PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan dit



pvaneyck
23/10/05, 23:27
Een klant die bij ons een domeinnaam heeft wil bij sohosted hosting nemen, maar dient zijn domeinnaam verplicht te verhuizen?

http://www.sohosted.com/faq/cat.php?id=46

t.bloo
23/10/05, 23:32
Dat kan. Vrij land en je hoeft niet bij hen te hosten en blablabla...

Remigius
23/10/05, 23:56
Tsja, dit lijkt mij vrij normaal. Sommige hosters zijn wat flexibeler wat dit betreft, maar domeinnaam betekend extra inkomsten :)

lifeforms
24/10/05, 00:13
SoHosted mag dit zelf weten.

Wij doen ook alleen maar virtual hosting i.c.m. domeinregistratie.

De inkomsten spelen een kleine rol, vooral de efficiency is belangrijk. Het is sneller en stabieler om zelf de registratie uit te voeren, in plaats van elke keer derden nodig te hebben voor DNS-instellingen en -wijzigingen. Scripts winnen het hiervan altijd.

Dan heb je de aansprakelijkheidsvraagstukken die je moet uitleggen. Als de domeinregistrar iets fout doet dan weet ik al wel dat onze telefoon rinkelt. Beheer je zelf de registratie dan heb je dit probleem niet en is het ook voor de klant een stuk helderder.

Kortom, de domeinregistratie zelf doen stelt ons in staat om de kwaliteit en efficiency te verhogen.

Op zich is de extra omzet van een domeinnaam altijd welkom, maar je mist ook wel wat omzet omdat sommigen het domein niet willen verhuizen, dus op zich is dat geen belangrijk argument.

Hoe dan ook, elke provider kan zijn eigen beleid bepalen en er is gelukkig voldoende keuze. :)

Mikej0h
30/10/05, 22:15
Origineel geplaatst door pvaneyck
Een klant die bij ons een domeinnaam heeft wil bij sohosted hosting nemen, maar dient zijn domeinnaam verplicht te verhuizen?

http://www.sohosted.com/faq/cat.php?id=46

SoHosted geeft dat dus aan als voorwaarde om de domeinnaam bij hun te plaatsen.
Ik kan me daar, als hoster, goed in vinden. Tenslotte kan je de klant sneller helpen met problemen betrekkende tot administratieve wijzigingen etc.
Vergeet niet dat het natuurlijk ook te maken heeft met inkomsten, en voor het aantal domeinen dat die partij in zijn portefuille heeft (voor sommige bedrijven is de SIDN Top 100 een belangrijke meetgraad aan hoe groot een organisatie is).

eMiz0r
31/10/05, 07:56
Origineel geplaatst door lifeforms
SoHosted mag dit zelf weten.

Wij doen ook alleen maar virtual hosting i.c.m. domeinregistratie.

De inkomsten spelen een kleine rol, vooral de efficiency is belangrijk. Het is sneller en stabieler om zelf de registratie uit te voeren, in plaats van elke keer derden nodig te hebben voor DNS-instellingen en -wijzigingen. Scripts winnen het hiervan altijd.

Dan heb je de aansprakelijkheidsvraagstukken die je moet uitleggen. Als de domeinregistrar iets fout doet dan weet ik al wel dat onze telefoon rinkelt. Beheer je zelf de registratie dan heb je dit probleem niet en is het ook voor de klant een stuk helderder.

Kortom, de domeinregistratie zelf doen stelt ons in staat om de kwaliteit en efficiency te verhogen.

Op zich is de extra omzet van een domeinnaam altijd welkom, maar je mist ook wel wat omzet omdat sommigen het domein niet willen verhuizen, dus op zich is dat geen belangrijk argument.

Hoe dan ook, elke provider kan zijn eigen beleid bepalen en er is gelukkig voldoende keuze. :)

Walter,

Je verwoord hier exact onze drempel bij het registreren van een domeinnaam bij een derde partij. Bedankt daarvoor.

Voornaamste punt is de aansprakelijkheid. Ik kan me nog een Openregistrar fiasco herinneren wat aansluit op ons voornemen.

Maurice Graber
SoHosted

Imagical
31/10/05, 09:37
Dit kan inderdaad. Ook binnen ons beleid is het zo, dat wanneer iemand een domeinnaam bij een derde partij heeft, en hosting bij ons aanvraagt, hij het domein naar ons dient te verhuizen.

Triloxigen
31/10/05, 10:40
Webzilla heeft dit niet als verplichting, maar er wordt wel gemeld dat dit op risico van de klant gebeurt.

mitedo
31/10/05, 15:28
Het kan wel, maar ik vind het eigenlijk niet echt flexibel van een maatschappij als een domeinregistratie verplicht is. Terwijl de concurrentie juist zo stevig aanwezig is.