PDA

Bekijk Volledige Versie : Simpel boekhoudpakket?



lifeforms
15/10/05, 00:04
Hallo,

ik ben op zoek naar een simpel gratis/cheap boekhoudpakket (voor Windows of webbased) met de volgende functies:

- Gemakkelijke aanmaak van een standaard administratie met de juiste grootboekrekeningen
- Gemakkelijk boeken van factuur (bijv. factuur aanmaken, factuurregels+btw toevoegen, en dan later 'betaald', dat ik niet bij aanmaak en betaling naar grootboekrekeningen hoef te boeken en zelf btw bedragen moet gaan scheiden)
- BTW aangifte
- Balans/resultaatrekening
- Gebroken boekjaar

Bij transip hebben we zelf wat gescript dat data uitwisselt met onze accountant, maar dit is voor mezelf dus ik ben op zoek naar een gratis app die me ook geen tijd kost :) Nu heb ik een gruwelijke Excel sheet maar daar heb ik het echt mee gehad.

Ik heb de volgende gratis dingen geprobeerd:
- Ohmega, ik kon niet echt lekker met de interface van de app overweg, het jaar 2005 lijkt erin hardcoded, en de documentatie is nogal informeel
- Mill7 gratis versie, deze lijkt heel erg beperkt en het lijkt erop dat je niet simpel facturen kan uitschrijven

Er is dus wel wat gratis te vinden maar dit is 't nog net niet denk ik. Natuurlijk wil ik wel voor een dubbeltje op de eerste rang. Iemand tips?

Zenda
15/10/05, 00:27
Hallo Walter,

Wij zijn enkele maanden geleden begonnen met WeFact (http://www.wefact.nl). Op dit moment zijn wij klaar met het ontwikkelen van WeFact Standard. Wij hebben 1 week geleden gevraagd of mensen hier interesse in hadden en die konden zich opgeven voor het testen van de demo. Vandaag hebben wij een keuze gemaakt en zullen deze mensen het product gaan testen en opmerkingen geven om het product te verbeteren.

Naar alle waarschijnlijkheid zal alles binnen enkele weken gereed zijn, zodat het product op 29 oktober verkocht kan worden. De demo van WeFact Standard zal dan tevens voor iedereen toegankelijk zijn!

Voor meer informatie over het WeFact Standard, verwijs ik u graag door naar de website www.wefact.nl.

WeFact Standard zal overigens € 79,- excl. BTW eenmalig kosten.

ProLiSo
15/10/05, 00:40
Ik gebruik TurboCash voor de administratie en facturatie en tot volle tevredenheid. (windows programma)

TurboCash is open source en is gratis, echter de belasting module is alleen verkrijgbaar bij een onderhoudscontract (E 175 p/j) of wanneer je de CD besteld (E 75 eenmalig).

Er is een goed forum waar je snel en goed geholpen wordt bij eventuele vragen.

Probeer het eens uit en kijk of het wat is :)

http://www.turbocash.nl

-Erik

hanzeman
15/10/05, 09:24
Probeer dit eens... http://www.vschagen.org/profit2000/index.html
Voor 50 euro ben je onder de pannen. Ik gebruik het ook en tot nu toe bevalt me dit prima. :D

lifeforms
17/10/05, 21:05
Bedankt voor de suggesties, ik zal het allemaal eens gaan bekijken!

Dillard
17/10/05, 23:18
Ik heb jarenlang YSAplus gebruikt. Is een DOS-applicatie welke prima onder Windows werkt en jaarlijks wordt geupdate.

Niet duur, ik heb ooit 90 gulden betaald en alles zat er in, BTW, debiteuren, crediteuren, factureren etc.

Zeker voor iemand die halve dagen in Putty doorbrengt een "natuurlijke omgeving" :D

www.ysaplus.nl

PS. Inmiddels gebruiken we Exact (mijn compagnon is accountant), maar dat is verre van gratis :)

jantje.vlaam
18/10/05, 21:05
Ik gebruik al een paar jaat Davilex compact. Dit kan alles. (dit is uiteraard niet gratis, maar goedkoop is duurkoop)

Wat belangrijker is dan een goed pakket (er zijn er tientallen), is een boekhouder die met je pakket kan werken of in ieder geval je data kan importeren in zijn pakket.

Overleg eerst met je boekhouder, die moet tenslotte toch je aangifte doen (tenzij je dat zelf gaat doen).

DutchTSE
18/10/05, 21:39
Origineel geplaatst door jantje.vlaam
Ik gebruik al een paar jaat Davilex compact. Dit kan alles. (dit is uiteraard niet gratis, maar goedkoop is duurkoop)

Wat belangrijker is dan een goed pakket (er zijn er tientallen), is een boekhouder die met je pakket kan werken of in ieder geval je data kan importeren in zijn pakket.

Overleg eerst met je boekhouder, die moet tenslotte toch je aangifte doen (tenzij je dat zelf gaat doen).
ga eerst ff het hele topic lezen ;)
tis voor zijn eigen administratie, zijn boekhouder krijgt het allemaal via andere weg :)
(heb ut ff kort opgeschreve;))