PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene voorwaarden



RickyB
21/10/05, 07:43
beste mensen,

Ik wil (het liefts) deze week nog een webhostingbedrijfje beginnen, maar ik ga het nog niet groot aanpakken, dus ik weet nog niet of ik grote inkomsten heb.
Ik heb wel een algemene voorwaarden nodig, maar als ik dat moet laten maken, dan kost dat geloof ik heeeeeel duur.
Zou ik van iemand eens een algemene voorwaarden mogen verdraaien naar mijn eisen en mijn woorden?
Heb iemand een ander idee?

alvast bedankt!!

XBL
21/10/05, 07:54
Neem eens contact op het ICT-recht, die draaien een AV voor iets van EUR 150,- in elkaar. Dat is niet zo duur en kost niet zo veel.

Jochem

xYnta
21/10/05, 11:23
Let er ook op dat je als je begint je Algemene Voorwaarden altijd deponeert bij de Kamer van Koophandel anders zijn ze alsnog waardeloos.

Triloxigen
21/10/05, 11:33
Origineel geplaatst door xYnta
Let er ook op dat je als je begint je Algemene Voorwaarden altijd deponeert bij de Kamer van Koophandel anders zijn ze alsnog waardeloos.

Dat is dus onzin ;)
Niet gedeponeerde voorwaarden zijn net zo geldig, alleen lastig te controleren als het om oude voorwaarden gaat :)

Stewie
21/10/05, 11:44
Even inhakend op de AV: wie kan die opstellen/vertalen naar het Engels?

NWO
21/10/05, 13:10
Origineel geplaatst door gsh2
Even inhakend op de AV: wie kan die opstellen/vertalen naar het Engels?
Hoeveel tekst is het?
Hoeveel heb je er voor over?
Ik kan anders wel wat voor je betekenen.

RickyB
21/10/05, 14:50
nou sorry maar €150,- is voor mij heeeeeel veel, en kost voor mij heeel duur!!
dan kan ik net zo goed het risico lopen dat ik een keer opgelicht word, sterker nog, dan hoef ik er nog niet eens aan te beginnen (dat bedrijffie) ik weet nl. niet hoeveel klanten ik krijg..

Ik heb er niet al te veel voor over, maar als iemand een normale prijs heb waarvoor ik dus niet zelf iets hoef te gaan zitten maken, dan kijk ik nog ff..

@ extra-hosting:

* ik heb er niet veel voor over.
* ik hoef niet al te moeilijk enzo, als de dingen over de opzeging en dat soort dingen maar erin heb staan.

Triloxigen
21/10/05, 14:56
Het gaat er niet om dat je zelf opgelicht wordt, maar dat je vrij bent van schadeclaims.
En als je 150,- al veel vind is het verstandig nogmaals te overwegen of je het allemaal wel wilt...

Luuc
21/10/05, 14:57
Origineel geplaatst door RickyB
nou sorry maar €150,- is voor mij heeeeeel veel, en kost voor mij heeel duur!!
dan kan ik net zo goed het risico lopen dat ik een keer opgelicht word, sterker nog, dan hoef ik er nog niet eens aan te beginnen (dat bedrijffie) ik weet nl. niet hoeveel klanten ik krijg..

Ik heb er niet al te veel voor over, maar als iemand een normale prijs heb waarvoor ik dus niet zelf iets hoef te gaan zitten maken, dan kijk ik nog ff..

@ extra-hosting:

* ik heb er niet veel voor over.
* ik hoef niet al te moeilijk enzo, als de dingen over de opzeging en dat soort dingen maar erin heb staan. Met alle respect maar een onderneming starten kost naast veel tijd (voorbereidingen treffen) ook geld, zonder investering kom je nergens.

//
Het kost veel of is duur

Niet 'Kost duur' :)

jouwnaam
21/10/05, 15:05
150 euro vind je al te veel????

Even een rekensommetje:
-eigen server vanaf 50 eur/maand
-backup server ongeveer zelfde
-algemene voorwaarden 150
-KvK inschrijving 60 euro dacht ik
.....
= (pak je rekenmachine maar :p)

En dan heb je echt nog niet veel. Volgens mij kun je beter maar even wachten met je eigen bedrijfje, want als je zoiets al veel vindt... Vergeet niet dat je in het begin alleen maar kosten hebt en geen of weinig inkomsten. Dat moet je er eigenlijk ook nog bij optellen.

