PDA

Bekijk Volledige Versie : Server + backup server, vraagje.



Technotop
14/10/05, 18:55
Momenteel hebben wij onze servers lekker draaien maar willen een back-up server plaatsen om iedere 24 uur een backup te maken van de andere servers.

Servers -> Internet
|
(Intranet)
|
Backup

Nu mijn vraag, moet ik deze backup server connecten naar het internet? Of echt alleen offline houden en aansluiten op het intranet?

Ik weet dat aansluiten op het intranet 100x veiliger is dan online, maar hoe moet ik dan op de server komen via remotecontrol bijvoorbeeld: ssh.

Wat zijn jullie tips en of ervaringen?

ProLiSo
14/10/05, 19:04
Misschien is dit wel iets wat voldoet:

http://backuppc.sourceforge.net/

Technotop
14/10/05, 19:10
Origineel geplaatst door ProLiSo
Misschien is dit wel iets wat voldoet:

http://backuppc.sourceforge.net/

Lees mijn bericht eens please... ik vraag toch niet om software ;) heb die zelf al.

Bob2
14/10/05, 19:20
je kunt met ssh via een andere server connecten naar de backupserver.

100% safe wordt erg moeilijk, als je enig budget hebt is een betrouwbare oplossing om er een hw firewall (bijv een cisco pix) tussen te hangen. Via deze connect je naar de servers.

Technotop
14/10/05, 19:23
Origineel geplaatst door Bob2
je kunt met ssh via een andere server connecten naar de backupserver.

100% safe wordt erg moeilijk, als je enig budget hebt is een betrouwbare oplossing om er een hw firewall (bijv een cisco pix) tussen te hangen. Via deze connect je naar de servers.

100% bestaat niet, maar wil gewoon een goede oplossing.

fusehost
16/10/05, 09:15
Gewoon inloggen via de andere server... De backupserver kan je dan instellen dat hij enkel SSH aanvaardt van de gewone server.

Het je er al aan gedacht hoe je echter die backup server online gaat plaatsen, als je andere server uitvalt? Ter plaatse gaan en de kabel versteken?

Technotop
16/10/05, 10:23
Origineel geplaatst door fusehost
Gewoon inloggen via de andere server... De backupserver kan je dan instellen dat hij enkel SSH aanvaardt van de gewone server.

Het je er al aan gedacht hoe je echter die backup server online gaat plaatsen, als je andere server uitvalt? Ter plaatse gaan en de kabel versteken?

Nee daarom zal ik hem ook online moeten hebben. Zal dan zorgen voor mirroring. Dus echt alles spiegelen. Probleem is wel dat ik dan voor de backup server ook een controlepaneel moet gaan kopen, anders komen de account never online.

Verder zal ik werken met 2 Ethernet aansluitingen.

Servers:
Eth0 = Internet 100 tot 1000Mbit/s
Eth1 = Intranet -> backup server 1000Mbit/s

Backup:
Eth0 = Internet 100 tot 1000Mbit/s
Eth1 = Intranet -> servers 1000Mbit/s

jantje.vlaam
18/10/05, 21:14
Ik zou een backup server nemen met een behoorlijke opslag. Deze aan het internet koppelen voor beheer en management. Sata heeft een erg lage prijs per gig. Een simpel servertje met twee lan aansluitingen en een 3Ware kaartje voor 16 schijven en je kunt erg ver doorgroeien.