PDA

Bekijk Volledige Versie : Zorin, het vervolg..



Erik
25/10/05, 11:47
Zie ook mijn vorige topic hier:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=77416&highlight=zorin

Inmiddels is het als volgt gegaan. Ik heb mijn domeinen netjes verhuisd naar united-register. No hard feelings, ik wil gewoon alleen professionaliteit en ik heb niet het gevoel dat ik dat bij Zorin kan verwachten.

Helaas kreeg ik te horen dat Zorin daarbij heel kinderachtig gedaan heeft over de nl contracten. Een adres kwam niet helemaal overeen ofzo, waardoor ik midden in mijn vakantie gebeld werd om dit op te lossen. Gelukkig heeft united-register het voor me opgelost uiteindelijk.

Gisteren kreeg ik te horen dat Zorin expres bezig is de verhuizing van een .be domein van me te blokkeren. Hierdoor ben ik inmiddels een aantal pogingen en 3 x 9 euro kosten verder.

Als klap op de vuurpijl stuurt Zorin me ook nog een factuur voor het wégverhuizen van de domeinen. Echt ronduit belachelijk natuurlijk. Deze factuur heb ik vanmorgen in m'n openhaard gelegd, je moet toch wat met dit rotweer als het hout op is.

Mijn vraag is nu: hoe dwing ik zorin om de verhuizing niet langer te blokkeren? Er wordt niet op mij gereageerd bij Zorin. Kan ik bijvoorbeeld bij DNS.be een klacht indienen? Eigenlijk zou zo'n bedrijf geen domeinen mogen resellen naar mijn mening. Zijn er andere instanties die me kunnen helpen?

CharlieRoot
25/10/05, 11:59
Zijn er andere instanties die me kunnen helpen?
Hostmerk? *hihi* :D

Helaas kreeg ik te horen dat Zorin daarbij heel kinderachtig gedaan heeft over de nl contracten. Een adres kwam niet helemaal overeen ofzo, waardoor ik midden in mijn vakantie gebeld werd om dit op te lossen.
Dat is ook in jouw voordeel, SIDN is heel strikt wat betreft formulieren. Kan beter goed gebeuren.

Als klap op de vuurpijl stuurt Zorin me ook nog een factuur voor het wégverhuizen van de domeinen.
Heel apart, staat er ook iets over in de AV ofzo? Lijkt me sterk dat je dat betalen moet.

Kan ik bijvoorbeeld bij DNS.be een klacht indienen?
Zou je kunnen proberen maar ik ben heel benieuwd of het nut heeft.

Zor
25/10/05, 12:08
Origineel geplaatst door Erik
Zie ook mijn vorige topic hier:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=77416&highlight=zorin

Inmiddels is het als volgt gegaan. Ik heb mijn domeinen netjes verhuisd naar united-register. No hard feelings, ik wil gewoon alleen professionaliteit en ik heb niet het gevoel dat ik dat bij Zorin kan verwachten.



Helaas kreeg ik te horen dat Zorin daarbij heel kinderachtig gedaan heeft over de nl contracten. Een adres kwam niet helemaal overeen ofzo, waardoor ik midden in mijn vakantie gebeld werd om dit op te lossen. Gelukkig heeft united-register het voor me opgelost uiteindelijk.


Niks met kinderachtig te maken. Er gaat automatisch een email naar de SIDN bij iedere verhuizing of deze gevalideerd kan worden door de juridische afdeling van SIDN. Dit voorkomt foutieve verhuizingen.



Gisteren kreeg ik te horen dat Zorin expres bezig is de verhuizing van een .be domein van me te blokkeren. Hierdoor ben ik inmiddels een aantal pogingen en 3 x 9 euro kosten verder.


Expres? Wij kunnen een .BE domein niet tegenhouden. U kunt zelf de contactgegevens wijzigen, waaronder het administratief contact. Een .BE domein is niet te locken en wij hoeven geen goedkeuring te verlenen!



Als klap op de vuurpijl stuurt Zorin me ook nog een factuur voor het wégverhuizen van de domeinen. Echt ronduit belachelijk natuurlijk. Deze factuur heb ik vanmorgen in m'n openhaard gelegd, je moet toch wat met dit rotweer als het hout op is.


Nee, wij sturen een factuur voor de geregistreerde domeinnamen. Dit was een klacht in een voorgaand topic dat deze nog niet verzonden waren. Daarnaast is het toch knap hoe iemand een digitale factuur op de haard kan leggen.



Mijn vraag is nu: hoe dwing ik zorin om de verhuizing niet langer te blokkeren? Er wordt niet op mij gereageerd bij Zorin. Kan ik bijvoorbeeld bij DNS.be een klacht indienen? Eigenlijk zou zo'n bedrijf geen domeinen mogen resellen naar mijn mening. Zijn er andere instanties die me kunnen helpen?

