PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant geen 18 maar wil dedicated server huren...hoe te doen?



DutchTSE
21/10/05, 11:19
Een vaste klant van mij heeft na aantal maanden gameservers huren nu de stap gezet richting een dedicated server. Omdat wij in principe alleen jaarcontracten deden hebben we op verzoek van de klant een 3 maanden contract gemaakt. Nu wil hij deze ondertekenen....maar hij is geen 18 en in principe weiger ik een contract die niet ondertekend is door 18+ (ivm aansprakelijkheid enz.).

Hoe kunnen we dit op een legale wijze oplossen?

(zijn ouders/broer laten ondertekenen is ff geen oplossing).

enkele info:
- 16 jaar
- prijs van 70 euro per maand

Opties (graag commentaar of het eerlijk is en niet al te vuile manier ;)):
- laten bestellen via invulformulier --> ouders zijn verantwoordelijk voor de bestelling (hun internetlijn)
- klant laten pinnen per maand (ouders hebben getekend voor zijn handelsbekwaamheid via pinpas)

Jullie ervaringen/oplossingen/mogelijkheden zijn welkom ;)

xYnta
21/10/05, 11:20
Op naam van ouders, ouders overeenkomst laten tekenen. Dan zijn hun verantwoordelijk voor hun zoon. Je kan de zoon dan eventueel wel als mede eigenaar neerzetten en hem ook laten tekenen :).

DutchTSE
21/10/05, 11:26
Origineel geplaatst door xYnta
Op naam van ouders, ouders overeenkomst laten tekenen. Dan zijn hun verantwoordelijk voor hun zoon. Je kan de zoon dan eventueel wel als mede eigenaar neerzetten en hem ook laten tekenen :).
dat is dus het grote probleem, zijn ouders mogen het niet weten of iets dergelijks, of hij wilt het niet vragen, in ieder geval zijn ouders laten teken is (voorlopig) geen optie

Maico
21/10/05, 11:28
Origineel geplaatst door DutchTSE

dat is dus het grote probleem, zijn ouders mogen het niet weten of iets dergelijks, of hij wilt het niet vragen, in ieder geval zijn ouders laten teken is (voorlopig) geen optie

Dan NOOIT doen.
Heb je waarschijnlijk alleen meer problemen mee dan profeit..
Stel je laat hem tekenen..
En op een dag zegt hij, ik hoef **** server niet meer.
Wat wil je doen ?..
Hij is nog steeds minderjarig.

Altijd ervoor zorgen dat je een hantekening hebt van een persoon boven de 18 jaar.
Als het nou ging over een hostingpakketje of een gameserver, dan zou je dat wel over het hoofd kunnen zien. Maar zaken zoals een dedicated server zou ik altijd hantekening van de ouders vragen.
Ook als er bv illegaal spul op gehost wordt, is een contract toch erg handig ;).

[edit] extra info

|Edit2]



Minderjarig

Jongeren die geen achttien zijn, noemt men minderjarig. Het betekent dat ze voor heel wat zaken de toestemming van hun ouders nodig hebben, bijvoorbeeld om alleen te gaan wonen. Het betekent ook dat alleen de ouders voor de minderjarige bepaalde handelingen mogen ondernemen, bijvoorbeeld een rechtszaak aanspannen.

Zolang je minderjarig bent, hebben je ouders ook het recht te beslissen waar je naar school gaat, met wie je omgaat, hoe laat je thuis verwacht wordt. Het beheer van het geld van een minderjarige is ook een taak van de ouders. Naarmate het kind opgroeit en mondiger wordt, zullen ouders rekening moeten houden met de mening van het kind zelf.

Ouders hebben plichten tegenover hun kind. Ze staan in voor opvoeding, opleiding en levensonderhoud van hun kinderen. Dat maakt hen ook aansprakelijk voor de vergoeding van de schade die je berokkent.

Triloxigen
21/10/05, 11:30
Ik zie het probleem nieet, als hij gewoon van tevoren betaald is het toch prima?
Iemand van 16 zal volgens mij door de rechter oud genoeg geacht worden om dit soort beslissingen te nemen.

