en opstaan dus geef hem die mogelijkheid maar.

Om nog even door te gaan op het verhaal van zenda; ik ben het er absoluut niet mee eens dat budgethosters de markt kapotmaken. Hier in Nederland leven we nog altijd in een vrij land met een vrijemarkteconomie en als iemand hetzelfde kan bieden maar dan goedkoper dan is dat vette pech voor jou. Kies de (voor jou) juiste doelgroep en zorg dat je je binnen dat marktsegment onderscheid in zaken als service, klantgerichtheid, prijs, oplossingen en automatisering.

In alle branches is een goede boterham te verdienen, alleen het onderscheidend vermogen (heterogeniteit van je product) is in de hostingbranche net wat belangrijker. Weet je je (positief) te onderscheiden van je concurrent, dan is de kans dat je succesvol bent vele malen groter.

[gein modus]


Origineel geplaatst door trebbor

Ben je het er hier niet mee eens dan ga je maar even bellen naar de stichting co-relatie.


haha en ik weet dat je in hostingbranche zit trebbor, maar er is een verschil tussen co-locatie en korrelatie ;)

[/gein modus]

Technotop
27/10/05, 22:34
Origineel geplaatst door Zenda
Trebbor al die tijd die je gestoken hebt in het typen van deze berichten had je beter nuttig kunnen gebruik. Ik bedoel dit niet om je aan te vallen, maar je kunt de topic starter beter informatie geven waar hij iets aan heeft.


Om terug te komen op het onderwerp waarvoor dit topic eigenlijk geopend is.

Als je webdesign aan gaat bieden lijkt het mij inderdaad een verstandig idee om ook webhosting aan te bieden. Zo ontvang je toch een (klein) maandelijks inkomen. Vergeet echter niet dat het meer is dan alleen hosten; support, server onderhouden e.d.

Tegenwoordig zorgen de budgethosters dat een deel van de markt van webhosting kapot gaat. Iedereen probeert onder elkaars prijs te zitten (zonder in de gaten te houden dat ze ook nog winst moeten maken). Het andere deel is kwaliteit webhosting, maar ook hier blijft de keus tussen webhosters groot.

Wat je kiest moet je zelf weten, echter is de webhostingmarkt geen gouden markt. Het is alleen handig om een extra inkomen te hebben.

Nogmaals een goede discussie vind ik vaak juist goed. Daar leer je het meeste van.

Verder vind ik dat jij een goede afsluiting geeft aan dit topic. Alle informatie heeft hij. Hij weet hoe het er hier aan toe gaat.

@best4you

Of ik korrelatie of co-relatie schrijf, ik krijg altijd de reactie dat ik het fout schrijf. In taal ben ik misschien niet de beste, ben ik ook blij om want daar ben ik ook niet voor bij het bedrijf :)

Verder vind ik dat het nog altijd een feit is dat er gewoon niet veel is te verdienen, dat geef jij ook toe, dus daar ging deze gehele discussie over.

Geoffrey
27/10/05, 22:39
Origineel geplaatst door sp-services
wat ga je dan doen na een jaartje of twee, je klanten in de kou laten zitten ?

ik heb ooit mijn hosting zaak weg gedaan voor vrouwelijk schoon, volgende keer doe ik mijn vrouwelijk schoon weg.

resultaat is dat er veel klanten niet gelukkig zijn, waardoor ik alles in orde aan het zetten ben voor terug te beginnen.
1 voor mezelf
2 voor mijn klanten
3 mis de stress ;)

Leren lezen mijn vriend :) ik heb gezegd dat ik er dan meer mensen in kan steken. :) Ik zou nooit m'n klanten in de kou laten, dan ken je me nog niet :)

Maareuh wel lachen je post :p

Technotop
27/10/05, 22:41
Origineel geplaatst door Geoffrey


Leren lezen mijn vriend :) ik heb gezegd dat ik er dan meer mensen in kan steken. :) Ik zou nooit m'n klanten in de kou laten, dan ken je me nog niet :)

Maar die mensen kosten ook geld? Waar haal je dat geld dan vandaan? Heb je geen ouders of wat dan ook die al ervaring hebben in het bedrijfsleven? Want als ik het zo begrijp verwacht je echt té veel van de hostingbranche.. en webdesign etc er bij waar haal jij die tijd vandaan?