RickyB
21/10/05, 15:09
nee.. zo bedoel ik het niet, maar voor die prijs ga ik zelf wel wat maken, en dan maar hopen dat het goed is..

ik weet ook nog helemaal niet hoeveel klanten ik ga krijgen, dus ik wil niet nu veel betalen, en dat de klanten niet komen,. Ik wil dus in het begin niet het risico lopen dat ik er weinig voor terug krijg..

weet iemand trouwens nog ergens waar ik goed reclame kan maken?

thnx

Triloxigen
21/10/05, 15:15
Reclame is duurder dan 150,- :)

RickyB
21/10/05, 15:31
dat ligt eraan waar en wanneer je reclame maakt..:s

mguilmot
21/10/05, 15:37
Een goede raad RickyB : begin er niet aan ;)

RickyB
21/10/05, 15:45
waar slaat dat nou op???

ik wil het alleen zo goedkoop mogelijk.. moet je er dan niet aan beginnen?
o en als je met geld gaat smijten dan kan je er wel aan beginnen???

nou laat maar zitten.. als iemand nog een voorstel heb, pm me dan maar ff.

thnx

Furbster
21/10/05, 15:47
Je eerste antireclame heb je inmiddels al binnen in ieder geval, hier op dit forum. ;-)

Luuc
21/10/05, 16:07
Origineel geplaatst door RickyB
waar slaat dat nou op???

ik wil het alleen zo goedkoop mogelijk.. moet je er dan niet aan beginnen?
o en als je met geld gaat smijten dan kan je er wel aan beginnen???

nou laat maar zitten.. als iemand nog een voorstel heb, pm me dan maar ff.

thnx Je zult als ondernemer zelf initiatief moeten (leren) nemen, je stelt namelijk vragen die je prima zelf kunt uitzoeken m.b.v. het internet, folders, verschillende instanties, bedrijven etc.

De reactie van mguilmot slaat dus weldegelijk ergens op..

t.bloo
21/10/05, 16:16
Ik kon het niet beter zeggen. Ondernemen kost geld, veel geld vaak. En de inkomsten laten altijd op zich wachten. Daarom kan ik het wel begrijpen dat zoiets als AV dat een "bijzaak" lijkt niet teveel mag kosten. Maar een reactie als "dat is erg veel geld voor mij" en "snel een eigen bedrijfje opzetten" gaan gewoon niet samen.

mguilmot
21/10/05, 17:10
Als je 150 € al teveel vindt ... sorry hoor, maar lijk je mij meer een klein klein kleutertje dan een ondernemer.

Dacht je misschien dat je duizenden euro's winst zou maken met 5 € investering in deze branche ?

Met die mentaliteit zie ik weer een budgethoster zonder support die binnen de x maand overkop gaat.

Succes als je doorgaat, maar kom later niet wenen dat we je niet gewaarschuwd hebben!

RickyB
21/10/05, 17:21
nee. sorry, ik ben 15, ik PROBEER wat op te bouwen, maar om een als iets goedkoper kan, dan doe ik dat, want ik kan het niet ZOMAAR uit me mouw schudden..
Als het niet anders kan, dan betaal ik die 150 euro er echt wel voor, maar ik heb echt nog geen idee hoe alles loopt.
wat nou als ik geen klanten krijg? dan ben ik alles wat ik geinvesteerd heb kwijt.
Ik probeer het alleen zo goedkoop en goed mogelijk te regelen, en dan moet je er niet aan beginnen?

Nouja.. vergeet dit hele topic maar, want hier schiet ik toch niets mee op.
Ik heb ook nooit gezegt dat ik hier duizende euro;s mee wil verdienen, maar als ik er maar een paar honderd per jaar mee kan verdienen dan ben ik al blij.. :)

maar alsnog bedankt voor alle berichten!!
hoewel ik er niet veel mee op schoot ;)

edit: o en nog wat, verwachten mensen dat ik nu al duizende euro's ga investeren? als alles goed loopt zien we wel weer verder..
:D

Dicky
21/10/05, 17:33
ja maar hoe kan je alles nou goed laten lopen zonder te investeren?
Als je een onderneming begint is dat een gok en gokken kan geld opleveren maar je kan het ook verliezen.

