PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen Server kopen.



Nick.v.d.O
15/10/05, 19:00
Ik heb een paar vragen.
- Hoe duur kost het om een server te kopen voor altijd?
- Hoe duur kost het om een server in Redbus Interhouse te laten plaatsen voor altijd?
- Wat is jou ervaring hiermee?

CharlieRoot
15/10/05, 19:15
Origineel geplaatst door Nick.v.d.O
Ik heb een paar vragen.
- Hoe duur kost het om een server te kopen voor altijd?
- Hoe duur kost het om een server in Redbus Interhouse te laten plaatsen voor altijd?
- Wat is jou ervaring hiermee?

Dit is denk ik wel een van de domste vragen om hier te stellen..

1) verschilt
2) verschilt
3) Het domste van alles, 90% hier is webhoster en heeft een eigen server (al niet eigen rack?) dus zal de ervaring bijna altijd goed zijn al dan niet relevant, het gaat om de 'eindgebruiker' die een server gaat ophangen bij de webhoster (waar je dus nu de vraag aan stelt?) :)


Kopen van een server hangt af van je wensen, kan vanaf 750 tot in de duizenden zijn.

mguilmot
15/10/05, 19:18
1a) Budget server : vanaf 600 E
1b) Megaserver : een paar 1000 E
Er is dus veel prijsverschil in "servers".

2) Hangt vooral af van hoeveel U uw server hoog is (meestal 1U of 2U) en hoeveel GB traffic je afneemt

3) Als je genoeg kennis hebt omtrent servers/security is dit een goede oplossing, if not kan je nog steeds resellen

Technotop
15/10/05, 19:23
Origineel geplaatst door Nick.v.d.O
Ik heb een paar vragen.
- Hoe duur kost het om een server te kopen voor altijd?
- Hoe duur kost het om een server in Redbus Interhouse te laten plaatsen voor altijd?
- Wat is jou ervaring hiermee?

1 - Rond de 600 euro beetje goede 1400 euro. Exclusieve servers duizenden euro's.

2 - Hoe duur kost het is dubbel op natuurlijk, het ligt er aan wat je wilt. Plaatsen is niet zo duur, maar wil je meer dataverkeer dan betaal je daar ook voor.

3 - Mmmm koop gewoon een goede server geen brak ding van 600 euro ga minimaal uit van 1200 euro.

Ervaring.. ja datacenter maakt niets uit. RedBus is MAAR een datacenter, er zijn er nog tientallen.

Luuc
15/10/05, 19:43
Hoe duur is / hoeveel kost het ;)


Hoe duur kost het om een server te kopen voor altijd?Een server voor altijd? Waarvoor ga je het gebruiken?

Een hoster vervangt om de zoveel jaar zijn server(s), er komt nieuwe en verbeterde hardware op de markt en de server zelf heeft ook een levensduur.

Verder volledig met bovenstaande reacties eens.

Remigius
16/10/05, 14:48
Ik snap ook het gedeelte "voor altijd" niet helemaal. Doel je hiermee op levenslang? En hoelang denk je nog te gaan leven ;)

IT-worX
16/10/05, 14:54
voor prijzen van servers zou ik je aanraden om eens de site van ahead-it (www.ahead-it.be) te bezoeken. Daar kan je gaan van de meest simpele server tot de meest geavanceerde.

Voor de colocatieprijs zou ik eens een nieuw topic plaatsen hier, er zijn namelijk heel wat aanbieders hier die daar wel een rack hebben.

Wat wil je exact doen met die server?

Swizzor
16/10/05, 14:57
Inderdaad, plaats een aanvraag voor de server in Te koop gevraagd / Te koop aangeboden en Ahead-IT zal je een prima aanbieding kunnen doen. Plaats dan in het forum Webhosting/colocatie.... aanvragen een aanvraag voor de colocatie van de server.

Accept
19/10/05, 13:50
Het is voor nieuwe gebruikers om een topic te plaatsen op het stukje forum voor Te koop gevraagd / Te koop aangeboden.

jantje.vlaam
20/10/05, 17:15
Als je de specs geeft van je gewenste server dan kunnen mensen daar iets mee. Dit is hetzelfde als vragen wat een auto kost.

Geen enkele server gaat een leven mee. Technische levensduur vs economische levensduur.

Vure Solutions
19/08/10, 15:37
-knip Janneman-

WebMeso
19/08/10, 15:40
-knip-

Hmm, na 5 jaar zal die wel een goede server gevonden hebben?
Topic is al 5 jaar oud... :whistling:

Ber|Art
19/08/10, 16:02
Vure Solutions, voortaan eerst even kijken a.u.b. voordat je post...