16, studie neemt al veel tijd inbeslag. Dan ook nog eens hosting, wat veel werk met zich mee brengt vergis je daar niet in! Dan webdesign etc pjuuuw

Geoffrey
27/10/05, 22:43
Origineel geplaatst door trebbor


Maar die mensen kosten ook geld? Waar haal je dat geld dan vandaan? Heb je geen ouders of wat dan ook die al ervaring hebben in het bedrijfsleven? Want als ik het zo begrijp verwacht je echt té veel van de hostingbranche.. en webdesign etc er bij waar haal jij die tijd vandaan? :p

Ik doe niet het design en scripting zelf, en euhm met alle respect ik krijg de indruk dat jullie niet echt zitten te wachten op nog een hoster. Kan ik begrijpen, maar goed dit terzijde.

Allebei m'n ouders zijn zakenmensen dus ik weet best wel waar ik aan begin. ;)

Technotop
27/10/05, 22:45
Origineel geplaatst door Geoffrey


Ik doe niet het design en scripting zelf, en euhm met alle respect ik krijg de indruk dat jullie niet echt zitten te wachten op nog een hoster. Kan ik begrijpen, maar goed dit terzijde.

Allebei m'n ouders zijn zakenmensen dus ik weet best wel waar ik aan begin. ;)

Nou nee, gaat er om dat wij redelijk wat ervaring hebben en van fouten hebben geleerd. Zie dit forum wij proberen mensen te helpen, maar het komt zo ongeloofwaardig over... ik krijg gewoon de indruk dat JIJ echt TÉ makkelijk denkt.

Wij proberen gewoon informatie te geven.

Zoals iemand anders net al zei "Probeer het dan zie je het voor je zelf" en kijk om je heen, ik heb letterlijk honderen beginnende bedrijven (vaak studenten) onder uit zien gaan doordat zij ook dachten makkelijk geld konden verdienen. Al die kosten die er bij komen kijken en niet te vergeten de TIJD.

Dus niets persoonlijk ik zeg gewoon wat ik denk wat zo is. Geef gewoon informatie.

- Genoeg geld, neem geen lening die moet je later terug betalen en gaat ellende veroorzaken.
- Zorg voor voldoende kennis. Zonder enige kennis zal je na enkele maanden al onder uit gaan (vaak)
- Ga niet via partners werken, dit gaat bijna altijd mis. Wel handig is om werk uit te besteden, denk bijvoorbeeld aan Domeinen.
- Neem eigen apparatuur, dit is net als bij partners. Je bent altijd afhankelijk van anderen.

Geoffrey
27/10/05, 22:48
Origineel geplaatst door trebbor


Nou nee, gaat er om dat wij redelijk wat ervaring hebben en van fouten hebben geleerd. Zie dit forum wij proberen mensen te helpen, maar het komt zo ongeloofwaardig over... ik krijg gewoon de indruk dat JIJ echt TÉ makkelijk denkt.

Wij proberen gewoon informatie te geven.

Zoals iemand anders net al zei "Probeer het dan zie je het voor je zelf"

IK ben zeker van m'n stuk. :) Geloof het of niet maar ik waardeer jullie hulp ten zeerste. Toch had ik eerder graag tips gehad over manier van hosting aanbieden dan over welke gevaren. Het leven zit vol gevaren, en het is misschien inderdaad goed dat je het zelf ondervind als er eens iets verkeerd gaat. Uit fouten leer je :) dat zeg je in je post zelf. :)

Technotop
27/10/05, 22:52
Origineel geplaatst door Geoffrey


IK ben zeker van m'n stuk. :) Geloof het of niet maar ik waardeer jullie hulp ten zeerste. Toch had ik eerder graag tips gehad over manier van hosting aanbieden dan over welke gevaren. Het leven zit vol gevaren, en het is misschien inderdaad goed dat je het zelf ondervind als er eens iets verkeerd gaat. Uit fouten leer je :) dat zeg je in je post zelf. :)

Tuurlijk, een ondernemer moet stappen durven nemen en natuurlijk van fouten leer je. Niets mis mee.. maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet.

Tips:
- Genoeg geld, neem geen lening die moet je later terug betalen en gaat ellende veroorzaken.
- Zorg voor voldoende kennis. Zonder enige kennis zal je na enkele maanden al onder uit gaan (vaak)
- Ga niet via partners werken, dit gaat bijna altijd mis. Wel handig is om werk uit te besteden, denk bijvoorbeeld aan Domeinen.
- Neem eigen apparatuur, dit is net als bij partners. Je bent altijd afhankelijk van anderen
- Ga gelijk voor goed spul, met spul dat je na 1 jaar al weer kunt afschrijven heb je ook niets aan.
- Zorg voor goede voorwaarden. Zonder goede voorwaarden kan het later wel eens een hel gaan worden als er iets niet gaat lopen zoals je zelf zou willen.