Tip : met geld maak je geld !

IT-worX
21/10/05, 17:38
Ow...15 jaar...en je wilt DEZE week nog een bedrijf oprichten? Nou succes dan maar :)

Minimum investeringen zijn:

- Hoofdserver (dedicated, goedkoopste) : €50
- Backupserver (idem) : €50
- Control Panel (bvb DA): €75
- .nl domeintje : €10

Dus dat is al een 185€ voor de eerste maand...en dan neem ik nog het goedkoopste materiaal. Elke professionele webhoster hier kan je meteen zeggen dat je met bovenstaande nog niet veel bent.

Mocht ik van jou zijn, begin met wat resellerwebruimte en een .nl domeintje. Dan heb je al iets. En handel een tijdje desnoods "in het zwart" met vrienden etc. Als je na pakweg een jaar het nog ziet zitten kan je effectief beginnen met je bedrijf. OK het is niet 100% legaal wat ik zeg maar bon...wie heeft er nog nooit acties ondernomen waar onze belastingsvrienden geen weet van hebben hé :-)

mguilmot
21/10/05, 17:46
Of in het begin : reseller account.

Als je nog geen klanten hebt en niet veel traffic hebt kun je beter zo beginnen ;)

RickyB
21/10/05, 20:40
oooooo..
hoe dom kunnen mensen zijn!!!

ik ben er al een tijdje mee bezig..
de website is al bijna af, en ik neem idd een reseller pakket..

en ik heb helemaal nooit gezegt dat ik niet ga investeren!! dat maken "mensen" ervan..
Het enige wat ik heb gezegt, is dat indien het niet nodig is, ik géén €150,- ga betalen voor een algemene voorwaarden. Als het echt niet anders kan, dan zal ik dat evengoed wel doen (voorwaarden voor €150,-)..

Ik hoop dat het nu duidelijk is, en ik ben dus wel berreid te investeren, maar niet overbodig.. dus als ik een algemene voorwaarden voor €30,- kan krijgen, dan betaal ik er geen €150,-..
Ga dit nou weer niet zitten verdraaien en denken dat ik denk dat ik dat voor 30 euro geregeld heb..

sorry voor al mijn uitroeptekens :D

oja.. en er is nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.. heb iemand een algemene voorwaarden die ik naar mijn wensen een beetje mag verdraaien en mag gebruiken??

thnx

edit: @luuc of je zou mijn vraag moeten lezen.. ik denk dat niemand op internet, in folders en/of kranten gaat zetten:
" U mag mijn algemene voorwaarden hebben.."

t.bloo
21/10/05, 21:25
De KvK heeft een CD met voorbeeld algemene voorwaarden. Niet echt 100% meteen bruikbaar maar het is een start. Die kun je bij de KvK bestellen, maar ik wil 'm je ook wel doorverkopen :)

Luuc
21/10/05, 21:41
Origineel geplaatst door RickyB
oooooo..
hoe dom kunnen mensen zijn!!!

ik ben er al een tijdje mee bezig..
de website is al bijna af, en ik neem idd een reseller pakket..

en ik heb helemaal nooit gezegt dat ik niet ga investeren!! dat maken "mensen" ervan..
Het enige wat ik heb gezegt, is dat indien het niet nodig is, ik géén €150,- ga betalen voor een algemene voorwaarden. Als het echt niet anders kan, dan zal ik dat evengoed wel doen (voorwaarden voor €150,-)..

