PDA

Bekijk Volledige Versie : Spook facturen en dergelijke



Phu
23/10/05, 17:40
Sinds kort ontvang ik van een bedrijf zomaar een orderbevestiging
en een factuur.

of ik ff een advertentie wil bevestigen van 250 euro ex btw
op zich niet zoveel ,maar ik heb NOOIT bij dit bedrijf gevraagd mijn advertentie te laten plaatsen laat staan dat ik

en dat ik een factuur krijg zonder dat ik de advertentie schriftelijk heb bevestigd lijkt mij niet wettig.

nu is mijn vraag wat kan ik hier tegen doen?

WI-Hosting
23/10/05, 17:43
kan je volgens mij gewoon laten zo hoor..

als je niks hebt ondertekent dan hoef je niks te betalen.. komen ze met hun incassobureau kunnen ze je toch niks doen.

jij hebt je nergens voor ingeschreven.. dus betaal je niet

as simple as that

Fabian
23/10/05, 17:46
Factuur terug sturen. Administratiekosten a 250,- voor het in behandeling nemen van hun zooi.

xSeries
23/10/05, 17:54
Als je niet reclammeert op een nota binnen de gestelde tijd is die in principe wel geldig.
Ik zou een faxje sturen waarin je verzoekt om de orderbevestiging ter controle aan je te laten faxen.

In die fax zet je tevens dat wanneer ze niet binnen 5 werkdagen de originele orderbevestiging hebben gefaxed de nota komt te vervallen.

Suc6

dreamhost_nl
23/10/05, 18:03
Tip : http://www.kleineondernemer.nl/index2.php?option=content&do_pdf=1&id=122

Triloxigen
23/10/05, 18:09
Ze zeggen zelf al 'bevestigigen' dit is gewoon een foute marketingstruck :)

SebastiaanStok
23/10/05, 19:50
Ik wist niet dat spoken facturen konden sturen :D

Bij de KvK word bij starters hier vlink voor gewaarschuwt.

Het schijnt zelfs zo krom te zijn dat als ze je op bellen en vragen om de gegevens die ze van jou hebben in een blad te zetten en jij zecht die gegevens zijn goed dat ze je bijna alles omdat een mondeling afspraak ook geld :mad: Of is dit inmidels aangepakt ?

Edit: sorry voor de spel fouten maar dit toetsenbord is k** :mad:

Henky!
23/10/05, 21:22
Niks doen. Het verhaal van de advertentie fraude is bekend. In het kort komt het er op neer dat ze hopen dat je gewoon betaald. Verder niets aan de hand.

crazycoder
24/10/05, 13:58
Origineel geplaatst door Phu
Sinds kort ontvang ik van een bedrijf zomaar een orderbevestiging
en een factuur.

of ik ff een advertentie wil bevestigen van 250 euro ex btw
op zich niet zoveel ,maar ik heb NOOIT bij dit bedrijf gevraagd mijn advertentie te laten plaatsen laat staan dat ik

en dat ik een factuur krijg zonder dat ik de advertentie schriftelijk heb bevestigd lijkt mij niet wettig.

nu is mijn vraag wat kan ik hier tegen doen?
Is het een orderbevestiging, of alleen de vraag om de order te bevestigen. Een wereld van verschil.

Na wat onplezierige ervaringen met het Nederlandse rechtssysteem worden oplichters een stuk slimmer. Als de bevestiging ondertekend retour komt komen de centjes dus ook binnen.

Vooral de wat grotere bedrijven schijnen wat vaker in dit soort vallen te trappen..

O ja, mocht je een fax of brief sturen, onderteken deze dan niet. Anders hebben ze je handtekening en is een bevestiging heel simpel na te maken.

Neem eventueel ook even contact op met de KvK..

lifeforms
24/10/05, 14:03
Het ziet er uit als een factuur maar is het niet, het is een vrijblijvende offerte. Als je erop reageert gaat het pas in. Meestal is dit wel zo opgezet dat het in heeele kleine of onduidelijke lettertjes wel erop staat :) Iets ertegen ondernemen, ach ja, gewoon lekker de papierbak in, scheelt je tijd.

cashmere
24/10/05, 15:41
Stuur gewoon een factuur terug:)

mitedo
31/10/05, 14:25
even vragen naar de door jouw bevestigde order. Ook even naar jouw bevestiging (dmv handtekening) vragen...