PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 7.5.3 op windows en sitebuilder error



Robs
24/10/05, 14:53
Ik heb een probleem op 1 van mijn servers, deze draait op Windows 2k3 met een Plesk interface (versie 7.5.3)

In deze versie zit ook de tool sitebuilder welke te benaderen is via http://sitebuilder.domeinnaam.ext

Je krijgt dan vervolgens 3 optie's:
- login to admin panel
- login to sitebuilder
- sitebuilder wizard

Bij de laatste 2 moet je je username en ftp host in geven met het paswoord.
Dit werkt niet, al geef ik 100% het juiste in krijg ik nog een error dat host niet klopt.

Ik vermoed dat je deze dus eerst moet aanmaken via de admin functie, als ik op de bovenste optie klik (login to admin panel) krijg ik een popup voor username en password.
Als ik daar het default paswoord in geef dan krijg ik ineens een wit scherm met de error:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers.

Er is nog geen ander paswoord aangemaakt omdat ik nog nooit heb kunnen inloggen in deze sitebuilder.

Ik vermoed dat na de installatie van Plesk er iets fout gegaan is.
Er is vlak nadat Plesk geinstalleerd is een nieuwe grotere HD bij geplaatst, via de reconfigurator zijn de VHOSTverplaatst naar deze nieuwe Harddisk, nu werkt blijkbaar dus de sitebuilder optie niet meer
(helaas geen idee of deze voorheen wel werkte)

Herken iemand dit probleem en weet hiervoor een oplossing?
Via de officiele site kan ik geen informatie vinden over dit probleem.

Ber|Art
24/10/05, 14:58
Welke versie SiteBuilder gebruik je?

Robs
24/10/05, 15:00
Geen idee, waar staat dat?
Kan namelijk niet inloggen dus ook niet bekijken welke versie het is

Deltafox
24/10/05, 16:03
Hey Robs,

Dat klinkt alsof je geen extra licentie voor sitebuilder hebt geïnstalleerd. Kan dat kloppen?

Professional Website Editor € 69.00



Maar nu begin ik zelf nog te twijfelen want ik heb ook geen extra licentie voor sitebuilder (maar wel de powerpack for windows), en bij mijn license manager staat het volgende:

Ability to use the site builder On


weet iemand hier meer van?

Ber|Art
24/10/05, 16:06
Je hebt wel een licentie nodig! anders werkt het alléén als Demo, dit is tenminste bij de Linux versie zo.

Robs
24/10/05, 16:27
De demo versie werkt ook al niet, zelfde error

Bij de Plesk licentie staat:
Ability to use the site builder On

Ik heb toen zo'n uitgebreid pakket gekocht met vrijwel alle optie's erbij voor een klant van me, als ik me herinner zat ook daar sitebuilder in.

Henky!
24/10/05, 22:26
Die Site Builder, dat is een Mambo applicatie niet?

Robs
24/10/05, 22:41
Nee, dat is een losse tool voor online website building en heeft helemaal niets met mambo te maken.
Hiermee kun je dus online een grafische website in elkaar zetten en direct laten publiceren.
Zie hier (http://www.swsoft.com/en/products/sitebuilder/win/) voor meer informatie

Ber|Art
25/10/05, 09:15
Robs, ik had met versie 1 van SiteBuilder voor linux hetzelfde probleem, en kwam hier ook niet uit, ik heb uiteindelijk een Ticket moeten aanmaken bij Plesk, en hun hebben het toen (pas na twee dagen) kunnen oplossen. Bij Versie 2 was het probleem weer terug, en dus hebben ze dat weer moeten oppakken en gefixed, maar het ging weer niet vanzelf. Lastige tool SiteBuilder :(

Robs
29/10/05, 01:28
Versie 1.1.2 zit er standaard in ben ik net achter gekomen

Ber|Art
29/10/05, 09:46
mss ff upgraden naar v1.2?

Robs
29/10/05, 12:21
er is geen losse update beschikbaar voor de windows Plesk versie.
Wel een losse versie, maar ik weet niet hoe dit gaat met de key.

Ber|Art
29/10/05, 16:22
mmm, das een goeie, dit ik ook zo niet weten, weet iemand dit? Het lijkt mij dat dit wel moet kunnen aangezien je binnen de versie 1 blijft, maar dit weet ik niet zeker!