PDA

Bekijk Volledige Versie : kleine hosting afdeling ter overname aangeboden



Anoniem
14/10/05, 16:59
Okay, wegens het aanbod van een fulltime baan bied ik hierbij mijn kleine webhosting afdeling te koop aan (dus niet mijn bedrijf, maar wel eventueel de handelsnaam, die je vervolgens kunt toevoegen aan je KvK dossier). Ik heb gedurende ruim 5 jaar (part time) een webhosting afdeling opgebouwd bij mijn webdesign bedrijfje.

Het gaat om ongeveer 115 klanten met ongeveer 155 domeinen. Ik ben een budget webhoster, dus dit is vooral interessant voor andere budgethosters.

Ik lever geen hardware mee, maar ik help uiteraard wel uitgebreid met de overgang (onder andere met de user files, wachtwoorden, apache config, etc.). Belangrijk is het voor mij dat mijn klanten op een betrouwbare plek komen.

Totale inkomsten zijn ongeveer €6000, excl. btw, per jaar. Winst is (inkomsten minus domeinkosten) is dus ongeveer €5100, excl. btw, per jaar. Op dit moment wordt er ongeveer 50 GB per maand aan datatraffic verbruikt. Je zal wel zo'n 65GB HD ruimte moeten reserveren op je bestaande configuratie (althans dit is beloofd, minder dan 14GB HD ruimte wordt daadwerkelijk gebruikt). Verder werk ik onder andere met Linux Debian, Postfix en Awstats in een LAMP omgeving. Er zijn geen echte zware gebruikers tussen (mijn load is meestal ruimschoots onder 0,50). Met deze gevens moet je wel zelf kunnen berekenen wat het voordeel voor je is en wat het per jaar kan opbrengen in je eigen omgeving.

Ik lever wel de domein en de website mee (inclusief getoetsde algemene voorwaarden, er is een keurmerk van ICTrecht op van toepassing), maar niet een factureringssysteem (ik heb nog geen tijd gehad deze op te zetten). Daarintegen heb ik wel alle gegevens (redelijk genormaliseerd) in een MySQL database staan, dus dat moet relatief makkelijk te integreren zijn in een bestaande omgeving.

Ik heb de meeste .NL domeinen ondergebracht bij SIDN en de meeste overige domeinen bij eNom. Het is dus wel handig als je hier ook accounts hebt.

De koper neemt dus ook de verplichting van de lopende contracten over. Geen van de contracten lopen nog langer dan een jaar en de meeste worden gewonelijk verlengd. Dit is wel afhankelijk van je service en de marktontwikkelingen (over het algemeen had ik vrij weinig verloop van klanten -> gemiddeld minder dan 5 klanten per jaar), hier kan ik uiteraard geen beloftes/uitspraken over doen.


Wie-o-wie is geinteresseerd in deze aanbieding? Biedingen en specifieke vragen (waaronder over de domeinnaam en pakketgrootte) kunnen uitsluitend via PM gesteld worden.

Momenteel weet verder nog geen van mijn klanten van deze aanbieding, ik zou wat privacy omtrent dit zeer waarderen (althans voorlopig).

Cheers!

Norvo

Randy
14/10/05, 18:47
Beste Norvo,

Klinkt wellicht interessant voor ons. Heb je een prijsindicatie?

The Phantom
14/10/05, 20:28
Wij zijn wel geinterreseerd in overname.

Graag wat meer informatie

je kunt me mailen op j.verhey at hqinternet.nl

http://www.hqinternet.nl

Luuc
14/10/05, 20:34
Ik heb de meeste .NL domeinen ondergebracht bij SIDN...Waar wil je anders .nl-domeinen onderbrengen? ;)

Hier ook interesse,
gaarne ontvang ik, indien mogelijk, zoveel mogelijk informatie op mijn mailadres (te vinden in mijn signature).

BsHosting
14/10/05, 20:37
ook wij willen graag informatie ontvangen van u

Hosting-Garage
14/10/05, 21:01
OOk wij hebben interesse. Kan u ons contacteren aub.

mdf
14/10/05, 21:21
Wij zijn zeker geinteresseerd; gaarne contact per e-mail of telefonisch.

Anoniem
14/10/05, 21:40
Tot nu toe is iedereen die meer informatie heeft gevraagd voorzien van deze informatie via PM.

Emard
14/10/05, 21:48
Origineel geplaatst door Luuc
Waar wil je anders .nl-domeinen onderbrengen? ;)

Hier ook interesse,
gaarne ontvang ik, indien mogelijk, zoveel mogelijk informatie op mijn mailadres (te vinden in mijn signature).