DutchTSE
21/10/05, 11:31
Origineel geplaatst door Maico


Dan NOOIT doen.
Heb je waarschijnlijk alleen meer problemen mee dan profeit..
Stel je laat hem tekenen..
En op een dag zegt hij, ik hoef **** server niet meer.
Wat wil je doen ?..
Hij is nog steeds minderjarig.
Daarom wil ik het op de manier doen van: bestel maar via je internetverbinding, je ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de (mis)daden van hun zoon, en via die weg toch me geld krijgen

Daarnaast vertrouw ik er wel op dat hij betaald, anders kom ik het geld persoonlijk halen;) wonen in dezelfde stad en elkaar al paar keer in real life gezien enz. Hij kwam gameserver ook altijd contant betalen :D


Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik zie het probleem nieet, als hij gewoon van tevoren betaald is het toch prima?
Iemand van 16 zal volgens mij door de rechter oud genoeg geacht worden om dit soort beslissingen te nemen.
Dat is nog het minste probleem, gaat me vooral om de aansprakelijkheid die ik niet wil hebben.

Maico
21/10/05, 11:34
Origineel geplaatst door DutchTSE

Daarom wil ik het op de manier doen van: bestel maar via je internetverbinding, je ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de (mis)daden van hun zoon, en via die weg toch me geld krijgen

Daarnaast vertrouw ik er wel op dat hij betaald, anders kom ik het geld persoonlijk halen;) wonen in dezelfde stad en elkaar al paar keer in real life gezien enz. Hij kwam gameserver ook altijd contant betalen :D


Dat is nog het minste probleem, gaat me vooral om de aansprakelijkheid die ik niet wil hebben.

Zou je het echt zo hard nodig kunnen hebben kan je het nog wel anders doen.
Die persoon kent vast wel personen boven de 18, op hun naam laten zetten is dan ook een optie :).

Triloxigen
21/10/05, 11:46
Origineel geplaatst door DutchTSE
Dat is nog het minste probleem, gaat me vooral om de aansprakelijkheid die ik niet wil hebben.

Je bent toch net zo verantwoordelijk als bij iedere andere klant..

Anders vraag je toch de handtekening van de ouders erbij :)

IT-worX
21/10/05, 12:05
Je zegt dat hij een paar gameservers huurde. Voor welk bedrag was dit per maand?

Je kan eventueel het geld vooraf vragen (op 1e van de maand die moet komen)

DutchTSE
21/10/05, 12:08
Origineel geplaatst door Triloxigen


Je bent toch net zo verantwoordelijk als bij iedere andere klant..

Anders vraag je toch de handtekening van de ouders erbij :)
als hij spam begint te versturen vind ik het toch wel prettig dat ik met een contract kan zwaaien waarin staat dat ik totaal niet verantwoordelijk bent voor die server :)

gameserver was voor wat minder per maand overigens ;)

en ouders laten teken is geen optie

betalen gebeurd sowieso 1e van de maand, gaat er meer om dat ik speciaal een server moet aanschaffen, is dan beetje knap klote als hij na 1 maand stopt met betalen.

Remigius
21/10/05, 12:08
Euhm, jongens de TS zegt dat het hem niet om het bedrag gaat, maar om de aansprakelijkheid en dat hij een oplossing zoekt waarbij de ouders niet hoeven te tekenen :)

Ik vind het een lastig verhaal, maar ik zou toch vasthouden aan een handtekening van een meerderjarige en anders de server niet leveren.

DutchTSE
21/10/05, 12:10
Origineel geplaatst door Remigius
Euhm, jongens de TS zegt dat het hem niet om het bedrag gaat, maar om de aansprakelijkheid en dat hij een oplossing zoekt waarbij de ouders niet hoeven te tekenen :)

Ik vind het een lastig verhaal, maar ik zou toch vasthouden aan een handtekening van een meerderjarige en anders de server niet leveren.
precies! :p

Het bedrag komt wel in orde, al moet ik ervoor naar zijn ouders :D
gaat me meer erom dat ik op een legale manier de aansprakelijkheid kan afschuiven op de ouders danwel de klant zelf.

IT-worX
21/10/05, 12:11
Meerderjarige vrienden?

blaaat
21/10/05, 13:51
Ouders zijn sowieso aansprakelijk voor hun kindjes. dus als je hem laat tekenenen, kunnen ouders wel proberen om contract ongeldig te verklaren, maar 70eur per maand is niet zoo veel (voor een 16jarige) dat een rechter dat zou doen. dus, ouders zijn toch wel aansprakelijk ;)

Glenn
21/10/05, 13:58
Ik vraag me af of je het moet doen als zijn ouders het niet mogen weten. De vraag is namelijk of zijn ouders dan ook zo bereidwillig zullen zijn bij eventuele problemen, als zij geen eens wisten dat hun zoon dat deed.