Ik hoop dat het nu duidelijk is, en ik ben dus wel berreid te investeren, maar niet overbodig.. dus als ik een algemene voorwaarden voor €30,- kan krijgen, dan betaal ik er geen €150,-..
Ga dit nou weer niet zitten verdraaien en denken dat ik denk dat ik dat voor 30 euro geregeld heb..

sorry voor al mijn uitroeptekens :D

oja.. en er is nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.. heb iemand een algemene voorwaarden die ik naar mijn wensen een beetje mag verdraaien en mag gebruiken??

thnx

edit: @luuc of je zou mijn vraag moeten lezen.. ik denk dat niemand op internet, in folders en/of kranten gaat zetten:
" U mag mijn algemene voorwaarden hebben.." Ik ken je niet persoonlijk, wij kunnen dus niet weten of je bereidt bent te investeren en hoever je daarin wilt gaan.. :)

t.bloo verwoord vrijwel exact wat ik bedoelde. Ik snap uiteraard ook wel dat je een AV niet uit een foldertje haalt. Ik heb het over de vragen die je gesteld hebt, vragen waarop je de antwoorden best zelfstandig kunt vinden (+ de zoekfunctie gebruiken).

Ik heb je vraag gelezen en begrepen, maar als mijn hulp niet wenselijk is houd ik mijn mond gesloten (c.q. vingers van het toetsenbord)..

Verwoord je gedachten overigens eens beter, ik ben altijd bereid om iemand te helpen.. maar zodra je denigrerende opmerkingen tegenover mij of anderen maakt, is het snel gedaan met mijn goede bedoelingen.

edit: Oké :)

Die 150 euro is voor een AV is inderdaad een schijntje. Ik weet niet of het al gezegd is maar neem van mij aan (en vele hier kunnen dit beamen), het kan je het tienvoudige, zoniet meer, kosten als je algemene voorwaarden niet in orde zijn.

RickyB
21/10/05, 22:04
o nou zo bedoel ik het niet tegenover jou / u hoor, maar dat zeg ik gewoon ff (dat een algemene voorwaarden niet in een folder staat om klakkeloos over te nemen)..
Verder denk ik dat niemand mij kan helpen, en verder neem ik nog ff contact op met t.bloo, dus van mij mag dit topic gesloten worden.

Hjalmar
21/10/05, 23:45
In een ander topic gelezen dat ICT Recht vanaf 60 euro al een AV opsteld. Dat valt toch reuze mee?

RickyB
22/10/05, 00:26
ik heb het luuc al per e-mail uitgelegd, maar ik reken niet op veel klanten, dus om zo'n algemene voorwaarden zou ik bijna mijn hostingpakketten qua prijs moeten verdubbellen, dus ik maak zelf wel wat, en dan laat ik iemand het ff na kijken, en dan is het voor een flesje wijn of een biertje met een beetje moeite geregeld.

EWS
22/10/05, 00:59
Ik heb ook al een kopie van mij AV aangeboden voor €40, maar dat was al teveel.

Je moet dus niet zeuren dat je €150 teveel vindt, want je vindt €40 al teveel.

Volgens mij komt er over een paar maanden iemand achter dat een eigen bedrijf toch niet helemaal zijn ding is en zijn er weer enkele klanten gedupeerd.

IT-worX
22/10/05, 06:25
TIp: gebruik eens de "search" van dit forum...

macjans
22/10/05, 08:45
Ehh was de oprichter van het bedrijfje geen 15. Ben bang dat hij dan eerst even lang pa en ma moet gaan voor een handtekening ;-) en wie weet hebben ze nog wel 150 euro voor hun lieftallige zoon.

Henky!
23/10/05, 21:43
Sjesus, wat een onzin krijgt TS hier naar zijn hoofd geslingerd. Wees blij dat iemand initiatief toont, een bedrijf wil beginnen en daarbij zo gunstig mogelijk probeert uit te komen. Niets dan lof! De bange oude mannetjes zouden zich hier buiten moeten houden als ze niet in staat zijn een zinnig antwoord te formuleren voor iemand met ondernemingslust.

Het antwoord. Koop voor 10 Euro die CD van de KvK met voorbeeld voorwaarden. Deze goed lezen en naar eigen wens aanpassen. Tenslotte vergelijken met de voorwaarden van verschillende concurrenten (de oude mannetjes). En klaar ben je voor 10 Euro en wat tijd. Succes!

jouwnaam
24/10/05, 09:26
Volgens mij kan TS beter eerst (het was al genoemd, maar zo ben ik ook begonnen dus ik wil het ff benadrukken) alleen met vrienden en bekenden zaken gaan doen. Dus gewoon zonder bedrijf en algemene voorwaarden "samen een server huren" om zo ervaring op te doen.

