PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 7.5.4 Mailenable upgrade naar Merak Mail Server



burp2001
21/10/05, 14:19
Hoi,

ik draai nu Plesk 7.5.4 op Windows 2003 Web Edition, dit draait allemaal wel goed maar ik wil IMAP hebben.

na gezocht te hebben ben ik bij Merak Mail Server uit gekomen.

weet iemand of ik Merak Mail Server zonder problemen kan installeeren op een mailenable server? neemt plesk dan alles over van mailenable?

of moet ik eerst mailenable deinstalleeren en dan Merak Mail Server installeeren?

Ber|Art
21/10/05, 14:27
Ik heb begrepen dat er ondersteuning voor Merak in 7.5.5. komt, maar dit zal nog 2-3 maanden duren ben ik bang? Dus daar heb je nu niets aan. Welke versie van Merak wil je gebruiken?

burp2001
21/10/05, 14:38
hmm.. ik plesk kan je kiezen voor 3 mailservers :

Mailenable
Smartermail
Merak Mail Server

versie 8.03 (even uit mijn hoofd) ik had nog andere mailservers gevonden die goedkoper / gratis zijn maar die zijn jammer genoeg niet compatible met plesk :(

btw :
Merak MailServer Integration
http://www.swsoft.com/en/products/plesk75win/details/

burp2001
21/10/05, 14:53
okay, door een hoop te lezen (wat ik eerder had moeten vinden :( ) op het plesk forum is 7.5.4 compatible met Merak Mail Server 8.03 (gelukkig ;))

maar, ik kan nergens vinden of ik tijdens de installatie nog ergens op moet letten (plaats van de POP3 berichten enz.) het enige wat ik kon vinden is dat hij geinstalleerd moet worden op %plesk_dir%\mail servers\merak

weet iemand waar ik allemaal op moet letten?

kan ik na de upgrade nog kiezen tussen Horde IMP en Merak Webmail ? of is horde dan gelijk helemaal weg?

Ber|Art
21/10/05, 14:58
Ik draai zelf géén Plesk onder Windows, maar het lijkt mij dat de servers naast elkaar moeten kunnen draaien. Op Reloaded draai ik ook Horde en Squirrlemail samen. Suc6, laat je het ons even weten a.u.b. :)

burp2001
21/10/05, 15:10
thnks BerArt

http://forum.sw-soft.com/showthread.php?s=&postid=123261

even snel gereplyed op een bericht van iemand, misschien dat ze bij PLESK een idee hebben ;)

Deltafox
21/10/05, 15:16
Burp installeer die mailserver eens op de plek die je aangaf (%plesk%\mailservers\merak) en kijk of je dan in plesk voor de optie kan kiezen. Heb zelf geen ervaring hiermee maar kan me voorstellen dat plesk de rest voor je regelt.

ben benieuwd of dat werkt.

burp2001
24/10/05, 15:46
Okay, Merak gesintalleerd in the correcte folder :%plesk_dir%\mail servers\merak

daarna PLesk admin gestart, plesk zag meteen Merak + Merak spam + Icewarp (plesk webmail).

na een okay heeft hij even 10 minuten gestampt en toen was alles overgezet (accounts + mailinglists enz) alles behalve de mails die erin stonden.

de webmail is echt geweldig, 100% sneller dan Horde IMP!

Deltafox
24/10/05, 15:55
Dat klinkt goed dan! Jammer van de eventuele mails die nog in de boxen zat.

Wat zijn nog meer allemaal de voordelen van merak mailserver tov mailenable standard 1.8 die standaard wordt gebruikt?

Ber|Art
24/10/05, 16:08
Goed om te horen dat het voor 99% gelukt is :)

Flexuro
25/10/05, 09:41
Origineel geplaatst door Deltafox
Dat klinkt goed dan! Jammer van de eventuele mails die nog in de boxen zat.

Wat zijn nog meer allemaal de voordelen van merak mailserver tov mailenable standard 1.8 die standaard wordt gebruikt?

Die zou ik persoonlijk ook wel eens willen weten. Ik gebruik zelf ook plesk op win2k3. Moest Merak mailserver veel meer voordelen bieden dan MailEnable, dan zou ik eventueel ook wel een overstap overwegen.

Mvg,