DutchTSE
21/10/05, 14:28
Origineel geplaatst door Glenn
Ik vraag me af of je het moet doen als zijn ouders het niet mogen weten. De vraag is namelijk of zijn ouders dan ook zo bereidwillig zullen zijn bij eventuele problemen, als zij geen eens wisten dat hun zoon dat deed.
zal mij verder een zorg wezen dat zijn ouders het niet mogen weten, dat moet hij met zijn ouders maar regelen, ik heb niks met die ouders te maken toch :)

Technotop
22/10/05, 09:23
Zijn oudes zijn aansprakelijk voor wat hij doet totdat hij 18 jaar oud is. Het maakt niet uit of zijn ouders er niet van weten, zodra hij een fout maakt dan zijn zijn ouders de klos.

Dus zou zeggen laat hem een aanbetaling doen (altijd bij dedi's) van 250 euro of iets dergelijks.

DutchTSE
22/10/05, 15:31
Origineel geplaatst door trebbor
Zijn oudes zijn aansprakelijk voor wat hij doet totdat hij 18 jaar oud is. Het maakt niet uit of zijn ouders er niet van weten, zodra hij een fout maakt dan zijn zijn ouders de klos.

Dus zou zeggen laat hem een aanbetaling doen (altijd bij dedi's) van 250 euro of iets dergelijks.
probleem is de aansprakelijkheid tussen het bedrijf en hem, zodra hij geen rechtsgeldig contract tekend (hij is geen 18) krijgen wij de problemen, en niet hij (of zijn ouders).

Technotop
22/10/05, 15:45
Origineel geplaatst door DutchTSE

probleem is de aansprakelijkheid tussen het bedrijf en hem, zodra hij geen rechtsgeldig contract tekend (hij is geen 18) krijgen wij de problemen, en niet hij (of zijn ouders).

Maakt niet uit. Je mag gewoon zaken doen met iemand van 16 jaar. Het is alleen aan te raden dat dit wordt gedaan door iemand van 18 zodat je geen gezeik krijgt.

<16 is geen probleem. Zijn ouders draaien op voor wat hij doet. Je ouders zijn dan nog verantwoordelijk voor je daden.

Vraag het anders eens na bij de kvk.

Dennis
22/10/05, 15:46
Origineel geplaatst door DutchTSE

dat is dus het grote probleem, zijn ouders mogen het niet weten of iets dergelijks, of hij wilt het niet vragen, in ieder geval zijn ouders laten teken is (voorlopig) geen optie *grote grijns*

Maar waarom twijfel je of je hem een dedicated-server wilt leveren? Laat hem gewoon 3 maandelijks van te voren betalen, dat doen wij ook bij veel klanten. En omdat hij minderjarig is, laat je hem minimaal 3 weken van te voren als deadline tekenen. En als hij nog niet betaald heeft, voor de nieuwe serverperiode (welke gefactureerd is 3 weken geleden), zet je zijn server offline. Zo kan er weinig misgaan.

Zorg in ieder geval, dat jij goed staat met deze deal.

Zenda
22/10/05, 17:36
Precies doen wat DennisCitus zegt.

Als je de klant telkens 2/3 weken van te voren laat betalen weet je, voordat de nieuwe periode ingaat, of er betaalt is. Wanneer dit niet het geval is, heb jij geen omkosten gemaakt (enkel voor de server).

DutchTSE
22/10/05, 18:13
Origineel geplaatst door Zenda
Precies doen wat DennisCitus zegt.

Als je de klant telkens 2/3 weken van te voren laat betalen weet je, voordat de nieuwe periode ingaat, of er betaalt is. Wanneer dit niet het geval is, heb jij geen omkosten gemaakt (enkel voor de server).

betaling is echt geen enkel probleem, dat kan geregeld worden. Het gaat er meer om dat ik alsnog aansprakelijk ben voor de server omdat hij een ongeldig te verklaren contract tekend. In contract staat in grote lijnen dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat er op/met de server gebeurd door toedoen van de klant.