Ik heb de mensen destijds gezegd dat ik geen enkele garantie bood, geen backup had, maar dat ze wel lekker goedkoop mee konden doen. En echte vrienden willen je daar natuurlijk graag mee helpen! :-)

Ik heb zo een hele berg aan ervaring opgedaan en heb tenslotte besloten er een bedrijf van te maken (met de nodige investeringen natuurlijk). Dus vooraf weinig investeringen gehad, maar wel veel geleerd. Iets voor TS misschien? :-)

Deimos
24/10/05, 10:10
Je mag ook de volgende AV als uitgangspunt gebruiken: http://www.starhost.nl/voorwaarden/

Denk er verder wel over na dat een bedrijf starten niet niks is..... Kijk dus eerst goed wat wel en niet kan etc. etc. Maar ik denk persoonlijk dat je dat al hebt gedaan. Verder is het handig om handlichting aan te vragen bij de rechter samen met je ouders indien je jonger bent dan 18. Met handlichting krijg je volledige zelfstandigheid,

xYnta
24/10/05, 12:08
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is dus onzin ;)
Niet gedeponeerde voorwaarden zijn net zo geldig, alleen lastig te controleren als het om oude voorwaarden gaat :)

Je hebt absoluut geen poot om op te staan als je algemene voorwaarden niet zijn gedeponeerd, je kan ze dan net zo goed even snel hebben verzinnen. Als ze niet gedeponeerd zijn kan je niet bewijzen dat die voorwaarden toen van toepassing waren en sta je dus absoluut niet sterk in je schoenen!

Triloxigen
24/10/05, 12:11
Origineel geplaatst door xYnta


Je hebt absoluut geen poot om op te staan als je algemene voorwaarden niet zijn gedeponeerd, je kan ze dan net zo goed even snel hebben verzinnen. Als ze niet gedeponeerd zijn kan je niet bewijzen dat die voorwaarden toen van toepassing waren en sta je dus absoluut niet sterk in je schoenen!

Zegt handtekening eronder je iets? :)
Daarnaast hebben we met veel klanten geheel andere voorwaarden, het is ook niet te doen om al deze te deponeren bij de KvK.

Het is in sommige gevallen wel verstandiger, maar het is zeker niet zo dat het verplicht is of dat je dan ineens niet sterk staat.

Mikej0h
30/10/05, 22:12
Origineel geplaatst door Triloxigen


Zegt handtekening eronder je iets? :)
Daarnaast hebben we met veel klanten geheel andere voorwaarden, het is ook niet te doen om al deze te deponeren bij de KvK.

Het is in sommige gevallen wel verstandiger, maar het is zeker niet zo dat het verplicht is of dat je dan ineens niet sterk staat.

Dat is ook de reden dat dit 'Algemene'-voorwaarden zijn.
Additionele, of andere afspraken/voorwaarden leg je vast in een overeenkomst of contract.

Algemene voorwaarden moeten opvraagbaar zijn bij de rechtbank of bij kamer van koophandel.

Luuc
30/10/05, 22:42
Origineel geplaatst door Mikej0h


Algemene voorwaarden moeten opvraagbaar zijn bij de rechtbank of bij kamer van koophandel. Nee hoor, dat is niet verplicht.
Verschillende juristen kunnen dat bevestigen.

EWS
30/10/05, 23:23
Origineel geplaatst door Mikej0h


Dat is ook de reden dat dit 'Algemene'-voorwaarden zijn.
Additionele, of andere afspraken/voorwaarden leg je vast in een overeenkomst of contract.

Algemene voorwaarden moeten opvraagbaar zijn bij de rechtbank of bij kamer van koophandel.

*Zucht* Bron?

Kijk op kvk.nl, zoek, en zie dat het niet verplicht is.

Triloxigen
30/10/05, 23:27
Origineel geplaatst door Mikej0h
Dat is ook de reden dat dit 'Algemene'-voorwaarden zijn.

Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het niet meer of minder is dan alle ander overeenkomsten.
Als je de AV zou moeten deponeren, moest je alle afwijkende voorwaarden ook deponeren,

groenleer
01/11/05, 18:18
Ok, even mijn visie op Algemene Voorwaarden.

