PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnamen (voorraad of niet?)



HighFly
24/10/05, 18:22
Tja, wat een subject... ik zal het uitleggen...

Ik heb een 'discussie' met ons administratiekantoor aangaande domeinnamen die wij registreren voor onze klanten.

Zij zeggen: "Dat is voorraad" en daarvan moet een bepaalde waarde gemuteerd worden van 'kosten' naar een 'balans' post.

Onze mening is: "Nee, het zijn abonnementen, geen fysieke produkten, dus puur kosten! niks geen voorraadtelling, mutaties etc, geen balans post"

Wie o wie heeft dit akkefietje al eens bij de hand gehad. En wie weet hoe de heer B.E. Lasting hier uberhaubt mee omgaat?

Groet,
HighFly

veenman
24/10/05, 18:40
De domeinnamen die een registrar registreert voor haar klanten is nimmer haar eigendom, het is een dienst die je levert ten einde een klant het product 'de domeinnaam' heeft. Als ik een patent ergens op aanvraag via een octrooigemachtigde, dan is het patent toch ook nimmer eigendom van deze.

crazycoder
24/10/05, 19:33
Origineel geplaatst door HighFly
Tja, wat een subject... ik zal het uitleggen...

Ik heb een 'discussie' met ons administratiekantoor aangaande domeinnamen die wij registreren voor onze klanten.

Zij zeggen: "Dat is voorraad" en daarvan moet een bepaalde waarde gemuteerd worden van 'kosten' naar een 'balans' post.

Onze mening is: "Nee, het zijn abonnementen, geen fysieke produkten, dus puur kosten! niks geen voorraadtelling, mutaties etc, geen balans post"

Wie o wie heeft dit akkefietje al eens bij de hand gehad. En wie weet hoe de heer B.E. Lasting hier uberhaubt mee omgaat?

Groet,
HighFly
Dat ligt een beetje aan het bedrijf en de activiteiten.

De kosten die jij als registrar maak behoren in principe direct op de verlies- en winstrekening. Dat is inclusief lidmaatschap SIDN/whatever...

Als je domeinhandelaar bent, dan zou het administratiekantoor een punt hebben. Ook als je als registrar domeinen op je eigen naam zet en aan klanten verhuur zouden zij waarschijnlijk al dan niet gedeeltelijk gelijk hebben.

marijn79
25/10/05, 09:21
Ik ben het met de vorige poster eens. De domeinnamen die (nu nog) op eigen naam staan (voor verkoop, test of andere zaken) zijn voorraad en horen daarom op je balans. De domeinnamen die geregistreerd staan op naam van de klant zijn onderdeel van de dienst en vormen kosten en opbrengsten en gaan dus naar de resulataten rekening.

We Are Online
25/10/05, 15:27
Domeinnamen die je hebt geregistreerd met de intentie tot handel behoren tot de voorraad. Domeinnamen die namens/voor klanten zijn geregistreerd horen hier zeker niet. Laatst genoemde zijn namelijk reeds verkocht en zijn derhalve niet beschikbaar voor verkoop aan derden.

HighFly
25/10/05, 18:18
Ik ben echt super blij met deze reacties!

Wij hebben inderdaad domeinnamen voor de handel en het overgrote deel voor klanten vastgelegd, dus in dit geval hebben zowel het adm.kant. als wij gelijk.

Ware het niet dat we nu moeten tellen wat handel is en wat niet....:-(

Maar nogmaals super bedankt aan alle schrijvers.

Met vriendelijke groet,
HighFly

TMourik
27/10/05, 19:13
wat wijzelf doen is 150 euro lidmaatschap webboeken als een kostensoort

de domeinennamen gooien we in de inkoop. (en die paar van ons zelf vallen daar ook onder)