PDA

Bekijk Volledige Versie : China of Hongarije blokkeren



frvge
12/10/05, 19:21
Beste,

Onlangs was mijn server heel erg instabiel. Na het suspenden van mijn eigen top-5 fansite, was het weer rustig. Achteraf bleek dat een chinees forum voor games waarschijnlijlk mijn files hotlinkte. Met 15000 continue bezoekers zorgde dat voor hoge loads (100+) en andere problemen. Mijn site staat nu gesuspend, maar dit wil ik natuurlijk niet zo laten.
Weet iemand wat de IP-ranges van Hongarije/China zijn (hun server staat in Hongarije) en hoe ik dit het beste blokkeer? (nog geen managed switch, dus moet met APF/IPtables of iets anders).

Frank

Eris
12/10/05, 20:32
Gewoon geen hotlinking toe staat :)

Tuinslak
12/10/05, 20:50
Te weten komen vanaf welke site(s) er werd gelinkt, wie erop komt, wie je site afspeurt, etc.

Heel China of Hongarije blokeren ziet er mij niet zo slim uit. :p

kevers84
12/10/05, 22:11
china en of hongarijen gebruiken meerdere ranges... net als NL ook velen ranges heeft. Is bijna een jaar taak om dat uit ta gaan zoeken ;-)

Maar indien je toch eigenwijs wil zijn adviseer ik je de volgende url: http://www.ipindex.de/index.htm

frvge
12/10/05, 23:15
Tuurlijk wil ik niet een heel land blokkeren ;)
Ik heb wel de referrer, maar Google ziet nergens mijn link daar... En vage tekentjes [ik installeer nooit taalpakketten] leest zo moeilijk.
Hotlinking vind ik best, maar niet in deze hoeveelheden :p Anders kan ik het idd wel verbieden en links op mijn site gaan zetten... tjsa, dan maar zo :) Bedankt voor de links.

UnoriginalKilla
13/10/05, 07:25
http://www.trafficcleaner.com/how.html kwam ik tegen op 't net, heb er dan wel geen ervaring mee maar 't lijkt mij de poging waard.

frvge
13/10/05, 14:39
Bedankt, ik ga het eens uitproberen :)

frvge
13/10/05, 15:37
Laatste bericht: Ik heb toch maar met .htaccess gedaan. Probleem lijkt nu verholpen. Bedankt voor de tips.

Gamer4life
01/03/06, 09:22
Lol LOL LOL LOL LOL LOL

janneman
01/03/06, 09:55
Gamer4life heeft een PBtje, topic krijgt een slotje.