Algemene Voorwaarden zijn voorwaarden die je algemeen houd, en normalitair op al je overeenkomsten van toepassing verklaart. Dit moet je overigens duidelijk aangeven van te voren. Dus niet pas op de factuur, maar al op het contract dat nog moet worden ondertekend of op een offerte.

Daar komt bij, om je zelf een stuk veiliger te stellen, is het verstandig om je Algemene Voorwaarden te deponeren bij de Kamer van Koophandel, of bij een Rechtbank.
Dit is niet verplicht. Je zorgt er wel voor dat je kunt aantonen dat bepaalde voorwaarden op een later te bepalen moment al gehanteerd werden.

Verder staat het je vrij, om de Algemene Voorwaarden niet van toepassing te verklaren op bepaalde overeenkomsten.

Ook staat het je vrij om Aanvullende Voorwaarden (dus geen nieuwe algemene voorwaarden) te specificeren per overeenkomst. Ook moeten de Aanvullende Voorwaarden bekend zijn bij de klant voordat deze de overeenkomst aan gaat.
Meestal zul je deze Aanvullende Voorwaarden opnemen in het Contract (of handtekening onder de specifieke voorwaarden).

Mocht je Aanvullende Voorwaarden hebben voor een specifieke dienst die je levert, en deze weer op meerdere overeenkomsten willen toepassen, doe je er verstandig aan om deze te deponeren bij de KVK en in je overeenkomsten terug te verwijzen naar zowel de Algemene Voorwaarden als de Aanvullende Voorwaarden.


Ik hoop iedereen een beetje geholpen te hebben met mijn visie en ervaring op het gebied van Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden en Overeenkomst-specifieke Voorwaarden.

Mikej0h
01/11/05, 19:01
groenleer, ik had het niet beter kunnen verwoorden!

EWS
01/11/05, 19:20
Ik laat mijn algemene voorwaarden altijd apart ondertekenen met handtekening naam en datum, dus dan zijn ze zoiezo geldig en is bij de rechtbank makkelijk aan te tonen dat de AV destijds geldig waren.

crazycoder
01/11/05, 19:52
Deponeren is niet noodzakelijk. 'Ter hand stellen' wel. Dat kan bijvoorbeeld door per post op te sturen. Of door ze duidelijk op de site te zetten met een duidelijke link op de bestelpagina.

Heb jij ze wel gedeponeerd maar klant heeft ze niet gelezen of niet kunnen lezen (bijv vanwege afstand) dan zou het wel eens kunnen dat je er in het geheel geen beroep op kan doen..

Wil je er veel meer over weten oefen eens een keertje met google. :)

clownyenator
02/11/05, 01:13
uh .... fenit agv, is gratis! *hoogstens eenmalig kosten voor opsturen diskette*

reseller account voor 10 euro per maand..
en doe je best zou ik zeggen.

Beter klein beginnen en groot eindigen, dan andersom!

Probeer een bedrijf hier te vinden die je onder zijn hoede wil nemen en je voorziet in een reseller-pakket plus de domeinregistraties.
*met bijv. een onderlinge overeenkomst dat als jij het 3 maand lang achtereen niet op kan betalen. (dus een achterstand van 3 maanden) dat dan alle klanten overgaan naar je voorzieningspartner en dat facturen richting jou vervallen.*

xYnta
02/11/05, 13:25
Origineel geplaatst door Triloxigen


Zegt handtekening eronder je iets? :)
Daarnaast hebben we met veel klanten geheel andere voorwaarden, het is ook niet te doen om al deze te deponeren bij de KvK.

Het is in sommige gevallen wel verstandiger, maar het is zeker niet zo dat het verplicht is of dat je dan ineens niet sterk staat.

Ik had het hierbij ook uitsluitend over het akkoord gaan via het internet (bijvoorbeeld met een bevestiging link). Dan is het wel heel vereist dat je deze algemene voorwaarden bij de KvK geregistreerd hebt.

groenleer
04/11/05, 12:37
Origineel geplaatst door crazycoder
Deponeren is niet noodzakelijk. 'Ter hand stellen' wel. Dat kan bijvoorbeeld door per post op te sturen. Of door ze duidelijk op de site te zetten met een duidelijke link op de bestelpagina.

