PDA

Bekijk Volledige Versie : verhuizen accounts van PLESK



webspin
23/10/05, 14:06
Hoe kan je het beste een plesk verhuizing opstarten om de down-time zo minimaal te houden?

Het gaat om een aantal accounts die van de ene plesk server naar de andere moeten. de server draait een eigen DNS.

smurf
23/10/05, 14:43
1. TTL 's van uw DNS records zo laag mogelijk zetten
2. Om tweede server migration manager openen, gegevens invoren, te transferren accounts kiezen
3. DNS wijzigen bij de registrar

Als je een een TLD gebruikt zonder live DNS update kan je op de oude server de DNS zone aanpassen zodat deze toch naar de nieuwe server verwijst.

Ber|Art
23/10/05, 15:42
Wow thx! Smurf, maar stel nu dat de migration manager niet helemaal goed werkt is er dan een andere opllossing?

Triloxigen
23/10/05, 15:46
Als het binnen hetzelfde netwerk is kun je ook het IP meeverhuizen, wel zo makkelijk.

Als de MigMan. niet goed werkt is het erg vervelend, dan wordt het dus alles handmatig backuppen en alles handmatig aanmaken en de backup via shell terug plaatsen.

smurf
23/10/05, 15:58
BerArt:

Om de meeste migratieproblemen is er een oplossing te vinden: www.plesk.com, dan forum, error ingeven en vaak komt er wel een oplossing naar boven. de eerste versier waren zeer buggy, nu is het vrij aangenaam om ermee te werken. Heb zo al volledige servers (300+ accounts) overgezet.

Waar je zo moet opletten:

- Zien dat er geen duplicatie databases op beide servers staan, kan soms tot problemen leiden.

- Mailman moet je manueel overzetten, wordt niet meegenomen bij migratie.

- Je reset best na de migratie ook eens de DNS template, soms durben de oude NS er in staan.

Ber|Art
23/10/05, 16:09
bedankt voor je TIP's tot nu toe heb ik Migratie Manager nog niet gebruikt vanwege de bugs, maar het kan dus nu wel goed werken :) goed om te weten.

webspin
24/10/05, 03:16
Thanx! Ik zal woensdag de MigMan uitproberen en mijn bevindingen hier met jullie delen.