PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin licentie



_arno_
19/10/05, 23:10
Goeie dag heren,

Ik zoek voor mijn webserver een direct admin lifetime licentie.
Aangezien ik zelf nog studeer heb ik de heren van DA ge-emailed om in aanmerking te komen voor de internal pricing. ( ben geen millionair helaas )
Hier hebben zei op ingestemd en vertellen mij dat ik de lifetime voor 100 USD kan krijgen, hardstikke aardig natuurlijk.

Ik heb helaas een beetje haast met het verkrijgen van een licentie, en heb hen gevraagt of ik een licentie via een nederlandse reseller kan verkrijgen. Hierop heb ik nog geen antwoord verkregen, vandaar dat ik het hier vraag.


Heeft iemand voor mij een life-time licentie van DA ?
Zo ja, is het op deze manier legaal om het te gebruiken, of moet ik toch wachten op reactie van DA ?

Met vriendelijke groet,
Arno van Rossum

hostingpower
19/10/05, 23:14
Dit is alleen mogelijk als je klant bent in de vorm van colocatie en/of dedicated. Wij kunnen je dan een interne licentie geven, anders dan moet je een 'normale' aanschaffen.

_arno_
19/10/05, 23:26
Interne licentie bij de colocatie isp die DA Resellt dus, ok erg lastig.

FransVanNispen
20/10/05, 01:32
Dit is alleen toegestaan als je de licentie afneemt van je dedicated/colo provider.

Maar die moeten ook DA benaderen voor een bestelling of IP wijziging, en daar de support van DA normaal vrij snel is, zal je dat niet echt een tijdwinst opleveren.

_arno_
20/10/05, 13:03
Bedankt voor de reacties, mijn colo isp heeft helaas geen DA Licenties.
Ik ga het proberen direct via DA.

WI-Hosting
20/10/05, 13:58
even een ander vraagje over DA licenties,

stel je hebt een interne licentie via je colo boer..

en je gaat daar weg..
kan de colo boer dan die licentie stopzetten? of heb jij volle controle erover?

NextIT
20/10/05, 14:22
Origineel geplaatst door WI-Hosting
even een ander vraagje over DA licenties,

stel je hebt een interne licentie via je colo boer..

en je gaat daar weg..
kan de colo boer dan die licentie stopzetten? of heb jij volle controle erover? De licentie is gekoppeld aan het IP adres, en is in beheer van de reseller. Die licentie kun je dus niet meenemen, en je zal bij je nieuwe colo boer een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

Thijma.NL
21/10/05, 12:53
Origineel geplaatst door NextIT
De licentie is gekoppeld aan het IP adres, en is in beheer van de reseller. Die licentie kun je dus niet meenemen, en je zal bij je nieuwe colo boer een nieuwe licentie moeten aanschaffen.

Jawel hoor, ik heb toevallig deze week nog bij DirectAdmin een licentie laten omzetten naar een nieuw IP-adres dat niet in het netwerk zit van LeaseWeb (waar ik de licentie heb aangekocht).

RackSystems
28/10/05, 19:30
Dan overtreedt leaseweb volgens mij de voorwaarden van directadmin.

Thijma.NL
29/10/05, 08:17
Gewoon via DirectAdmin regelen, niets LW..

YouCMe
12/11/05, 03:57
Origineel geplaatst door RackSystems
Dan overtreedt leaseweb volgens mij de voorwaarden van directadmin.

De regels worden inderdaad overtreden op dat moment, echter heb ik er met DirectAdmin zelf over gemailt en zij vonden dit in mijn geval geen enkel probleem. Wie weet voor andere mensen wel, ik heb er elk geval naar geinformeerd en wie weet vinden ze het oke zolang je het maar aangeeft ofzo..