PDA

Bekijk Volledige Versie : plesk voor windows & sql server 2005 express



wmusch
25/10/05, 14:37
Kan iemand mij vertellen hoe ik binnen Plesk (versie 7.5 voor windows) het voor elkaar kan krijgen dat de express versie van sql server 2005 wordt herkend cq ondersteund.

De database-server is al (remote) bereikbaar zowel via een management tool als via website(s).

dank

Ber|Art
25/10/05, 16:25
Ik vond dit in de Plesk Knowledgebase: (verder is er weinig over te vinden) :(

Q: I know that MSDE is shipped with Plesk. Can I install common MSSQL server? Will it work properly? Should I do something special with customers’ databases?

A: You can install one with no problems at all, as MSSQL just upgrades MSDE. Do not worry about customers’ databases: when MSDE is upgraded to MSSQL, all databases will be attached there.

wmusch
25/10/05, 16:33
Klopt, dat had ik ook al gevonden :-)

Maar Plesk heeft het over de "common MSSQL server". Ik heb een ticket aangemaakt bij Plesk maar tot op heden nog geen bericht op gehad.
Mocht ik het antwoord via Plesk (of een andere bron) krijgen dan zal ik dat hier posten.

bedankt

Ber|Art
25/10/05, 16:36
Mocht ik het antwoord via Plesk (of een andere bron) krijgen dan zal ik dat hier posten.Jij ook bedankt!

burp2001
06/12/05, 11:55
hier al wat meer over bekend ? ik wil een clean install doen en daar gelijk MSSQL 2005 op zetten..

wmusch
06/12/05, 12:22
De connectie met MS SQL is een aparte optie die je bij plesk kunt kopen. Heb je die eenmaal dan kun je eenvoudig sql 2005 (express) aanspreken. Echter het is me niet gelukt om via plesk meer dan 1 ms sql database te beheren met de standaard meegeleverde tool.
Dit is gemeld aan Plesk maar tot op heden heb ik daar weinig van gehoord.