Heb jij ze wel gedeponeerd maar klant heeft ze niet gelezen of niet kunnen lezen (bijv vanwege afstand) dan zou het wel eens kunnen dat je er in het geheel geen beroep op kan doen..

Wil je er veel meer over weten oefen eens een keertje met google. :)

Inderdaad, een klein puntje dat ik eerder niet heb vermeld. De toekomstige klant moet de AV natuurlijk wel hebben kunnen inzien. Dit kan door ze bij de KVK of Rechtbank op te vragen. Mits ze daar gedeponeerd zijn. Uiteraard doe je er goed aan door met je contract de algemene voorwaarden mee te sturen. Wil je op deze papieren besparen kun je een link geven naar je website waar ze staan waarvanaf de klant ze alsnog zelf kan printen.

Echter als de klant je een schriftelijk verzoek doet om de voorwaarden op papier toe te sturen ben je hier wel toe verplicht.

Santario
06/11/05, 20:50
Typisch geval van geen aandacht aan besteden lijkt me? Dit kan ik niet serieus nemen. AV is de juridische basis van je bedrijf, als je daar nog niet eens in durft te investeren (en kom niet van ik weet niet hoeveel klanten blablabla) dan moet je geen bedrijf beginnen. Sorry dat ik hard ben, maar ben gewoon recht door zee met m'n uitspraken.

remko
08/11/05, 11:46
Hmm, volgens mij kun je de algemene voorwaarden van FENIT gratis gebruiken. Het enige wat je hiervoor dient te doen is jezelf melden via email met de vraag of je hun voorwaarden mag toepassen.

http://www.fenit.nl
(= federatie nederlandse ict-bedrijven of iets in die richting)

In iedere geval succes ermee!

hires
08/11/05, 14:33
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39467&SectieID=59
Aldus de Kvk.
En daarbij staat ook bij 'Wetten en Regels' dat je de informatieplicht hebt de klant de mogelijkheid te bieden om je AV er op na te slaan.

Belangrijk dus wel om in ieder geval AV te hebben.. anders kan je ook niet aan deze informatieplicht voldoen.

groenleer
08/11/05, 21:37
Origineel geplaatst door hires
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39467&SectieID=59
Aldus de Kvk.
En daarbij staat ook bij 'Wetten en Regels' dat je de informatieplicht hebt de klant de mogelijkheid te bieden om je AV er op na te slaan.

Belangrijk dus wel om in ieder geval AV te hebben.. anders kan je ook niet aan deze informatieplicht voldoen.

Dit is de informatie plicht die ik reeds eerder aanhaalde. Het ter beschikking stellen van je Algemene Voorwaarden.

Als je geen AV hebt, dan hoef je dus ook niets bekend te maken en aan te bieden. Je moet dan alleen wel per opdracht het eens worden over de voorwaarden met de opdrachtgever.

xpres
09/11/05, 15:07
Zit dit topic wat te lezen beetje raar.
paar punten:

hij is 15 Geen recht om iets te tekenen volgens de wet als een klant mot met heb heeft draaien d ouders op voor de kosten want ze zijn nog wettelijk verantwoordelijk voor hem tot zijn 18e!

Inversteren in het bedrijf ! ik heb zelf een alleen een jongeren site kost me maandelijks 80 euro all incl. dat coposeer ik met sponsors ! maar extra kosten zijn er al ltijd reclame enzz..


over de voorwaarden laat opstellen door iemand die er verstand van heeft ze moeten wel waterdicht zijn!


geschillen met waar naar toe ?? Blaat !
beetje hosting bedrijf bouwt met de jaren vertrouwen en diensten op!

dit is een kort idee maar gaat niet werken

ga het goed uitwerken de kosten !!!! fackturen mag hij geen btw rekenen als particulier!
zit ie ook mee vraag kvk maar na !
hoe word er betaald ? factuur netjes verwerken ! als een simpel word document is denkt ieder dat het een nep is !

als er een kvk nummer en btw nummer is dan is voor de klant te zien dat het ook een bedrijf wat bestaat en volgens de kvk werkt!