Als hij dus spam zou gaan versturen oid en hij is 18+ dan kan ik met contract aankomen van kijk, ik ben er niet verantwoordelijk voor je moet bij iemand anders wezen (de klant dus).

Als hij 18- is en tekend dan kan ik wel lopen zwaaien met contract maar dat wordt ongeldig verklaard, en ik ben dus zelf verantwoordelijk voor de spam die hij heeft verstuurd.

Of denk ik verkeerd ;)?

Technotop
22/10/05, 18:26
Origineel geplaatst door DutchTSE


betaling is echt geen enkel probleem, dat kan geregeld worden. Het gaat er meer om dat ik alsnog aansprakelijk ben voor de server omdat hij een ongeldig te verklaren contract tekend. In contract staat in grote lijnen dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat er op/met de server gebeurd door toedoen van de klant.

Als hij dus spam zou gaan versturen oid en hij is 18+ dan kan ik met contract aankomen van kijk, ik ben er niet verantwoordelijk voor je moet bij iemand anders wezen (de klant dus).

Als hij 18- is en tekend dan kan ik wel lopen zwaaien met contract maar dat wordt ongeldig verklaard, en ik ben dus zelf verantwoordelijk voor de spam die hij heeft verstuurd.

Of denk ik verkeerd ;)?

Contract is gewoon geldig, die ouders krijgen dan problemen ;)

Zenda
22/10/05, 18:27
Volgens mij ook.

Indien de persoon jonger is dan 18 jaar en een contracttekent dan is de voogd hiervoor aansprakelijk.

Technotop
22/10/05, 18:31
Origineel geplaatst door Zenda
Volgens mij ook.

Indien de persoon jonger is dan 18 jaar en een contracttekent dan is de voogd hiervoor aansprakelijk.

Yup, wel aan te raden iemand van 18 te laten ondertekenen dat kan een hoop ellende als er iets fout gaat voorkomen :-)

Maar het mag wel.

DutchTSE
22/10/05, 18:51
zeg dat dan :p

thnx mensen, dan mag ik op slot :) (spreekwoordelijk natuurlijk ;))

Peter willems
23/10/05, 00:03
Het is simpel,

Hij wil een dedicated server maar zijn ouders mogen er niks van weten. Bovendien is hij minderjarig en kan hij dus geen rechtsgeldig contract tekenen.

Jij daarintegen wel. Jij hebt dat contract nodig van een meerderjarige maar dit is niet mogelijk want de ouders mogen we niks van weten.

Mijn visie: Verhuur hem geen dedicated server. Dan kan hij en jij ook niet in de problemen komen, koop desnoods zelf een server en maak dan een speciale aanbieding voor hem voor hem dan zou het probleem zijn opgelost en kan hij toch lekker gamen.

DutchTSE
23/10/05, 12:14
Origineel geplaatst door Peter willems
koop desnoods zelf een server en maak dan een speciale aanbieding voor hem voor hem dan zou het probleem zijn opgelost en kan hij toch lekker gamen.
Dan ben ik toch alsnog verantwoordelijk voor wat hij doet ;) of ik dat nou in persoon ben of als bedrijf ;).

Maar probleem is al opgelost, hij doet ut niet meer :). Tis in ieder geval een les voor de volgende 18- die het vraagt :)

dutchlinda
23/10/05, 12:27
Wat is eigenlijk het probleem?
Van tevoren laten betalen.
En is het dan volgens NL wet niet mogelijk om een contract af te sluiten met een minderjarige?
Zowieso heb je nooit een server "teveel"! Dus je zal het altijd voor een ander doeleinde kunnen gebruiken!

Best4U
23/10/05, 14:00
Nou, dan zal ik op de valreep ook mijn steentje bijdragen.
Ik zou het absoluut niet doen zonder toestemming van z'n ouders. Een aantal mensen roepen hier; het geld gewoon vooruit laten betalen, maar dat geeft helaas geen enkele garantie op juridisch vlak.

Het gaat hier in mijn ogen absoluut om een rechtsgevolg. Jij levert hem een dienst en daarvoor terug wil jij een maandelijks bedrag. Rechtsgevolgen zijn de rechten en plichten die ontstaan na bepaalde handelingen. Bepaalde aanschaf van spullen, het lenen van geld, een reis boeken, het zijn allemaal zaken waarbij je afspraken maakt met anderen die je volgens de wet verplicht bent na te komen.