Geoffrey
27/10/05, 22:56
Origineel geplaatst door trebbor


Tuurlijk, een ondernemer moet stappen durven nemen en natuurlijk van fouten leer je. Niets mis mee.. maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet.

Tips:
- Genoeg geld, neem geen lening die moet je later terug betalen en gaat ellende veroorzaken.
- Zorg voor voldoende kennis. Zonder enige kennis zal je na enkele maanden al onder uit gaan (vaak)
- Ga niet via partners werken, dit gaat bijna altijd mis. Wel handig is om werk uit te besteden, denk bijvoorbeeld aan Domeinen.
- Neem eigen apparatuur, dit is net als bij partners. Je bent altijd afhankelijk van anderen
- Ga gelijk voor goed spul, met spul dat je na 1 jaar al weer kunt afschrijven heb je ook niets aan.

Voila dit zijn tips waar ik iets aan heb! En ik heb een mooi startkapitaal waar ik jaren voor gespaard heb dus ik hoef zeker geen lening aan te gaan bij de bank. :) Dit is dus al een groot voordeel lijkt me :)

Ik huur een dedicated server en wel met de volgende specs (mening geven is altijd welkom):

- Pentium IV 3,0 GHZ
- 1025 mb Ram geheugen
- 2 x 80 giga harde schijven (één back-up) via Raid 1
- Raid controller op hardware
- 50 giga dataverkeer
- 5 GB back-up ftp account
- 2 I.P's

Henky!
27/10/05, 23:01
Ik ben voor Geoffrey! Dat gezeur hier altijd. Onze vriendelijke Vlaamse vriend stelt een keurige Forum vraag en daar begint het of topic gekloot weer over leeftijd, dat hij moet studeren, hoe hij denkt alles te kunnen betalen enzovoorts. Tip, noem op WHT nooit je leeftijd als je een serieus antwoord wilt op je vraag.

Hoe oud was Billy Gates nou toen hij zijn eerste software stal?

En dat budgethosters (wie wist trouwens zo zeker dat Geoffrey budget gaat en waar haalde die dat vandaan?) de markt kapot maken, ach. Het is hier al eerder gezegd. We leven nou eenmaal in een kapitalistische maatschappij. Vrije markt en zo. Nooit op school geweest?

:-)

Technotop
27/10/05, 23:03
Origineel geplaatst door Geoffrey


Voila dit zijn tips waar ik iets aan heb! En ik heb een mooi startkapitaal waar ik jaren voor gespaard heb dus ik hoef zeker geen lening aan te gaan bij de bank. :) Dit is dus al een groot voordeel lijkt me :)

Ik huur een dedicated server en wel met de volgende specs (mening geven is altijd welkom):

- Pentium IV 3,0 GHZ
- 1025 mb Ram geheugen
- 2 x 80 giga harde schijven (één back-up) via Raid 1
- Raid controller op hardware
- 50 giga dataverkeer
- 5 GB back-up ftp account
- 2 I.P's

Dedicated :( Beste is gewoon eigen spullen, mocht het een flop worden heb je altijd een leuke pc voor thuis, maar even verder...

- Pentium IV 3,0 GHZ
Goede keus, stabiel en ruim (ja ruim) voldoende voor webhosting. Werken wij ook mee

- 1025 mb Ram geheugen
Goede keus, stabiel en voldoende voor webhosting. Mochten er veel processen komen kan je altijd nog om extra geheugen vragen.

- 2 x 80 giga harde schijven (één back-up) via Raid 1
Ja Raid-1 is voldoende als er iets fout gaat. Externe back-up wel één van de vereisten.


- Raid controller op hardware
Zolang hij ook softwarematig goed staat perfect.

- 50 giga dataverkeer
Ook dit is voldoende voor de komende maanden.

- 5 GB back-up ftp account
Externe Backup. Mooi zo

- 2 I.P's
2 eigen nameservers. Moet voldoende zijn voor de komende maanden


Verder goed systeem, jammer dat het wel een dedicated server is. Dit kost natuurlijk altijd meer dan een eigen server.