Reseller van NL domeinen :huh:

Anoniem
14/10/05, 21:55
Dat zou kunnen, maar dat is niet bij mijn het geval (althans het merendeel, een kleine 15 .NL domeinen moeten nog verhuist worden van een vroegere reseller-account). Ik wil kijken of ik hiermee kan helpen.

Anoniem
14/10/05, 22:01
Er is me net ook gevraagd wanneer mijn deadline is voor het verkopen. Dit zou voor mij ideaal zijn als dit voor eind volgende week zou kunnen (dus voor 23 oktober).

Dan hebben we (de eventuele koper en ik) nog even tijd (ongeveer een week) om alles in goede orde te verhuizen. Langere termijn is ook mogelijk maar dan zou de deadline verschuiven voor het verhuizen naar na 14 november.

®on
14/10/05, 22:42
Graag wat meer informatie gewenst per email. De info wordt vertrouwelijk behandeld.

P.the.chicken
14/10/05, 22:45
Graag wat meer informatie per e-mail of pm

Anoniem
14/10/05, 23:03
Ook de volgende punten werden gevraagd:

Klanten zijn alleen een eigen ontwikkelt control panel gewend (deze is beperkt qua functionaliteit).

DNS is eigen beheer, dus de TTL is geen probleem

Betaling geschiedt volgens gewone factuur en er is 1 klant in het buitenland, maar heeft een Nederlands correspondentie adres.

Domeinen zijn bij de pakketten inbegrepen.

Aan de bovengenoemde domeinkosten is het lidmaatschap van SIDN niet meeberekend (puur de kosten voor de domeinen, $8,95 bij eNom voor de meeste extensies, €3,60 bij SIDN). Om deze reden noem ik ook dat het handiger is als je zelf al deelnemer bent bij SIDN.

Anoniem
14/10/05, 23:16
Ik wil ook nog even opmerken (voordat hierover misverstanden ontstaan) dat mijn meeste klanten relatief nieuw zijn (meeste zijn uit 2005). Echter tot nu toe zijn deze allemaal tevreden over de service die ik lever en zoals ik al zei heb ik weinig klanten gehad die mij verlieten :)

DominicusNet
15/10/05, 00:20
Ook ik ontvang graag wat meer informatie.

cvdley
15/10/05, 00:28
Heb interesse, graag prijsopgaaf via pm

D-host
15/10/05, 00:31
graag had wat meer informatie
didier@d-it.be

Hjalmar
15/10/05, 00:31
Gelieve mij meer informatie te sturen (per pb of email) waarin je vooral onderstaande punten behandeld worden:

- prijsopgave
- zijn er contracten aanwezig met klanten?

Bij voorbaat dank.

Triloxigen
15/10/05, 10:19
Beste norvo,

Hier is zeker intresse, graag zou ik willen weten welke paketten je hanteerd tegen welke prijzen.

jvdheuvel
17/10/05, 13:54
Stuur ons ook even een PM.... wij zijn ook geinteresseerd. Graag bovenstaande vragen van anderen gelijk mee beantwoorden... :-)

jinxedworld
17/10/05, 13:58
Ik zou ook graag meer informatie willen ontvangen van je, via PB of mail op dennis [AT] brainstorm-ict [DOT] nl

gobbler
17/10/05, 14:35
graag info per email wht<at>connect4all.nl

martijn1886
17/10/05, 16:14
Ook ik zal graag meer info via e-mail ontvangen.

info@funnywebhosting.nl

Anoniem
17/10/05, 18:25
Ondertussen kan ik u vertellen dat er een deal is gesloten, die met name zeer gunstig voor mijn klanten. Ik wil hierbij iederen bedanken voor hun interesse en ik wens u nog succes met uw verdere zaken.

dopi84
17/10/05, 21:03
wie is de gelukkige?

X-site
30/10/05, 23:38
Stuur mij ook een PM of een e-mail naar mike at x-site.nl met wat meer info graag !!
Richtprijs, huidige contracten met klanten en leveranciers etc etc

®on
30/10/05, 23:57
Origineel geplaatst door X-site
Stuur mij ook een PM of een e-mail naar mike at x-site.nl met wat meer info graag !!
Richtprijs, huidige contracten met klanten en leveranciers etc etc
Neem je ook nog de moeite om het topic te lezen ;) ?

dopi84
31/10/05, 23:03
:p Altijd leuk