Wij blokkeren niks, 100% zeker. Wat is ons voordeel een domein tegen te houden?

Naar mijn idee creeer je hier wel een erg vertekend beeld.

en Domenico, laat deze reply aub staan :)

Triloxigen
25/10/05, 12:14
Origineel geplaatst door Zor



Niks met kinderachtig te maken. Er gaat automatisch een email naar de SIDN bij iedere verhuizing of deze gevalideerd kan worden door de juridische afdeling van SIDN. Dit voorkomt foutieve verhuizingen.



Vandaar dat de SIDN nooit tijd heeft om serieuze emails in behandeling te nemen :|

Zor
25/10/05, 12:15
Origineel geplaatst door CharlieRoot
Hostmerk? *hihi* :D


Gek genoeg voldoen we aan al die eisen ;).



Heel apart, staat er ook iets over in de AV ofzo? Lijkt me sterk dat je dat betalen moet.


Staat er niet, is ook niet het geval. Domeinen die geregistreerd zijn de afgelopen 3 a 4 maanden worden voor 31 oktober gefactureerd. Erik had ook nog geen factuur gehad, vandaar dat hij die nu wel ontvangen heeft.



Zou je kunnen proberen maar ik ben heel benieuwd of het nut heeft.

Het kan, alleen is het zo te verwerpen want wat Erik misschien denkt en zegt kan gewoon niet. Misschien eerst de regels en mogelijkheden eens bekijken alvorens te posten?

CharlieRoot
25/10/05, 12:15
Origineel geplaatst door Triloxigen


Vandaar dat de SIDN nooit tijd heeft om serieuze emails in behandeling te nemen :|
Ik dacht al dat ik het verkeerd las, maar het staat er echt. Wat nou verbeteren dienstverlening, instellen spamfilter en die mails blokkeren!



Voor duidelijkheid, ik kies geen kant ik antwoord alleen ;)

Zor
25/10/05, 12:18
Origineel geplaatst door CharlieRoot

Ik dacht al dat ik het verkeerd las, maar het staat er echt. Wat nou verbeteren dienstverlening, instellen spamfilter en die mails blokkeren!

Een groot deel van de verhuizingen is gewoon foutief. Zowel naar Zorin toe als van Zorin af.

Ladot pakt het nog slimmer aan. Ze zetten domeinnamen op hun naam en zodra de klant verhuist laten ze het terugdraaien. Daarna vragen ze de klant een hoog bedrag om de whoisgegevens aan te laten passen.

Triloxigen
25/10/05, 12:26
Volgens mij is dat informatie van 2 jar oud ofzo, aangezien Ladot al een aardige tijd is overgenomen en werkt onder de naam Active24.

Zor
25/10/05, 12:30
Origineel geplaatst door Triloxigen
Volgens mij is dat informatie van 2 jar oud ofzo, aangezien Ladot al een aardige tijd is overgenomen en werkt onder de naam Active24.

Nee, het gebeurde deze week nog ;)

Erik
25/10/05, 12:33
Ok je bent dus vergeten dat je mij een factuur hebt gestuurd na het vorige topic? En dat ik die direct betaald heb destijds. Ik wil hem wel posten hier, eventueel?

Digitale facturen? Wij printen alle facturen uit. Voor zover ik weet is een pdfje als factuur niet eens wettig toegestaan mits er een digitale handtekening gebruikt wordt

Global Registry
25/10/05, 12:34
Origineel geplaatst door Zor


Een groot deel van de verhuizingen is gewoon foutief. Zowel naar Zorin toe als van Zorin af.


:huh: :huh:

Bij ons welgeteld 1 x in de afgelopen 2 jaar.

Hoe kan het trouwens 'fout' zijn als je de correct ingevulde formulieren in je bezit hebt. Of doe je het zonder formulieren?

Je bezorgt niet alleen de SIDN onnodig extra werk, maar ook de andere deelnemers, en alleen omdat jij blijkbaar zonder formulieren verhuist (naar jou toe) of te beroerd bent om het met de klant te kortsluiten (verhuizen van jou weg). Hartelijk dank!

Zor
25/10/05, 12:36
Origineel geplaatst door Erik
Ok je bent dus vergeten dat je mij een factuur hebt gestuurd na het vorige topic? En dat ik die direct betaald heb destijds. Ik wil hem wel posten hier, eventueel?

Als je al een factuur had ontvangen dan weet je toch je je niet druk hoeft te maken. Je hebt er zelf een draai aan gegeven dat wij een bedrag vragen voor wegverhuizingen. We komen vanzelf wel tot de conclusie dat domeinen al eerder gefactureerd zijn en wanneer ze voldaan zijn is er niks aan de hand.