Technotop
27/10/05, 23:04
Origineel geplaatst door Henky!
Ik ben voor Geoffrey! Dat gezeur hier altijd. Onze vriendelijke Vlaamse vriend stelt een keurige Forum vraag en daar begint het of topic gekloot weer over leeftijd, dat hij moet studeren, hoe hij denkt alles te kunnen betalen enzovoorts. Tip, noem op WHT nooit je leeftijd als je een serieus antwoord wilt op je vraag.

Hoe oud was Billy Gates nou toen hij zijn eerste software stal?

En dat budgethosters (wie wist trouwens zo zeker dat Geoffrey budget gaat en waar haalde die dat vandaan?) de markt kapot maken, ach. Het is hier al eerder gezegd. We leven nou eenmaal in een kapitalistische maatschappij. Vrije markt en zo. Nooit op school geweest?

:-)

Lees het topic eens door! Hier ga ik ook niet op in.

Henky!
27/10/05, 23:06
Ik heb je postings gelezen Trebbor, maar ik zie dat je je sowieso al aangesproken voelt:-)

Wel blij dat jullie weer vriendjes zijn!

Luuc
27/10/05, 23:08
Origineel geplaatst door trebbor


Dedicated :( Beste is gewoon eigen spullen, mocht het een flop worden heb je altijd een leuke pc voor thuis, maar even verder...Lees de motivatie van Geoffrey, hij wil zekerheid en neemt daardoor een dedicated server. Zodra je zelf inschat dat je onvoldoende kennis en/of tijd hebt om je server(s) te beheren, is een dedicated server een goed alternatief.

edit: Daar heb een je punt, maar webhosting is niet zijn core business. Je kunt op softwaregebied veel kennis hebben maar op hardware gebied minder zijn...

Technotop
27/10/05, 23:10
Origineel geplaatst door Luuc
Lees de motivatie van Geoffrey, hij wil zekerheid en neemt daardoor een dedicated server. Zodra je zelf inschat dat je onvoldoende kennis en/of tijd hebt om je server(s) te beheren, is een dedicated server een goed alternatief.

Hoezo begin je dan ubberhaupt aan webhosting. Sorry maar dat snap ik dan niet. Als je slim bent, kijk ik geef dus alleen informatie ga dan gelijk voor eigen hardware. Veel goedkoper dan alles huren.

Geoffrey
27/10/05, 23:11
Origineel geplaatst door Luuc
Lees de motivatie van Geoffrey, hij wil zekerheid en neemt daardoor een dedicated server. Zodra je zelf inschat dat je onvoldoende kennis en/of tijd hebt om je server(s) te beheren, is een dedicated server een goed alternatief.

Inderdaad. Het kost iets meer, maar daar zit ik nu voorlopig niet mee. Ik weet wie de server in beheer heeft en die mensen kennen echt hun vak. Ik kan goed overweg met de controle panelen en het opzoeken van fouten, maar om aan de hardware zelf te knoeien heb ik voorlopg inderdaad te weinig kennis en dit geef ik eerlijk toe. Vandaar dat we het nu voorlopig houden op dedicatie. Verder weet ik perfect welk toestel ze gaan installeren dus op dat punt staat het wel goed :)

@Henky: bedankt!!! :)

Luuc
27/10/05, 23:14
Origineel geplaatst door Geoffrey


Inderdaad. Het kost iets meer, maar daar zit ik nu voorlopig niet mee. Ik weet wie de server in beheer heeft en die mensen kennen echt hun vak. Ik kan goed overweg met de controle panelen en het opzoeken van fouten, maar om aan de hardware zelf te knoeien heb ik voorlopg inderdaad te weinig kennis en dit geef ik eerlijk toe. Vandaar dat we het nu voorlopig houden op dedicatie. Verder weet ik perfect welk toestel ze gaan installeren dus op dat punt staat het wel goed :)

@Henky: bedankt!!! :) Zorg wel dat je genoeg verstand hebt van het OS, met een controlepaneel kom je bij storingen niet ver (in de meeste gevallen).

Technotop
27/10/05, 23:14
Origineel geplaatst door Geoffrey


Inderdaad. Het kost iets meer, maar daar zit ik nu voorlopig niet mee. Ik weet wie de server in beheer heeft en die mensen kennen echt hun vak. Ik kan goed overweg met de controle panelen en het opzoeken van fouten, maar om aan de hardware zelf te knoeien heb ik voorlopg inderdaad te weinig kennis en dit geef ik eerlijk toe. Vandaar dat we het nu voorlopig houden op dedicatie. Verder weet ik perfect welk toestel ze gaan installeren dus op dat punt staat het wel goed :)

@Henky: bedankt!!! :)

Mja dat kan ook. Als het echt hardwarematig is dan is het inderdaad beter om gewoon dedicated servers te huren.