Voor zo'n rechtshandeling heeft de minderjarige toestemming nodig van zijn ouder(s) of wettelijke vertegenwoordiger, want hij is absoluut handelingsonbekwaam volgens de wet zolang hij minderjarig is.

Voor veel handelingen wordt er automatisch vanuit gegaan dat de minderjarige hiervoor toestemming heeft. Het gaat dan meestal om kleine dagelijkse uitgaven zoals voor eten en drinken, kleding, bioscoop- en treinkaartjes.

Koopt hij echter iets waar zijn ouders of wettelijk vertegenwoordiger het achteraf niet mee eens blijken te zijn, dan kunnen zij de koop ongedaan laten maken.

Dus afhankelijk van de zaak ook het bedrag zijn terug te eisen.

IT-worX
23/10/05, 14:26
Klein detail: hoe ga jij weten of hij +18 is of niet?
Enkel gerechtelijke of gelijkgestelde instanties mogen de pas controleren :)
En hier in BE kunnen meiskes/jongens er makkelijk 20 uitzien en in wezen maar 16 zijn...zal in NL ook wel zo wezen ;)

Best4U
23/10/05, 14:41
Nee hoor. In nederland is het prima mogelijk om een kopie van een identiteitsbewijs te vragen bij het aangaan van een contract.

jantje.vlaam
24/10/05, 00:32
Bel eens een belwinkel, er zijn genoeg 15-16 en 17 jarige met een GSM abo. Die zullen ook een en ander geregeld hebben. De KvK zou je hiermee ook verder mee moeten kunnen helpen.

Hollanda
24/10/05, 00:41
Origineel geplaatst door jantje.vlaam
Bel eens een belwinkel, er zijn genoeg 15-16 en 17 jarige met een GSM abo. Die zullen ook een en ander geregeld hebben. De KvK zou je hiermee ook verder mee moeten kunnen helpen.

Vanaf 18 jaar kan je pas een contract aangaan, dus ook voor een 06 abbo ;) (pappa/mamma getekend?)

DutchTSE
24/10/05, 02:31
Origineel geplaatst door Hollanda


Vanaf 18 jaar kan je pas een contract aangaan, dus ook voor een 06 abbo ;) (pappa/mamma getekend?)
in tijd dat ik 17 was kreeg ik geen abo bij de winkel mee, moest me moeder terug laten komen om te ondertekenen :)

Aecius
29/11/05, 12:51
Een kind van 16 is bevoegd die handelingen zelfstandig te verrichten die bij zijn leeftijd passen. Dit is natuurlijk een beetje vaag. Ik hoor hier boven dat de mening is dat een kind van 16 dit alleen zou kunenn beslissen. Ik denk dat dat niet juist is. De rechter is uiteindelijk degene die dit toetst, maar ik denk dat een contract van 70 euro per maand niet in de lijn ligt van normale contracten voor een 16 jarige. Een (eenmalige) koopovereenkomst tot een bedrag van misschien 200 euro is geen probleem, maar dit is anders. Dit is een contract ter waarde van 840 euro.

Als je dus een contract afsluit waarvan je vermoed dat het kind te jong is om zelfstandig aan te gaan, dan heb je een handtekening van de ouders nodig of een volwassenen die borg wilt staan.

Ik zou willen adviseren om niet te snel met minderjarigen contracten af te sluiten.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

DutchTSE
29/11/05, 13:26
bedankt voor je antwoord. Is ook niet de normale gang van zaken, maar was een "bekende" van me en wilde dus eventueel wel een uitzondering maken, vandaar me vraag :)

mehost
29/11/05, 16:00
Origineel geplaatst door DutchTSE

dat is dus het grote probleem, zijn ouders mogen het niet weten of iets dergelijks, of hij wilt het niet vragen, in ieder geval zijn ouders laten teken is (voorlopig) geen optie

In dit geval er absoluut niet aan beginnen, je kan deze persoon daarom ook niet aansprakelijk houden voor het eventueel niet betalen van de door jouw gestuurde facturen. Ik zelf zit al een gehele lange tijd in de hosting branche en ben met dit zelfde probleem meerdere malen door ouders etc. voor de rechter gedaagd. Begrijpelijk want als ouder ben je tot het 18de levensjaar van je kind gewoon verantwoordelijk voor zijn of haar acties.