Erik
25/10/05, 12:39
De reden dat ik dat dacht is omdat het precies de 5 wegverhuisde domeinen waren exclusief het niet verhuisde domein. En er staat registratie/verhuizing als reden boven.

Zor
25/10/05, 12:41
Origineel geplaatst door Global Registry


:huh: :huh:

Bij ons welgeteld 1 x in de afgelopen 2 jaar.

Hoe kan het trouwens 'fout' zijn als je de correct ingevulde formulieren in je bezit hebt. Of doe je het zonder formulieren?

Je bezorgt niet alleen de SIDN onnodig extra werk, maar ook de andere deelnemers, en alleen omdat jij blijkbaar zonder formulieren verhuist (naar jou toe) of te beroerd bent om het met de klant te kortsluiten (verhuizen van jou weg). Hartelijk dank!

De reseller faxt/mailt formulieren naar Zorin en kan een verhuizing in werking zetten. Hier moet echter een controle tussen komen.

Wegverhuizen is de taak van de klant dat dat in orde is. De klant heeft volledige toegang tot zijn/haar domein mbt het wijzigen van contactgegevens etc.

Het kost SIDN tijd maar het levert SIDN toch ook wel een hoop inkomsten van boetes op.

Triloxigen
25/10/05, 12:42
Origineel geplaatst door Erik
mits er een digitale handtekening gebruikt wordt

Klopt, en de officiele beschrijving van de digitale handtekening is iets in de trant van:
"Gezien de techniek zo snel vooruit gaat is er geen vaststelling wat exact de handtekening moet zijn"

Als iemand een 'x' typt kan dat al een geldige handtekening zijn :)

Global Registry
25/10/05, 12:48
Origineel geplaatst door Zor


De reseller faxt/mailt formulieren naar Zorin en kan een verhuizing in werking zetten. Hier moet echter een controle tussen komen.

Precies, de controle die jij moet doen (en de andere verkrijgende deelnemer als het van jou af is), en niet die je (standaard, want automatisch emailtje) moet afschuiven op de SIDN of andere deelnemers, die wel wat beters te doen hebben dan jouw gaten op te vullen.

t.bloo
25/10/05, 13:21
Dat verhaal over die factuur is natuurlijk onzin van TS, dat is niet zo moeilijk. Ik krijg wel vaker facturen van allerlei bedrijven die om allerlei redenen al betaald zijn. Mailtje erover sturen en klaar meestal.

Wat er werkelijk speelt is al eerder aangehaald. Zorin maakt zijn belofte gewoon niet waar. Toen ze begonnen leek het veelbelovend en dat is de reden dat veel mensen zijn ingestapt denk ik. Goede marketing zeg maar. Maar ondertussen is het control panel nog steeds niet af en is de administratieve achterstand nog steeds niet weggewerkt. En daar wordt niet over gecommuniceerd, de mailbox van Zorin is gewoon een zwart gat (mijn mailtje nog gekregen deze week?).

Iedereen snapt eigenlijk best dat je voor die prijzen weinig support kunt verwachten, maar het gezeik komt van de matige staat van de weinige dienstverlening die je wel mag verwachten IMHO.

Zor
25/10/05, 13:24
Zoals al eerder aangegeven zal voor 31 oktober 2005 de administratie weer volledig op orde zijn.

Ondertussen kan er verder gewerkt worden aan onze API, welke voor 1 november 2005 klaar moet zijn.

Mensen die dringende vragen hebben kunnen altijd telefonisch contact opnemen.

Erik
25/10/05, 13:37
Origineel geplaatst door t.bloo
[B]Dat verhaal over die factuur is natuurlijk onzin van TS, dat is niet zo moeilijk. Ik krijg wel vaker facturen van allerlei bedrijven die om allerlei redenen al betaald zijn. Mailtje erover sturen en klaar meestal.


Ja, mailtje erover sturen en geen reactie krijgen. Een factuur die volledig de indruk doet wekken dat ik betaal voor het wegverhuizen van domeinen. Is dat onzin? Dat het nu een misverstand blijkt achteraf zegt niets. Dat kon ik niet weten, vooral omdat er niet gereageerd werd. Beetje onzin reactie IMHO.

t.bloo
25/10/05, 13:46
Dank je :)

Wat ik schrijf is dat het probleem bij het zwarte gat van Zorin zit. Als zij netjes gereageerd hadden op jouw (en mijn en die van iedereen op dit forum) mailtjes dan was deze draad er niet geweest. Reageren hoeft niet lang te duren, een zinnetje is vaak al voldoende maar zelfs dat komt niet.

Erik
25/10/05, 14:25
Ja dat begrijp ik ook wel sorry, maar ik ben nogal licht prikkelbaar vandaag :D