Geoffrey
27/10/05, 23:14
Origineel geplaatst door Luuc
Zorg wel dat je genoeg verstand hebt van het OS, met een controlepaneel kom je bij storingen niet ver (in de meeste gevallen).

Ja dat lijkt me geen probleem. ;)

@trebbor: jup dat is het ook. :)

3j3ct
28/10/05, 09:05
wat valt er nou te leren over hardware??!

CharlieRoot
28/10/05, 09:37
En dat budgethosters (wie wist trouwens zo zeker dat Geoffrey budget gaat en waar haalde die dat vandaan?) de markt kapot maken, ach. Het is hier al eerder gezegd. We leven nou eenmaal in een kapitalistische maatschappij. Vrije markt en zo. Nooit op school geweest?
Als budgethosters de kans hebben de markt kapot te maken dan doen de "goede" hosters toch iets fout dat iedereen overstapt naar budget hosting. Fout van beide kanten, niet alleen te wijten aan de prijs.

Ik denk dat Geoffrey! de motivatie wel heeft, de kennis kan ik zo niet inschatten. Het is véél werk en zeker naast studeren een enorme last. Als je je opleiding wilt halen kun je beter even wachten met een bedrijfje want het kost je dagen, al niet nachten, als het een beetje tegenzit

oscar
28/10/05, 10:01
Mijn advies:

1) Maak een business plan met een break even point, marketingplan en visie. Het geeft jezelf rust en zelfverzekerheid en je omgeving vertrouwen in dat je professioneel wil beginnen.

2) Zoek een ervaren hoster om je te laten adviseren en coachen. Je denkt dat je er nu klaar voor bent, maar dat komt omdat je nog niet weet wat er allemaal kan gaan gebeuren. Pas over drie jaar weet je waar je aan begonnen bent, nu nog niet.


Mijn opmerkingen op wat ik hier heb gelezen:

1) gooi de feedback niet weg alszijnde hosters die er niet nog 1 bij willen, dat is niet waar. De felheid is berust op het feit dat er velen je voorgingen (die ook dachten dat ze er klaar voor waren en alles wisten) en bij de eerste onvoorziene omstandigheden in de problemen kwamen, hun klanten kregen daardoor een traumatische ervaring van wekenlang een onbereikbare website en geen email. Dit heeft ook weer invloed op het beeld van de consument op de hostingbranche en de reden waarom ik geloof in stichting hostmerk.

2) neem aub geen 1 server maar minimaal 3 servers, twee voor webhosting en eentje voor backup, zodat je bij een technisch probleem met je de server toch kan doordraaien met de andere server en de email op de andere server kan worden gecached.

3) zoek altijd minmaal 2 netwerk / colocation leveranciers, dus zet je servers op 2 plekken, zodat als je leverancier problemen krijgt en bijv wordt afgesloten je toch kan doordraaien op een andere locatie, zodat in ieder geval je de klanten continuiteit kan bieden.

Mikey
28/10/05, 10:52
Origineel geplaatst door Geoffrey


Wat is er daar nu weer verkeerd aan? :S

Ik vraag vriendelijk wat informatie en iedereen begint hier verwijten naar m'n hoofd te gooien. Alstublief zeg..

Wat ik ermee bedoelde is dat je voor de meeste overkomt dat je nummer zoveel bent die een nummertje getrokken heeft met het idee "hosting slapend rijk worden" Maar goed we zien wel als we een boekjaar verder zijn, of je dan nog bestaat of dat je de handdoek al in de ring gegooid hebt :rolleyes:

Triloxigen
28/10/05, 11:14
Als hij zegt dat je ermee slapend rijk wordt, prima.
Maar ben dan sociaal om ook te zeggen hoe, want dan doe ik volgens mij iets fout ;)

izdesign
28/10/05, 13:29
haha :)

Geoffrey
28/10/05, 15:17
Origineel geplaatst door oscar
Mijn advies:

1) Maak een business plan met een break even point, marketingplan en visie. Het geeft jezelf rust en zelfverzekerheid en je omgeving vertrouwen in dat je professioneel wil beginnen.

2) Zoek een ervaren hoster om je te laten adviseren en coachen. Je denkt dat je er nu klaar voor bent, maar dat komt omdat je nog niet weet wat er allemaal kan gaan gebeuren. Pas over drie jaar weet je waar je aan begonnen bent, nu nog niet.