Ga dus alleen in zee met meerder jarige klanten of laat de ouder / voogd verantwoordelijk zijn voor de door hem of haar geplaatste bestelling. Anders ontstaan er alleen maar problemen die vroeg of later lijden tot boze ouders en een slechte naam voor je organisatie.

wwwer
29/11/05, 18:38
Je zou ook iemand anders garant kunnen laten staan voor zijn betalings verplichting. Het kan dus zijn dat hij vraagd om b.v. zijn opa mee te laten tekenen. deze is dan mede verandwoordelijk voor het betalen van de kosten. Uiteraard kan die het dan ook aan zijn buurman of zo vragen. Gewoon een regel toevoegen in zijn contract. dan sta jij gewoon sterk en de jingen van 16 is eigenaar alleen opa staat garant. probleem juridisch opgelost :)

Mark17
29/11/05, 22:48
ik lees hier in meerdere topics dat de klant 18 dient te zijn om te kunnen tekenen, hier vergeet men echter een uitzondering. het feit dat als de klant getrouwd is (dit mag vanaf 16 jaar) hij ook handelingsbekwaam is voor de volle 100%. dit is in nederland zo en voor belgie weet ik het niet hoe het daar zit.

wwwer
30/11/05, 10:04
Origineel geplaatst door Mark17
ik lees hier in meerdere topics dat de klant 18 dient te zijn om te kunnen tekenen, hier vergeet men echter een uitzondering. het feit dat als de klant getrouwd is (dit mag vanaf 16 jaar) hij ook handelingsbekwaam is voor de volle 100%. dit is in nederland zo en voor belgie weet ik het niet hoe het daar zit.

klopt tenzij deze later niet handelingsbekwaam verklaard is.. een leefijd zecht niet alles over de handelingsbekwaamheid van een persoon.

Aecius
01/12/05, 17:14
Origineel geplaatst door Mark17
ik lees hier in meerdere topics dat de klant 18 dient te zijn om te kunnen tekenen, hier vergeet men echter een uitzondering. het feit dat als de klant getrouwd is (dit mag vanaf 16 jaar) hij ook handelingsbekwaam is voor de volle 100%. dit is in nederland zo en voor belgie weet ik het niet hoe het daar zit.

Dit klopt, maar ten eerste gebeurt dit niet vaak. Ten tweede moeten de ouders van het kind (16 jarige) hier toestemming voor geven.

Een andere uitzondering die niet vaak voorkomt is de handlichting. Een rechter kan een kind beschikkingsbevoegd verklaren. Dit gebeurt voornamelijk als een kind een bedrijf wil gaan opzetten.

Dit zijn echter wel uitzonderingen die (bijna) nooit voorkomen.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Dennie-DeTi
04/12/05, 10:25
Ik zie een aantal berichten over het niet verhuren aan 18- klanten.

Maar controlereert iedereen de leeftijd van zijn/haar klanten? Dus bij bestelprocedure geboorte datum op laten geven, kopie van id op laten sturen?

En hoe zit het op het moment dat iemand een contract aangaat, zich voordoet als 18+ maar eigenlijk 18- is?

- Dennie

Triloxigen
04/12/05, 11:08
Wat is het probleem vanaf 18?
Vanaf 16 lijkt me logischer.

markbruin
04/12/05, 14:39
Ik controleer eigenlijk nooit, maar ik kijk wel op het bestelformulier hoe oud de persoon is..

Als iemand van 16 een gewoon hosting pakket besteld is dit (voor mij) geen enkel probleem, maar in dit geval zou ik er zeker niet aan beginnen..

Mark17
04/12/05, 15:38
laat een handelingsbekwaam persoon tekenen en de problemen zijn opgelost lijkt mij of neem het risico aangezien je deze persoon kent.

Blazer.nl
04/12/05, 18:19
Als ik jouw was Dutchtse had ik het wel gedaan want er zijn 2 voordelen:
Hij woont bij u in de stad/dorp
Je kan altijd naar zijn huisgaan als er problemen zijn

M.v.g Mike(xservers.nl

DutchTSE
04/12/05, 23:38
Deze kan overigens wel dicht hoor ;) Indien er verder gediscusseerd moet worden over het 18+ en handelen ervan mag er een nieuw topic gemaakt worden ;).

Het probleem is al opgelost, heb het namelijk niet gedaan :)