Mijn opmerkingen op wat ik hier heb gelezen:

1) gooi de feedback niet weg alszijnde hosters die er niet nog 1 bij willen, dat is niet waar. De felheid is berust op het feit dat er velen je voorgingen (die ook dachten dat ze er klaar voor waren en alles wisten) en bij de eerste onvoorziene omstandigheden in de problemen kwamen, hun klanten kregen daardoor een traumatische ervaring van wekenlang een onbereikbare website en geen email. Dit heeft ook weer invloed op het beeld van de consument op de hostingbranche en de reden waarom ik geloof in stichting hostmerk.

2) neem aub geen 1 server maar minimaal 3 servers, twee voor webhosting en eentje voor backup, zodat je bij een technisch probleem met je de server toch kan doordraaien met de andere server en de email op de andere server kan worden gecached.

3) zoek altijd minmaal 2 netwerk / colocation leveranciers, dus zet je servers op 2 plekken, zodat als je leverancier problemen krijgt en bijv wordt afgesloten je toch kan doordraaien op een andere locatie, zodat in ieder geval je de klanten continuiteit kan bieden.

De hoster waarbij ik de dedicated server huur heeft me al over een berg informatie voorzien en mocht er iets zijn kan ik altijd ben hen terecht. Ik heb een hele hoop mensen in m'n msn lijst zitten die ook wel wat kennen van het hostingleven en mocht dat niet voldoende zijn kan ik altijd nog beroep doen op wat oudere vrienden.

Wat je zegt over meerdere servers tegelijk heb ik ook al zitten aan denken. Dit moet ik nog even bekijken, maar zou goed kunnen dat we dat wel doen. De registratie van de domeinen gebeurt nu via een andere hoster met een speciaal paneel. De domeinen zullen dus niet via SIDN zelf geregistreerd worden, maar dat is niet zo erg lijkt me? Of toch?

Wat je op vlak van geld erin moet investeren, tja dat is bij elk nieuw bedrijf zo. Dat ik niet weet waar ik aan begin? Kan dat ik nog niet van alles op de hoogte ben, maar dat zal dan vlug veranderen :) Nogmaals heel wat mensen denken hier dat ik alleen het hostingbedrijfje ga runnen, maar ik heb al meerdere keren gezegd dat dat wss niet zo zal zijn. Ik heb enkele vrienden die ook gewoon thuisstudie doen (informatie !!!) en die ook willen helpen een aantal dagen per week. Verder hebben we ook een support systeem waarbij drie van ons kunnen gecontacteerd worden, hebben we live messenger help (msn & icq) en zullen we op onze site duidelijk uitleggen wat je kan doen met het controle paneel, hoe het werkt, etc.


EDIT:

Ik hoor net dat we ook tot een overéénkomst zijn gekomen in verband met het verkopen van colocatie en het verhuren van dedicatie!! :)

Triloxigen
28/10/05, 15:20
Ik vind het steeds twijfelachtiger worden.
je vraagt andere om een richtprijs te geven, maar dit kan niemand voor jou doen. Niemand hier kent jou toekomstige bedrijfsvoering, jou winstmarges, etcetc.

Geoffrey
28/10/05, 15:42
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik vind het steeds twijfelachtiger worden.
je vraagt andere om een richtprijs te geven, maar dit kan niemand voor jou doen. Niemand hier kent jou toekomstige bedrijfsvoering, jou winstmarges, etcetc.

Dat was gewoon even meegeven, maar idd dat begrijp ik ;) Ik weet nu alles wat ik moet weten (denkek).

crazycoder
28/10/05, 23:54
Origineel geplaatst door Geoffrey

Nogmaals heel wat mensen denken hier dat ik alleen het hostingbedrijfje ga runnen, maar ik heb al meerdere keren gezegd dat dat wss niet zo zal zijn. Ik heb enkele vrienden die ook gewoon thuisstudie doen (informatie !!!) en die ook willen helpen een aantal dagen per week. Verder hebben we ook een support systeem waarbij drie van ons kunnen gecontacteerd worden, hebben we live messenger help (msn & icq) en zullen we op onze site duidelijk uitleggen wat je kan doen met het controle paneel, hoe het werkt, etc.

Verzeker jezelf ervan dat zij dat ook gaan doen. Zou niet de eerste keer zijn dat de vrienden die zouden helpen uiteindelijk niets doen of onvoldoende kennis hebben.

@Trebbor:
2 IP adressen op 1 server is 1 DNS server, niet 2.